Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luhoe 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luhoe 2019

    Korting op 420shop
    Net als vorig jaar kweek ik weer in de bak. Bevalt al jaren goed, want geen gedoe met wind, regen en te lage temperaturen op mindere dagen. Nadeel is dat op warme dagen de temperatuur richting de 40+ kan gaan in een kweekbak, daarom maak ik gebruik van actieve koeling die wordt gevoed door een zonnepaneel. Hoe meer zon, hoe meer koeling door frisse lucht van buiten de bak.

    De soorten staan gedeeltelijk al vast. NorthernLights, Jack Herer en OG-Kush zijn al jaren favoriet en dus nu ook weer van de partij. Ik heb 5 potten beschikbaar, en ik zoek nog 2 soorten. Een couchlock-knaller en een happy-high soortje. Alleen auto`s; Suggesties zijn welkom

    Ik kweek op arme potgrond die verrijkt wordt met Bio Supermix van Plagron. Als de bloeifase aanbreekt gebruik ik biologische bloeivoeding en toevoegingen van het zelfde merk. Natuurlijk probeer ik het elk jaar net weer iets beter te doen dan het jaar ervoor, dus alle tips of opmerkingen stel ik erg op prijs.

    Vorig jaar:

    Bak


    Koeling


    Resultaat
    Autoflowers 2016

    #2
    Veel succes hoor!
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Ik vind dat idee van die zonnecellen nog niet zo gek
      om de zaak te koelen, z'n fan vreet bijna geen stroom
      of het echt werkt wacht ik maar
      rustig even af,

      Succes!

      Comment


        #4
        Succes! Ga je volgen!
        Buitenkweek 2019

        Comment


          #5
          Op naar een prachtige zomer
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Succes

            Comment


              #7
              Succes

              Comment


                #8
                Leuke opstelling, ik ga je volgen.
                Succes.

                Comment


                  #9
                  Veel succes!
                  Kan je wat meer info geven over die koeling en de zonnecellen? Ik ben namelijk ook aan het rondkijken om mijn serre beter te ventileren.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door colori View Post
                    Veel succes!
                    Kan je wat meer info geven over die koeling en de zonnecellen? Ik ben namelijk ook aan het rondkijken om mijn serre beter te ventileren.
                    Zeker , de opstelling is heel basic. Onderaan rechts zitten twee 12v 120mm computerventilatoren die koele lucht van buiten naar binnen blazen. Op een warme zonnige dag is het in de bak warmer dan daar buiten en warme lucht stijgt op, dus die verplaatst zich naar boven. Bovenaan links zitten ook 2 van dezelfde ventilatoren, maar die blazen naar buiten. Alle 4 de fans zijn aangesloten op een klein zonnepaneeltje dat midden in de zon naast de bak staat. Als de zon begint te schijnen, begint de lucht te stromen. Daardoor wordt het met +30 graden nog steeds wel warm in de bak maar geen +42 graden meer omdat de warme lucht wordt afgevoerd.

                    Het is een heel eenvoudige en goedkope (paar tientjes) oplossing maar het werkt perfect, geen omkijken meer naar op snikhete dagen en geen verschroeide plantjes. Alleen zorgen voor voldoende vocht in de potten en de planten krijgen de maximaal aanwezige zonnestraling wat weer een betere oogst oplevert.
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                    • colori
                      colori commented
                      Editing a comment
                      Top, bedankt voor de verduidelijking! Ik ga op onderzoek uit!

                    • Manti
                      Manti commented
                      Editing a comment
                      Leuk idee! Ik heb zo een reeds klaargemaakt setje te koop gezien, dan moet ik geen computer slopen :p
                      Lijkt me wel interessant.

                    #11
                    twee 12v 120mm computerventilatoren die koele lucht van buiten naar binnen blazen.



                    Zou je het niet andersom doen?

                    Comment


                      #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                      twee 12v 120mm computerventilatoren die koele lucht van buiten naar binnen blazen.



                      Zou je het niet andersom doen?

                      Autoflowers 2016

                      Comment


                        #13
                        Ach ja, verkeert gelezen sorry....
                        Is het proberen waart, succes!

                        Comment


                          #14
                          's mooi, veel succes!
                          - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                          - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                          Comment


                            #15
                            en .. GO!

                            De bodem van de potten eerst belegd met een laag kleikorrels; daarop potgrond met zo min mogelijk voorbemesting, gemixt met perlite en supermix van Plagron. Iets minder supermix dan voorgaande jaren omdat ik nu ook andere voeding gebruik. Vorige keren steeds de kant en klare kits (bio en terra ) van Plagron gebruikt, maar ik krijg ze nooit op en heb dan van het ene flesje nog 90% over en van de ander 20%. Zou niet moeten, want ik gebruik altijd netjes het schema maar dan iets minder omdat het auto`s zijn.

                            Dit jaar voeding van Bionova. Speciale alles-in1 autoflowermix en tijdens de bloei pk13-14 daarbij. Misschien dat ik helemaal aan het eind nog wat "green sensation" uit zo`n flesje voorzichtig probeer , om die ook nog op te maken.

                            Welke soorten zijn het nou geworden?
                            • Northern Lights #5 Auto - British Columbia Seeds
                            • Jack Herer Auto - Green House Seeds
                            • Purple Sirius Kush - Flash Seeds (auto)
                            • Julies Cookies Auto - Big Head Seeds
                            • Auto Maria 2 - Paradise Seeds
                            • Chocolope Auto - Huismerk
                            Over een week hopelijk het eerste groen te zien en natuurlijk volgen dan ook de eerste foto`s
                            Autoflowers 2016

                            Comment

                            Bezig...
                            X