Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luhoe 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Go! Go! Go!
    Succes
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #17
      Elke morgen en avond even met de plantenspuit erover zodat de zaaigrond rondom de zaadjes niet uitdroogt. Vorig jaar duurde het meer dan ruim een week voordat ze bovenkwamen maar het is nu warmer weer dus hopelijk gaat het sneller

      Wat er onderaan voorligt is de voorklep
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Autoflowers 2016

      Comment


        #18
        Ik ben bang dat er iets niet goed is gegaan Zoals elk jaar heb ik de zaadjes in de volle grond gedaan. Kuiltje zaai & stekgrond, zaadje halve centimeter diep toedekken en vochtig sproeien. En toen kwamen die paar dagen dat het 35+ graden werd. In de bak werd het zeer warm, en volwassen planten zouden het wel redden, maar ik ben bang dat die zaadjes gewoon zijn gebakken. Ik heb afgelopen week doorzichtig folie over de potten gedaan om het een beetje vochtig te houden en `s nachts iets warmer. Na weken kan ik beter m`n verlies nemen en opnieuw beginnen of maak ik nog een kans en moet ik geduld hebben? Hebben ze een klap gehad en moet ik vanaf vorige week rekenen, toen het folie er overheen ging en het wel vochtig en niet meer extreem warm werd? Anders spoor ik morgen de 6 geplante zaadjes op en gaan ze tussen keukenpapier (ben er geen fan van), of gewoon laten zitten , 6 nieuwe nu wel eerst ontkiemen en dan gewoon planten?
        Autoflowers 2016

        Comment


          #19
          Zaadje direct in de grond ben ik
          geen voorstander van. Ik denk dat
          ze niet voldoende vochtig waren om
          hun kopje de laten zien.

          Je kunt het inderdaad proberen om ze
          extra water te geven en dan een dag
          of vier afwachten...Succes!

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
            Je kunt het inderdaad proberen om ze
            extra water te geven en dan een dag
            of vier afwachten...Succes!
            Ik heb er 1 geprobeerd terug te vinden, geen succes en nergens een spoor van ontkieming. Dus ik ben wat backup-zaadjes aan het ontkiemen. Minder spannende soorten zoals white-widdow.northernlights en wat skunk, alles ook autoflower. Had geen zin om weer nieuwe te bestellen, na deze mislukking (waren wel dure zaadjes).
            Autoflowers 2016

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Je kan ze alsnog in een glas water gooien en die in het donker 2 dagen weg zetten. Kijken of het nog wat wordt. Wel (^%(%@$ voor je. Om deze reden ontkiem ik altijd eerst voor in een glas water. Ik heb 100% opkomst als mijn zaden de grond in gaan. Succes!

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Ja, misschien beter ik ken de soortjes ..
              Althans de afjes..
              Wilde je een hart onder de riem steken..

              Succes!!

            #21
            Aiii... das balen! Nog tijd genoeg voor auto's. Ga eind deze maand nog 2 doen.
            Buitenkweek 2019

            Comment


              #22
              Dus 22 april begin je dit topic en 2 weken geleden pas gezaaid of kijk ik nou verkeerd ?
              Als ze al 2 weken in de grond zitten en je hebt ze nat gehouden heeft het geen zin meer om ze eruit te zoeken en in water te doen ofzo.
              Die zijn gewoon gekookt met 35 graden, dat waren ze ook als je eerst gekiemd had in water ofzo.

              Nu nog autoflowers betekent half oktober klaar.
              Dan is de kans op toprot wel een stuk groter omdat autoflowers veel gevoeliger daarvoor zijn.
              Hopelijk blijft dat je dan bespaard. Eerst maar eens zover komen dan.

              De ontkiemtemperatuur is in ieder geval wel beter deze week.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Nou, dan ga ik komende week mooi nog een extra zaadje de grond in stoppen, geen probleem

              • Lambalski
                Lambalski commented
                Editing a comment
                QnQ Vorig jaar autoflowers gehad die in 10 weken helemaal klaar waren. Nu heb ik een auto die 8 weken is en nog geen zichtbare bloei vertoond. Is dus echt verschillend.

                Slome Joop ik ga eind deze maand er gewoon nog 2 in de grond stoppen

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ja dat kan wel zo wezen Lambalski ,maar nu ben ik al overgehaald

              #23
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Dus 22 april begin je dit topic en 2 weken geleden pas gezaaid of kijk ik nou verkeerd ?
              Als ze al 2 weken in de grond zitten en je hebt ze nat gehouden heeft het geen zin meer om ze eruit te zoeken en in water te doen ofzo.
              Die zijn gewoon gekookt met 35 graden, dat waren ze ook als je eerst gekiemd had in water ofzo.

              Nu nog autoflowers betekent half oktober klaar.
              Dan is de kans op toprot wel een stuk groter omdat autoflowers veel gevoeliger daarvoor zijn.
              Hopelijk blijft dat je dan bespaard. Eerst maar eens zover komen dan.

              De ontkiemtemperatuur is in ieder geval wel beter deze week.
              Nee volgensmij heb je goed gekeken. Klinkt een beetje alsof ik na het openen van van dit topic een acute zaaiverplichting heb Weet je, soms komt er wel eens wat tussen en duurt het allemaal even voordat de eerste foto`s met groen gepost kunnen worden. Als er dan ook nog wat misgaat, zoals gegrilde zaadjes dan duurt het nog wat langer.

              Gelukkig zijn inmiddels 4 van de 6 nieuwe zaadjes inmiddels ontkiemt en heb ik de eerste net voorzichtig in de pot gedaan, dus hopelijk is er dan met een paar dagen eindelijk het eerste groen te posten. Toprot kom ik elk jaar wel tegen dus dat is wel ingecalculeerd. Hopelijk valt het mee en krijgen we een hele lange nazomer.
              Autoflowers 2016

              Comment


                #24
                "Dus 22 april begin je dit topic en 2 weken geleden pas gezaaid of kijk ik nou verkeerd ?"
                "Nee volgensmij heb je goed gekeken. Klinkt een beetje alsof ik na het openen van van dit topic een acute zaaiverplichting heb"



                Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, ik stel gewoon een vraag.

                Excuses.
                Veel plezier.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #25
                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  "Dus 22 april begin je dit topic en 2 weken geleden pas gezaaid of kijk ik nou verkeerd ?"
                  "Nee volgensmij heb je goed gekeken. Klinkt een beetje alsof ik na het openen van van dit topic een acute zaaiverplichting heb"



                  Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, ik stel gewoon een vraag.

                  Excuses.
                  Veel plezier.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    NP. Even goeie vrienden

                  #26
                  Gelukkig; groen! Lang op moeten wachten De selectie is wel wat aangepast.

                  Het idee was:
                  • Northern Lights #5 Auto - British Columbia Seeds
                  • Jack Herer Auto - Green House Seeds
                  • Purple Sirius Kush - Flash Seeds (auto)
                  • Julies Cookies Auto - Big Head Seeds
                  • Auto Maria 2 - Paradise Seeds
                  • Chocolope Auto - Huismerk
                  Dat is geworden
                  • Northern Lights #5 Auto - British Columbia Seeds
                  • Julies Cookies Auto - Big Head Seeds
                  • Auto Maria 2 - Paradise Seeds
                  • OG Kush Auto - Huismerk
                  • White Widow Auto - Huismerk
                  • Super Skunk Auto - Huismerk
                  Gelukkig had ik nog wat huismerk zaadjes die wel ontkiemden. De Maria, Cookies en Northern Lights heb ik op kunnen sporen in de potten, en in een bakje water ontkiemden ze wel.

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 6 photos.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #27
                    Komen mooie weken aan. Zou zeggen van GAAN MET DIE BANAAN. Succes man

                    Comment


                    • kroket
                      kroket commented
                      Editing a comment
                      Hoop toch niet voor luhoe dat er bananen gekweekt gaan worden in die planten

                    #28
                    Leuk man, dat zonnepaneel idee. Succes met de kweek!

                    Comment


                      #29
                      En inmiddels iets meer groen WW heeft er nog geen zin in. De OG en de NL duidelijk wel. Afgelopen week toch redelijk extreme temperaturen gehad. Maar gelukkig ook veel zon dus de ventilatoren hebben er weer heel wat toeren op zitten. Temperaturen van ruim 45+ in de bak en zonder airflow had ik nu geen plantjes meer gehad. `s Ochtends een slokje , beetje zand erover zodat het niet meteen verdampt en `s avond weer een slokje. Plantjes hebben wel wat gedraaid blad maar dat komt misschien door de hittestress? Vorige jaren ook wel eens gehad, kwam wel goed met volgende setje bladeren.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.
                      Autoflowers 2016

                      Comment


                      • Lambalski
                        Lambalski commented
                        Editing a comment
                        Vorig jaar totaal niet gehad maar had vorige week ook omgedraaide en opgekruld blad. Ziet er goed uit!

                      #30
                      Flinke groei, behalve de WW; geen idee waar die mee bezig is Hier er daar wel een kreukeltje of een bladbeschadiging, maar ze gaan wel goed denk ik. En niet teveel water zodat de wortelontwikkeling opschiet.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 6 photos.
                      Autoflowers 2016

                      Comment

                      Bezig...
                      X