Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek 2019

    Korting op 420shop
    Mijn eerste kweek vorig jaar was erg goed bevallen dus ik heb besloten het dit jaar nog een keer te proberen. Vorig jaar 2 plantjes, dit jaar 5.
    Ik heb besloten nogmaals de White Widow Automatic van RQS te zaaien, deze beviel mij erg goed.
    Voor de aarde dit jaar heb ik 80% potgrond van de Welkoop en 20% perliet gehaald. Omdat ik niet zeker weet of er genoeg voeding in de potgrond zit heb ik voor de zekerheid ook maar een Canna Terra Vega erbij gehaald.
    Ik heb net een uurtje geleden de zaadjes aan het ontkiemen gezet, iet wat laat volgens mij aangezien ik al een hele stapel kweekverslagen zie staan hier.

    #2
    Veel kweekplezier dit jaar

    Comment


      #3
      Je bent niet te laat eh, alle anderen zijn te vroeg gestart
      Welke grond heb je van de Welkoop?
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • WillemW
        WillemW commented
        Editing a comment
        De potgrond universeel. Ik zag dat de kwekers potgrond voeding voor 6 maanden had en deze voor 2, maar de plantjes moeten na 2 maanden toch al wel bloeivoeding neem ik aan.

      #4
      Probeer eens de kokos van de welkoop.

      Comment


      • WillemW
        WillemW commented
        Editing a comment
        Ik hoorde dat met kokos het veel preciezer komt met hoe veel voeding je doet en de kwaliteit van het water enzo. Ik ben voorlopig wel tevreden met normale aarde.

      #5
      Nope. Zeker niet te laat. Meestal gaan de plantjes naar buiten na de ijsheiligen. (11-14 mei).
      kans dat we dan nog nachtvorst krijgen is nihil en dus zullen de wortelen van je plantjes niet kapot vriezen. Die hebben ze namelijk wel nodig om te groeien.

      ​​​​​​Autoflowers gaan vaak nog ietsjes later omdat deze maar een levensperiode hebben van ongeveer 3 maand. Deze gaan je dus het meeste opbrengen wanneer deze in de warmste maanden van het jaar buiten worden geplaatst. Deze maanden geven je namelijk ook de meeste lichturen.Handig om te weten voor volgend jaar als je weer dezelfde zaadjes kiest! Of een andere autoflower.

      Succes met je grow.
      5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

      Comment


      • WillemW
        WillemW commented
        Editing a comment
        Ik ga volgend jaar denk ik voor normale zaadjes, als het dit jaar goed gaat. Zodra deze planten klaar en geoogst zijn heb ik al nieuwe ontkiemt bij de buren die dan bij mij de tuin in kunnen. Zo kom ik toch niet over de 5 plantjes heen maar verlies ik ook geen tijd.

      • DOBBELSTEEN
        DOBBELSTEEN commented
        Editing a comment
        Die je bij je buren in de tuin zet, zijn dat ook autoflowers? zodat je 2 rondes autoflowers doet? of begrijp ik je niet goed?

      • WillemW
        WillemW commented
        Editing a comment
        Je snapt hem helemaal goed

      #6
      Slim! Kan ook prima met Auto's!
      5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Wordt wel een parkeerplaats dan, ipv een tuin

      • DOBBELSTEEN
        DOBBELSTEEN commented
        Editing a comment
        ​​​​haha :p

      #7
      Maakt niet uit of je 10 of 2 planten heb staan tis verboden. Gedogen bestaat niet
      God was never on your side..

      Comment


      • WillemW
        WillemW commented
        Editing a comment
        Maar met 2 planten is de kans op strafrechtelijke vervolging een stuk kleiner dan bij 10.

      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Dat hoop je dan Willem

      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        belladonna Gedoogd beleid is inderdaad een wassen neus maar ik zou meer problemen krijgen met 10 dan met 2 planten. In ieder geval met de buren en mag ook niet van de vrouw gok ik

      #8
      3 van de 5 zijn ontkiemt en in een pot gestopt. De overige 2 zit nog geen beweging in. Hopelijk ontkiemen ze wel maar als ze dat niet doen heb ik gelukkig nog 2 zaadjes van vorig jaar over.

      Comment


        #9
        Laatste 2 zijn gelukkig gewoon ontkiemt en zitten nu ook in potten.

        Comment


          #10
          Eerste van de 5 is nu boven de grond. Hoe lang hoort dit ongeveer te duren, van ontkiemt zaadje tot zaailing?

          Comment


          • WillemW
            WillemW commented
            Editing a comment

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Oh daweetikni
            Ik gebruik koffiefilters alleen voor koffie.
            Als je in de grond zaait kan het 2-14 dagen duren.

          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment
            Is van een aantal dingen afhankelijk, de temperatuur van de grond, de luchtigheid van de grond etc, bij mij zijn ze meestal boven tussen de 2 en de 4 dagen.
            Maar het kan idd ook langer duren

          #11
          Succes met je kweek

          Comment


            #12
            Succes.

            Comment


              #13
              Succes met kweken dit jaar!

              Comment


                #14

                Comment


                  #15

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Ach joh maak je niet te druk. Mijn ervaring is dat de planten het beste groeien als je er wat minder naar om kijkt. Ze gaan niet dood in een dag of vijf.
                    Hoe groot zijn je planten nu? Upload wat foto's. Je planten moeten wel groot genoeg zijn om ze gaan behandelen met middeltjes.

                    Dat foto van het blad op de volgende pagina is inderdaad de larve van de mineervlieg en kan verder ook niet zo heel veel kwaad in de buitenkweek.
                    Luizen beste sjpletten tussen je vingers. En dan aflikken, optioneel.
                Bezig...
                X