Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mischien verstandig om je plantjes met zeep en neemolie te besproeien, als ze nog geen topjes hebben.
    heb zelf ook luis gehad op mijn sla en deze bespoten met alcohol en groene zeep maar dat zou ik niet op je wietplant spuiten
    iig succes

    Comment


    • WillemW
      WillemW commented
      Editing a comment
      Groene zeep heb ik vorig jaar ook gebruikt en dat werkte volgens mij wel goed, als ze niet weg blijven maak ik binnenkort even een mengseltje. Bedankt!

    #17
    Iemand een idee welk beestje/schimmel dit doet?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #18
      Mineervlieg. Ik had hem ook vorig jaar.
      Het beestje eet een gangetje door je blad, aan het eind, waar het gangetje het breedst is, daar zit een larfje. Die kan je er zo uitwippen met een tandenstoker of je nagel. Dit beestje geeft over het algemeen niet zoveel problemen.

      Comment


      • WillemW
        WillemW commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de vlotte reactie! Heb het plantje net even geopereerd en de larven verwijderd.

      #19

      Comment


        #20
        Hier een paar fotos, de eerste foto is van de plant die ik verdenk van een mannetje zijn. Is redelijk duidelijk toch?

        De 2e is alles op een rijtje, meest rechter plantje blijft een beetje achter maar heeft alles hetzelfde gehad als de anderen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik zie ballen, da's niet goed lijkt mij. Het zijn toch femenized zaden?

        • WillemW
          WillemW commented
          Editing a comment
          Ja precies, dat dacht ik ook. Het zijn inderdaad feminised zaden.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Wat raar dan, geen idee hoe dat komt.
          Ik laat het even aan een ander over om daar iets nuttigs over te zeggen.
          Wel ba(l)len zeg.

        #21
        Ik twijfel nog. Erg klein/jong plantje he om nu al voorbloei te vertonen? Als het een stabiele soort zou zijn zou dat weinig verdere groei betekenen voor de hopelijk zusjes. Maar als het een stabiele soort zou zijn zou er geen herma/mannelijke plant tussen autoflower zaden moeten zitten.
        Met een beetje geluk is het vrouwelijke voorbloei en zwellen de okselcalyxen alvast op. Maar dan zou je ook witte pistels (bloeiharen) moeten zien in de topjes. Kijk bij mij zien die oksel calyxen er zo uit.

        Jack Herrer.jpg

        De 'ballen' zitten op piepkleine steeltjes aan de stam vast. Terwijl de oksel calyxen direct aan de stam zitten. Op de oksel calyxen komen trichomen terwijl de ballen een glad oppervlak hebben en er een soort verticale lijnen lopen waar ze open zullen springen in verder stadium. Om de bananen gevuld met stuifmeel vrij te laten.
        Soms is het de moeite waard om de ballen weg te knijpen met je nagels. Vooral wanneer het een kleine plant betreft. Zo de vrouwelijke bloemen de kans te geven te ontwikkelen zonder zaad. Dit is alleen van toepassing in het geval van een hermafrodiet.

        Plaats nog een foto of wacht reactie af van iemand anders.
        Succes met de kweek.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • WillemW
          WillemW commented
          Editing a comment
          Ik plaats nog wel een afbeelding wanneer ik weer bij de plantjes ben, maar als LR2 zegt dat het een mannetje is ben ik er vrij zeker van haha.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Gelukkig kijken er meer mensen mee hier op het forum.
          Je kunt nog voor de optie van het afknijpen gaan. Misschien valt er nog iets van op te steken voor je.

        • WillemW
          WillemW commented
          Editing a comment
          Ik zal het proberen maar heb er geen verwachtingen van. Zou leuk zijn als het werkt.

        #22
        Die ene met die ballen is een man. Na circa 5 weken zijn de meeste wietplanten geslachtsrijp. Als ze het zwaar hebben gehad, dan blijven ze kleiner maar dat geslacht komt er hoe dan ook.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • WillemW
          WillemW commented
          Editing a comment
          Dan haal ik hem uit de grond. Ze hebben wel redelijk slecht weer gehad aan het begin, ik denk dat ze daarom zo klein zijn. Ze zijn nu iets meer dan 3 weken boven de grond.

        #23
        Ben weer thuis bij de plantjes. Even voor de duidelijkheid, is dit een vliegende zwarte luis of gewoon een eendagsvliegje oid.

        Ook ben ik er zeker van dat het een mannetje is, hij heeft nog een aantal ballen gemaakt dus ik haal hem vanmiddag uit de grond. Hij maakt ook heel raar blad aan maar daar hoef ik mij nu dus geen zorgen meer over te maken.

        Ik denk dat de rest van de plantjes nog zo klein zijn omdat ze te lang in te kleine potjes hadden gezeten. Ik had perliet besteld bij een growshop, dat zou er de week daarop zijn maar dat heeft uiteindelijk een week of 3 geduurd. Omdat ik geen perliet had om te mixen met de potgrond had ik ze maar in kleine potjes growmix gezet wat ik nog over had van vorig jaar.
        Ze staan nu in ieder geval in grote potten en ze groeien ook wat beter nu.

        De mineervlieg heeft overigens nog geen comeback gemaakt dus ik denk dat dat probleem voorlopig opgelost is.
        Attached Files
        Last edited by WillemW; 31 May 2019, 11:29.

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Dat misvormde blad komt mogelijk doordat er luizen en eitjes aan de onderzijde van het blad zitten.
          Mooie insecten foto. De vleugelstand is iets wat ik niet herken. Het heeft de grootte van een luis maar de vleugels zijn te lang. En het zit bovenop het blad.
          Jammer van RQS dat je er dit jaar een man tussen hebt zitten.

        • WillemW
          WillemW commented
          Editing a comment
          Last edited by WillemW; 1 June 2019, 19:42.

        #24
        Een lange tijd geen update gepost hier, ik was namelijk niet thuis ivm persoonlijke omstandigheden. Vind kweken leuk maar het is niet het belangrijkste in m'n leven haha.

        De plantjes gaan aardig goed vooruit, redelijk wat voortgang geboekt in de laatste 2 weken. Hopelijk haal ik er nog een mooie oogst af.
        Attached Files

        Comment


          #25
          Ik hoop dat je pers. omstandigheden, wat aan de beterende hand zijn. Je plantjes staan er geloof ik wel lkkr bij, met wat ik er van weet. Succes en sterkte!!

          Comment


          • WillemW
            WillemW commented
            Editing a comment
            Helaas zijn ze dat niet, maar het is niet anders. Ja was al positief verrast toen ik thuis kwam, ze zijn in de tijd dat ik weg was enorm gegroeid.

          #26
          Attached Files

          Comment


            #27
            Ze hebben niet perse voeding nodig. Auto's zijn er sowieso al wat gevoeliger aan. Je kan evt wat bijvoeren als je wat vergeling ziet.

            Zelf extracten maken werkt goed, brandnetels voor de veg en heermoes of smeerwortel voor de bloei.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


            • WillemW
              WillemW commented
              Editing a comment
              Ja dat dacht ik al. Ik heb nog wat Canna Terra Flores liggen maar ik vroeg me af of ik dat gewoon moet gaan geven zodra ze beginnen met bloei of pas wanneer ze eventueel tekorten laten zien. Lijkt me niet dat allemaal extra voeding veel gaat doen als ze gewoon genoeg hebben toch?

            #28
            Dit weekend weer bij de plantjes geweest, ze staan er goed bij hoewel de onderste bladeren een beetje geel worden en een aantal takjes paars worden. Volgens mij duidt dit op een stikstoftekort dus ik geef ze nu een klein beetje Canna Terra Flores bij het watergeven.

            Ook zaten een paar mensen heel aandachtig over de struik onze tuin in te kijken dus ik zet ze voor de zekerheid 's nachts maar even binnen. Just to be sure.

            Attached Files

            Comment


            • WillemW
              WillemW commented
              Editing a comment
              LR2, ik heb de verpakking zo niet bij de hand maar als ik bij een webshop kijk waar ze het verkopen staat er 'NPK 2-2-4', dan zit er toch gewoon stikstof in? Of is het percentage stikstof te laag tov P en K dat dit alsnog niet goed werkt?

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Een overschot aan P en K blokkeert de opname van stikstof, ik heb gepoogd dat te verklaren, of dat nou gelukt is of niet.. De waarheid ligt er en die is gebaseerd op 10 jaar aan data.
              Je wilt eigenlijk het liefst een voeding geven die meer N heeft dan P en K dus. Dat zal een groeivoeding zijn, en geen bloeivoeding.

            • WillemW
              WillemW commented
              Editing a comment
              Nee je uitleg is super duidelijk hoor. Ik ging er alleen vanuit dat dat in dit geval wel goed zou zijn omdat je het in je post over PK voeding hebt en dit NPK is. Bedankt voor je snelle reactie iig, ik ben even langs de growshop gegaan en heb wat groeivoeding gekocht die ik nu een klein beetje geef.

            #29
            Ik geef ze nu dus 2mL/L canna terra Vega maar het helpt voor geen meter, het wordt alleen maar meer geel en paars. Is er nog iets anders wat dit kan veroorzaken?
            Zoals te zien op de foto's is er nogal wat beschadiging aan het blad, sommige hebben paarse stelen, anderen niet.

            Het lijkt hier niet heel geel maar het is beduidend lichter in kleur dan de bladeren hogerop. Ook is op foto 2 te zien dat een blad paars wordt, dit lijkt me ook niet de bedoeling?
            Attached Files

            Comment


              #30
              Paars kan door stress komen. We hebben nu 2 erg koude nachten gehad, althans in enschede, mischien vandaar die verkleuring. Die plekjes kunnen evt van thrips komen zou ik denken. Maarja weet t niet zeker, probeer met je mee te denken.

              Comment


              • WillemW
                WillemW commented
                Editing a comment
                Ze hebben de laatste paar nachten in de schuur gestaan, deze is een paar graden onder kamertemperatuur. Ze missen hierdoor wel een aantal uur zonlicht omdat ze vaak pas rond een uur of 9-10 buiten gezet worden. Kan het ook hierdoor komen denk je?
            Bezig...
            X