Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Volgend jaar lekker half mei pas beginnen, dat werkt zoveel makkelijker. Iedereen die dit jaar zo vroeg is begonnen heeft al een achterstand op de mensen die meer geduld hebben.

    altijd lastig als in april ineens een week de zon gaat schijnen, maar wachten is echt beter.

    Comment


    • nyln
      nyln commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Yep, als je de mogelijkheid hebt om geduld op te brengen kun je ook beter in juni beginnen met autoflowers, en dan meteen 24/7 buiten in grote pot.
      Dan hoef je niet binnen voor te groeien, heb je geen lamp nodig, geen gezeur met de temperatuur etc..

    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Haha ik bedoelde het niet verkeerd he, idd als je 1 goeie ronde wil draaien, dan kun je het beste pas eind mei/begin juni beginnen idd, maar ik hoop misschien 2 rondes te kunnen doen zodat ik wat meer vooraad heb voor mezelf.
      50 gram gaat er zeker wel doorheen per maand.

    #32
    Ik ben eens wat gaan rondneuzen op het interweb al voor 30euro een kweekpanel van lumeri. Voor je plantjes een goeie start te geven is het wel goed denk ik. Ik ga begin juni nog 2 zaden laten groeien. En voor de regenachtige donkere dagen kan ik deze wat extra's geven. Deze 2worden al aardig lang pfff

    ughh
    Attached Files

    Comment


      #33
      Ik heb ze vandaag voor het eerst buiten gezet, straks weer naar binnen, ik geloof dat ze al lkkr gaan. Allee groeit eentje erg in een boog. Ze groeien natuurlijk naar het licht toe, maar de ene gaat goed recht en de anee wat in een boog. Ik kom er ook achter dat ik beter wat meer aarde in de potten had kunnen doen. De foto's kunnen beter, binnenkort een andere phone halen.
      Attached Files

      Comment


        #34
        Waarom heb je dat gaas erom zitten?

        Comment


          #35
          Heb 2 katten, als de planten groter zijn gaat er een hele koker omheen. Mijne zijn dol op weed, als ik wat op tafel laat liggen is het zo weg. Ik heb er wat grond omheen gedaan dan staan wmze weer recht, ik had gelezen dat dat de juiste manier was
          Attached Files
          Last edited by Kunichika; 11 May 2019, 23:01.

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ik ken dat probleem, bij mij was vorige jaar de heft van een zaailing opgegeten. Mijn kat mag niet meer naar buiten als de planten buiten staan.

          #36
          Maar zo zit je iedere week of maand moeilijk te doen toch?
          Zou dit geen betere oplossing zijn?



          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #37
            Hee ipie, zoals ik al zei in mijn vorige post als ze wat groter zijn komt er een koker omheen. Ik had de woorden idd anders moeten kiezen(er komt een koker om de pot). Is lekker weer vandaag dus ze kunnen weer naar buiten en na de lunch eens langzaam gaan beginnen met de koker te knippen, of dremelen.

            Joop ik zou gek worden, de Chinees ligt hier om de hoek haha.

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Okidoki!

              Prettige dag verder!

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Ja ik ken dat gevoel, of een duwtje, het is best hoog hier.

            #38
            Nee geen duwtje gekki, ik merk dat ik te weinig grond in de potten heb gedaan lijkt wel of het elke dag wat inzakt. Is het een idee zodra de plant boven de rand van de pot komt. Op te vullen met aarde?

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Ik geloof dat je mag opvullen tot de eerste lob blaadjes, maar wacht even tot iemand anders dat bevestigt voor je dat doet.

            • colori
              colori commented
              Editing a comment
              Grond zakt inderdaad nog wel wat! Ik probeer al mijn potten tot net onder de rand te vullen. Na verloop van tijd is hij dan 3 a 4cm gezakt.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Geen enkel probleem om wat grond bovenop je andere grond te doen hoor.

            #39
            Ja! Die Slome Joop is zo gek nog niet!

            Comment


              #40
              Bedankt voor de inf heren, ik zie dat het zaadje wat ik direct in de aarde heb laten ontkiemen iets sneller gaat (foto1) . Maar die ander heeft er ook zin in. Ik heb een bewaakster(skunky) aangenomen ze zit er de hele dag naast, nu hoop ik alleen dat ze mooi blijft zitten. of ook eens wat nieuwsgieriger word. Ze is in ieder geval goed gecamoufleerd.
              Attached Files

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ja mooi hoor, maar haal die vieze dweil nou eens weg daar, het lijdt zo af.

              #41
              Dat is de knuffeldweil voor de katten vinden ze het einde

              Comment


                #42
                Beste kwekers, het lijkt wel of 1 plantje begint te ver gelen, die andere is knalgroen. Ze krijgen beide dezelfde hoeveelheid water, al heb ik de afgelopen alleen de bovenkant flink nat gespoten met de plantenspuit. Omdat de rest nog vochtig is.
                Attached Files

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ik denk niet dat je de bovenkant nog nat hoeft te houden bij deze grote, die wortel moet naar beneden, niet naar boven. Of dat de reden is dat die ene wat geler is weet ik niet.

                #43
                Ik krijg maar weinig antwoorden, ik denk dat mijn vragen te noob zijn. Maar goed de planten staan lekker buiten, degene die op 50/50 staat gaat een stuk harder als degene op volle potgrond. Ze zijn nu 18 dagen oud, het weer zit niet echt mee.
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Niet alleen kraanwater geven maar 50/50 kraan en regenwater.
                  Staat de gelige toevallig op 50% kokos?
                  Last edited by Rreppellsteeltjam; 19 May 2019, 13:49.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik zag geen vraag

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Post 42 qnq, soort van vraag zeg maar.

                #44
                Na 3 weken voor een afje?
                Tja, toch wel aan de kleine kant
                aangezien ze maar 6 weken groei hebben......

                Comment


                  #45
                  Ja ze zijn erg klein, vind het ook klote. hoop dat het nog wat word, ik heb in het begin een kuiltje gemaakt van 10,15cm en daar zaai en stekgrond in gedaan. Misschien teveel stekgrond? Over 2weken ga ik er nog 2 laten ontkiemen hoop dat het weer dan beter is dan zullen ze wel beter gaan.
                  Last edited by Kunichika; 19 May 2019, 14:56.

                  Comment


                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Ik denk niet dat het een teveel aan stekgrond is hoor, ik had vorig jaar een hele wijnfles in de aarde gezet en dat gat opgevuld met stekgrond en dat ging prima. Die 2 zaadjes die je over 2 weken gaat ontkiemen gaan veel harder, let maar op.
                Bezig...
                X