Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ik pot ook niks over, ze staan van af het begin al in grote potten, ze staan alleen binnen snachts. En ik heb zo net nog 2 zaadjes uit de verpakking gehaald, 1 zaadje ga ik tussen watjes laten ontkiemen en de ander direct in 7,5cm zaai en stekgrond. De rest is lightmix met perliet van plagron.

    Comment


      #62
      Ai ai mijn kneuzen-plantje heeft iets te veel te maken gehad met de wind kom ik net achter. Kan ik er een stokje naast zetten en dan met touwtje om het steeltje of hoe kan ik dit het beste doen?
      Attached Files

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik zou er niets aan doen zoals die er nu bij staat. Als het goed is heeft het plantje nu inwendig wat schade opgelopen door de wind en dat gaat ze herstellen, waardoor het plantje sterker wordt dan ze was. Niets mis mee dus.

      • Harm420
        Harm420 commented
        Editing a comment
        Leuk verslag ik volg je. Niks doen aan dat plantje. Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar de plant herstelt zichzelf, dus is het niet erg. De plant wordt dan alleen maar sterker.

      #63
      Ik heb haar toch binnen gezet, gaat ze zo niet schuin groeien dan, als ik het niet ondersteun?

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Als je ze binnen zet wordt ze week door gebrekkige luchtstroom, gaat ze strekken en groeit ze zeker verder scheef richting het licht.

      #64
      Ze is nog pril en richt zich toch naar de zon, komt wel goeden dr komen sws een paar fantastische dagen aan waar ze erg blij mee zal zijn, zal ze gelijk stuk steviger van worden
      Last edited by Pluk; 30 May 2019, 23:04.

      Comment


        #65
        Ja de komende dagen zijn goed ja, maar ze is nu toch al een maand oud, die andere gaat veel beter.

        Comment


          #66
          Ja ok, wat wil je daarmee zeggen dan stokje gaat dat echt niet verhelpen

          Comment


            #67
            Nee ik probeer daat niks mee te zeggen, je kunt toch lezen !!

            Comment


              #68
              Hallo mag je een nieuwe zaailing direct in de volle zon zetten?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Alsie in de zon is opgekomen kan je 'm laten staan.
                Onder lamp of binnen begonnen dan moet je 'm laten wennen. Eerst in de schaduw.

              #69
              Ze zijn nog net niet boven , ze zijn nu echt net hun gebogen kopje boven de grond aan het duwen je ziet het stammetje gebogen net zoals een krom nietje. Dan zet ik ze dus direct in de zon en geef ze dan een afdakje. Hier op het balkon is het al 33graden op het moment. Bedankt
              Last edited by Kunichika; 1 June 2019, 11:00.

              Comment


                #70
                ​​​​​​Ik heb zo'n vermoeden dat de universele potgrond van de intratuin te rijk is aan meststoffen. Min kneuzen-plantje staat in die grond en ziet er vrij slecht uit gele bladeren. Ik krijg er even net zo'n goeie foto van gemaakt (foto1) die andere staat 50/50 universeel/kokos. Mijn nieuwe zaailingen staan in de lightmix van plagron met perliet.
                Attached Files

                Comment


                  #71
                  Duidelijk te zien dat de eerste twee veel
                  meer licht pakken op de foto als nr. drie.
                  Ik zie gezonde plantjes, niets mis mee.....
                  Nee, universele potgrond van IT werkt prima!

                  Ps. nog steeds halve potjes grond?

                  Comment


                    #72
                    Foto 1en 2 zijn van de zelfde plant, foto 3 is naar mijn mening aardig lekker aan het gaan, is 2keer zo dik en hoog als de de ander. Ik zal morgen een betere foto maken van het geel in de bladeren.

                    Comment


                      #73
                      Hier de beloofde foto van het geel op de bladeren. Ja nog steeds halve potjes grind maar mijn halfvol is beter dan halfleeg. Nogmaals als ik de pot vul tot aan de rand staan de eerste bladeren ook onder de grond. Ik heb nog 2 zaadjes geplant die potten heb ik flink vol gemaakt. Maja ze zijn nu al 4cm en de komende dagen weer slecht weer verdorie. Weer strekken natuurlijk.
                      Attached Files

                      Comment


                        #74
                        Lijkt meer op verbranding door de zon, blad is ook wat slapper wat op teveel water zou kunnen wijzen.
                        Ze kunnen erg hoge temperaturen hebben zolang ze maar niet te nat staan.
                        De grond heeft hier niks mee te maken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #75
                          Kijk dit is goeie info, ik denk dat deze dan te veel water heeft gehad. Verbranding lijkt me sterk anders zou de ander het ook moeten hebben.

                          Comment

                          Bezig...
                          X