Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    We zijn weer een paar dagen verder, een van de cheese planten gaat naar mijn weten ontzettend goed. De ander groeit nauwelijks en word alleen maar meer geel, erg jammer. De andere zaailingen zijn 2juni boven gekomen en genieten geloof ik erg van het weer en de lightmix. Nu had ik zaailingen deze ochtend weer buiten gezet en na het koffie drinken eens wezen kijken en was eentje omgewaaid door de wind, verdorie. Ik heb hem weer over end gezet en wat aarde er om heen gedaan. Nu maar hopen dat hij nog hersteld. En heb er een halve fles over gezet. En ja ik moet in de buitenste pot meer aarde doen want die is echt ver gezakt, het enige probleem is dat als ik hem vul de eerste bladeren al onder de aarde staan. En dat is geloof ik niet echt goed, nu kan ik het zo laten of toch ophogen tot de na de eerste bladeren. Wat zeggen jullie?
    Attached Files
    Last edited by Kunichika; 7 June 2019, 12:35.

    Comment


      #77
      Ophogen tot aan de lobblaadjes inderdaad.......

      Comment


        #78
        ​​​​​Ik heb opgehoogd tot voorbij de lobblaadjes, maar nu werd ik wakker en ging kijken bij mijn zaailingen. En nu ligt er een voor pampus, geen idee hoe of wat. Skunky de poes zat erbij toen ik net de foto maakte, maar ik denk niet dat zij eraan heeft gezeten. Want anders zal ze hem kapot hebben gebeten. De zaailing ligt er echt raar bij, sheisse
        Attached Files

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ik zie toch nog cm's ruimte onder de lobblaadjes. Gewoon opnieuw aarde bijvullen tot net onder die blaadjes en dan staan ze weer recht. Misschien heeft de poes wat gegraven met een poot.

        #79
        Heb je ze soms verpot?

        Comment


          #80
          Dat opvullen heb ik met de andere plant gedaan, ze zijn niet verpot, kan het zijn dat de tl-buis die ik er in de avond op zet te veel is? Graven zou kunnen maar er staat een tunneltje overheen van kippengaas.

          Comment


            #81
            Dat opvullen heb ik met de andere plant gedaan, ze zijn niet verpot, kan het zijn dat de tl-buis die ik er in de avond op zet te veel is? Graven zou kunnen maar er staat een tunneltje overheen van kippengaas. Ik heb mijn ene goeie plant al 5 dagen geen water gegeven hij voelt nog altijd even nat aan als 5dagen geleden. Ik zie dat sommige de planten al hebben getopt na 1maand, mijne is al 4dagen heeft het zin om hem nog te toppen en de zij takken wat naar beneden te binden?

            Comment


              #82
              Het toppen en binden laat ik maar achterwegen. Een plant is al in de bloei denk ik. Kan ik hem nu al een lichte dosis bloeivoeding geven of beter nog even paar dagen wachten? Ik zit er over te denken om nog 2nieuwe zaadjes te planten, omdat 1die ik op 1mei gezaaid heb echt achterblijft t.o.v. de ander. Die wil ik dus er uit halen. En de andere zaailing van 1juni blijft maar omvallen. Ik heb de oudere nu al bijna een week geen water meer gegeven, aarde is nog steeds nat. Ik geloof dat het dan het beste is om als ik haar weer water geef bloeivoeding erbij te doen?
              Attached Files

              Comment


                #83
                De plant staat nog niet in bloei die bloeiharen zijn voorlopers pas als je een soort van kopje begint te zien met meerdere bloeiharen zou ik pas gaan tellen.

                plus autoflowers hebben weinig tot geen voeding nodig let daar wel mee op dat je ze niet gaat overvoeden dat gebeurd snel met auto's
                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment


                  #84
                  Ok duidelijke info, ja het wel of niet bijvoeden van af. Een ieder heeft daar zijn mening over, ik wil wel wat bijvoeden maar de helft wat er op het schema staat. Dat eerst het weer maar eens gaat knallen want ja al een week geen water hoeven geven is toch wel frappant, is het niet?

                  Comment


                    #85
                    Hier zijn honderden mensen met een mening.
                    Iedereen doet het op zijn manier zoals je zelf
                    zegt. Zou zeggen, aan je antwoordt te zien ook doen!

                    Comment


                      #86
                      Ja daarom. Ik heb geconstateerd dat er grote bladeren precies boven de zijtakken groeien en dus over de topjes hangen. Is het juist als ik denk dat dan de groei stagneerd van de top en ik die bladeren er beter onder kan laten gaan. Door ze gewoon eronder te duwen?

                      Comment


                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Als je echt denkt dat ze in de weg zitten
                        geef je met 3 vingers even een klein knakje
                        in het blad zodat het niet meer in de weg zit
                        maar zeker niet verwijderen want de wiet heeft
                        strakjes de voedingstoffen daar hard uit nodig!

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Je moet wel bedenken dat dat grote blad heel veel energie levert voor de toppen.
                        Als dat weg is dan moeten de toppen energie halen met de kleine blaadjes.

                        En als ze nat staan geen water geven!

                      #87
                      Ok duidelijk, dan zal ik ze niet onder de zijtak duwen maar idd een knakje geven. Ik heb ze nu al 8 dagen geen water meer gegeven omdat de het naar mijn mening nog nat genoeg is.

                      Comment


                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Wel voorzichtig zodat je het stengeltje
                        niet breekt. In dit stadium is dat nog lang
                        niet aan de orde maar ga je gang, is jou feestje en
                        zo leer je weer toch?

                      #88
                      Nee dat begrijp ik, van breken is totaal geen sprake. Ik palpeer het stengeltje minimaal is net 1cm, ik zal er morgen een foto van maken.

                      mijn andere zaailing staat sinds vandaag onder een huis tuin en (bol.com) "groeilamp" die mijn moedertje had gekregen op moederdag. Ik denk dat die lamp er wellicht iets te dicht opstaat, omdat de bladeren diagonaal omhoog staan. De lamp staat er zo'n 35cm boven. Maar kan het niet echt vinden op the interweb. Laat maar wat weten svp heren/dames.
                      Attached Files

                      Comment


                        #89
                        Bij deze de foto van het blad wat ik onder de zijtak heb geduwd. En een paar foto's van hoe de dame er nu bijstaat. Helaas weer achter het raam door de ruk winden. En ja ik weet nog steeds te weinig aarde in de pot.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Slome Joop
                          Slome Joop commented
                          Editing a comment
                          Ja, zo doe ik dat ook met grote bladeren, gaat prima.

                        #90
                        Zien dr fris en gezond uit

                        Comment

                        Bezig...
                        X