Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jef doet het voor het eerst ; in een kas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jef doet het voor het eerst ; in een kas

    Korting op 420shop
    Goedeavond,

    Ik heb kleine 3 weken m'n zaadjes ontkiemt en vraag me nu af of ze er goed en gezond uitzien?
    Ze staan namelijk in een broeikas. Ze groeien wel goed maar heb de indruk dat de stengel wat slapjes zijn of is dit normaal als ze kleine 3 weken oud zijn.
    Zou ik er een stokje naast plaatsen of is dit niet nodig

    Ik vroeg me ook af wanneer ik mag beginnen met voeding te geven aan m'n schaties

    Mvg

    Jef Kweker

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Doordat ze te weinig licht hebben zijn ze zo gestrekt. Meer licht dus en straks met verpotten kun je ze wat dieper zetten
    2e
    3e

    Comment


    • jefkweker
      jefkweker commented
      Editing a comment
      Te weinig licht, ze staan in een serre (broeikast) meer licht kunnen ze toch niet krijgen of ik moet ze binnen zetten en lamp er op?
      Zou ze liefst laten staan in de serre omdat het daar nu lekker warm is rond de 25 graden.
      Wanneer zou ik ze best verpotten en welke grote van pot zou ik dan gebruiken?

      Voor voeding is het waarschijnlijk nog te vroeg?

      Mvg

    #3
    Je kunt ze ondersteunen met een stokje oid.
    Een beetje wind doet ook goed voor de plantjes zodat ze dikkere stam en takjes krijgen,en dus dikke toppen kunnen dragen
    Wat voor grond gebruik je?
    meestal is grond al voorbemest.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • jefkweker
      jefkweker commented
      Editing a comment
      Heb een zak potgrond van Aveve gebruikt. Zien de plantjes er gezond uit de kleur is allesinds mooi groen...? Ik denk dat ik misschien wat de ongeduldig/bezorgd ben.

      Mvg

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Volgens mij wel ok, zie dat je grond wel goed bewaterd is, ik zou ff paar dagen wachten met water geven.
      Op de zak staat vaak hoeveel weken je grond voorbemest is, als je bladeren echt lichtgeel worden dan moet je bijvoeden maar nu hebben ze zeker nog geen voeding nodig

    #4
    Ok zal is paar dagen wachten met water geven, maar net voor ik die foto nam had ik ze wat water gegeven, zou ik ze al overpotten en wat dieper planten in grotere pot tot aan de lobblaadjes of wacht ik beter nog een beetje?



    Mvg

    Comment


      #5
      Zou ze nu ff met rust laten tot ze wat echte blaadjes hebben, maar mischien denken andere mensen daar anders over.
      Meestal begin je in een kleiner potje en dan zie je vanzelf wortels aan de onderkant uitkomen en dan weet je dat je kan overpotten.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Ben begonnen in kleiner potje hoor, maar van die kartonnen potjes waar de wortels kunnen doorgroeien heb ze dan overpot omdat die kartonnen echt klein waren. Zal ze even met rust laten, hopelijk gaan ze goed groeien

        Deze potjes heb ik eerst gebruikt

        https://www.amazon.com/Germination-P.../dp/B07BZXB4N3

      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        das brol moet dat niet meer gebruiken beter kleien voor groei plastiek potjes gebruiken kosten niets in aveve denk 1.90 voor 18

      #6
      Heel klein voor 3 weken maar dat zal wel komen door de koude nachten en de potgrond. Toch een wat lastige start in potgrond. Zaai en stek is wat makkelijker voor de wortels.

      Comment


      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Ja vond ze ook wat klein voor kleine 3 weken maar zal wel goed komen hoop ik... Voor 1ste keer zijn ze toch allemaal ontkiemt en uit de grond geschoten dus ben wel blij. Mss volgende keer proberen met kweeklamp maar ik vraag me af is dit niet duur op de electriciteit rekening??

        Mvg

      #7
      Over potten in diepere pot onder zetten tot de lob blaadjes en echt klein is ze niet hoor voor een serre plant ziet er goed uit .
      Je zal zien als het warmer word en meer zon dat ze veel meer gaat groeien
      God was never on your side..

      Comment


      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Vind je dat ze er goed uit zien Belladonna? Ik doe mijn best om ze zo goed mogelijk te verzorgen lekker warm in de serre, heel de dag licht. Kan ik iets geven van voeding zodat de steel wat aandikt of gewoon rustig hun gang laten gaan

        Mvg

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Plantje is nog te jong voor voeding, daar doe je meer slecht mee dan goed.
        De wortels zijn daar nog te zwak voor, daarom zaai je meestal in zaai/stekgrond of een lightmix en wanneer je een stekje hebt dan kun je ze rustig in universele grond steken of een growmix

      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Zal ze rustig hun gang laten gaan. Ik heb alle tijd hoor. Wil gewoon dat ze niet doodgaan door mijn weinige ervaring...

      #8
      Je hebt ze toch wel uit die kartonnen potjes gehaald ?
      Die zijn niet zo geschikt voor cannabis.
      De wortels groeien daar nauwelijks doorheen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Bekijk het ff voorzichtig.
        Als er wortels doorheen groeien moet je m laten zitten.
        Je kan er dan misschien wat gaten in prikken ofzo.

      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        Is misschien daarom dat ze wat trager groeien. Ben net thuis zal het nu is bekijken. Ik stuur je straks hoe het geweest is.

        Mvg​​​​​​

      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        heb het gecheckt en wortels groeien er door hoor, heb ze ook nog eens overpot in grotere potten en wat dieper ingepland. Heb de indruk dat ze toch wel wat gegroeid zijn laatste 2 dagen zet direct foto erbij

        Groetjes

      #9
      Is misschien daarom dat ze wat trager groeien. Ben net thuis zal het nu is bekijken. Ik stuur je straks hoe het geweest is.

      Mvg​​​​​​

      Comment


      • Helemaal Top
        Helemaal Top commented
        Editing a comment
        Ik zal ze trouwens niet onder de lamp gaan zetten nu. Kan beter vanaf zaad buiten kweken en niet iets van binnen naar buiten. Het kan maar het is een klap voor ze meestal. Stroomverbruik valt reuze mee. Een 90x90 kweek met onbrengst van 180gram kost 70euro aan stroom met LED (180watt)

      #10
      Heb ze nu verpot in grotere potten, wortels gecheckt en groeien lekker door die starters potjes.
      Ze waren toch een klein beetje aan de natte kant, heb ze gelukkig tijdig verpot en de natte grond beetje gemengd met wat droge uit de zak potgrond.

      Nu ga ik 1 dagje of 2 dagen wachten met water geven en kijken hoe ze het doen



      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #11
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #12
          Suc6
          na een paar dagen steek je eens een vinger in de grond , check je ff of de grond droog is.
          beter te droog dan te nat
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #13
            Updateje.

            Heb de indruk dat ze het heel goed doen in de broeikas

            wat vinden jullie er van..

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #14
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #15
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                Bezig...
                X