Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste autoflower juni 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste autoflower juni 2019

    Korting op 420shop
    Beste leden

    Ik ben hier nieuw, maar heb wel al in wat topics geloerd naar informatie over kweken. Ik zal hier mijn verslag bijhouden en hier en daar een opmerking maken. Graag zou ik me wat verdiepen in het kweken, dus als jullie iets meer kunnen vertellen over de opmerkingen/vragen die ik maak/stel, zou dat erg geapprecieerd zijn!

    Ongeveer 1 maand terug heb ik 3 Diesel autoflower zaadjes gekocht in de Heksenketel. Ik ga voor het eerst 2 planten proberen te verzorgen in een serre. Ik heb ze laten ontkiemen (14 juni) in een diepvrieszak (foto 1) met vochtig keukenpapier en na 2 dagen (16 juni) kwamen de wortels er al uit (foto 2).

    UU1HEZk.jpg xjb9lD9.jpg
    Ik stelde vast dat van het onderste zaadje de wortel al behoorlijk lang was. Welke gevolgen zouden dit kunnen hebben voor de plant?

    Daarnet heb ik elk zaadje, ongeveer 1 cm diep, in een (middelgrote) pot geplant (foto 3). Het gat voor het zaadje heb ik met een schroevendraaier gemaakt. De grond heb ik deze ochtend uit mijn omgeving (bos) geschept waar er brandnetels groeien. Gisteren heeft het nog geregend en de grond stond beschut van het licht, en ik voelde ook aan dat het nog vochtig genoeg was (naar mijn mening, eerste keer).

    De grond heb ik eerst wat "geroerd" om er wat lucht tussen te krijgen, en om onzuiverheden zoals takjes, eikels te ontdoen van de aarde.
    CK9ajd9.jpg

    Tot hier de eerste versie van het verslag. Wanneer zou je het steeltje uit de grond verwachten?
    Last edited by Necrofish; 16 June 2019, 16:00.

    #2
    Leuk dat je nu al een verslag opent

    Dat het ene worteltje al wat langer was maakt niks uit, ze was gewoon iets eerder.
    Morgen of overmorgen zullen ze waarschijnlijk al boven komen.

    Vanwaar de keuze voor bosgrond? Ik heb altijd begrepen dat deze grond maar weinig voeding bevat (wat totaal geen probleem hoeft te zijn natuurlijk).
    Door de fijne structuur kan ik me zo wel voorstellen dat de boel met water geven flink gaat inzakken. Als je water geeft vanaf onder beperk je dit iets.
    Last edited by kroket; 16 June 2019, 21:16.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Succes met je kweekje!

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
        Succes met je kweekje!
        Welbedankt!

        kroket

        Comment


          #5
          Nieuw hier?
          Welkom hoor!!

          Veel succes met je kweek!
          Eh? Misschien ietsje meer zand in
          de potten, liefs tot aan de rand......

          Comment


            #6
            Succes!

            Bij mijn Diesel Autoflower duurde het 3.5 dagen voor het plantje tevoorschijn kwam (in volle grond bij somber weer).

            Comment


              #7
              Hey

              veel succes!
              Leuk dat we in de zelfde periode begonnen zijn, mijn zaadje is gisteren de grond in gegaan. Nu kan ik me een beetje spiegelen aan uw verslag.
              When i smell weed my lungs get horny

              Comment


                #8
                Zal vast een kern van waarheid inzitten, brandnetelgrond heb ik mezelf nooit in verdiept dus dat zou een ander moeten bevestigen.
                Ik weet wel dat brandnetelgier een ideale meststof is. Laten we dan alleen hopen dat ze al die voeding niet reeds aan de bodem hebben onttrokken.

                Maar zoals gezegd hoeft het helemaal geen probleem te zijn. Genoeg kweekmethodes die niet eens aarde gebruiken en dat gaat ook gewoon goed met de juiste voeding.

                Oh en luchtig is alleen maar goed
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment

                Bezig...
                X