Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 x diesel auto, 2 x critical, volle grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 x diesel auto, 2 x critical, volle grond

    Korting op 420shop
    Haai,

    Na een succesvolle autobinnenkweek van een easy bud, white widow en 2 criticals, gaan we het eens buiten proberen.

    Het gingen normaal 2 diesel en 3 og kush worden maar er ging steeds wat mis, tot ik in de gaten kreeg dat mijn pH meter naar de vaantjes is. Hoe is me een raadsel, maar blijkbaar zette ik de dames in een bad vol zuur....

    Vreselijk...

    Nu 2 weken achter op schema maar met dat stormweer misschien niet zo slecht, als ik sommige verslagen lees.

    Nu de grond bestaat uit 1/2 compost en de helft potgrond met perliet en Veen, daarbij nog wat kalium, fosfor en wormenmest. Niet teveel.
    Die heeft een goede maand gesetteld.

    Na het ontkiemen in een cocospallet en de eerste voeding van root it, first feed.

    Voor de plantjes de grond in gingen heb ik dep, rond de spot een front van look, koperdraad, slakkenkorrels en kaneel.

    Nog geen slak gezien tot nu toe.

    De diesel zit nu 10 dagen in de volle grond,
    Was gestopt met groeien maar is nu terug vertrokken.
    De 2 criticals zijn on the spot geboren. 5 dagen uit elkaar.
    ​​​​​​
    ​​​​Ik was het beu te kooien met mijn kapotte pH meter en ben voorlopig maar spa blauw gaan halen in de supermarkt. Daar doe ik nu vanaf eergisteren 4ml/L canna Vega voeding in. En dat lijkt effect te hebben.
    Ik ben wel bang dat de diesel wat teveel stress en voeding gaat gehad hebben om er nog een fatsoenlijke plant van te krijgen. Ik gaf ze na de overvoeding gewoon kraantjeswater tot 2 dagen geleden.
    Kijk zelf maar even.

    Foto 1: Diesel auto
    Foto 2: Diesel auto overvoeding
    Foto 3: Critical auto 1
    Foto 4: Critical auto 2


    ​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Ja, stress en (te) veel voeding kan je nek breken.
    Zie ook bij dat afje een ronde afscheiding?
    Ik volg je....................

    Last edited by Ipie; 25 June 2019, 17:22.

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Das compost vooral he, in principe geeft deze toch gewoon af waar nodig?
      De grond is volgens mij niet te zwaar gevoed, maar ik heb zitten klooien, terwijl de og en diesel in de cocospallets aan het voorgroeien waren, denk ik. Te zuur, of teveel voeding...
      Das de koperdraad

    #3
    Spa blauw nog wel, bedoel het niet verkeerd maar vind je dat niet een beetje overdreven?

    Een AFje heeft niet zoveel voeding nodig, zeker aan het begin niet. De voorbemeste potgrond geeft de eerste weken voldoende voeding af
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Aarde heeft van zichzelf een aardige buffer. Een tijdje kraantjeswater kan het wel hebben.

    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Staat er op het forum een sticky topic rond de buffer van de aarde? Dit lijkt me toch interessante materie...

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Denketni eh. Dat kun je niet generaliseren.
      Elk merk is anders en zelfs verschillende badges van een merk kunnen verschillen.

    #4
    zou ze pas gaan voeden als het op een plantje gaat lijken en dan nog heel weinig voeding,nu voed je niet de plant maar de aarde kan best voor problemen gaan zorgen als het niet een paar keer flink gaat regenen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      OK dus misschien is mijn fout dat ik veel te vroeg ga voeden? Ik dacht omdat ik de zaailingen in cocospallets opkweek dat ik ze moest bijvoeden daar cocospallets geen voeding bevatten? Kan dit ook de groei stoppen?

    #5
    Succes! Ik volg het met belangstelling

    Subscribed!
    ​​​​

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Ja toch plezant die diesels, al vrees ik er wel voor dat mijn diesel plantje de kliko gaat halen.

    #6
    Whoop whoop! Vandaag melding gekregen van administrator dat mijn prijs van april verstuurd wordt!

    Jdc veredelings collectief zaadjes, benieuwd wat in die prijs zit.

    Als de diesel niet snel tempo begint te maken dan start ik nog snel een nieuw projectje !

    Iemand een idee wat daar kan tussen zitten?

    Comment


      #7
      Terra Vega brengt normaal de pH al een flink stuk naar beneden.
      Je zou met Spa blauw nog weleens te laag uit kunnen komen.

      Als ik lees waar ze in staan hoef je de komende twee weken nog geen voeding te geven en dan nog maar eens bekijken.

      Ik zou het op Spa of beter regenwater houden.
      Misschien gemixt met kraanwater, want daar zitten ook goeie stofjes in.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • majoo
        majoo commented
        Editing a comment
        OK doen we. Ik merkte al op dat je met canna goed moet aanzuren. Maar ik hou het voorlopig op afgezuurd water dan. Thx

      #8
      De diesel is de linkse ong 16 dagen oud, dan de jongste critical en dan de oudste critical 7d boven de grond.
      Denk dat de diesel het niet gaat redden...
      Wat denken jullie?
      Komt die er nog door of zet ik de jongste critical op haar plaats en hebben ze genoeg ruimte?
      Thx.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ik zie drie hele kleine groene plantjes die, als de slakken ze niet opvreten, het in mijn beleving wel gaan redden.

      • majoo
        majoo commented
        Editing a comment
        Mja maar die diesel links is al zestien dagen oud en groeit voor geen meter... De critical die 7 dagen jonger is heeft al het dubbele van breedte en mooie grote blaadjes.
        De diesel begint aan de 2e node en haar blaadjes zijn nog maar een goede 2,5 cm groot.

      #9
      kiekeboo

      succes
      Get to the Choppah!

      Comment


      • majoo
        majoo commented
        Editing a comment
        Haai! Thx

      #10
      Hier nog een update plantjes zijn weer 2 dagen ouder.
      De diesel (links) groeit voor geen meter...
      De jongste critical (midden) komt traag maar zeker op gang, en de oudste critical heeft er zin in!

      Ik krijg het op mijn heupen van die diesel, jongens!

      Kan het dat een plant na veel stress als zaailing nog een mooie plant wordt of is deze dame pure tijdverspilling en frustratie?

      Bedankt!


      Comment


        #11
        Hierbij de foto, was em even vergeten...
        De joint komt blijkbaar goed binnen...
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #12
          Zou ze de volgende keer iets verder uit elkaar zetten. En ditmaal eventueel met LST de twee buitenste dames naar buiten buigen.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • majoo
            majoo commented
            Editing a comment
            Ze staan idd kort op elkaar. Dat is een goed idee, zal ik doen !

          #13
          Zo weer wat verder...

          De diesel heeft zijn naam duidelijk niet gestolen! ze kwam traag op gang maar komt nu toch opzetten.
          Het zal wel een klein plantje blijven maar beter dat dan in de vuilbak. We zien wel!
          IMG_20190706_184326.jpg de oudste critical vind het heerlijk in deze temperaturen. Deze heb ik net gefimd.

          De jongste komt ook op gang maar deze ga ik toch een ander plaatsje geven denk ik.
          Vanaf volgende week begin ik dan met lst in de vorm van buigen zoals kroket al voorstelde.

          Deze krijgen nu pH 6,2 afgezuurd water met 4ml/l canna Vega voeding.

          ​​​​​

          Comment


          • Haile Selassie
            Haile Selassie commented
            Editing a comment
            Mooi om te zien dat de Diesel op gang is gekomen!

          #14
          heej, ik volg ook!
          Denk inderdaad dat de plantjes misschien net iets te dicht op elkaar staan... Of lijkt dat zo door de foto?
          Ik zou ze daarvoor niet gaan verplaatsen, dan maak je het alleen maar erger.
          Maar je zult wellicht wel zien dat als ze alle 3 wat groter zijn dat ze elkaars licht blokkeren.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #15
            Enkele dagen geledèn dat ik gekeken heb. Ze zijn goed gegroeid man. Ik zou idd de 2 buitenste een beetje manipuleren naar buiten toe. Verzetten zeker niet doen. De wortels gaan al vernesteld zitten in elkaar. Dus zou ik niet doen. Maar ik zou ze wel buigen naar buiten toe

            Comment

            Bezig...
            X