Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jdc veredelings collectief buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jdc veredelings collectief buitenkweek

    Korting op 420shop
    Haai,

    Na het lezen van de uitleg rond het project was ik een beetje onder de indruk maar hier komt het dan.

    6 zaadjes uit het collectief
    Cocospallets voor de zaailing

    Grond : 1/2e zaai en stekgrond
    1/2e tuincompost
    Handje kalium, fosfor, wormenmest,
    Perliet

    Ik ga denk ik 15 liter potten gebruiken, want ik heb al een diesel en 2 critical in volle grond.

    De zaadjes gaan nu 24 u het badje in en dan zou ik ze in cocospallets opkweken tot zaailing, om deze daarna over te potten in 15l bakken.

    Is dit een OK werkwijze of hebben jullie suggesties?
    Ook las ik in de uitleg dat deze vroeg bloeiende planten zijn.
    Wil dit zeggen dat het autoflowers zijn of gewoon iets vroeger bloeiende planten zoals de naam het zegt? Wat voel ik me een noob...

    Maar goed, met jullie hulp zal ik het zeker tot een goed einde brengen en wie weet zitten er weer wat zaden in het collectief.

    Ik kan niet duidelijk genoeg zijn....

    ​​​​​​!!! ALLE HULP IS WELKOM!!!

    van stuifmeel opvangen en bevruchten heb ik niet veel kaas gegeten...

    ​Maar goed, ik weet dat ik op jullie kan rekenen!

    Alvast bedankt!


    #2
    Citaat::

    6 zaadjes uit het collectief
    Cocospallets voor de zaailing

    Grond : 1/2e zaai en stekgrond
    1/2e tuincompost
    Handje kalium, fosfor, wormenmest,
    Perliet

    Wil dit zeggen dat het autoflowers zijn of gewoon iets vroeger bloeiende planten zoals de naam het zegt?
    .................................................. .................................................. .................................................. .....................

    Als je dit gegeven hier
    boven ergens uit de
    telegraaf hebt gehaald
    geschiedt hier een wonder
    bij me thuis en neem gelijk
    een .... abonnement .......!!!!

    Comment


    • majoo
      majoo commented
      Editing a comment
      Huh? Misschien ligt het aan de amnesia joint, maar ik ben even niet mee met het verhaal...

    #3
    Zo weer enkele dagen verder... Van de zes zaadjes zijn er vijf gekiemd en geplant.
    Door een voor mij onbekende reden is er eentje verloren gegaan.
    Miss te droog gestaan...

    IMG_20190706_184326.jpg

    Ik geef ze momenteel gewoon water met een pH van 6,2. Even ph metertje bijgekocht.

    Ze staan momenteel bij de veel te dicht geplante diesel en criticals. Ik ga die middenste best een ander plaatsje geven.

    Zo dat was het weer. Alle tips zijn welkom.

    Comment


      #4
      Als het AFjes zijn in de volle grond zou ik haar niet meer verplaatsen. Al elders gezegd dacht ik; gewoon buigen die handel. LST is een prima oplossing.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • majoo
        majoo commented
        Editing a comment

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Feminised hebben nog wel even voor ze uit zichzelf in de bloei gaan, of je moet ze gaan verduisteren.
        Die hebben eventueel wel mooi de tijd om te herstellen mocht je ze toch willen verplaatsen. AFjes groeien daar te kort voor en dan lever je in op de opbrengst.

      #5
      Dan ga ik die jongste toch verplaatsen en de rechtse buigen. Bedankt vr de tip.

      Comment


        #6
        Zo, ze zijn al iets sterker en hebben er echt zin in!
        Zoals jullie zien blijven ze met 4 over en zitten ze ondertussen al in 15 tot 20 liter potten.
        Ze krijgen momenteel enkel afgezuurd water met pH waarde 5,8.
        Op 1tje dacht ik een spat meeldauw te herkennen, maar het lijkt wel eerder op een klein spatje vogelpoep.
        IMG_20190714_171841.jpg

        Comment

        Bezig...
        X