Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Diesel AF, AK AF, Purple Punch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: Diesel AF, AK AF, Purple Punch

    Korting op 420shop
    Welkom dames en heren,

    In verband met het quarantaine gedoe heb ik besloten om het eerst zaadje nu al te ontkiemen. Ik kon niet meer wachten en verveel me dood. Hoogstwaarschijnlijk heb ik dat eerste zaadje nu al weggegooid, maar ik moet toch iets te doen hebben . Later rond half mei ontkiem ik de rest. Het eerste zaadje groei ik voor het raam, totdat hij gaat bloeien. Even een klein overzicht:

    Setup:
    11 liter pot:
    1x RQS diesel automatic (vanaf 26 maart aan het ontkiemen)

    25 liter pot:
    1x Barney's farm purple punch (half mei)

    50+ liter teil:
    3x Fastbuds original auto ak (half mei)

    Voeding:
    Als grond zal ik voor het onderste laagje in de 11 liter pot plagron batmix gebruiken en de rest (3/4) wordt mills light mix.

    De 25 liter pot zal ik grotendeels vullen met batmix, maar deze spoel ik eerst door zoals het hoort. Ik heb gelezen dat non autoflowers dat wel kunnen hebben.

    De teil wordt net zoals het 11 liter potje slechts voor een klein deel met batmix gevuld, want ook hier komen autoflowers in te staan. De rest is weer mills light mix.

    Verder heb ik alleen biobizz bloom voeding en ik hoop dat ik het daarmee red.

    Ontkiemen:
    Ik hoop dat dit lukt. Ik heb het zaadje in een kommetje met natte/vochtige watten gedaan, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik doe. Hopelijk lukt het
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Bertbonk; 26 March 2020, 17:27.

    #2
    Klink leuk!

    Geen baxmix voor afjes.....
    die grond is te zwaar..........

    Gewone potgrond werkt ook prima....

    Comment


    • Bertbonk
      Bertbonk commented
      Editing a comment
      Ik snap wat je bedoelt en heb er zelf ook een hoop over gelezen, maar het schijnt wel dat het voorspoelen al een hoop helpt. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing en veel mensen vergeten dit. Daarnaast vul ik slechts de onderkant met batmix, dus het duurt nog even voordat de wortels de batmix tegenkomen. Ik weet het ik ben eigenwijs, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen.

    #3
    Gewoon je gevoel volgen!
    Ik houd van grond van de super.
    Nooit geen probleem...............

    Comment


      #4
      Twee maanden te vroeg inderdaad, maar zolang je ze uit de vorst houdt blijven ze wel leven.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Nee, niet voor het raam, te
        weinig licht en schieten de grond uit.........

        Comment


          #6

          Comment


            #7
            Opletten met die watjes, voor je het weet grijpt het worteltje erin en breekt het af. Beter een koffiefilter of gwn een glas water gebruiken. Ieder zijn ding natuurlijk.

            Veel succes!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Of tissue of keukenpapier of papieren handdoekje enz.

            #8
            Het is nu iets van 43 uur sinds ik het zaadje ontkiem heb (nu 28 maart) en tijd voor een update! Vanochtend wakker worden was heerlijk, want ik kijk tussen de watjes en ik zie er een prachtig worteltje tussen.

            Meteen de 11 liter pot gepakt en voor 1/5 gevuld met batmix die ik ook heb doorgespoeld met 2 of 3 liter water. Daarna 3/5 mills lightmix op gegooid en deze zag er ook flink bemest uit, dus daarmee pas ik op. Heb de bovenkant nog voor 1/5 gevuld met normale potgrond.

            Ik heb verder al gezegd dat ik eigenwijs ben en dat blijf ik . Spaarlampje sla ik over, want dit plantje heeft wellicht de beste plek die hij zou kunnen hebben. Zie de fotos maar! Wel een beetje moeten improviseren, maar hij krijgt echt prachtig zonlicht.
            Attached Files
            Last edited by Bertbonk; 18 June 2020, 18:39.

            Comment


              #9
              Yep, da's een mooi plekkie voor een plantje, ze krijgen alleen wel kort licht zonder bij verlichten he
              Er is nu 13 uur licht, en op 1 juni is er 16.5 uur licht. Plus onder dubbel glas, dat houdt ook nog 10-20% tegen ofzo
              Later beginnen doe je niet voor de temperatuur, die kan in februari al goed genoeg zijn in een tomatenkasje.

              Hopelijk valt het strekken mee zo, ik ben benieuwd. Zolang de zon erop staat zal het wel goed gaan.
              Ze heeft in ieder geval een mooi uitzicht

              Oh, zeg ff tegen de missus dat ze dat dakraam schoonmaakt.
              Dat kan wel een zeempje gebruiken, dat scheelt ook weer.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                Het is inmiddels 4 daagjes later en het staat er goed voor. Als ik hem water geef dan is het kraanwater, maar hij heeft nog nauwelijks iets nodig.

                Het raampje is trouwens aan de binnenkant gezeemd, maar om de buitenkant te zemen moet ik het dak op, dus dat wordt lastig.

                Nadat ik het zaadje in de aarde gestopt heb kwam hij na 2 dagen naar boven en nu zie je dus al de eerste paar blaadjes. Hij gaat als een malle.
                Attached Files

                Comment


                  #11
                  Oke het is nu een week sinds het zaadje ontkiemt is en het gaat prima. 's Middags zet ik hem buiten in de volle zon en als het avond wordt gaat ie naar binnen op zijn zolderplekkie. Er komen alweer nieuwe blaadjes.

                  Voor de oplettenden:
                  aan het begin had ik de pot tot de rand gevult met aarde, maar dit was na een paar dagen al ingezakt. Daarom heb ik er nog een laagje lightmix op gegooid. Vandaar dat er ook witte korrels op de bovenste laag aarde zitten. 20200406_182025.jpg
                  Last edited by Bertbonk; 18 June 2020, 18:39.

                  Comment


                    #12
                    Oke oke stress stress stress. Gisteravond was het al donker geworden maar rond half 9 dacht mijn domme kop dat het een goed idee was om hem onder de lamp te zetten. Al snel ontstonden er geelachtige vlekken op de plant dus uiteindelijk de lamp er maar afgehaald.

                    Volgende ochtend is er niet veel veranderd. Een blaadje hangt erg slap de ander hangt iets slapper dan normaal.

                    Ik weet oprecht niet wat ik moet doen. Ik had hem een klein beetje extra water gegeven, maar misschien is dat juist slecht? Of misschien heeft ie nog meer nodig? Is de bodem toch overbemest? Ik wil niet dat er nu al een einde aan mijn plantje komt . Het bruin op de fotos is eerder geel trouwens.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #13
                      Hoe zwaar is de pot? Als ie echt zwaar is te veel water, te licht te weinig water. Anders inderdaad overvoeding. Zou wel gek zijn met lightmix, ik zou m gewoon nog wat tijd geven.

                      Kweking Eend

                      Comment


                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Pot weegt 1,33 gram?
                        Moet er water bij en hoeveel?

                      #14

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Als je geen tijd steekt in het lezen van het forum moet je het inderdaad doen met de kennis die je bezit.
                        Alles is al voorgedaan hier dus die 50% ligt aan de kweker zelf.

                      • Luuk1988
                        Luuk1988 commented
                        Editing a comment
                        Nou ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Een hoop informatie is aan interpretatie onderhevig. Water geven, zonlicht, temperatuur, hoeveelheid voeding etc. Ik ben met je eens dat dit forum een schat aan informatie biedt maar daarmee ben je er nog lang niet.

                      #15
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      Bezig...
                      X