Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 afjes buiten in speciale grondmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 afjes buiten in speciale grondmix

    Korting op 420shop
    Hallo mede fanaten,

    Het voorjaar is alweer geruime tijd aan de gang en het wordt voor een buitenronde dan ook hoog tijd om te ontkiemen.

    Dit wordt mijn eerste buiten kweek.

    Deze ronde gaan we 4 auto flowers in potten buiten houden.

    3 ga ik op afstand houden in iemand anders tuin, 1 bij ons zelf.

    De strains (besteld bij sensi seeds):
    1 sensi amnesia (sensi seeds)
    1 mandarin punch (sensi seeds)
    1 super skunk (white label)
    1 nothern lights (white label)

    Het ontkiemen doe ik gewoon in Jiffy tablets met ontchloord kraanwater, pH onaangepast rond 8,00.
    Als ze uit de propagator kunnen gaan ze direct hun definitieve pot in waarna ze meteen buiten training krijgen (buiten zodra het weer het toelaat).

    20200504_231143.jpg

    De 25L potten zullen gevuld worden met +/- 22L grond van een hoop die bestaat uit dit recept:

    1075gr Lavameel

    105L Wormenmest

    1,5L ZeevogeZeevogelguano

    2L Alfalfa/zeewiermeel

    1,5LBloedmeel

    1,5L Beendermeel

    46L Cocopeat

    89L Compost

    80L Bio moestuin grond

    34L Perliet

    45L Hydrokorrels

    Eenmaal in de potten zullen zij enkel ontchloord kraanwater krijgen. Aangezuurd met citroenzuur, pH tussen 6,5 en 7,0. En misschien zo nu en dan compost thee. Maar dat zien we dan wel.

    Laten we hopen op lekker veel zon en fijne omstandigheden.

    Jullie zullen van mij vernemen als er nieuws is!

    Behouden kweek iedereen
    Attached Files

    #2
    Succes!
    Fem#1 - 2020

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Thanks!

    #3
    Veel succes gewenst ermee!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Dankjewel! Ik ga er voor

    #4
    Dat is een indrukwekkende bodemmix! Ik zal de zon uit brabant jouw kant uit sturen, succes en houd ons op de hoogte! Wat is jouw mening over water uit de vijver?

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Dankjewel! Laat die Brabantse zon maar voor Noordhollandse grammen zorgen!

      Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met het gebruik van vijverwater. Maar pH (en Ec voor mineralen voeding) zijn belangrijk! Dat geldt voor elk water!

      Daarnaast: wat zwemt, kruipt en woont in de vijver? Wordt de vijver belucht? Stroomt het water? Wat voor dieet krijgen de bewoners?
      Goed... Klinkt als irritant veel vragen, ook niet te zwaar aan tillen, wel eens goed om over na te denken.

      Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die vijverwater met succes gebruiken. Als de pH klopt of aangepast wordt en er niet teveel mineralen in zitten dan is het toch goed te gebruiken? Wel mits belucht lijkt mij.

      Proberen... Kan je een antwoord geven.

      Van waar je vraag?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Vijverwater kun je gewoon gebruiken voor buitenplanten.
      Als je een beetje vijver hebt, niet zo'n teiltje, dan is-ie leeg na een week water scheppen.

    #5
    Die grondmix lijkt mij wel aardig stevig bemest, niet? Voor gewone planten lijkt het mij top maar voor auto's denk ik dat die een beetje straf gaat zijn.

    Veel succes alleszins!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Ik zal je advies/gevoel niet in de wind slaan. Misschien Verdun ik de grond met Coco alvorens ik de potten vul.

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Voel je vooral niet verplicht.

    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Hahaha natuurlijk niet!

      Maar heb de opmerking vaker gehoord. Het zou niet slim zijn er niks mee te doen.

    #6
    In Nederland zit geen chloor in het water eh...al meer dan 15 jaar niet meer
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Hoi! Daar ben ik niet van overtuigd

      Thanks!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      In NLD gebruikt men UV licht om het water te ontsmetten.
      Ik wil je ook niet overtuigen, alleen aanzetten om zelf even te googelen ofzo

    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      In deze geloof ik zelfs Google niet...

      Maar goed maakt niet uit, ik kies er voor om te ontchloren, jij niet. Even goede vrienden.

    #7
    Leuke soorten en zeker dat je eigen grond mix
    ben wel nieuwsgierig wat het eind resultaat zal zijn ik volg je

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Hoi Bas haze! Top! Ik ben minstens zo nieuwsgierig als jij. Ik ga er voor

    #8
    Buenas noches!

    De lampjes gaan aan want de eerste beweging is gesignaleerd!

    ​​​​​ 20200507_211710.jpg

    De mandarine punch is als eerst uit de startblokken
    20200507_211715.jpg

    We wachten geduldig op de rest!

    Comment


      #9
      Buenas,

      Misses super Skunk en Nothern lights melden zich ook.

      Ik heb de zaadjes te ondiep geplant denk ik. De omhulsels blijven zitten bij de Mandarine en nothern lights. Normaal gesproken blijven die achter in de bodem omdat ze daarin blijven hangen.

      Eens zien wat we hiermee kunnen

      20200508_145212.jpg

      20200508_145205.jpg

      20200508_145159.jpg

      Angstvallig stil
      20200508_145214.jpg

      De mandarine bevrijden
      20200508_145341.jpg

      20200508_145451.jpg

      Misses Lights bevrijden
      20200508_145618.jpg

      20200508_145633.jpg

      Althans... De bladeren lijken nog niet ver genoeg ontwikkeld om uit te vouwen...
      20200508_145852.jpg

      20200508_145900.jpg

      Ik zet ze terug... Kap eraf, van ver besproeit.
      20200508_161051.jpg

      We wachten weer geduldig af!

      Fijn weekend alvast lui

      Comment


        #10
        Je pakt het allemaal wel heel professioneel aan voor een eerste kweek. Respect! vergeet niet dat overdaad schaadt. Dat heb ik dit jaar wel weer geleerd terwijl het mijn 4e kweek is. Weet je zeker dat je het niet bij een 10 liter pot wilt houden? Ik had gelezen dat dat voldoende is voor maximale groeipotentie. En een AF kweek je niet voor maximale opbrengst maar voor maximaal gemak? Misschien dat ik er ook nog een Northern Lights bij zet. Mooie plant vind ik dat.

        Fijn weekend!

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          die avatar

        • Sp4ceman
          Sp4ceman commented
          Editing a comment
          Luuk! Thanks man!

          Ja zou zo kunnen zijn inderdaad... Zit een beetje in me.

          Ik heb ook 10L potten en 15L. Maar wil beslist geen te kleine schoen voor ze hebben.

          + Wilde proberen, als dat lukt, om hierna nog 1 ronde in precies dezelfde potten en grond te doen: stam afknippen, zaailing ernaast planten. De wortels van de eerste kweek zullen vanzelf wel vergaan. Dat met succes doen is in een grotere pot makkelijker.

        #11
        Buenas,

        3 Toppers gaan sterk!

        1 blijft achter

         

        Zo ongeduldig en nieuwsgierig als dat ik ben... heb ik mevrouw Amnesia opgegraven, Mycorrhizal er over heen gepoederd en weer begraven. Zien wat het gaat doen.

        

        Ik houd jullie op de hoogte.

        Fijn weekend


        Comment


          #12
          Gaan ze vandaag niet naar buiten? hoe langer je ze binnen houdt hoe meer ze zullen moeten wennen. Misschien moet je wel gaan afharden. Hoewel die van mij het ook prima doen zonder.. wellicht een goede vraag voor de experts onder ons.

          Comment


            #13
            Luuk1988 Daar heb je helemaal gelijk in! Ik was nog te veel op binnen ingesteld. Bedankt voor de reminder.

            Buiten wel rustig aan. In de schaduw aan de zuid kant. Zonnetje komt nu wel dichterbij.
            20200509_160156.jpg
            Last edited by Sp4ceman; 9 May 2020, 16:27.

            Comment


              #14
              Hoe gaat het met ze sp4ce man ?

              Comment


                #15
                Luuk1988 had natuurlijk veel eerder moeten volgen want er is beweging in de tuin.

                De vierling gaat helaas verder als drieling omdat mevrouw Amnesia niet boven de grond gekomen is

                Het liefst plant ik de zaailingen in hun pot als de lob blaadjes worden ingeruild voor de eerste kartelblaadjes. In het midden van de pot (zo'n 2L) zal de "super soil mix" verdunt worden met wormenmest 1:1.

                Helaas heb ik nog geen ruimte om 3 definitieve potten kwijt te kunnen. Mede omdat de dames nog niet volledig naar buiten kunnen en de ruimte voor het raam beperkt is.

                Daarom dat ik vandaag, iets te laat, de dames in 2L potten geplant heb (super soil:wormenmest 1:1). Zo kan ik ze binnen houden als dat nodig is.

                Hun definitieve pot maat heb ik ook nog niet bepaald.... 25L, 18L, 15L.....? Zie ik later wel. Ik hoop dat ze snel buiten kunnen blijven staan want dan kunnen we pas echt gaan knallen!!!

                Vanmiddag voor het laatst zonnen in de Jiffy tablets.
                  

                Zooo!! Even een rokertje en dan de luiken sluiten.

                Updates volgen als er wat te melden is.

                Goede nacht lui!

                Comment

                Bezig...
                X