Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2 Kweekt ook buiten dit jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Thanks dames en heren en personen die zich niet aan gendernormen conformeren!
    Voel jullie welkom, neem een bak treur.

    Er is werkelijk nog niks gebeurd in de tuin! Afijn, we zijn een bladsetje verder, zo ongeveer voor een klein beetje dan. Ik zal Els eens bellen morgen, misschien ligt ze wel met mijn camera aan de quarantaine costa. Gewittetnie!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Ik wil die bladsetjes wel eens even van dichtbij bekijken inderdaad! Mijn stoel staat en vol verwachting klopt mijn hart.

    #17
    Witgetal?
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #18
      ABC.jpg
      Het ruikt hier naar knakworst.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Aaaah, de unox-methode..... Juist

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zwan worstjes hier in het zuiden van de Taalunie.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Gezellige fris groene boel.

      #19
      Trouwens, zien jullie de gaten, het gele blad en alle schade op mijn planten?
      Kijk er eens goed naar, neem het in je op.

      Neem nu even een momentje pauze. Ik zie wantsenschade, afgeschuurd blad, een beetje te droog geweest, een beetje te nat geweest. Van sommige bladeren mist de helft.
      Maar als je zo naar die planten kijkt, zien ze er dan uit alsof ze het zwaar hebben? Is er iets zo verkeerd dat ik moet ingrijpen?
      En stel nu dat dat zo is. Wat zou ik dan kunnen doen, om de balans te behouden tussen input en output? Zeg maar, de balans tussen het werk doen en de beloning die ik er aan over houd.

      Kijk nog eens naar die foto.
      Wat zou er beter kunnen?
      Klaar?

      Zet nu mijn bril op: Ik zie jong blad wat gelig is, da's normaal want jonger blad is dat nu eenmaal. Ik zie een natte bodem, waardoor de hele plant sowieso een tintje geler kleurt. Ik zie geen algen, dus het is niet chonisch te nat. Ik zie stevig ouder blad. Ik zie geen verkleuringen op de stam, ik zie geen tunnels van mineerlarven. Ik zie wat strek hier en daar, maar niets om me zorgen over te maken.
      Ik zie eigenlijk totaal niets om me zorgen over te maken.

      Dat is de boodschap van vandaag. De schade is er, die kan ik niet verhelpen. De regen is er, die ga ik niet stoppen. De beloning die ik daarvoor krijg is letterlijk 0. Dus waarom zou ik daar moeite voor doen?
      Nu weet ik dat het nat is geweest en dat er straks waarschijnlijk weer een droge periode aan komt. Wat ik ga doen is lichtjes bemesten. Meer niet. Die mest zal over een dag of 2-5 pas effectief zijn. Moet ik behandelen tegen beestjes of schimmels of spoken of waterpissebedden of vale gieren? Alleen als ik er last van heb. Dat heb ik niet.
      And that's everything there is to it.

      Geen paniek, geen stress. Sit back and relax.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #20
        Succes LR2! Ik kijk rustig mee! Buiten zijn we altijd afhankelijk van de omstandigheden, en met ons noordelijk klimaat weten we dat we niet elke dag ideale omstandigheden mogen verwachten. Het is wat het is en we moeten het daarmee doen.
        Ignorance is bliss

        Comment


          #21
          sigpic it is just a flower

          Comment


            #22
            Schuif mijn stoeltje ook even aan want ik als stekje met minimale ervaring kan zeker nog wel wat leren van een ervaren grower, ik zou zeggen succes LR2 en voor mij ook de Hema worst graag

            gr. Corleone1933
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ooh ben al iets gegroeid, ben al een plantje

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              dat gaat hard eh

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ja ik had het niet eens door ganja

            #23
            ganj1.jpg

            Mensen die hun planten toppen, die zien vaak na een week een naveltje op de plek waar ze getopt hebben. Zo'n ingedroogd stompje. Dat is heel goed! Wat niet goed is, is wanneer die er niet zit.
            Wanneer je dan gaat knakken en buigen, dan kan de stam opensplijten. Omdat die hol is, kan die zich vullen met regenwater en schimmeltjes enzo. Da's niet fijn.
            Dat was gebeurd bij die ene plant aan de rechterkant waar je nog wat alu-draad ziet. Die kreeg vervolgens stamrot. Dus ik heb hem wat droger gehouden dan de rest. Op een gegeven moment ergens vorige week (dus na minstens 3-4 weken met stamrot) heb ik gezien dat de plek indroogde. Ik heb met een fijne scalpel het aangetaste deel weggehaald, behandeld met peroxide en kopersulfaat-oplossing. Vervolgens de wond weer dichtgemaakt met wondpasta/snoeipasta van de tuinhandel. Die pasta bevat iets wat metalen aantast, waarschijnlijk chloor of zwavelverbindingen. Het doodt ook direct schimmels vermoed ik. Niet erg fijn spul, maar er zijn nog 2 of 3 maanden te gaan, ik ben benieuwd of het meegroeit of straks als een korstje afvalt.
            Ik heb ook direct de navel afgedicht.

            Ik weet nog niet of ik van die plant ga roken, dat moet nog blijken. Maar ze vergaat in ieder geval niet zo snel, dus dat is een meevaller. In principe heb ik iets potentieel giftigs op een gesloten wond geplakt; de plant heeft het weefsel immers al afgestoten en ik heb alleen rotte delen gesneden. In theorie zou er niets tot weinig in de plant moeten belanden, maar ik ga het nog even uitpluizen. Vaseline met zeezout had net zo goed gewerkt, en was veiliger geweest.

            Maar goed, ik sta niet bekend om mijn goede keuzes.

            Zoals jullie zien is er eigenlijk niets aan de hand geweest, weten jullie nog dat ik me geen zorgen maakte over mijn planten? Kijk eens! Los van de mishandeling zien ze er prima uit.
            Hier en daar wat drie-vingerig blad in de eerste nodes van takken, maar dat is redelijk normaal bij flink toppen; die scheuten op de zijtakken moeten zo'n harde sprint maken dat ze vergeten hun vingers te tellen. Apicale dominantie is een mooi fenomeen.
            Hier en daar zien we ook mooie streepjespatronen, dat is een stress reactie. Dat kan prima komen door het vele knakken.
            Toch allemaal best wel goed te verklaren eigenlijk, als we er zo over nadenken.

            De planten staan in jumbo potgrond met een bodemlaag van dennenschors omdat ik dat had liggen. Bij de laatste verpotting heb ik twee handen koemestkorrels door de aarde gemengd. Inmiddels hebben ze alweer een handje bijgekregen, en dat gaat niet slecht; geen tekorten en geen overschotten.

            Vandaag even de boel afgespoten met neem-olie. Het is nu ongeveer rupsen-eilegseizoen als ik m'n eksteroog moet geloven. Dus ik verwacht over een maandje wel de eerste katerpillers.

            Alles gaat zoals 'ie gaat dus. Niets meer of minder. Thanks voor het lezen, fijn weekend!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Dit is echt een knakworsten feest, maar alles is mooi groen suc6

            #24
            ook gevonden, leest vlot! leer hier op verschillende manieren bij, tof zo
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #25
              Dus eh.........!?

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Oogstfeest?

              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Yo... Wazzup ?

              #26
              Op persoonlijk vlak toch misschien het kutste jaar van mijn leven gehad.

              Als je planten dan toch oktober halen, vol rot zitten en nog lang niet klaar zijn met bloeien, dan maakt dat de boel er niet leuker op natuurlijk.

              Vier kleine plantjes dus. De WW is uberkut. Te laat, te fluffy, te rotgevoelig. Ga ik niet meer doen. De rest doet het eigenlijk enigszins naar behoren, gezien de rappe temperatuurdaling en de flinke regen de afgelopen weken.
              Vorig jaar tierde de tuin welig, veel bodemleven, veel paddestoelen, dit jaar is alles dood. Geen paddestoelen, geen gazon meer, maar geen meeldauw. Wel toprot. En veul.

              IMG_20201015_131040.jpg

              Met een beetje mazzel kan ik roken tot april. Maar daar reken ik niet op. Ik denk dat ik de binnentuin weer een kans moet geven, paar leuke planten erin en dan kom ik wel tot volgend jaar herfst.

              't Kan vriezen en het kan dooien. Dit jaar heeft 't er voor mij voornamelijk tussenin gezeten, van niets echt kunnen genieten.
              Dat heb je soms, dan weet je dat het leven echt is, dan weet je wat 'het goed hebben' ook alweer betekent.

              Volgend jaar beter!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Kut man. Sterkte, hopelijk allemaal snel weer relaxed and well. Kop op, en door. Dat is toch altijd de beste manier, als ik uit eigen ervaring mag spreken.
                Fuck die planten. Hopelijk word de binnentuin er eentje met mooie bloemen! Is onze wetenschapper gegund natuurlijk!

              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Dat is flink balen. Ik zit met eenzelfde soort probleem. Mijn planten bloeien nu ook, maar grote toppen zoals in de zomer verwacht ik ook niet meer. We zijn hier van een bloedhete zomer meteen naar de winter gegaan met 11-12 graden overdag.

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Het weer hier is dit jaar ook een drama. Zowel bij de autoflowers als de gewone soorten, ging het elke dag regenen toen ze flink in de bloei stonden.

              #27
              Ik heb geen kelder Rreppellsteeltjam
              Het zal gewoon een microkastje worden met LED verlichting. Paar plantjes direct op 13/11. Ik heb nog wel wat binnensoortjes in de vriezer ergens.

              Nederhigh en Brandnetel Thanks! Het is idd hard gegaan qua temperatuurafname.

              Het theater des levens kent geen program.
              Het zou ook saai worden anders.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Aspirientje onder de tomaatjes... Dat zou werken.

              • rookpuur
                rookpuur commented
                Editing a comment

              • Zabuza
                Zabuza commented
                Editing a comment
                rookpuur zo heb ik het ervaren ja. Blijven wel kleiner dan op 18/6 - 12/12 met bijkomstig lagere opbrengst. Best kleinere pot en meer exemplaren zetten

              #28
              Ehm, je hebt ooit geschreven, dat mocht je wortelstimulator nodig zijn, dat je aspirine zou gebruiken, en geen " reguliere " stimulators!!!
              Ik heb ook ooit geschreven dat suiker een bron van fosfor was. Ofzoiets.
              Maar wortelstimulatoren zijn niet echt nodig. Ik heb waarschijnlijk de gedachtenkronkel gemaakt dat acetylsalicylzuur afkomstig is van wilgenbast en dat wilgen ook nog weleens auxine willen uitscheiden.
              Inmiddels zijn we een aantal jaren verder, heb ik meer geleerd, ben ik ook wijzer geworden en heb ik geleerd om het kaf van het koren te scheiden. Ik heb nooit echt bewijs gevonden dat aspirine goed werkt voor wortelgroei, maar ik heb er ook niet naar gezocht om eerlijk te zijn. Ik heb het waarschijnlijk fout gehad.
              Ik heb nu 140+ plantsoorten in bezit, en wiet wortelt als een van de makkelijkste.

              Elke wietplant heeft een groeistadium. Voor reguliere planten duurt die ongeveer 3-5 weken, tot aan de vijfde node, wanneer de voorbloei begint. Bij slechte groeiomstandigheden kan dat best eens 10 weken duren. Bij autoflowers begint dan - na 21-30 dagen - de bloei, bij reguliere planten is dat afhankelijk van een lichtcyclus. Zolang die lichtcyclus een lange dag heeft van 16-24 uur licht, dan zal er geen bloei optreden. Als die cyclus een kortere dag krijgt, dan schiet de plant na een dag of 21 in bloei. Dat is 5 weken tot volwassenheid, dan nog 3 weken tot de bloei ook echt begint.
              Door direct op 12/12 (of in mijn geval op 13/11) te beginnen, pak je die 21 dagen omslag al in de groeifase. De plant wilt dan al gaan bloeien maar is er nog niet klaar voor. Dan bij die 3-5 weken grens, begint de bloei direct.
              Voor velen is dat zonde van het zaad, want de plant blijft klein en daardoor is de oogst nogal schraal: 5-25 gram per plant. Maar aangezien ik zwem in het zaad (no homo, maar niks mis mee) is het voor mij een handige manier om makkelijk en redelijk snel een oogstje te kunnen trekken.
              Het bespaart ook op de elektriciteitskosten, maar aangezien je geen enkele lange dagen neemt is de groei gewoon erg beperkt. In zulke gevallen gaat het om aantallen en vloeroppervlak, niet om een zo groot mogelijke plant.
              In zekere zin is dat te vergelijken met autoflowers, maar die zou ik nooit binnen zetten. Aan de andere kant zijn het toch weer twee verschillende dingen, bij de autoflower is het biologisch vastgelegd om na een X aantal dagen de bloeien, in het geval van reguliere planten dwing je het biologische systeem door middel van lichtsturing.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik had al gelezen dat wietplanten kleiner blijven en beter bestand tegen ziektes, de mijne zagen er " frisser " uit.
                Die planten waren al een paar weken oud.

                Op steenwol stek en startblok, zie ik niet meer wortelgroei dan met rhizotonic.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Deze post Voor het eerst
                Last edited by Rreppellsteeltjam; 13 December 2020, 19:44.

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Thanks... Zo klinkt 13/11 wel interessant
            Bezig...
            X