Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ess met 4 soorten AF in d'r tuintje voor 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Die paarse dinafem is wel echt next level hoor! Mega bruut die ga ik volgend jaar zeker zetten ! Hoelang heeft die cbd kush nog nodig denk je?

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ja die gaat gezien de low THC / high Cbd, resultaten en geur ook volgend jaar zeker weer bij mij terugkomen. Ik heb ze 13-5 ontkiemt en ben van plan haar tot half of eind augustus te laten staan. Week of 5-7 nog. https://www.dinafem.org/en/dinamed-k...autoflowering/

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Volgende keer met afjes, zak potgrond met 8 weken voeding.
      Eerste 3 weken verbruiken ze bijna niets en de laatste 2 weken
      spoelen, voldoende licht en warmte speelt ook een rol. Vaak grootste
      probleem is het vocht wat je geeft, daar hebben mensen problemen mee.
      Is iets wat je aan moet voelen en zijn geen beschrijvingen voor, groot, klein,
      warmte,licht enz.....

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      En vooral geluk hebben met de aarde. Ik heb nu Welkoop potgrond die was goed getest en ik vind hem toch nog te houterig. De mini AK420 die ik van de week in een 12L emmer ga zetten gaat in Lidl premium grond. 20L potgrond voor 1,89. Ben benieuwd of die bevalt want dan gaat volgend jaar alles in de Lidl grond.

    #47
    Beste @Ees......

    Pubers hebben nog geen voeding nodig
    zoals gewoonlijk!

    Hopen dat het een lekker rokertje wordt!

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Hoi Ipie. Ik ben ze toch gaan bij-voeden na 5 weken omdat ik zag dat ze dat nodig hadden. Zat maar voor 2 mnd. voeding in de aarde. Ja wordt vast een lekker vaportje

    #48
    Mooi hoor! Leuk om die paarse ertussen te zien, ik wist niet dat ze zo verschillend konden zijn binnen dezelfde soort, nog niet eerder gezien. Kan niet anders dan heerlijk smaken! Ruiken/geuren ze ook verschillend?
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd hoe die mini ak420 het gaat doen in de lidl grond Ess maar verders mooie planten hoor vooral die paarse cbd kush en wat denk je zelf is er veel verschil in het toppen en niet toppen van je planten kwa opbrengst. Gr. en suc6 verder

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      kurkentrekker Misschien is er geurverschil merkbaar als ze wat verder in bloei staan. Corleone1933 Ze gaat vandaag verpot worden. Ben ook erg benieuwd naar deze grond. Hopelijk is deze niet zo houterig. Het grote voordeel van toppen vind ik altijd dat je top-rot risico verspreid wordt. Of toppen bij af'jes ook meer wiet oplevert kan ik nu nog niet zeggen. Nog even een paar weekjes aankijken. Wel spannend!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd

    #49
    Precies 9 weken oud:
    DinafemSe3ds CBD Kush AF
    Zamnesia CBD Fix AF
    Seedstockers CBD Silver Lime Haze AF

    De beelden:
    DinafemSe3ds CBD Kush AF
    Single top paarse vs getopt groen zusje
    IMG-20200720-WA0008.jpeg DSC_1333.JPG

    DSC_1337.JPG

    Als je ergens grote fan leaves naar beneden ziet hangen komt dat omdat ik die weg buig zodat de kleinere toppen licht krijgen.


    Zamnesia CBD Fix AF
    DSC_1334.JPG


    Seedstockers CBD Silver Lime Haze AF
    Single top vs getopt
    IMG-20200720-WA0006.jpeg DSC_1332.JPG
    DSC_1339.JPG DSC_1338.JPG


    2 weken oud:
    Seedstockers AK420 AF
    DSC_1335.JPG

    Familie shot van linksachter naar rechts achter:
    2x Seedstockers CBD Silver Lime Haze AF, 2x DinafemSe3ds CBD Kush AF, 1x Zamnesia CBD Fix AF
    Op de voorgrond de nog jonge Seedstockers AK420
    DSC_1336.JPG

    Ben gestopt met de Plagron Terra Bloom en Sugar Royal.
    Komende 3/4 weken krijgen de 5 bloeiende alleen nog kraanwater.

    kortom .......

    08763087.JPG


    Last edited by Ess; 20 July 2020, 18:46.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Gaat goed daar! De single tops staan momenteel aan de leiding tov de getopte, of eerder gelijk?

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Takketoelli Ja die linkse wordt een mooie lange! Thanks Ipie Maniac Ja he. Meer bloem dan tak. belladonnakurkentrekker De singletops zijn tot nu toe iets meer in de opbrengst dan de getopte zusjes. De onderste toppen zijn ook forser van de niet getopte planten. Kijken of dat zo blijft komende 3 weken. Voordeel van toppen blijft, vind ik, de risicoverspreiding in het geval er toprot mocht optreden. Je ziet wel dat het toppen toch de groei even stil zet. Gevoelsmatig had ik ze wel een week eerder kunnen toppen.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooie topkes Ess, dus toch de single top wat zwaarder maar het is net wat je zegt door toppen wel meer spreiding bij toprot en de AK420 doet het ook goed op de lidl grond suc6

    #50
    31-7-20

    Het bloeiende af spul is nu 11 weken oud. Op basis van de tricho shots laat ik ze nog 2 weken staan.

    De paarse met paarse tricho stelen en de groene Dinamed CBD Kush
    Paars.jpg
    Kush.jpg


    Zamnesia CBD Fix her en der al milky
    Zamnesia.jpg

    Seedstocker Silver Lime Haze is al lekker milky en het blad glinstert van de tricho's of het is verdamping wat we zien glimmen.
    silver lime haze.jpg

    Half augustus zitten ze op 13 weken.


    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Woehahahaha
      Ik ervaar het alleen maar als cosmetisch. Voor de rest is het gewoon wiri, ai mannnnnnn

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Heel mooi die trichomes van de purple!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ja vind ze er ook echt amazing uit zien.

    #51
    Mooie foto's ess, bijna buitenaards. Ja die zijn ook al bijna oogstklaar. Ik vind het altijd moeilijk met die week te wachten. Dat worden lekkere rokertjes

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Dank je. Mooi verwoord ...buitenaards. Over 2 weken nog een paar mooie foto's voor het forum en dan gaan ze om. Ik hou het wel vol want heb nog wat wiet van vorig jaar alhoewel dat niet heel veel meer is. Dit is wel weer voldoende tot de volgende buitenkweek.

    #52
    Er zit wel wat hondehaar in je toppen of ben je zelf in de rui ?
    Dat pluis op de 3e foto is een onkruidzaadje denk ik ?
    Mooi hoor dat paars. De stam van de trichomen wordt misschien ook nog paars straks.
    (oh zijn ze al zie ik nu
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ik zie 1 haar, gezien de kleur (zwart met beginnend grijs) vermoedelijk van mezelf Dat pluisje op foto 3 is idd een onkruid zaadje o.i.d. Verder zie je af en toe een heel dun draadje en dat zijn ook haartjes van zaadpluisjes. Gewoon mee-vapen die hap!

    #53
    Mooie foto's Ess en zo mooi scherp, niet vlug een stukje afknippen om te proeven, nog even wachten bijna klaar.
    En die paarse wat een mooie kleuren zitten er in gaaf hoor suc6.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Gaat helemaal goed komen, hoe is het met de ak420, is ze al wat gegroeid.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Goeie tip. Nooit aan gedacht. Ik heb een 40x loepje liggen en heb het net even geprobeerd voor mijn telefoon. Werkt als een tiet, bedank!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Corleone1933 die is erg klein, zal binnenkort een fotootje uploaden.
      Slome Joop goed he!

    #54
    9-8-2020 | 12 weken oud.
    De laatste foto's.

    Over 6 dagen ga ik ze om hakken want dan wordt de temperatuur iets normaler om te drogen.

    Linker twee: Seedstocker Silver Lime Haze af
    Midden: Zamnesia CBD Fix af
    Rechter twee: Dinamed CBD Kush af
    Voorgrond rechts: AK420 af

    Knipsel22.JPGDSC_1346.JPG

    De zamnesia CBD Fix. Lekker op zijn eind:
    DSC_1348.JPG

    Dinamed CBD Kush af. Getopt vs niet getopt.
    Ben er nog niet helemaal uit of toppen bij deze soort nou meer opbrengt of niet.
    Na het knippen maar eens kijken wat er over blijft.
    DSC_1347.JPG

    De paarse doet sinds een week in de top mooie blaadjes aanmaken. Heel bijzonder:
    DSC_1344.JPG


    De AK420 af vloog snel in bloei. Het is een mini plantje maar geeft niks want is toch te sterk voor me. Die gaan we 'blenden' met wat slapper spul.
    DSC_1349.JPG

    Nog 1 week te gaan op de ak 420 af na!

    Ze ruiken zalig!

    Last edited by Ess; 9 August 2020, 12:07.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ja de dame's zijn alle vijf aan hun eind. Volgende week 13 weken oud. Ze mogen nog 6 dagen aandikken.
      Dat geroddel moet maar eens afgelopen zijn!! Ik ga ze alle vijf tegelijk oogsten.
      Hun jongere zusje ak420 blijft dan eenzaam over.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      De ak420 is inderdaad een beetje klein gebleven maar de rest ziet er goed uit, over klein weekje knippen suc6 Ess

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Mooie familie Ess. Die getopte Seedstocker Silver Lime Haze is wel heel dik, daar ga je nog een priegel klus aan hebben

    #55
    Corleone1933 thanks! De Ak 420 is nog wel erg jong maar relatief klein. Zal ook nog wel groter worden.
    Slome Joop dank u. Ja mooie dikke top van meedere toppen. Komt goed met het Fiskar herb schaartje. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen met zijn 9%thc/cbd

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #56
      13-8-2020 | Alle 4 precies 13 weken oud.
      Harvest time
      2 en half uurtjes bezig geweest

      Het hele stel met in het midden de relatief kleine Zamnesia CBD Fix
      image_373302.jpg
      Dinamed CBD Kush:
      Dinamed cbd kush 2.JPG Dinamed cbd kush1.JPG
      Seedstockers Silver Lime Haze:
      Lemonhaze1.JPG Lemonhaze2.JPG

      Seedstockers:
      Seedstocker.jpg
      Dinamed CBD Kush:
      rode kush.jpg
      Meer Dinamed CBD Kush:
      dubbele kush.jpg
      Meer Dinamed CBD Kush:
      cbd kush.JPG
      Links naar rechts:
      Getopte Dinamed CBD Kush, Paarse Dinamed CBD Kush, Getopte Seedstockers Silver Lime Haze, Seedstockers Silver Lime Haze (laatste 3 rechts):
      4 geoogst.JPG

      Zamnesia CBD Fix (3 dagen geleden geoogst):
      zamnesia cbd fix.JPG

      Gespot:
      rups 1.JPG rups 2.JPG
      Plakschaar. Veel te geconcentreerd dit dus niks mee gedaan, ja schoongemaakt.
      DSC_1374.JPG


      Conclusie:

      Sjeeses wat een geur. Ik werd er helemaal akelig van tijdens het knippen Reactie van een niet blower/vaper op de Seedstocker Silver Lime Hazewas: ik ruik citroenen!! Die doet zijn naam dus wel eer aan. Verder heb ik geen rot gehad. Ik had wel wat blaadjes met eitjes er onder en die heb ik ruim weggeknipt. Alles hangt nu in de schuur en er komt frisse lucht bij. De zamnesia had ik al 3 dagen terug geknipt en na 3 dagen al in een pot kunnen doen. Het droogt als een tierelier nu. Goed ventileren (ook in de pot) en dan straks over ene paar dagen alles losknippen en in weckpotten doen.

      Ik ben zeer verrast door de opbouw van de toppen van de Dinamed CBD Kush en Seedstockers Silver Lime Haze. Ze zaten beide vol met hars. Grote bloemen maken de top. Ik weet niet of ik ooit weer terug ga naar foto pheno's want dit bevalt me wel.

      Teering wat een meur. Lijkt ook wel alsof ik benzine sta te tanken zo sterk. Het blijft maar in m'n neus hangen
      Happy Essssss






      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Thanks Maniac Ja heerlijk rotvrij dit jaar.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Misschien verspreid die ook al die sterke terpenen meur QnQ, die paarse. Je maakt het spannend voor me.
        Nu eerst drogen > curen > en dan volgt een rookverslag.

      #57
      Gefeliciteerd Ess! Mooie toppen!

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Dank je Prspctr Ja boven mijn verwachting!

      #58
      Toffe toppen!! Nu netjes drogen, curen en... genieten!!

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Thank's Brandnetel Ja ook dat is een kunst. De potten staan al schoon klaar. Gewassen in de vaatwasser op 65 graden

      #59
      Goeie sheisse ess daar kun je straks goed van genieten. Alleen dat je ze allemaal tegelijk hebt geknipt snap ik niet goed, ik zie bv hier en daar nog witte bloeihaartjes. Ze zien er wel erg lekker uit, de schuur is neem ik aan helemaal donker? Klasse

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Dank je Kunichika Ja ik moest net ook echt flink scheissen van die meur! Hahaha. Sloeg op m'n darmen. Ze zijn allemaal 3 mnd + 1 week oud en op de overall foto zie je dat ze aan het eind van hun latijn zijn. De trichomen waren milky en af en toe een amber. En ik had ook veel donkere bloeiharen naast nog wat witte. Ik oogst liever niet later dan in dit stadium. Schuur raampje kan ik blinderen maar heb dat nog nooit gedaan. Ik merk geen achteruitgang van m'n wiet als ik deze droog in een ruimte waar licht bij kan komen.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dan laat maar gaan, geniet er maar van.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ga ik doen

      #60
      Ess Toppen zien er goed uit, gefeliciteerd, en dat je er goed van mag genieten.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Thanks Old dawg! Erg blij mee en dat genieten komt wel goed!
    Bezig...
    X