Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ess met 4 soorten AF in d'r tuintje voor 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ach ieder zijn ding. Het scheelt wel een paar liter als je hem niet goed. vult maakt het in dit geval niet zoveel uit.ruimte genoeg

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Het zal 1tot2 liter schelen, maar of je plant daardoor ook 2cm kleiner blijft. Maar goed ieder zijn ding.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Dank je Kunichika. Ik vul ze altijd tot helemaal boven. Bij gewone fotosynthese planten komen de wortels ook wel helemaal tot bovenin. Dit is mijn eerste AF kweek en ik weet niet of deze ook de hele pot gaan benutten. We zien het wel over een paar maanden.

    #17
    Beter ruim voldoende zand....
    Zand zakt ook nog een beetje
    naar enkele tijd, niets mis mee..

    Hoe meer zand = hoe meer
    wortelstructuur = meer opbrengst..

    Comment


      #18

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        TangoDiesel033 wat Ipie hieronder zegt: het staat vermeld op de zak.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Wietplanten zullen eerder meer voeding nodig hebben dan andere potplanten ben ik van mening. Als je bio kweekt kan je beter in week 3 of 4 al beginnen met voeden zodat je even de tijd geeft om het voeding beschikbaar te maken voor je plant, en mineraal zou je kunnen beginnen in week 4 of 5 hangt ervan af.. hier ga ik ervan it dat de aarde bemest is voor 6 weken. Das een indicatie.
        Last edited by ganjagast; 24 May 2020, 22:07.

      #19
      Staat op de zak. Vaak 6 tot 8 weken.....

      Comment


        #20
        20-5 Seedstocker CBD 1:1 Silver Lime Haze AF
        DSC_1155.JPG


        Dinamed Kush CBD AF
        DSC_1157.JPG

        Dinamed CBD AF
        DSC_1158.JPG

        CBD Fix Automatic
        DSC_1159.JPG

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Daar staat de naam van de soort op Ipie. Vind ik wel handig met 4 soorten en 8 plantjes.

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Ach,zag bij de laatste niets maar
          helemaal duidelijk hoor!!
          Soms reageer ik te snel zonder
          te kijken.........

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Die laatste is niet goed zichtbaar omdat de glinstering van de zon het uit beeld heeft genomen.

        #21
        Heeft een niet volledig gevulde emmer niet als voordeel dat je er nog wat overeen kunt strooien in een later stadium? Compost of iets dergelijks waar de dames blij van worden? Dat is veiliger en minder sterk dan die vloeibare supervoeding en daarom een kleinere kans op overbemesting?

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Hoi Luuk1988. Sowieso zakt aarde altijd een paar cm in na enkele weken. Voeding hoef ik meestal pas na een kleine 2 maanden te geven en ik doe dat met de watergiften. Als je je aan de dosis houdt die de fabrikant aangeeft, heb je bijna nooit last van overbemesting.

        #22
        Dat ziet er goed uit Ess!
        Lekker snel ontkiemd bij jou. Dit jaar heb ik ze nog rechtstreeks in de grond gestopt, zit al een week te wachten, maar volgend jaar doe ik het net zoals jij doet, in een koffiefilter in een zipzak
        Laat ze genieten van het mooie weer, dat zal ze zeker goed doen!

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment


          ja srry Ess ze hebben alleen een icoontje met He.

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          No problem ganjagast Ik zet er altijd achter 'or she'

        #23
        Succes met de kweek Ess!
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Joehoeeee

        #24
        26-5

        Gaat op 1 euthanasie ingreep goed met de kweek.

        Afscheid genomen van het mini plantje Huismerk Zamnesia CBD FIX. 1 van de 2 van deze soort bleef vanaf de start achter en was zowel boven als onder de grond een heel klein exemplaar. Niets mis mee maar 3 gram opbrengst zitten we niet op te wachten. We gaan dus verder met 7 stuks AF, nog steeds 4 soorten.

        Achterste drie = Dinamed CBD Kush
        2 links voor = Seedstockers CBD 1:1 Silver Lime Haze
        Rechts daarnaast = Dinamed CBD
        Voorste = Zamnesia CBD Fix
        DSC_1155.JPG

        Low shot:
        DSC_1156.JPG

        De aarde van de gekilde CBD Fix gebruikt om bovenstaande emmers weer bij te vullen. Die aarde was namelijk alweer 3 cm ingedaald.
        Viel me ook gelijk op dat de aarde nog vochtig genoeg was, terwijl ik dacht dat er al weer bewaterd kon worden. Ze drinken echt bijna niks in dit stadium.

        Ik heb nog wat meer staan. Wat dacht u van deze F1 Cucumis sativus?
        DSC_1158.JPGDSC_1162.JPG


        Hiep hoi. De paprika's beginnen bloemen te krijgen Joekels van bladeren.

        DSC_1161.JPG DSC_1160.JPG

        De appeltjes groeien ook als kool. Ik doe ze ook altijd als schijfjes met kaneel in de pannenkoeken.

        DSC_1157.JPG


        Dit jaar voor het eerst ook eens een bak met peultjes. Ook deze laat ik klimmen.
        DSC_1159.JPG

        De kerstballen hangen er om de vogels af te schrikken.

        Nou, dat was weer even een update.

        Geniet van het mooie weer!




        Esssss






        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


          #25
          Wat jammer van je fix1, de rest ziet er goed uit gelukkig.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ze was vanaf de geboorte al een dwergje. Wat er nu staat is zoals gewenst.

          #26
          Hoi Ess ,

          Die wiet plantjes hebben er bij jou in ieder geval wel zin in. Er valt nog niet zo gek veel over te zeggen, ziet er goed uit!

          Leuke groententuin heb je er ook bij! Mooie grote bakken ook, daar moet zeker wat leuks vanaf komen.

          Ik mis een beetje de Portulaca's dit jaar. Gaan die nog komen? Die horen er wel bij in jouw tuin

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Thanks Joop. Portulaca ben ik mee gestopt omdat die te veel zaad aanmaakt na de bloei en dan het seizoen er na opkomt waar je het niet wil hebben. De bakken zijn 45 liter, 6,95 bij praxis. Ik heb nog wel Egyptische afrikaantjes gezaaid.

          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Dat heb ik hier met vingerhoedskruid, gaat hard eenmaal er een paar planten in de tuin staan!

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            En giftig dat dat spul is, Vingerhoedskruid. Maar wel erg mooi, zeker als je een flinke bos hebt staan. Ik heb het uit mijn tuintje verwijderd vanwege mijn kinderen. Brandnetels mogen ze zelf leren dat die prikken, maar sommige planten zijn mij iets te extreem voor die methode.

          #27
          Mooi tuintje! Veel succes, de dames zien er goed uit! Ze drinken in het begin echt ontzettend weinig in zo`n grote emmers! Inderdaad opletten met de watergift, doe je goed!

          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Thanks Turkenkrekker Ja less is more met water in dit stadium. Ze overleven het denk ik de eerste 2 weken wel met slechts de ochtend dauw die ze opvangen. Vanmorgen hingen de dauw druppels er aan.

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            hahaha goeike! Zeker wel, ik moet de watergift ook nog beter onder de knie krijgen in potten... Volle grond is meer mijn ding. Komt hier helemaal goed!

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment

          #28
          Ik zou wel in de gaten houden dat die zwarte emmers in de zon behoorlijk warm kunnen worden.
          zelf heb ik om mijn emmer een witte luchtdoorlatende verpakkingsfolie gedaan om de directe hitte op het zwarte tegen te houden.
          20200527_155856.jpg
          20200527_155955.jpg
          Succes iig met de plantjes
          De groenten staan er iig mooi bij
          Last edited by Daandaan; 27 May 2020, 15:12.

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Das een goed punt! Ik heb vorige week met een sonde de temperatuur gemeten in het midden en aan de rand van de pot. Die liep al snel op naar 30 graden!

          • Skadril
            Skadril commented
            Editing a comment
            Staan ze continu in de zon?

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Van opkomst tot rond 15.00 uur

          #29
          Koeltas binnenstebuiten keren en om je pot schuiven, hoewel ik er de moeite niet voor zal nemen.
          Of je potten ingraven.
          succes ik volg je mee.
          sigpic it is just a flower

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Hey batmeid leuk dat je mee kijkt!

          #30
          De grond in de potten wordt helemaal niet zo warm.
          Da's weer een nieuwe trend dat dat overal geroepen wordt.
          Als je maar zorgt dat ze niet zeiknat staan op het heetst van de dag, grond wordt niet heet, water wel.
          Als het echt hoger dan 30 graden gaat worden kan je er altijd een stuk karton voor zetten ofzo.

          Testje: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...508#post848508


          Leuk tuintje Ess.
          Werkt dat een beetje, met die kerstballen ?
          Hier hebben de duiven al een lekker maaltje gehad
          Ik heb al erwten bijgezaaid 2 weken terug.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Daandaan
            Daandaan commented
            Editing a comment
            daar heb je wel een punt.
            Is het ook niet zo dat het vocht wat in de aarde zit sneller verdampt door de hogere temperatuur? Als ik een thermometer steek in een gele pot of een zwarte zit er toch een paar graden verschil in.
            Zal de foto hiervan bij mijn eerdere bericht plaatsen. Nou kan het natuurlijk zijn dat de ene pot meer vocht bevat dan de andere.

            Beter voorkomen dan genezen denk ik maar.
            Ook ik heb deze info gelezen hier egens op jd.

            Fijne dag weer

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ipie Wat een doordachte beredenering van je! Daarbij komt dat aarde veelal ook donker van kleur is bedacht ik me.

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Leuk die temperatuur test QnQ Skadril De potten houden ook wat warmte vast voor de afgekoelde avond en dat is positief. Op dagen dat het 30+ graden wordt, zet ik ze vaak tussen 12.00 en 15.00 uur even uit de zon.
        Bezig...
        X