Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurks Greenhouse 2020 - Afjes RQS / Huismerk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kurks Greenhouse 2020 - Afjes RQS / Huismerk

    Korting op 420shop
    Hi there

    Dat de zon weer veelvuldig mag schijnen, dat zonlicht gaan we wederom gebruiken om een paar plantjes in de tuin te zetten en proberen mooie bloemen te laten vormen.

    De selectie voor dit jaar:

    - 1x Blue Cheese Autoflower van RQS
    - 2x White Widow Autoflower van RQS
    - 3x Blueberry van huismerk wietzaadjes


    De dames ontkiemd op 23 april, ze hebben eerst al even binnen voorgegroeid en goed wat wortel aangemaakt, maar het werd tijd dat ze naar een grotere pot gingen: volle grond. Misschien net wat te laat, de laatste dagen waren de dames wat triest, hoogstwaarschijnlijk door het weinige water en de beperkte worteluitbreiding. Ze hebben allen een putje van 5-10L nieuwe lightmix gekregen, 1 blueberry staat in een pouch lightmix. Eens kijken wat het verschil is. Er is ook een kijkgat om de wortels te bekijken, dat houd ik wel in de gaten! Qua voedingsstoffen zitten we weer voor allen terug goed voor de volgende weken. Ze krijgen enkel regenwater, met de gieter gegeven, niet afgemeten. Als er tekorten ontstaan, dan kan ik altijd wat autoflower mix van bionova bijgeven. Vanaf 2de week bloei wat PK 13-14, maar voorlopig laat ik ze rustig staan en het lijkt erop dat ze voldoende zon zullen krijgen:

    1 mei:

    IMG_3311.JPG

    5 mei:

    IMG_3361.JPG

    8 mei:

    IMG_3386.JPG

    15 mei:

    IMG_3472.JPG


    Verpotten naar volle grond/pouch. In mijn ogen goed geworteld!

    Blue Cheese

    IMG_2378.jpg

    White Widow

    IMG_2380.jpg IMG_2383.jpg

    Blueberry

    IMG_2381.jpg IMG_2382.jpg IMG_2384.jpg


    Nu dus de dames:

    Blue Cheese:

    IMG_2386.jpg

    White Widows:

    IMG_2387.jpg IMG_2390.jpg

    Blueberrys:

    IMG_2388.jpg IMG_2389.jpg IMG_2391.jpg

    Klein scrog projectje along the way zoals elk jaar, ditmaal de Choclate Haze feminized. Veel te vroeg, zal waarschijnlijk een monster worden als ze pas in augustus begint te bloeien, misschien de opties van verduisteren toch eens overwegen. Er zijn 144 gaten in het rek, ik zou ze graag allen vullen en door elk gaat een mooie top zien groeien.


    IMG_2385.jpg


    Grz Kurk
    Attached Files
    Ignorance is bliss

    #2
    Wortels zien er goed uit. Veel succes.

    Comment


    #3
    Goed bezigChocolate haze is een goede keuze om mee te scroggen!
    En de AF's, zeker mooie wortels, dat ze nog niet helemaal opgewekt eruit zien zal mijns inziens komen door de wisseling tussen binnen-buiten, maar dit trekt wel weg!
    Ik ga je volgen gr Johnnyhaze

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Thx, we zullen zien, heb met het planten wat wortels beschadigd, duidelijk zichtbaar onderaan de bladeren van de plant, ze staat al even buiten, maar dat maakt haar hopelijk sterker, paar keer toppen en we zien wel wat het geeft. Ze is nu eenmaal getopt/gefimd op de 4e node, nog even wachten wat het zal worden!

    #4
    Hi all

    Mooie dagen geweest en voor de boeg, goed voor de plantjes! Misschien wel ineens overdreven, tot 28 graden vandaag, maar beter als geen zon ... Ik heb de ventilator dan ook maar terug in de serre gezet voor betere verluchting, niet de hele dag maar op de warmste momenten we.

    Alle dames vertonen de eerste witte haartjes. Dat is goed en niet goed; Ik had ze graag nog even zien doorgroeien en monsters van bomen zien worden. Ik had gehoopt ze nog even te laten acclimatiseren in volle grond alvorens dat ze in bloei schoten, maar er werd anders beslist voor mij. Hopen dat ze nog een mooie laatste groeispurt meekrijgen voor de echte bloei er is!


    Blueberry Autos

    BBA#1

    IMG_3520.JPG IMG_3523.JPG

    BBA#2

    IMG_3526.JPG IMG_3527.JPG

    BBA#3

    IMG_3528.JPG IMG_3529.JPG

    White Widows:

    WWA#1

    IMG_3524.JPG IMG_3525.JPG

    WWA#2

    IMG_3530.JPG IMG_3531.JPG

    Blue Cheese Auto - BCA

    IMG_3532.JPG IMG_3533.JPG

    Chocolate Haze - Scrog - Fim gelukt?


    IMG_3538.JPG IMG_3537.JPG

    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


      #5
      Als ze weer zo mooi zijn als vorig jaar dat belooft,toen had je toch een mooie oogst en niet echt veel last van toprot.
      Ik volg begin dit jaar ook voor het eerst buiten.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Ik hoop het ook, maar ze zullen kleiner als vorig jaar blijven doordat ze binnen hebben geworteld onder ideale omstandigheden in een klein potje. Ontwikkeling tijdens de groei in volle grond is toch wel belangrijk om terug zulke grote planten te kweken. Ik hoop inderdaad op 0 toprot of meeldauw. Ventilator geplaatst en ik doe wekelijks overal in de tuin onkruid weg, laten we hopen dat het iets uitmaakt. Ze krijgen ook nog een beurt met canna cure, waarschijnlijk morgen! Laat die zon maar schijnen!

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ik zie dat hier allemaal al goed komen ik duim in ieder geval mee.

      #6
      Hi growers en blowers!

      Dag 30 van de bloei vandaag voor onderstaande dames. Ze komen uit de tent. Het is niet zon groot succes geweest vind ik tot hier toe. De NLA lijkt zich iet of wat te herpakken, maar de RGA blijft er treurig uitzien en de SSA die zit al bijna op het einde van de herfst. Ik twijfel om de SSA nog wat voeding te geven, ze lijkt het wel zwaar nodig te hebben.

      NLA

      IMG_3567.JPG

      RGA

      IMG_3566.JPG

      SSA

      IMG_3571.JPG IMG_3570.JPG IMG_3569.JPG IMG_3568.JPG

      De andere meisjes hebben zich mooi gestrekt de laatste dagen en beginnen stilletjes aan dames te worden. Ze genieten duidelijk van de volle grond en de hoeveelheid zon van de laatste dagen. Witte haartjes beginnen zich uit te breiden, de blue cheese begint al een klein pruikje te ontwikkelen. Ze krijgen dagelijks 200-400ml regenwater ongeveer schat ik. Moeilijk om in volle grond teveel water te geven, pluspunt voor mij! Ik ben ook al spaarzaam met mijn regenwater, het lijkt weer een warm voorjaar en zomer te worden, al de rest uit de tuin krijgt gewoon kraantjeswater vanaf nu.

      Ik zie bij de WWA#1 al een paar gele puntjes. Nog niets van voeding bijgegeven, de grond zal net iets te bemest zijn voor haar, maar daar kan ik weinig aan doen. Ook wel wat van die witte pluisjes gezien die door de wind de serre worden ingeblazen. Ze hebben ook een beetje regendruppels gevoeld, er ontbreekt een raam uit de serre, maar ik hoop dat voldoende ventilatie en de autos staan wel iet of wat beschut.

      BBA#1
      IMG_3554.JPG IMG_3555.JPG
      BBA#2
      IMG_3558.JPG IMG_3559.JPG
      BBA#3
      IMG_3560.JPG IMG_3561.JPG
      WWA#1
      IMG_3556.JPG IMG_3557.JPG
      WWA#2
      IMG_3562.JPG IMG_3563.JPG
      Blue Cheese

      IMG_3564.JPG IMG_3565.JPG

      Groei ze!

      IMG_2406.jpg IMG_2408.jpg

      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


        #7
        Hallo allemaal


        De oudjes krijgen voorrang op de jongeren - Dag 34 van de bloei.

        Vandaag wat voeding aan de NLA en de RGA gegeven, 200ml elks. 0,5ml Autoflower mix en 0,1ml PK 13+14 op een liter water, zeker niet te veel. Ze hadden al een paar dagen niets gekregen en alles hing deze ochtend slap, tegen de avond stonden de meeste blaadjes terug recht. De SSA kreeg regenwater, ik denk dat zij over een dikke week oogstklaar is. Ondanks de overschotten en tekorten lijkt er toch een mooie top zich ontwikkeld te hebben. Kunnen die witte haartjes op de SSA veel kwaad? Dat vliegt in deze tijd van het jaar overal rond, echt irritant.

        Northern Lights

        IMG_3621.JPG

        Royal Gorilla

        IMG_3622.JPG IMG_3623.JPG

        Super Skunk

        IMG_3625.JPG IMG_3624.JPG IMG_3626.JPG




        Dat de andere dames onkruid zijn is ook wel duidelijk. Dat ze wat licht tekort komen en een groeispurt richting zonlicht hebben ingezet, dat was eigenlijk ook te hopen en te verwachten. Ik vermoed dat ze ondertussen al 4x zo groot zijn als wanneer ik ze in de serre heb gezet. Zier er goed uit in mijn ogen! Ze zijn op dezelfde dag ontkiemd als dat de bovenstaande dames in bloei zijn geschoten, dus vandaag 34 dagen oud.

        Geen enkele trieste plant tussen deze bende! Ze doen het allemaal ongeveer even goed, de blue cheese wilt wel heel graag de grootste worden. Ze kregen elke dag wat regenwater, in volle grond is watergift toch gemakkelijk!

        BB#1

        IMG_3615.JPG

        BB#2

        IMG_3617.JPG

        BB#3

        IMG_3618.JPG

        WW#1

        IMG_3616.JPG

        WW#2

        IMG_3619.JPG

        Blue cheese

        IMG_3620.JPG


        Het weer ziet er weer fenomenaal uit de komende dagen, misschien wel iets te overdreven voor de serre, maar voldoende verluchting, een ventilator en alle ramen open, ik hoop dat ze het smaken! Tot de volgende!


        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ook lekker aan het hobbyen zie ik. Voor een wietje hoef je de shop niet meer in

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          De serre staat inderdaad mooi vol. Met alle schimmels, rot en beesten die je buiten kan tegenkomen heb ik al gemerkt dat je best niet op 1 paard wedt als je buiten wat plantjes wil zetten, zo ook jouw ervaring dit jaar ! En ik hou wel van wat afwisseling op mijn soortjes ! Cheers

        #8
        Hallokes

        Kleine update, niet te veel te melden. Dag 37 van de bloei. De kans is groot dat de skunk dit weekend om gaat. Morgen de trichomes eens inspecteren, maar veel zal het niet geven. Ze stinkt wel lekker in de wind, heb al een paar gedacht dat de geur soms wel overdreven is. De Northern Light en de Gorilla mogen nog even staan. Ze krijgen dit weekend misschien nog een laatste keer wat voeding alvorens ze op water overschakelen. Over een dikke week of max 2 zullen ze ook wel klaar zijn.

        Dag 37 groei van de rest

        Ik denk dat ik bij rest van de auto's dit weekend de echte bloei kan toeschrijven, de pruikjes worden overal mooi zichtbaar. Ze zijn nog iets gegroeid, maar het lijkt wat te stoppen. Ik zie al wel een klein verschil tussen de Blueberry`s in de grond en de ene in de zak. In de zak is de stam veel fijner, terwijl in de volle grond de stam dikker is. Kan ook zijn omdat de dames in de grond op een meer verluchtte plaats staan en meer wind te verduren krijgen, waardoor ze een dikkere stam hebben ontwikkeld. We blijven het in de gaten houden. Toch wel druk in de serre momenteel.

        groepsfoto:

        F691B076-1565-4385-9A1B-FD780C121506.jpg

        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dat is een gezellige speeltuin zeg. Lekker bezig zie ik.

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Merci! Als de weergoden ons zo gunstig gezind gaan blijven, dan komt dat helemaal goed!

        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Bluecheese #Wolkenkrabber

        #9
        Scrog Update!

        Ik had de feminized Chocolate Haze vorig weekend gefimd. Het leek alsof het helemaal goed ging komen, ik zag 4 vertakkingen op een kleine ruimte die zich ontplooien. Deze ochtend denk ik na een weekje kan ze wel wat snoei vanonder gebruiken, om met de bovenste vertakkingen verder te gaan en het net te vullen. Knip knip knip, zo gezegd zo gedaan. Dan valt mijn oog ineens op een wit haartje... Ik kijk wat dichterbij, nog een wit haartje! Euhm... 21 juni is toch de langste dag van het jaar? Dat is over 22 dagen, ze zou toch niet in bloei mogen schieten? Ze staat wel iets verder achter in de tuin onder een afdak dat het licht iets blokkeert. Ik heb een ZW tuin en mijn huis blokkeert in de ochtend de zon tot 8u30. Heel de dag zon en rond 17u30 blokkeert mijn tuinhuis en andere huizen en daken van de buren al het overige zonlicht. Tegen 20u is de tuin volledig in de schaduw. Zou het kunnen dat ze daardoor in bloei schiet? Zou wel mooi zijn eigenlijk, maar wel kut dat ik net de onderste vertakkingen heb weggeknipt. Ik hoop dat het maar valse bloei is, maar het is toch merkwaardig. Ik denk niet dat ik spoken zie op de foto:

        Witte Haartjes:

        IMG_2457.jpg

        Fim:

        3BD2A908-DA9D-48CE-ABCD-799F13ED8116.jpg

        Snoei

        6B251F13-99B0-491E-A741-294C04C12D69.jpg

        Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Het is inderdaad nog geen volle bloei, maar ik heb het nog niet voorgehad dat een feminized plantje nu al haar geslacht toont. Enkel bij een autoflower had ik dat eens, die dan tot een mega struik is uitgegroeid alvorens in echte bloei te schieten. Kan wel hetzelfde fenomeen zijn. Ik hoop dat ze niet over zal gaan tot de echte bloei.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Na ongeveer 7 nodes laten alle planten geslacht zien.
          Dat is geen bloei gelukkig.

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thanks Q, was me nog nooit eerder opgevallen, ik vond het merkwaardig.

        #10
        Heuglijke dag vandaag: Eerste keer oogsten!

        Ik noteer 30 mei in de agenda van 2020. 101 dagen na ontkiemen is de Sweet Skunk voor de bijl gegaan. Trichomes bekeken en het leek me wel voldoende, combo van Milky en amber, hier en daar nog wat clear. Vooral de kleinere zijtoppen en de hoofdtop stonden al ver. Riekt alvast heerlijk zoet! Die witte slierten zijn volgens mij van dat rondvliegend gort en geen spint, het vliegt in deze tijd overal... Hatelijk!

        S20200530_007.jpg S20200530_008.jpg S20200530_006.jpg S20200530_001.jpg S20200530_002.jpg

        10 - 15gram?

        IMG_2492.jpg IMG_2495.jpg
        IMG_2498.jpg

        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Lekker hoor. Zal heerlijk ruiken daar.

        #11
        Mooie trichomen
        Baas in eigen brein.

        Comment


        #12
        Zalig die oogst zo vroeg op het jaar. Nu kan je al je eigen stash roken terwijl je je jaarvoorraad ziet groeien. De oogstkoorts zal nu wel ingedijkt zijn. Veel genot van de sweet skunk en veel groeiplezier met de rest!

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Jep daar doen we het voor! Curen gaat er met deze hoeveelheid ook niet van komen...

        #13
        Een goede avond aan allen gewenst!

        We markeren vandaag als dag 3 van de echte bloei voor de AFjes buiten. Voldoende pruikjes en witte haartjes om van echte bloei te spreken in mijn dagboek. Ze lijken wat gestagneerd te zijn, dat de toppen nu maar beginnen groeien! weinig zon volgende dagen voorspeld, maar een nieuwe voorraad van het doorzichtige goud is welgekomen. Ik moet wel dringend weer een beurt canna cure geven, vele bladluizen gezien in de serre! Een van men terroristjes heeft haar ook incognito op de foto laten vastleggen!

        89C55A86-F956-458E-9544-8A543C2144B2.jpg

        De fim bij de Chocolate Haze lijkt me ook wel goed gelukt. 2 nodes op korte afstand en de derde node die de twee heeft bijgebeend, dat zullen 6 vertakkingen in alle richtingen van het net worden. Ook nog een vertakking die in de hoogte groeit, misschien laat ik die nog wel recht naar boven gaan. De witte haartjes zijn nu wel duidelijk zichtbaar. Heb ik toch nog niet veel tegengekomen maar het is dus normaal.


        IMG_2576.jpg IMG_2575.jpg

        Laterzzz


        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ik knijp dat luizen gespuis vaak dood. Als ik er veel heb zat ik de pot schuin en bespuit ik het blad met een oplossing. Voordeel van de schuine pot is dat de oplossing dan niet in je aarde komt.

        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Idem hier hoor, maar het blijft dweilen met de kraan open en gortigheid all over the place... In volle grond geen optie, vandaar af en toe canna cure, helpt wel iets, maar denk niet dat het voldoende zal zijn! De rozen krijgen een andere oplossing op basis van pyrytheum en koolzaadolie, maar spuit het enkel heel voorzichtig op niet winderige dagen om zeker niets op de andere planten of de munt te spuiten. Dat goedje wil ik toch liever niet in mijn thee of om te roken, ook al zou het bio zijn!

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja geen bio bestrijders in je vape of munt thee.

        #14
        Ziet er mooi uit . Ik ben eens benieuwd hoeveel er van die NL gaat komen.

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Thx! Zij ligt ondertussen te drogen, samen met de Gorilla en de Skunk. Het waren echt maar triestige plantjes, als ik 10gr haal mag ik al tevreden zijn...

        #15
        Dag 6 van de echte bloei bij de dames in de serre!

        Ze hebben blijkbaar allen genoten van de regen de afgelopen dagen. Allemaal happy, nog geen enkel tekort gezien. Hier en daar wat beestjes, maar ze blijven goed weg van de dames en zitten vooral op de andere planten in de serre. Heb nog eens canna cure gespoten. Allen bijna 75cm groot, de white windows hebben de blue cheese nog ingehaald. De groeispurt lijkt me nu wel bijna voorbij. Ze smaken de lightmixputjes die ik heb voorzien wel goed precies. Als ik me het goed herinner, heb ik het beste resultaat ooit in kuilen van lightmix met daarin een halve zak.

        beeldjes:

        BB#1

        IMG_2605.jpg IMG_2606.jpg IMG_2607.jpg

        BB#2

        IMG_2611.jpg IMG_2612.jpg IMG_2610.jpg

        BB#3

        IMG_2613.jpg IMG_2614.jpg IMG_2615.jpg

        WW#1

        IMG_2608.jpg IMG_2609.jpg

        WW#2

        IMG_2616.jpg IMG_2617.jpg IMG_2618.jpg

        Blue Cheese

        IMG_2619.jpg IMG_2620.jpg IMG_2621.jpg

        Groepsfoto:

        IMG_2622.jpg

        Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

        Comment


        • kurkentrekker
          kurkentrekker commented
          Editing a comment
          Maar wacht, de dames zijn ook allen onkruid?

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Oh slim!

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          @kurkentrekker: snel alles omhakken. Ik stel voor met de bosmaaier voor het snelste resultaat.
      Bezig...
      X