Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3X Frisian Duck van Dutch Passion. Eerste kweek ooit. 2 locaties.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3X Frisian Duck van Dutch Passion. Eerste kweek ooit. 2 locaties.

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik ben een beginnende kweker met veel enthousiasme en 3 kleine zaailingen in de vensterbank.
    ik heb ze ontkiemt in vochtig toilet papier. (1e foto is van dag 4)

    ik heb direct 3 potjes van 1l gevuld met een mix van,
    universele potgrond. https://tuinland.nl/nl/tuinland-univ...roduct/116129/Dag4.jpgDag6e.jpg Dag8a.jpg Dag8b.jpg Dag8c.jpg

    #2
    Zo te zien vinden ze het fijn zoals het nu gaat.

    De potjes mag je nog opvullen met aarde, kan je ook nog doen als je gaat ompoten.

    Leuke namen heb je ze gegeven, liefde & aandacht komen ze volgens mij niet tekort.

    Als je ze dadelijk naar buiten doet eerst afharden door ze in de schaduw te laten wennen alhoewel ze ook wel wennen als het raam vaak open staat.

    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Als je zemeteen naar buiten doet kun je ze gewoon buiten laten, het zijn planten

      Comment


        #4
        Kunnen ze zo jong al naar buiten denk je? Het is niet mijn eigen tuin waar ik ze in ga zetten. Kunnen ze de kou snachts al aan?
        Last edited by QnQ; 30 May 2020, 11:31.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Jazeker, het vriest niet meer, lekker naar buiten ermee.

        #5
        heel mooi, hele mooie groene steeltjes ook.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Volkwein
          Volkwein commented
          Editing a comment
          Dankje! Ik vroeg me al af of dat goed of slecht was? Maar blijkbaar goed!

        #6
        Deze is van vandaag! Ik denk dat ik ze binnenkort buiten ga planten, er gaan 2in 35l potten en 1 in de volle grond, als experiment welke groter word. Moet ik ze eerst ook nog beschermen tegen de zon met een glas of een plastic fles ofzo?
        Attached Files

        Comment


          #7
          Niet achter het raam laten staan....... daar gaan ze alleen maar van trekken omdat het glas teveel licht tegen houd. Kunnen nu makkelijk buiten met dit weer
          2e
          3e

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Je bent een letter vergeten geloof ik. Of trekken is een nieuw fenomeen.

          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Hahahaha, scherp hoor Kunichika..... Strekken bedoelde ik inderdaad Nu maar hopen dat niet iedereen aan z'n zaailingen staat te trekken in de vensterbank....

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Of een hek om hun plantjes zetten, om de grote wietplantentrek tegen te gaan.

          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door EasyW View Post
          Niet achter het raam laten staan....... daar gaan ze alleen maar van trekken omdat het glas teveel licht tegen houd. Kunnen nu makkelijk buiten met dit weer
          Dan gaan ze zeker naar buiten toe! Zal ik ze ook direct verpotten? Of moet ik ze snachts nog naar binnen halen?

          Comment


          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Zolang het niet gaat vriezen (en die kans is nog maar zeeeeeeeeer klein) mogen ze gewoon buiten blijven dus ik zou ze lekker de ruimte geven in de definitieve potten.
            Ik lees niets over dat ze binnen onder kunstlicht hebben gestaan oid dus dan redden ze het nu prima buiten

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Zet ze de eerste dag in de schaduw om te wennen, 2de dag iets korter in de schaduw, 3de nog korter en de 4de dag continu in de zon. Zoiets...

          #9
          Ik heb er nu 2 buiten staan, de 3e moet nog even wachten tot de 2e locatie beschikbaar is. Ze hebben als het goed is 8+uur zon. En ik heb nog een laag hydro korrels onder in de pot gedaan en boven op gelegd. Die in de grond heeft geen hydro korrels.
          Als er tips of kritiek is alles is welkom!
          Attached Files

          Comment


            #10
            Veel teveel slakkenkorrels.
            Dat gaat allemaal schimmelen ook.
            1 handje slakkenkorrels is (ruim) voldoende voor 2 x 2 meter !
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Volkwein
              Volkwein commented
              Editing a comment
              Ik zal ze zsm weghalen! Bedankt
          Bezig...
          X