Hallo,
ik ben een beginnende kweker met veel enthousiasme en 3 kleine zaailingen in de vensterbank.
ik heb ze ontkiemt in vochtig toilet papier. (1e foto is van dag 4)
ik heb direct 3 potjes van 1l gevuld met een mix van,
universele potgrond. https://tuinland.nl/nl/tuinland-univ...roduct/116129/
grond speciaal voor jonge plantjes (volgens mijn maat),en wat perlite.
2e foto is van dag 6.
mijn ph/moist meter geeft aan dat de grond tegen een hoge 7 aan zit dus ik geef ze 1รก2 keer per dag een kleine juslepel water met limoen sap en hoop dat dat werkt, want die meter lijkt niet heel accuraat te zijn...
ik hoop dat dit voldoende is, zo niet hoor ik het graag. ze staan nu de hele dag in de vensterbank met het raam open in de volle zon (5/6 uur per dag).
Mischien staan ze s'ochtends ook wel in de zon maar dan voor het raam met blindeer folie.
ze lijken niet te verbranden o.i.d. maar ik hoor wel dat anderen zich daar veel zorgen over maken in deze early stages dus dat maakt me een beetje bang, moet ik ze beter beschermen?
3 individuele fotos op dag 8
Groene groet! Dag4.jpg
Dag6e.jpg Dag8a.jpg Dag8b.jpg Dag8c.jpg
ik ben een beginnende kweker met veel enthousiasme en 3 kleine zaailingen in de vensterbank.
ik heb ze ontkiemt in vochtig toilet papier. (1e foto is van dag 4)
ik heb direct 3 potjes van 1l gevuld met een mix van,
universele potgrond. https://tuinland.nl/nl/tuinland-univ...roduct/116129/
grond speciaal voor jonge plantjes (volgens mijn maat),en wat perlite.
2e foto is van dag 6.
mijn ph/moist meter geeft aan dat de grond tegen een hoge 7 aan zit dus ik geef ze 1รก2 keer per dag een kleine juslepel water met limoen sap en hoop dat dat werkt, want die meter lijkt niet heel accuraat te zijn...
ik hoop dat dit voldoende is, zo niet hoor ik het graag. ze staan nu de hele dag in de vensterbank met het raam open in de volle zon (5/6 uur per dag).
Mischien staan ze s'ochtends ook wel in de zon maar dan voor het raam met blindeer folie.
ze lijken niet te verbranden o.i.d. maar ik hoor wel dat anderen zich daar veel zorgen over maken in deze early stages dus dat maakt me een beetje bang, moet ik ze beter beschermen?
3 individuele fotos op dag 8
Groene groet! Dag4.jpg

Comment