Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van binnen naar buiten 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zelf mijn aardbeien beginnen zijn middelvinger op te steken.
    20200707_203637.jpg
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment

    • Zombieblargh
      Zombieblargh commented
      Editing a comment
      Wuk :/

    #32

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Hoe kan het groeien he, hahaha

    #33
    Even een vraagje voor de ervaren kwekers onder ons, heb veel luis op een plant, wat kan ik er nog aan doen, heb al lieveheersbeestjes larven erop gezet maar die kunnen het niet aan,
    kan ik de plant op zijn kop hangen en afspoelen of als hij klaar is laten drogen met beestjes en er daarna afkloppen of de kliko in.


    20200708_154958.jpg 20200708_154916.jpg 20200708_154848.jpg
    20200708_154822.jpg Gr. Corleone1933
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dank je Old dawg, ook een goede tip en snel klaar dit is makkelijker als een hele week watercuren en zo te zien blijft de thc intact

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het kost natuurlijk altijd wel een percentage.
      Als je de toppen beetpakt kost dat je trichomen, als je ze wast ook, die dingen zitten niet met superlijm vast.
      Mja, zo'n luizenbos zou bij mij al lang in de kliko liggen dus proberen kost ook niks.

      ((Of ik het zelf zou doen, eh, nee...het zou toch altijd in m'n achterhoofd meespelen, luizen, baking soda, waterstofperoxide, citroenzuur..ik vind dat niet zo relaxed))

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Als het niks wordt QnQ kunnen we het nog altijd weggooien, laat hem nog even afrijpen, een week of twee water kunnen de lieveheersbeest larfjes ook nog even zijn werk doen en dan gaan we is testen.

    #34
    De lieveheersbeest larfjes hebben eten genoeg 20200709_133109.jpg
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      De onderkant van deze grote bladeren zou ik afnemen met een natte tissue/keuken papiertje, ze blijven er zo aan plakken.
      Kunnen die larves vreten waar je minder goed bij kunt.

    #35
    Dat worden "obese larven" nou succes ermee

    Comment


    #36
    Hier nog een beestje, iemand een idee wat het is 20200709_101546.jpg
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Maniac inderdaad klote, te laat opgemerkt helaas
      Dank je Kunichika ik zal er morgen is voor gaan zitten, kijken of ik er een stuk of duizend kan killen.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat lijkt heel erg op een roofwants, de Orius.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dus die kan ik het beste laten zitten dan

    #37
    Ben even met mijn luizenplant bezig geweest en ben niet ontevreden, heb de pot ingepakt en op zijn kop gehangen, en toen met de tuinslang met een showerkop de plant afgespoeld,
    is aardig schoon geworden.
    Hier wat foto's

    20200710_133022.jpg 20200708_154948.jpg voor de behandeling

    20200710_133808.jpg 20200710_133814.jpg na
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Good gedoan manne, mooie oplossing. In zou patent aanvragen op dit haha

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja ik heb er werk van gemaakt Kunichika, daar kan ik flink aan verdienen, maar het is goed gelukt, na het sproeien ook nog wat lieveheersbeestje larven op de grond gevonden en deze weer teruggezet op de plant

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Dat heb je inderdaad goed opgelost, geweldig resultaat, chapo.
      Hup achter de tekentafel voor de 1e (wiet)plant wasstraat .

    #38
    Bij nadere inspectie toch maar omgehakt en in bad gedaan zaten best wel veel rupsen in

    20200710_151428.jpg inCollage_20200710_153713829.jpg
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ahh wat jammer dan had ik die ook nog wel eruit geplukt. Je hebt in ieder geval geprobeerd. Succes ermee

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dank je Kunichika

    #39
    Nou hopen dat er nog wat lekkers afkomt!

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Afwachten Maniac heb het ook nog nooit gedaan

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ja ben wel benieuwd!

    #40
    Even weer een kleine update met wat foto's en zoals gewoonlijk eerst de afjes

    De Exotic cookie is niet meer, gisteren de luizenmoeder omgehakt en licht nu te watercuren, vanmiddag weer schoon water gegeven.

    20200711_151746.jpg

    Dan gaan we verder met de Auto think big x asian haze
    De toppen van de ene beginnen aardig aan te dikken en de andere groeit nog steeds door, nog geen echte bloei, is inmiddels 170 cm hoog, de internodes in de toppen groeien wel al dichter op elkaar, denk dat de bloei niet lang meer uitblijft.

    20200711_151708.jpg 20200711_154034.jpg

    20200711_151657.jpg 20200711_152529.jpg

    Gaan we verder met de fems, alles wordt groter en voller.

    Critical

    20200711_151557.jpg

    White Widow in scrog

    20200711_151630.jpg

    En dan nog de Gorilla zkitlez en het zaad wat ik vorig jaar in de gorilla zkitlez vond en tot op heden geen ballen dus ik denk dat het allemaal dames zijn.

    20200711_153046.jpg 20200711_151723.jpg

    Dit was het weer, allemaal een fijn weekend en tot de volgende keer Gr. Corleone1933
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Critical!!

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Jij hebt wel een mooie tuin amai ni normaal,nog niet de weg kwijt geraakt.

    #41
    Ha corleone ! Dit is een machtige tuin vol. Pas je op voor dieven? Er staat genoeg om mee te nemen. Ik dacht dat mij zo iets niet zou overkomen.. wel dus .. maar dat is enkele jaren geleden. Als een plant bijna klaar is en je wil op safe spelen, zet m dan voor de nacht in de garage. Better safe than sorry.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Heb er tot nu toe nog geen last van gehad en dit is mijn derde jaar buiten, maar heb twee honden die wel aanslaan als ze wat horen, misschien ook nog wel even een spot aansluiten met bewegingsmelder. En als ik ze tref, dan kunnen ze het goed hebben, heb ook een buks klaarliggen op mijn slaapkamer dus wie niet luisteren wil die zal voelen. Gr. Corleone

    #42
    Vanavond nog even bij mijn zoon geweest, topjes worden steeds dikker van z'n White window afjes, heeft er al een moeten ondersteunen. Eerste foto met paarse gloed

    20200712_190514.jpg 20200712_190530.jpg 20200712_190551.jpg 20200712_190545.jpg 20200712_190613.jpg
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    #43
    Hoi Cor, ik wil even terugkomen op dat bad wat je je plantje gaf. Zit daar ook een deeltje waterstof peroxide bij? Mijn eerste kweek een paar jaar terug eindigde met flink wat meeldauw en toen heb ik het exact gedaan zoals in deze video van Jorge Cervantes:
    https://www.youtube.com/watch?v=S7jE7qzfgQs

    Ik zat er eens wat meer over op te zoeken maar op deze draad zweren sommigen er gewoon bij om altijd die plantjes in bad te doen (met peroxide) aan het eind, ongeacht meeldauw. De reden zou dan zijn om al het vuil eraf te wassen.. en het schijnt ook nog lekkerder te roken! Wow... zachter in de keel... ik hoef me niet meer zo'n zorgen te maken over meeldauw nu, wel?
    https://forum.grasscity.com/threads/...rying.1311181/

    I absolutely agree! I started the HP wash last year. What a difference. Much smoother to vape or smoke. A must for all outdoor growers, especially if you foliar feed your plants, or have had to use any insecticides. Even the natural ones they say have no effect can be tasted and felt in throat irritation so I will always wash off now. I get a scum on the surface of the water after washing that shows how much crap was on them and none of that is thc since it is not soluble in HP. It becomes plain water in moments then drys off the cut branches hung to dry.
    Last edited by vishaka; 15 July 2020, 22:52.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Waar ik mee bezig was heet watercuren, dan leg je je planten 7 dagen in water wat je iedere dag ververst, maar de mijne heeft het maar vier dagen volgehouden, toen begon het blad heel slap te worden net slijm, toen heb ik de plant maar weggegooid. Ik had het eigenlijk moeten doen als in de video van Jorge Cervantes, was het misschien wel gelukt, alleen ik had geen schimmel maar heel veel luizen, hebben waarschijnlijk in die houtsnippers gezeten die op het zand liggen, andere planten zijn nog behandeld met neemolie en brandnetelgier en nergens geen luis meer te zien, maar dat kon niet meer met het afje omdat het al in bloei stond. Maar niet iedereen staat positief tegenover dat curen met waterstof peroxide, ik weet het niet, nog nooit last gehad van schimmel of beestjes dit was voor mij ook nieuw zo,n plaag, hoop er de volgende keer sneller bij te zijn.

      Gr. Corleone1933

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Aaah like that, watercuren.. ja de term klinkt bekend maar geen flauw idee wat het inhield behalve dan met water bezig zijn. En ja wie weet had dat een beter effect gesorteerd die methode van Cervantes. Ik zit er ook over te denken om het standaard te gaan inlassen ... een badje voor het drogen. Klinkt best goed.. ja! Zou wel eens iemand willen horen die er niet positief tegenover staat na eigen ervaring....

    #44
    Ik zou de hele plant strippen nat , en de oogst curen , zonder blad en tak, denk dat je dan beste resultaten hebt. Wiet ziet er bruin uit, en smaakt anders , maar de high is er nog en de slechtere stoffen zijn er nog eens uit gespoeld , zeggen ze... ik denk dat de takken en fanleaves inderdaad gaan verteren , te vroeg dan...
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik vond het niet lekker meer uitzien dus alles weggekiept

    #45
    Ik wil effe terug komen op die luizen van je. Wat mij op val is dat de luizen vaak alleen in de onderste grote bladeren zitten en leven.
    Ik heb zo ook altijd op mijn planten buiten ik pak dan de planten spuit en spuit ze er per blad van af. Soms komen ze terug hoor maar ik vind bijna nooit luizen in de toppen volgens mijn komen ze daar niet graag om dat de toppen enorm plakken. Zag jij luizen in de top??
    Weet je ook dat als je de plant om doe en droog dat de luizen er dan van zelf af vallen?? ze willen namelijk niet op een dode plant zitten.
    Maar je heb nog hoop planten staan dus jij kan ook wel even een luizen studie gaan doen tog.... Nu heb je die luize plant om gedaan nu gaan de overige luizen naar de andere planten wil je daar eens kijken op de onderste bladeren aub? ik ben zo benieuw of ze nu daar zitten?
    Verder erg mooie planten ik las dat je baat hebt bij olie heb je wel eens wiet geeten? ik maak er Boter van en dan bak ik koekjes ik neem elk avond 1/4 koekje en het helpt tegen de pijn ontspan mijn lichaam en slaap er heerlijk van. Misschien iets voor jou

    Gr Bella
    P.s sorry voor de spel fouten enz ben woord blind
    God was never on your side..

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Hoi @belladonna
      Op de andere planten zaten ook wat luizen, die zijn denk ik meegekomen met die houtsnippers die op het zand liggen, maar op het moment zitten er helemaal geen luizen meer op, gisteren nog gecontroleerd. Spuit ze nu regelmatig in met brandnetelgier en over een paar weken weer neemolie. Bij de plant die ik weggegooid heb zat het helemaal vol ook in de toppen, nog geprobeerd om ze met een kwastje ze er uit te vegen maar zaten vast in de toppen, ook nog wat rupsen gevonden in de toppen, zag er niet goed uit dus de kliko in, dat wil je niet meer roken en ook niet in de olie. Heb wel kokosolie gemaakt en dat in capsules gedaan werkt ook goed voor de pijn en slaap je goed van, maar nog nooit geen koekjes gemaakt, daar had ik het gisteren met mijn zoon nog over, gaan we zeker een keer proberen.

      Gr. Corleone1933
Bezig...
X