Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Gorilla Glue 60L pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Gorilla Glue 60L pot

    Korting op 420shop
    10 jaar geleden hier een verslag gedaan met een maatje

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-en-peacemaker

    Dit jaar maar eens besloten om een pot in de tuin te zetten. Aangezien ik al jaren in principe hasj rook, ging op zoek naar een soortje met een hoog trichomenproductie.. kwam na wat lezen tot een keuze om de Gorilla Glue te proberen... hij staat ondertussen al even en heb er weer flink lol mee gehad in t verzorgen van dat monster.. t was ff weer inkomen en inlezen, maar we komen er wel

    ik zal dan ook ff kort wat momenten met jullie delen en probeer regelmatig een update te geven en hulp te vragen indien nodig... grootste vraag is.. ga ik nu wel of niet toppen..? Iemand advies?

    The birth of Gorilla...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Rond 20 mei heb ik mn zaadjes in de koffiefilter ontkiemt en vervolgens in een potje gepot. Hij kwam na 2 dagen al boven de aarde uit en binnen 24 uur waren de lobblaadjes al opzoek naar zonlicht om de behoefte van fotosynthese te stillen.. kwak regelmatig wat druppels water op de aarde en zorg dat bodem voor mn dame lekker vochtig blijft..

    Ik heb mn dame lekker wortel laten schieten en na een week was het tijd om haar wat meer ruimte te geven...
    Ik wilde niet in volle grond kweken want ik wilde gedurende het seizoen de plant kunnen verplaatsen voor optimaal gebruik te maken van zonnestraaltjes

    ik koos dus voor een 60 literpot die ik vulde met:

    20L hydrokorrels
    40L Atami lightmix

    Voeding van Canna weer paraat en gebruik voor de groeiperiode de volgende voedingen..

    Canna terra vega
    Canna rhizotonic
    Cannazym

    Let's growwww
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #3

      Comment


      • keukentrap
        keukentrap commented
        Editing a comment
        Thanks... ben al heelnwat verder tik straks verder met mn verslag foto's zijn tot nu toe pas van dag 27 na ontkieming.. vandaag zitten we op dag 63... heb nog wat te posten

      #4
      Ik zou hem wel buitenzetten keukentrap ook met slecht weer krijgen ze genoeg licht en ze krijgen dikke benen van de wind en ik zou hem wel minimaal 1 keer toppen, wordt ze wat breder van anders krijg je een kerstboom. Wel mooie plant suc6 verder.
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • keukentrap
        keukentrap commented
        Editing a comment
        dank je Corleone.. jij hebt ook mooie planten staan heb ik gezien! Ik heb de plant alleen ff binnengehaald voor de pittige buien die nacht, bkad had al schade opgelopen van eerdere hagelbuien en dat wilde ik niet nog een keer..

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad bij een hagelbui zou ik hem ook binnenzetten maar bij regen en genoeg gaten in de pot gewoon buitenlaten, als ze in de vaste grond staan kunnen ze ook niet naar binnen hooguit een paraplu erboven zoals bij QnQ maar die heeft ze in potten staan.We hebben hier in het zuiden ook flink wat regen en lichte hagel gehad maar ze stonden gewoon buiten, natuurlijk wel wat bladschade maar dat kan geen kwaad, dat heb je buiten altijd, maar het gaat helemaal goed komen met de plant suc6, val wel af en toe binnen.
        Last edited by QnQ; 23 July 2020, 11:02. Reden: onnodige tag verwijderd

      #5
      20200623_205300.jpgWaar waren we...

      Oh ja.. dag 29 na t ontkiemen.. we genieten op dit moment van prima weer en met een tuin op t zuidwesten is er genoeg zonlicht te verorberen voor mn dame met groene vingers.. het worden er steeds meer en laat ze me zien dat ze een sterke meid is...
      20200621_202807.jpg

      Comment


        #6
        We zijn aangekomen bij de 31ste dag na ontkieming..
        ondertussen begonnen met het bijvoeden om wat extra impuls te geven.. en t werpt in dit geval een groeispurtje op echter vindt de afstand van internode naar internode vrij lang

        20200625_003319.jpg
        Wel is mn dame na 36 dagen voorzien van een aantal monster fanleaves en heb ik ze zelf nog nooit zo groot gezien..
        20200701_195313.jpg20200630_174839.jpg
        Last edited by keukentrap; 24 July 2020, 13:49.

        Comment


          #7
          Het is een buitenkweek he, geen binnenkweek.
          Buiten wil je zoveel mogelijk afstand tussen de toppen.
          Er gaat toprot komen, dat is normaal buiten.
          Maar je hoeft dat niet meteen in 3 toppen tegelijk te hebben omdat ze tegen elkaar hangen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • keukentrap
            keukentrap commented
            Editing a comment
            Thanks QnQ weer wat geleerd!

            Je zegt dat toprot normaal is buiten.. wat kan ik doen om dat risico zo goed mogelijk in te perken?
            Last edited by keukentrap; 24 July 2020, 14:00.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat begint al met kiezen van een soort.
            Veel soortjes zijn gewoon niet zo geschikt en de betere soortjes zijn niet zo populair omdat die veel minder compacte toppen maken.
            Tijdens de groei kun je denken aan nevelen met een silicium product om de celstructuur te versterken.
            Er is hier ook ergens een uitgebreid topic over allerlei si toevoegingen.
            Niet aan de plant knippen, geen wonden maken.
            Tja en gezond houden natuurlijk, de zwakkeren worden het eerst aangetast.

          #8
          ondertussen in op dag 41 aanbeland na ontkieming en zijn er wel wat tekenen dat er wat tekort is aan voeding (of te veel?).. kan het niet goed plaatsen.. misschien dat 1 van jullie mij daarin kan helpen..


          IMG-20200707-WA0080.jpeg
          dag 50 na ontkieming en het bladprobleem is niet minder geworden (zie foto).. iemand een idee??

          20200716_185936.jpg

          thanks

          Comment


            #9

            Ondertussen dag 55 en heeft mn dame bevestigd dat ze inderdaad een vrouwtje is... altijd fijn..
            verder een scrogdak over mn plant gezet.. ik heb centraal in de scrog een vierkant stuk gehaald voor de hoofdtop.. nu ben aan t twijfelen of ik ga toppen ja of nee..

            Is het daar nu te laat voor of kan ik nog steeds toppen?
            20200721_075308_resized.jpg
            20200719_235644.jpg

            Comment


              #10
              Dag 57 na ontkieming en ik ben weer bij met mn verslag zit vandaag op dag 59 maar verwacht pas over paar dagen weer een update te geven.

              Het scrogdakkie is een probeersel en kan ik niet goed inschatten of dit een totaal verkeerde zet is.. voorlopig groeien de eerste schuiten goed door de mazen heen en kan ik dit weekend wat schuitjes aan het scrogdakkie binden..
              20200721_075319.jpg

              Wel heb ik wat witte spikkels (schimmel? zie foto hierboven..) G-spot op een enkel blad her en der.. niet extreen gelukkig.. maar voordat dit extreme proporties aanneemt zou ik graag willen weten of ik dit weg kan werken. Of zeggen jullie dat dit geen kwaad kan?. Denk niet dat het meeldauw is.. maar kan dat niet met zekerheid zeggen...

              20200722_193106.jpg
              vindt t zonde om te toppen.. dacht eerder aan knakken in deze fase.. of zou jullie advies zijn om toch te toppen?

              20200722_193006.jpg

              20200722_192955.jpg

              Comment


                #11
                Dat wit op eerste foto is gedaan die en beestje dat is blad schade dat geeft niks heb ik ook.
                mooie plant hoor waarom zitten al die kleine stokjes in je aarde?
                God was never on your side..

                Comment


                • keukentrap
                  keukentrap commented
                  Editing a comment
                  Die stokjes zaten erin omdat ik een bamboescherm had gemaakt..ter bescherming van mn jonge spruit.. tegen vogels, en eventuele voetbal acties..

                  Konden er uit.. echter kan ik aan t stokje nu ook zien of mn bodem nog vochtig genoeg is.. en anders bijwateren..

                  Thanks voor de opheldering van de witte spikkels

                  Edit: die bamboestokken waren bedoeld om de deksel van mn BBQ op te zetten om haar te beschermen tegen de hagelbuien van die periode..
                  Last edited by keukentrap; 24 July 2020, 19:52.

                #12
                Vandaag een paar schuiten aan mn scrogg gebonden.. heb dik katoendraad gebruikt en de stengels zachtjes richting het rek gebonden.. vroeger gebruikte ik tie-rips, maar ik denk dat katoendraad ook geen kwaad kan..
                ik heb gelijk even de bladeren verwijderd die de nodes bedekte zodat deze meer licht krijgen..

                Aangezien ik weer noob eerste klas ben wilde ik van jullie weten of ik hier nu goed aandoe.. ook ben ik benieuwd of jullie adviseren toch nog te toppen??

                Vandaag 2 witte spinnen uit mn dame verjaagd en een rups..
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  #13
                  Leuk plant hoor,gaat erg snel boven de schutting uitkomen. Waarvoor hebben de nodes meer licht nodig?

                  Comment


                    #14
                    Op de nodes groeien toch nieuwe schuiten? Als ik hem plat trek krijgen die schuiten op de nodes meer licht waardoor ik de groei van die schuitjes mee stimuleer.. was mijn redenering.. of zit ik er naast??

                    Kan ik nog toppen denk je?

                    Comment


                      #15
                      Toppen geen idee, en mijn antwoord geef ik nadat ik dat hier op het forum een paar keer voorbij heb horen komen. Dat de bladeren zorgen voor fotosynthese dan maakt het niet uit of de stam bedekt is. Ergens logisch als ik even terug denk van de biologie les in de 1klas middelbare haha

                      Comment

                      Bezig...
                      X