Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2021 editie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ik ga eerst dat stuk nog even grondig uitwieden, dan moet er nog gedroogde poep ingeharkt worden, en dan is het weer Oktober, wel heel erg lekker hoor! en ik heb sinds half juni geen knoflook gekocht!

    Comment


      #62
      DSCF0016.JPG


      En natuurlijk wat bud shots.

      DSCF0021.JPG

      DSCF0012.JPG

      DSCF0018.JPG

      DSCF0015.JPG


      Ik zie nog steeds weinig verschil tussen de passion en de frisian dew behalve dat de passion meer paars heeft in te toppen.



      Attached Files
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Het lijkt er op dat de passion#1 een iets zoetere geur heeft, en de Frisian Dew iets meer citrus geur.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gaat goed daar, al mooie toppen, zal al wel lekker ruiken, nu nog een goede oktober en dan gaat het helemaal goedkomen, suc6

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dank je wel.
        De geur valt me wel mee, maar het waait ook iets. (het blijft dus niet zo hangen)
        Qua weer word het spannend, van mij mag het wel zo droog blijven als nu, nog een week of 5.
        Had vorige jaren vaak het probleem, omdat ik geen water kon geven, ik dus ook geen voeding kon geven.

      #63
      Vandaag begonnen er twee planten te hangen, dus was het weer tijd om water te geven.

      De ene die iets lichter groen is heeft een 2 liter water met voeding gehad, de rest van de vijf liter water met voeding verdeeld over de andere planten, waarbij de drie die mooi groen zijn, nog wat water kregen zonder voeding.

      Zit er aan te denken om met voeding te stoppen, maar als ik zie hoe de toppen momenteel groeien is dat misschien nog wat vroeg.
      Ik was bij het water geven er verbaast over hoe de toppen sinds mijn vorige bericht gegroeid zijn.
      Ik denk dat het zeker helpt dat het vrijwel niet regent en ik dus steeds voeding kan geven.

      Dat word spannend. Volgens mij is de luchtvochtigheid hoog ondanks bijna geen regen. Het is afwachten wat het weer gaat doen.
      Van mij mag het wel zo droog blijven als het nu is.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Als ik naar de platen kijk dan zijn we het eens, als ik kijk wanneer ik vorig jaar aan het knippen was dan begint de twijfel.
        Wil minimaal een week of twee voor het eind stoppen met voeding. Zit nu te denken om eind september te stoppen met voeding.

        Aan de andere kant zolang ik geen bruine bladpunten krijg, geef ik niet te veel voeding.

        De vraag is misschien ook wel of de planten elk jaar precies om de zelfde tijd klaar zijn.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gewoon de trichomen in de gaten houden, wanneer ze overgaan van helder naar milky zou je kunnen stoppen met voeden, maar ligt ook een beetje aan het weer, als het wat kouder wordt kan het wat langer duren, zon heb je nodig, succes.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dat is wel een goed idee, stoppen als de trichromen gaan verkleuren.

      #64
      Last edited by Gps; 28 September 2021, 01:05.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #65
        Foto's:

        Een overzicht en bud shots.
        Ik zie hier en daar de eerste bruine pistels, en nog steeds weinig verschil tussen de Passion en Frisain Dew.
        De passion heeft wel meer paars in de toppen, maar duidelijk is dat ze wel wat genetica delen.
        De planten hebben net weer water met voeding gehad.
        Op sommige foto's is de "poedersuiker" al te zien.
        Ik denk dat ik nog een dag of twee voeding bij het water geef, maar misschien is het beter dat ik de microscoop er eens bij pak.


        DSCF0002.JPG

        DSCF0008.JPG

        DSCF0004.JPG

        DSCF0010.JPG

        DSCF0006.JPG


        DSCF0009.JPG







        Attached Files
        Last edited by Gps; 28 September 2021, 13:10.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dank jullie wel

          Ik zit vandaag wel in de stress. Het weer van vandaag, is niet goed voor me zenuwen en me toppen.

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Hier niks omgewaaid, tot me verbazing.

          Er is eigenlijk maar een oplossing, en dat is verduisteren, zodat ze een week of 3 week eerder klaar zijn.
          Lijkt me erg veel werk met kans op problemen als niet stipt bent.

        #66
        Na het noodweer van gisteren, maar even de planten gecontroleerd. Van 5 a 6 toppen de top er af moeten knippen, rot.

        Terwijl ik dit stond te doen was er een lichte motregen.

        Kan het nou niet nog twee weken effe redelijk droog blijven, zucht?


        Zag bij sommige toppen misschien al amber, maar ik kon geen plekje vinden, waarbij ik echt tegen de zijkant van de trichromen aankeek.

        Zou de passion iets eerder klaar zijn als de Frisian dew ? Bij de Frisian dew zag ik behalve heldere thrichromen ook al een paar milky thrichromen.

        Ik ga dus stoppen met voeding, en vandaag hadden ze in ieder geval geen water nodig.

        Als ik met een schuin oog naar verslag van vorig jaar kijk, dan klopt dat wel, nog een week of twee.

        Ik heb overigens alleen naar de bovenste toppen gekeken. Bij veel van de lagere toppen zie ook alleen nog maar witte pistels.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Paar opties maar ja he. Ik heb geknipt binnen na elke dag wel toppen te vinden die weg moesten. Mss in stukken oogsten , en nu al bruikbare delen al es testen . Maar je gevoel zal wel juist zijn nog 2 weken...

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Eerst maar eens kijken wat het weer doet. Ik probeer kalm te blijven, en zal nog eens met de microscoop kijken.

          Misschien kan ik al wel bepaalde toppen oogsten.

        #67
        Ik heb net weer even gekeken naar de planten, ook met me microscoopje. Weer een top van een top verwijderd, want rot. (klein stukje)

        Als ik met de microscoop kijk, dan zie ik eigenlijk alleen maar milky Trichromen, maar ik heb vooral naar het bovenste stuk gekeken. (Daar had ik een trap bij nodig lol )


        Amber zie ik niet, en ik vind het zeer moeilijk om een besluit te nemen. Morgen zou het weer flink gaan regenen, dan maandag droog, maar de dagen erna weer regen, en eind van de week zou het droog worden.

        Bij 1 plant zie ik nog vooral witte pistels bovenop, dus die is er zeker nog niet.

        Vorig jaar, ben ik gaan knippen een 14 dagen vanaf nu. Ik denk dat ik volgende week ga beginnen met in ieder geval een aantal toppen aan de bovenkant te oogsten.


        De planten hadden geen water nodig maar de aarde leek niet zeiknat. Dat gaat dus wel goed. Ik zie verder meer en meer grotere bladeren verkleuren.

        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik heb inderdaad rot in de Frisian dew. Dat verbaast mij echter niet, de lucht vochtigheid is al weken hoog en toen ging het ook nog hard regenen.

          Als de planten maar de kans krijgen om te drogen dan is een regenbui niet een probleem.
          Een hoge luchtvochtigheid en dat heb ik hier geleerd, vind het toprot schimmel geweldig.

        #68
        Screenshot_20211002-195546_Chrome.jpg

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Voor die voorspelling, wil ik wel tekenen.

        #69
        Licht aan het einde van de tunnel! Ik trek deze 14 daagse van de buinradar, wordt tig keer per dag ververst en kan flink wapperen.

        Comment


          #70
          Er was ooit op een Amsterdams radio zender, iemand van de meteo schiphol, die dan een halve dag van te voren het weer voorspelde.

          Wat ik nooit zal vergeten is dat hij zei dat je het weer niet een dag van te voren nauwkeurig kon voorspellen.

          Daar moet ik vaak aandenken als ik die 14 daagse voorspellingen zie, die vaak bijna per dag veranderen.

          We gaan het zien, wat er na morgen gebeurd.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #71
            Ik heb een aantal grote buds verwijderd. Ik heb er geen vertrouwen in, dat ik langer kan wachten met deze.

            Ook weer een aantal plekken met rot gevonden en verwijderd.

            Als het weer niet beter word hier, dan heb ik denk ik geen andere keuze als oogsten.
            Maar het zou droger worden dus ik wil nog iets langer wachten. Eentje heeft nog vooral witte pistels, dus die is zeker nog niet klaar, maar die lijkt ook nog niet te rotten.

            Het hoort er bij bij buiten kweken, maar ergens baal ik best. Ik had nog nooit zulke grote mooie bloemen, en dan gaan ze rotten.

            Hoe meer ervaring ik op doe, hoe meer ik zie dat andere kwekers in de buurt die ik ken gelijk hebben.
            Je moet de planten verduisteren zodat ze een week of 4 eerder klaar zijn.

            Ik weet echter niet of ik dat wel wil doen. Ik ben nogal nonchalant , en als ik kijk hoe groot mijn planten nu zijn dan kunnen ze niet meer naar binnen en passen niet in me schuur.

            Toch eens nadenken of ik niet iets kan doen, met een zeil en was lijnen. Als ik de planten een week of 3 a 4, eerder kan laten bloeien, ben ik er.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Zelfde doen zoals ik het doe, plant op karretje, scrognetje erboven, net vol verduisteren, ze worden niet hoog en kunnen makkelijk de schuur in of onder een afdak

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik heb met grote interesse je topic gevolgd, en heb ook de toppen gezien. Dat was klasse
              Jouw schuur is echter wel groter als de mijne.

              Maar iets van een afdak, daar moet ik eens over nadenken. Beetje regen kan geen kwaad, maar zoals maandag hier.
              De toppen waren zeiknat.

              De eerste wiet hangt boven te drogen, de grote buds die ik er af gehaald heb. Vond bij eentje nog een plek met rot.
              Ik heb nog nooit zulke dikke bloemen gehad. (arm dik)

              Morgen gaat het regenen, en ik ben blij dat ik deze toppen alvast gered heb.

              Even kijken of ik morgen misschien nog wat meer verwijder.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Als je de ruimte hebt een je kweekt het liefst buiten dan zou ik inderdaad nadenken om een afdak in elkaar te timmeren met een rolluikje ervoor, plantjes erin en verduisteren, ben je zeker voor het slechte weer klaar en bij regen kun je ze droog zetten.
              Suc6 verder met je kweek en hopen op nog wat goed weer.

            #72
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Je kunt alle opstarttoepassingen in Linux simpel met een paar seconden versnellen of vertragen zodat je op het netwerk zit voordat de rest opstart. Dan heb je die melding niet meer.

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik ga ook op het openSUSE forum vragen, of dat aan te passen is, hoewel het niet echt een probleem is.

              Ik weet via het opensuse forum, dat als ik me pc iets tweak, ik binnen 10 seconden een desktop kan hebben.

              Code:
               systemd-analyze 
              Startup finished in 13.327s (firmware) + 2.726s (loader) + 1.972s (kernel) + 2.522s (initrd) + 1.566s 
              (userspace) = 22.115s  
              graphical.target reached after 1.551s in userspace
              Zoals me pc nu ingesteld is krijg ik eerst een bios scherm, 8 seconden (frimware 13.3s), en dan GRUB.
              Via grub kan ik dan windows 10 of Linux starten.
              Doe ik niks dan start Linux.

            • Cannone
              Cannone commented
              Editing a comment

            #73
            71InzXN2-FL._AC_SL1500_.jpg

            Het voordeel van deze tent is dat de onderkant v/d planten met wind droog blijven m.b.v. de afritsbare zijschermen.
            Heb zelf ook maar een klein schuurtje vandaar.

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Mooie visserstent, daar kan een mooie plant onder.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Zoiets is jaren geleden weleens gemaakt hier op JD.
              Inclusief een motortje aan de bovenkant, zodat die simpel de tent omhoog en omlaag kan doen. Als je echt je best doet met zoeken hier, dan vind je het misschien nog wel terug.

              - enige probleem met tenten is de luchtvochtigheid. Die loopt al rap op tot 100% dus het meest handig om dit half augustus bijvoorbeeld te starten, zodat je er 4-5 weken later mee kunt stoppen.

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Aan zo iets zit ik ook te denken, maar wat OnQ ook zegt, de lucht vochtigheid.
              Ik had plastic tomaten kastjes, en de planten vonden dat geweldig, maar waren s'morgens vaak zeiknat.
              Zo nat dat ik gestopt ben met die plastic tomaten kastjes. Maar ik zou met zoiets als op de foto, denk ik wel kunnen verduisteren.

              Weet niet echt hoe donker het moet zijn. Een beetje licht kan geen kwaad, want anders zouden de planten in mijn tuin helemaal nooit gaan bloeien.
              Last edited by Gps; 5 October 2021, 12:57.

            #74
            Ik heb net weer een paar plekken met rot verwijderd, hopen dat het weer nu beter word zoals voorspelt.
            Het was vandaag al warmer als gisteren, maar er is vandaag en morgen nog regen voorspelt.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Daarna langere periode beter , hoop mee met je .

            #75
            Eindelijk een paar droge dagen.

            Ik heb net weer toprot verwijderd, en de planten redelijk goed gecontroleerd.

            Ze zouden nu schoon moeten zijn. Als ik naar de weersvoorspelling kijk, dan denk ik, dat ik van het weekend maar eens ga knippen.
            Vooral de grote toppen verwijderen, van oa de passion.

            Ook met microscoopje gekeken, en ik zie toch vooral milky thrichromen. Op de passion ook wel wat amber.

            Het viel me op hoe slecht de planten nu drogen. Veel natte plekken, en ik heb bepaalde buds droger geschud.

            Planten zouden nog wel wat langer mogen, maar ik denk niet dat ik die keus heb.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Twee frisian dew, drie passion.
              Ook mijn tuin is niet ideaal voor wiet. De planten krijgen nu al bijna geen direct zonlicht meer.
              Toch ben ik erg blij met me tuintje.

              Hoewel de planten veel sneller gaan bij veel zon licht en warm weer, is mijn ervaring dat het tot een graad of 10 nog wel gaat.
              Bij een graad of 6, gaan ze nog lang niet dood, maar dan staan ze wel vrijwel stil.
              Ook bij lichte vorst geen reden tot paniek.


              Ik had ook rot in de frisian dew, vooral in eentje waar ik dus ook de bovenste toppen van verwijderd heb. Dat hangt boven te drogen.

              Zit na te denken over hoe nu verder. Bij veel takken is het eind wel klaar, maar de rest nog lang niet.
              Maar of het nou een goed idee is om van een heleboel takken het eind te verwijderen?
              Heb ik wel een keus? Ik kan niet veel langer wachten met bepaalde buds, dat is vragen om problemen.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              In stukken oogsten he, als je de plaats hebt. Nu een deel volgende week nog een deel fzo ?

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik denk dat ik geen andere keus heb, als in gedeeltes oogsten.
          Bezig...
          X