Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2021 editie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik heb net naar de auto powerplant gekeken. Die mag nog wel even, ik gok een paar dagen tot een week.
    Erg veel verkleurde bladen zoals dat altijd gebeurd met autoflowers, dus het eind is in zicht.
    Hier en daar wel wat meeldauw.

    Trichomen boven op zijn al wel wit, maar nog geen amber. Lager op de plant ook nog heldere trichromen.

    Verder ook 3 emmers besteld van 12 liter, en een bevestiging gehad dat de waterstof peroxide onderweg is.

    Het zou deze week nog binnen moeten komen.

    Off topic ook 3 spuitbussen perslucht besteld, om de pc stof vrij te maken van binnen.
    Even een tip, over wat je niet moet doen met zo een spuitbus. Laat niet de fans draaien door de luchtstroom uit de spuitbus.
    De kans dat je daar je fans mee sloopt is heel groot. Dus houd met de hand de fan vast als je hem schoon blaast. (en of gebruik een kwast, waarbij de de pc natuurlijk wel uit staat)

    On topic even kijken wanneer de waterstof peroxide binnen is, en of ik dan de auto powerplant oogst.
    Ik ben bang dat ik niet te lang meer moet wachten met die auto power plant.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #47
      De emmers zijn binnen en ook de waterstof peroxide 3%.

      Zit nu wel met een klein probleempje. Ik wil met dit weer niet de toppen zeiknat maken.

      Straks maar even naar de auto powerplant kijken en een besluit nemen.

      De grote vraag voor mij, hoe lang kan ik nog wachten met oogsten van de auto powerplant.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik zou niet wachten tot heel je buds onderzitten, maar als het nog kan zou ik ze nog wat af laten rijpen, heb nu ook wat schimmel maar probeer alles steeds weg te halen zolang het alleen de blaadjes zijn, mijne al getest en smaakt al best goed alleen het effect duurt nog niet lang, dus ze hebben nog een tot twee weken nodig plus het curen

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dat is precies het probleem waar ik mee zit.

        Ik wil eigenlijk nog even wachten. Ik heb ook al blaadjes met meeldauw verwijderd.

        Morgen en of zaterdag even goed kijken of ik al rot zie.

      #48
      Ik keek net naar me laatste autoflower, en deze gaat vandaag om. De foto's maken wel duidelijk waarom.
      Benieuwd hoeveel rot ik vind. Vreemd is dat de meeldauw weg lijkt, maar wat vind ik bij het knippen? Zou er nog wat over blijven? Zoals jullie kunnen zien erg kleine topjes.

      Laatste foto de geferminiseerde planten. Ik had eerder moeten toppen, het loopt iets uit de hand, maar misschien top ik ze als nog)
      De grootste is al 2 meter.





      DSCF0021.JPG

      DSCF0022.JPG

      DSCF0024.JPG

      Attached Files
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Na het toppen schiet ze nog es de lucht in denk ik. Mooi veld !

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Mijn grootste zorg is of ze zichtbaar zijn van af de straat. Dat is op dit moement niet het geval.

      #49
      Ik heb de laatste auto geoogst, en ik denk dat ik een 40% van de bloemen weg gegooid heb, waaronder de hoofdtop. (rot)
      Ik had deze dus eerder moeten oogsten.

      De toppen gespoeld in water met peroxide, daarna afgespoeld in twee emmers met schoon water, en toen de toppen uit geschud en op een handoek gelegd.

      Het hangt nu letterlijk voor een grote ventilator te drogen. Grappig is dat ik van die "witte" vlekken op het water zag net als in dat filmpje.Zou dat de meeldauw zijn ?
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ja dat is de rotzooi die er uit komt, jammer van al die rot.
        Dat is een mooi wietbos wat je nog hebt staan, suc6 verder met je kweek.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dank je wel en het is wel grappig wat een ruimte 5 planten innemen.

      #50
      Tijd voor een update. Ik heb net de planten water gegeven met voeding, en eentje extra veel water. Deze dame was al aan het hangen.
      Bij de eerste watergift, hoorde ik het water ook meteen uit de kuip lopen.

      Ik besloot om de twee hoogste te toppen.

      De dames beginnen te bloeien.

      Foto's

      De twee stukjes die ik verwijderd heb:

      DSCF0004.JPG

      Overzicht

      DSCF0002.JPG DSCF0007.JPG

      En de beginnende bloei:

      DSCF0006.JPG
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #51
        Mooie ronde tot nu toe GPS!
        Ik zou die dames nog even knakken. Er komt nog wel zo'n 15cm-30cm bij tijdens de bloei, en ik reken er op dat mensen dat gaan zien.
        Als die rippers komen, dan kunnen ze de hele pot meenemen. Dat zou balen zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Last edited by Gps; 26 August 2021, 00:44.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Hier gaan ze ook lekker. Ook geen tekenen van teveel regen of vervelend schimmelgedoe. Ik denk dat we inderdaad heer en meester van de bodems aan het worden zijn, en dat loont! Wat in mijn geval ook meespeelt is dat de bladeren de pot afdekken en dat mijn planten zelfs in een regenbui kunnen verdrogen. Hoewel, als ze dorst hebben, dan hangt het blad en als het dan regent dan valt het wel weer in de pot.

          Als je tuin op die manier afgeschermd is, dan zou ik me inderdaad niet zoveel zorgen maken.
          Wat betreft die 30cm, daar reken ik zelf wel op, vooral omdat het zo relatief donker is overdag. Dan gaan ze toch iets meer strekken.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Tja die schimmel, ik ben nog steeds geen fan van auto flowers. De schimmel bestedigheid tov een Frisan Dew is een drama.

          Ook tov de stekken vermoedelijk haze, die ik had, en die best laat gaan bloeien, zijn die autoflowers gewoon ruk.

          De bladeren houden ook hier de pot droog. Het had geregend en ik zie een plant hangen.
          Ik dacht van kan dat nou, het heeft net geregend.
          Toen ik bij de kuip keek begrijp ik het wel. De aarde was kurkdroog.

          Vandaag ook weer water gegeven, en opnieuw was er een plant die begon te hangen.
          Bovenkant aarde van alle potten was mooi droog.

          Zoals altijd met de kuipen, twee keer water gegeven. De aarde neemt het water dan veel beter op.

        #52
        Ondanks het niet echt geweldige weer, drinken de dames flink. Gok per plant wel iets een liter per dag.

        Maar het gaat verder prima, ik had vandaag een plant die begon te hangen, en die dus water nodig had.

        Ik geef overigens niet elke dag water, maar iets van 1 keer per 2 dagen. Dat klopt ook met me vorige reactie, zie ik net.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #53
          De vijf auto Star Rider zitten achter glas Opbrengst 2 en een kwart liter. Ik denk dat ik niet mag klagen, maar wel veel luchtige toppen.

          De auto power plant laat ik nog wat langer drogen, die takjes breken nog niet zoals die van de star rider wel deden, waardoor het makkelijk was om met de hand de topjes af te breken.


          Opbrengst auto power plant is niet veel, maar het schoon spoelen met een waterstofperoxide oplossing heeft goed gewerkt.
          Het is niet gaan rotten, waarbij ik wel wil vermelden dat ik ze na het spoelen voor een fan gehangen had.

          Effe kijken wanneer ik de auto power plant in een weckpot doe.

          Er staan nu nog 3 pasion #1 en 2 frisian dew. Die net begonnen zijn met bloeien.

          Van de 7 +1 auto, hebben dus 2 zaadjes het niet gered.
          Van de 6 geferminseerde, heeft 1 Frisian dew het niet gered.

          Hopen dat het goed gaat met de 5 die er nu nog staan. Wel mooi precies het juiste aantal.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Bedoel je met 2,250liter dat het in dat volume weckpotten zit of dat je 2,25kg hebt van de auto's?

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Met de autoflowers (5 star rider) heb ik twee weckpotten gevuld van een liter, en een derde weckpot voor een kwart.

          #54
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Pk1314!?

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            De voordelen van volle grond . Heeft alles wat ze nodig hebben daar. Al zou ik zoals rreppell zegt wel booster geven voor dikkere toppen, al kan dat misschien nadelig zijn voor rot met dit weer, of toch om fluffy te vermijden ??

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Dat zou ik dan wel nog moeten bestellen. Maar ik meen me iemand hier op dit forum te herinneren, die pk 13 14 af rade voor buitenplanten.
            Weet niet meer waarom.

            Planten staan in 40 liter specie kuipen, niet in de volle grond.

          #55
          Vandaag water met bloei voeding gegeven, de fles is bijna op, en ik ga de nog nieuwe fles aanspreken.
          De toppen moeten nog wel even, en het lijkt mij te vroeg om nu al te stoppen met voeding.

          Foto's zijn niet echt 100% gelukt, ik zie nauwelijks verschil tussen de passion en de frisian dew.

          Overzicht:

          DSCF0001.JPG

          Twee bud shot, een frisian dew en en passion, zien jullie verschil ?

          DSCF0004.JPG DSCF0007.JPG

          Een frisian dew die getopt is meer op de achtergrond en een passion op de voor grond.

          DSCF0011.JPG


          Ik zie wel hier en daar 7 vingers en dat is een goed teken.
          Maar ik hoopte echt een verschil te zien, en dat valt erg tegen.

          Edit:
          De "gratis" auto powerplant zit nu in een weckpot, opbrengst is maar matig, iets minder als een kwart liter. Zat ook veel rot in.
          Last edited by Gps; 9 September 2021, 21:25.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Dank je wel.

          • Reefer
            Reefer commented
            Editing a comment
            Mooie kerstbomen en succes met de bloei.
            Heb je bij elke kuip de aarde hergebruikt van vorig jaar? ik pleur ze altijd meteen leeg, ook maar eens bewaren denk ik

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Aarde van vorig jaar hergebruikt, en de kuipen aangevuld met verse aarde zodat ze weer helemaal tot de rand gevuld waren.
            Dat is dus een 3 a 4 centimeter verse aarde.

          #56
          Kleine update:

          Planten krijgen voorlopig bij elke waterbeurt, bloei voeding.

          Even op de bladpuntjes letten of ik niet te veel geef. Ik zit op het max wat plagron voorschrijft.

          4 mil per liter.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #57
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #58
              Hoi! Leuk om jullie avonturen te lezen! Ziet er goed uit! ik heb twee kerstbomen Frisian Dew staan, In de volle grond, Ze komen zeer ruimschoots boven de schutting uit, en enige stress omdat ik niet alle buren ken, en je jeoogst kwijt kan zijn als je verklapt wordt, anderszijds zijn er al twintig jaar buren bezig op balkons, en is het zo dat wat ik ook doe, bovenburen het zullen kunnen zien.
              Een plant is lekker vroeg begonnen met bloeien, de andere blijkt aanmerkelijk trager. Ik zie dat er veel gesproken wordt over bloeivoeding, maar heb bedacht dat de planten kerngezond zijn, dus ik denk ook "if it ain't broken, don't fix it" het is in de volle grond wel anders dan in potten, De bemesting bestaat voornamelijk uit een mengsel van koe en kippemest van et tuincentrum, en ik composteer verwerk mijn tuinafval en keukenafval. Dit jaar niet 1 x water hoeven te geven, (Als er sprake van watertekort is dan zullen deplanten rondom de wietplant eerder verschrompelen door dezuigkracht van de wietplanten) Ik hou mijn vingers gekruisd voor het weer, dit jaar voor een nederlands ras gekozen, dat schimmelresistent moet zijn.
              Allemaal veel geluk met het weer toegewenst!
              Groet

              Matthijs

              Last edited by Cannone; 13 September 2021, 13:19.

              Comment


              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                In de volle grond is anders als wat ik doe met 40 liter kuipen.
                Het kan goed dat jij geen voeding hoeft toe te voegen.

                Kijk naar de planten als ze goed groen zijn, hebben ze geen voeding nodig.

              #59
              Kleine update:

              Planten gaan goed en ik vraag me af wanneer ik stop met voeding geven.
              Eentje is wat lichter groen, en die krijgt al wat meer water met voeding, dit lijkt te werken.

              De andere planten zijn mooi donker groen.

              Ik denk dat ik volgende week stop met voeding bij het water doen en even kijken wanneer ik weer foto's maak. Toppen zijn wel wat gegroeid, maar ik denk niet dat het verschil met de vorige foto's erg groot is.

              Zie nog steeds weinig verschil tussen de pasion en de frisian dew, behalve dat de passion meer paars heeft.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #60
                Ik heb weer een oogstje binnen, acht prima bolletjes knoflook! wel wat laat geoogst ofzo, waardoor er geen vel om het geheel zit, maar prima knoflook. Bosjes losse tenen.
                Er wordt ook beweerd dat knoflook slakken zou weren, maar voor mijn slakken geldt dat zeker niet. Ze lopen er gewoon langs, er tussendoor en erover. Ze laten het echter wel staan. Het werkt dus niet als slakwering, maar toch kan ik eenieder aanraden om halverwege de herfst wat teentjes in de grondte dauwen, je hebt er verder geen omkijken naar, en als je even zonder zit kun je het gewoon vers uit de tuin trekken.
                knoflook.jpg

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Yep, het is alweer de tijd om knoflook te poten.
                  Komende weken kun je nog de knoflookteentjes voor volgend jaar in de grond gaan duwen.

                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Ruim op tijd zelfs, internet beweerd dat je dat in oktober moet doen
              Bezig...
              X