Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2021 editie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Er is weinig nieuws, de 2 zaadjes doen nog steeds niets, en zullen dus ook wel niks meer gaan doen. Ik laat ze nog wel staan en houd de papieren zadoekjes nat.

    De rest gaan redelijk.

    DSCF0003.JPG
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #17
      Last edited by Gps; 23 May 2021, 18:11.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Dat is minder, weet niet waar jij zit maar hier in het zuiden schijnt met regelmaat de zon, maar mag wel wat beter worden, ook best nog wat regen

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik zit in Amsterdam, en regen hebben we hier meer als genoeg momenteel. Ook meer bewolkte dagen als in andere jaren.
        In het zuiden is het vaak beter weer, als in Noord-Holland. (voor onze plantjes)

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ja dat is waar in het westen regent het vaker en ook meer wind, in het weekend moet het beter worden

      #18
      Kleine update:

      De 6 auto, gaan langzaam maar verder goed. Eentje heeft of had last van de wind. Deze was er bijna bij gaan liggen en heeft nu een bocht in de stam.

      Zonder ook maar iets van hulp van mijn kant, staat ze weer bijna overeind, maar met een bocht in de stam dus
      Lekker laten gaan, zeker niet ondersteunen.

      De Passion en Frisian dew zaadjes toonde allemaal al een teken van leven, en zitten nu in een potje met vochtige aarde.
      Apart om te zien dat eentje al een wortel had, die ik gok gestrekt zeker wel 2 cm is. En dat al na 2 dagen.
      Net als de andere zaadjes voorzichtig opgepakt om niks te beschadigen, en nu wachten wanneer ze boven de grond komen.
      Ik hoop dat die ene, niet in een knoop gaat, maar durfde de gok niet te nemen, om aan dat worteltje te gaan zitten trekken.
      Het idee kwam wel in me op, maar ik besloot niets te doen. Ooit leer ik het nog wel.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #19
        Toen ik vandaag even na de plantjes keek, kreeg ik sterk het idee dat ze toch iets last hebben van strekken.
        Dat heb ik buiten nog nooit meegemaakt.

        Er is niet echt iets wat ik daar aan kan doen, dus ik wacht op beter weer.

        Even kijken wanneer ik ze in een grotere pot zet, dan kan ik ze wat dieper ingraven.
        Maar voorlopig doe ik nog even niets. Ik wil dat de plantjes iets groter zijn voor ik ze in de eind pot zet.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #20
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #21
            Maak eens een foto van je vermeende 2ling plantje?

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ze zijn nog te klein, daarom dat ik niet goed kan zien, of die ene gewoon onkruid is of dat er twee wietplantjes groeien.

              Inmiddels zijn er wel 5 plantjes die boven de grond uitkomen, dus nog nu wachten op de laatste.

              Nieuwe foto's komen en aan, maar nu nog even niet. (het heeft op dit moment weinig zin)

            #22
            Ik heb 6 nieuwe plantjes boven de grond, maar eentje lijkt een probleem te hebben.
            Ik sproei deze af en toe en beetje vochtig, ik heb het idee dat het zaadhoesje er nog gedeeltelijk aan vast zit.


            Ik wacht rustig af hoe het zich ontwikkelt. Volgende week de autoflowers in hun eind pot doen, en even wat foto's schieten, van alles.

            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #23
              Het lijkt er op dat 1 Frisian Dew het niet gaat redden / doen.

              Ik heb geen idee wat er mis ging, maar ik zie een zielig bruin stompje, met vrijwel geen bladen.
              Deze heeft alleen maar binnen gestaan, net als de andere 5 die wel goed gaan en die vandaag buiten staan.

              Al vanaf het eerste moment dat die ene boven de grond kwam zag zij het er niet lekker uit.

              De score tot nu toe dus 6 uit 8 zaadjes autoflower en 5 uit 6 zaadjes gefermineerd.

              Maar even foto gemaakt:
              Twee Frisian Dew.

              DSCF0003.JPG

              De rest. De 6 autoflowers en die met een kaartje,zijn 3 passion#1 geferminiseerd.

              DSCF0006.JPG

              De meeste of alle autoflowers zijn Star Ryder.
              Ik had ook een gratis zaadje, dus het kan dat eentje een auto powerplant is.

              Ik vind de plantjes wat bleek, en geef al voeding bij het water, als is dat wel een lage dosis. De aarde is niet vers, en dat ga ik volgend jaar voor de zaadjes denk ik anders doen.

              Verder bij 6 potten, onkruid verwijderd, dus die hoeven nu alleen nog bijgevuld te worden met verse aarde.
              Omdat ik niet weet wanneer het weer gaat regenen, wacht ik nog even met dat bijvullen.
              Deze 6 potten staan nu in de zon te drogen.

              Van de week gaan de autopflowers in hun eind pot.
              Last edited by Gps; 7 June 2021, 16:29.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #24
                Ik vind dat de plantjes nauwelijks groeien. Of dat nou gewoon ongeduld van mij is, of dat ik beter verse aarde had kunnen gebruiken, ik weet het niet.

                Heb de autoflower nu wel in hun eind potten gestopt. (ze zijn nauwelijks groter als op de foto hier boven)

                De kleine potjes eerst aardig wat water gegeven, zodat de kluit makkelijker uit de potjes komt.

                Daarna de grote potten water gegeven met voeding. Daarna de potten bijgevuld met verse aarde, en de autoflowers er in gedaan.

                Daarna weer een volle gieter over de 6 potten verdeeld opnieuw met voeding.

                Als er dus een voeding te kort was, dan moet dat nu opgelost zijn.

                Plantjes gelijk ook wat dieper ingegraven, ze hadden wel wat last van strek en verder vind ik ze wel erg light groen.


                Nu maar even afwachten.
                Omdat ze overgepoot zijn, zullen ze toch minimaal een dag weinig doen. De wortels hebben nu wel meer ruimte.

                Vijf potten zijn iets van 25 liter en eentje is wat kleiner.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #25
                  Als je ze teveel water geeft dan groeien die kleintjes ook niet, die hebben niet veel nodig want die kleine potjes stonden ook al aardig nat, suc6
                  buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                  Hydro-met afjes-2022

                  Comment


                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Hmmm, dat zou ook het redelijk licht groen zijn kunnen verklaren. Te nat.

                    De potten waar ze in gingen, hadden wel water nodig want die waren redelijk droog.
                    Weervoorspelling hier is goed. De komende dagen geen regen veel zon.

                    Kijken wanneer ze weer water nodig hebben, de wortels komen nu nog niet onder in de pot en met dit weer kan het hard gaan, maar morgen krijgen ze zeker nog niets.

                  #26
                  Het verpotten is goed gegaan, de plantjes staan er goed bij en krijgen vandaag geen water.

                  De geferminiseerde, die nog niet verpot zijn:

                  DSCF0017.JPG

                  En de Autoflowers

                  DSCF0008.JPG DSCF0013.JPG
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #27
                    Volgende keer langs de kanten water geven laat de planten maar zoeken naar water worden ze sterk van, anders kans op stamrot maar ziet er goed uit.
                    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                    Hydro-met afjes-2022

                    Comment


                      #28
                      Het word tijd voor nieuwe foto's. Ik hoef in ieder geval even geen water te geven.

                      Vandaag na het noodweer, toch even spannend toen ik naar de plantjes keek, maar het zag er goed uit.

                      Word wel tijd dat ik de niet autoflowers in de kuipen doe. Me plantjes waren duidelijk blij met de zon de afgelopen dagen.

                      Ik iets minder met een binnentemperatuur van 26 graden.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #29
                        suc6 met je kweek man, zien er al mooie planten uit, gelukkig is er niets met ze overkomen bij het noodweer Welke voeding gebruik je?
                        Geduld is een schone deugd.
                        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                        Comment


                        • Wesley pipes
                          Wesley pipes commented
                          Editing a comment
                          Ja idd, ik was gemist , ik bedoelde trichoderma. Mycho en tricho .

                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          oh van de 2de soort heb ik nog niet gehoord, maar na even googlen zie ik dat ze helpen bij het immuunsysteem van de plant, zeer bevorderend dus

                        • Gps
                          Gps commented
                          Editing a comment
                          Ik gebruik algemene planten voeding, maar heb nog een restje alga bloom.
                          Zit wel te denken, om wat meer voeding te kopen.
                          Last edited by Gps; 26 June 2021, 18:29.

                        #30
                        DSCF0006.JPG

                        De kuipen met een wit kaartje zijn de passion, de kuipen zonder kaartje frisian dew.
                        De auto flowers staan in iets van 25 liter potten.

                        DSCF0002.JPG DSCF0005.JPG

                        En de autoflower die al is gaan bloeien.
                        DSCF0009.JPG

                        Ik heb een liter alga bloom en een liter alga grow besteld.
                        Daarmee moet ik het wel gaan redden, want ik heb nog wel wat voeding.

                        Maar even in de gaten houden, planten zien er goed uit, maar ik twijfel of ze niet iets licht groen zijn.

                        Wel grappig dat ik steeds minder doe. In me eerste kweek jaar stond ik 3 keer per dag bij de planten.
                        Nu laat ik ze veel meer met rust, en geef minder water. Zou ik het dan toch eens leren ?

                        Eerst gaf ik vaak uit voorzorg al water, en dan kwam er ook nog regen overheen.
                        Nu krijgen ze pas water als ik zie dat ze het nodig hebben. (bladeren die gaan hangen)

                        De kuipen staan niet op de grond. Kijken of dat beter gaat, qua te nat worden.
                        Er liggen stenen onder, zodat er ook meer lucht bij kan.
                        Last edited by Gps; 26 June 2021, 18:41.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                        • Conqueringlion
                          Conqueringlion commented
                          Editing a comment
                          Ze zien er heel mooi uit. niet teveel last gehad van nat weer daar de afgelopen week?

                        • Gps
                          Gps commented
                          Editing a comment
                          Het was wel even spannend met het noodweer, maar heb geen last gehad.

                          Misschien geef ik nu voor het eerst, eens niet te veel water.

                          Top laag aarde in de kuipen is redelijk droog, ik had voorgaande jaren, zeker nu water gegeven maar ik kijk nu meer naar de plant.
                          Zo ook de autoflowers, en volg de weersverwachting.

                          Er is een beetje regen voorspelt, ik kijk morgen wel of ik water moet geven.
                          Ik blijf leren, wietplanten houden niet van natte aarde.
                      Bezig...
                      X