Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2 Doet weer mee! Buitenkweek 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    punisher genetica.png

    Stukkie genetica voor rietslang, ik had 'm getagd maar ik kan de tag niet meer zien.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Rietslang

      Gevonden.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      WitteRihannaF1 lijkt alvast erg nice, Jack EN Blueberry! Wil daar ook wel eentje van kweken en ev verslag uitbrengen, laat maar komen pietje

    #17
    Hartelijk dank voor de zaadjes die erg goed en prior zijn aangekomen, samen met de snoepjes;
    winegumxdrop = geniaal!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Was meer opvulling voor de envelop. Met een enkel buisje erin, verwacht ik dat postbezorgers nieuwsgierig worden. Die winegums komen gewoon uit een zakje van de supermarkt. De WR#2 x P#2 is een onstabiel werkje in ontwikkeling, maar in mijn tuin doen deze planten het op dit moment het beste. Dat doet me vermoeden dat ze nog genieten van iets wat men 'hybrid vigor' noemt.
      Zelf ga ik ze kruisen (en de P#2 ook) met ruderalis indica van sensiseeds. Om op die manier de vroegbloei genen in een semi-auto te consolideren. P#2 is een semi-auto in de zin dat die in september klaar en afgerijpt is - net als de ruderalis indica van sensi (in 2006-2009 tenminste). WR#2 is een late autoflower die ongeveer 3-4 maanden groei pakt voordat de bloei inzet, maar wel gevoelig lijkt voor lichtperiodes.
      De WR#2 is echter qua smaak niet mijn cup of tea, veel grapefruit tonen, hasj-achtige smaak in een jointje. Volgens mij ook een redelijk aandeel CBD, maar geen idee waar dat vandaan komt. De P#2 is daarentegen juist erg smaakvol en richting kush en populaire indica's, die hakt er qua effect wel in.
      Het resultaat van deze kruising kan dus alle kanten op schieten, omdat het een F1 is, gebaseerd op een F2 en een F1 hybride. Het is aan de ontvangers om er wat leuks mee te doen. Ik zou het tof vinden dat als jullie er zaden aan over houden, dat die over het forum verspreid worden.
      Het jointjedraaien collective (JDC) is een kruising van de P#2 met een wilde ruderalis, die ook alle kanten op kan springen. Dus dat is enigszins vergelijkbaar. Lijkt mij wel tof om die twee ooit weer samen te zien komen. Maar goed, the floor is yours. Dus doe er mee wat je wilt!

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Eerst nog een paar jaar leren kweken. Zaad is voor later.

    #18
    Spannend! Ben benieuwd

    Comment


      #19
      kelderkastje je kunt beide tegelijk doen! Of je plant nu een kilo opbrengt of slechts een grammetje, of je nu een doorgewinterde kweker bent of niet, zaad maken kan iedereen. Het overkomt de buitenkwekers allemaal, zonder dat ze er zelf iets voor hoeven te doen. Omdat het stuifmeel letterlijk kilometers door de lucht waait. De plant is er vrij letterlijk voor gemaakt om dat te bewerkstelligen.

      "Eerst maar eens leren masturberen voordat er geneukt mag worden.." Als je de kans krijgt en je hebt er beide zin in, dan zou je wel gek zijn om die te laten liggen denk ik.
      Ik denk nog weleens terug aan een man die ik kende. Hij kocht een vrij unieke Les Paul gitaar voor zichzelf terwijl hij helemaal geen gitaar kon spelen.
      Zijn redenatie was vrij simpel: ik kan gitaar leren spelen op een kutgitaar en later een duur ding kopen. OF ik kan het leren op een duur ding, en er veel langer van genieten.. En bovendien is 5000 euro neertellen voor een gitaar wel een goede motivatie om te blijven oefenen.

      Ik ben zelf in mijn derde kweekjaar begonnen met kruisen. Toen dacht ik nog dat er fosfor in tafelsuiker zat en dat dennenbomen van droge grond hielden. De WR#2 en P#2 heb ik vrij letterlijk gemaakt in een venterbank-tray onder een CFL van 90W, de bubblekush komt van een eerste kweek van een vriend van me die het bubblegum stuifmeel vijf weken in zijn broekzak heeft bewaard en door zijn onkunde hadden we precies een enkel zaadje weten te oogsten. Ik heb daar een hele soort op gebouwd. Als die lulhannes zijn planten goed had verzorgd, dan was dat zaadje in een joint geeindigd.

      Ik deel zaden uit precies om mensen te motiveren.. Het is gratis! Doe er wat leuks mee! Dat dure shopzaad is voor de rokers. Dit zaad is om mee te spelen en te experimenteren.
      Mensen kunnen er altijd twee of drie achter houden voor de serieuze dingen. Maar de andere helft is echt bedoeld om mensen wat bij te brengen.

      Hoeveel van ons hebben ooit een mannelijke plant tot wasdom gebracht? Dat zijn er bar weinig. Maar zodra je dat een paar keer doet, begin je typische trekjes te herkennen.

      Ik denk maar zo: van 20 euro aan klotekwaliteit toppen kun je 300 euro aan zaadkosten besparen. Ik zie geen zinnige reden om het niet te doen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        God's zaad over God's akkeren..... En ik ben totaal niet gelovig. En om al masturberend
        boven mijn planten te gaan hangen.... Dat zijn zes planten, dus dan ben ik nog wel ff Bezig. Oh, 0-70-70 zeg je. Mooi voor in de bloei, dus...

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Van femplanten kun je inderdaad beter geen zaad maken. Tenminste, zolang het stuifmeel ook afkomstig is van femplanten. Regulier x fem zorgt voor een verhoogde herma kans, maar als je een beetje oplet dan houd je dat zaad voor jezelf en ga je vanaf daar een selectie uitvoeren. Alle nakomelingen die geen herma worden, zijn redelijk veilig om te gebruiken voor nieuw zaad. Alle nakomelingen die uit dat nieuwe zaad komen, hebben weer een normale herma kans. Op die manier is dat er wel weer uit te kweken. De crux zit hem erin dat mensen soms die nakomelingen bevruchten, dan ontdekken dat de toppen ook mannelijke delen maken en dus herma zijn, en het dan zonde vinden om al dat zaad weg te gooien. Dan gaat het fout, dan ben je namelijk herma-trekjes in je selectie aan het proppen. Je moet daar steenhard in zijn; herma = weg er mee. Dat kost soms wat planten, veel geduld en tijd, flink gescheld en flink balen, maar het resultaat is dat je vrijwel elke soort in je kweeklijn kunt verwerken en dus praktisch oneindig veel mogelijkheden hebt.

      • Fruttella
        Fruttella commented
        Editing a comment
        Dan hebt ge van een fem soortje een regulier soortje gemaakt ?

        Kan je de invloed van de man er terug uit krijgen dan ?

      #20
      Hartelijk dank voor de zaadjes LR2. Je bent inderdaad, zoals Rietslang ook al zei, een man van je woord. Dat maak je niet zo heel vaak meer mee. Ik blijf je volgen want ik vind het echt reuze interessant al dat gekruis

      Oh ja mijn wij gums waren ook overheerlijk. Nogmaal thx

      Comment


        #21
        Dan hebt ge van een fem soortje een regulier soortje gemaakt ?

        Kan je de invloed van de man er terug uit krijgen dan ?
        Jep, dat heb ik gedaan. Maar wel met behulp van een reguliere soort.
        De invloed van de man er terug uit krijgen, dat snap ik niet..

        Als je bedoelt dat ik een man A heb toegevoegd op femplant B, en daarna de plant heb geselecteerd om ras B zuiver te krijgen zonder de invloeden van A?
        In theorie moet dat kunnen. Maar dat is een lastig proces.
        Generatie 1 heeft 50% A en 50% B. Selectie is dan moeilijk. Dan is het handig om weinig te selecteren en alleen op gezondheid te kiezen.
        Generatie 2 heeft ofwel 75% A, ofwel 75% B, ofwel 50/50. Selectie is dan te doen op basis van wie het meest op B lijkt.
        Generatie 3 gedraagt zich opeens heel anders.. Inbreeding depression noemen ze dat (het tegenovergestelde van hybrid vigor). Door te kruisen met zichzelf, worden de beste eigenschappen (snel groeien, veel opbrengst) vaak onderdrukt. Dit kan ook pas in generatie 4 of 5 plaatsvinden. Zoiets als neven en nichten die kinderen krijgen..
        Dus in generatie 3 of 4 is het handig om terug te kruisen op generatie 1 (daarom bewaar ik zaden voor jaren achtereen). Op die manier kom je in de buurt van het origineel, maar nooit helemaal. Zou je generatie 4 op de femplant B kunnen kruisen, dan kom je toch wel gauw voor 95% in de buurt van plant B.
        Ga je vanuit die 95% weer verder, dan kun je door inteelt toch wel weer een vrij zuivere versie van plant B terug krijgen, maar nu in reguliere vorm!

        Een slimmerik zou in generatie 1 een tweesplitsing maken en twee fokprogramma's apart van elkaar draaien. Als je dan selecteert op de juiste eigenschappen, dan kun je de inbreeding depression vermijden door die twee aparte kweeklijnen na generatie 4 bij elkaar te brengen. Omdat ze een aantal generaties beiden anders 'gemengd' zijn geraakt in de genetische loterij, zullen ze elkaar niet beschouwen als familie, maar als vreemde partner. Achterneven en achternichten maken vrij zelden ongezonde babies.

        Het wordt lastiger als breeders/zaadhandelaren een F1 fem maken. Een F1 is in de volksmond een kind van twee totaal verschillende ouders. De meeste F1's hebben een erg nette verdeling van genen waardoor ze vrij veel op elkaar lijken. Elke generatie daarna, vallen er stukjes af die vervangen worden door de een of de andere ouder. Dan is het moeilijk om terug te gaan naar een zuivere soort.
        Een truc van sommige groentebreeders is daarom ook om enkel en alleen F1 kruisingen te verkopen. De ouderrassen bewaren ze soms wel 25 jaren en brengen ze elke keer opnieuw bij elkaar om zaad te maken voor volgend seizoen. Geen enkele boer kan dat zaad namaken, of er fatsoenlijk mee doorkruisen; de nakomelingen zijn na twee generaties zo onstabiel dat niet duidelijk is wat nu de beste eigenschappen van de ouders waren.

        Er zijn zadenboeren die dat trucje toepassen, er zijn er veel meer die dat niet doen. Dus onze kansen zijn vaak wat beter dan bij groente het geval is. In ons geval is het zelfs zo dat zelfs als de slechte eigenschappen naar boven drijven, dit vaak alsnog relatief 'goede' eigenschappen zijn met betrekking tot smaak en kwaliteit. De slechtste kush die je kunt vinden, is nog steeds een kush, die komt voort uit tien generaties kush, die allemaal geselecteerd zijn op dikke toppen en een vettige wietsmaak.
        Met wildtype zaad is dat natuurlijk anders, maar toch zie ik daar ook wel de mogelijkheden.. Je kunt zomaar een eigenschap tegenkomen die jouw plant beter maakt dan dat hij origineel was, met name op het gebied van ziekteresistentie. Zolang we het niet proberen, komen we daar niet achter.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Fruttella
          Fruttella commented
          Editing a comment
          Echt wijs LR2 .
          En zo bedoelde ik het man A - fem B .

          Ben weer wat wijzer , zal het nog een paar keer moeten nalezen maar komt goed .

        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          Heel interessant! ik denk dat ik volgende ronde ook wel zelf zaad wil maken, waarom wachten. Nu komt de vraag, zou ik eventueel ook een paar zaadjes van u mogen? Ik zou willen beginnen met een goede basis strain. Zo niet ook goed, dan begin ik graag van nul hoor!

        #22
        Heel interessant! ik denk dat ik volgende ronde ook wel zelf zaad wil maken, waarom wachten. Nu komt de vraag, zou ik eventueel ook een paar zaadjes van u mogen? Ik zou willen beginnen met een goede basis strain. Zo niet ook goed, dan begin ik graag van nul hoor!
        Het antwoord hierop is nee. Omdat ik het forum ongeveer 200 zaden heb gedoneerd inmiddels, verdeeld over zo'n 20 personen. Het doel hiervan was dat de forumdeelnemers onafhankelijk van mij beginnen te ruilen. Als een kwart van die 20 personen woord had gehouden dan hadden we alsnog een kleine 250 zaden beschikbaar in de ruilsectie. Ik reken nog steeds op die mensen. Het kan nog! Zaad is lang houdbaar en wellicht hebben ze alleen vrouwen gehad.
        Wellicht dat een van hen jou kan benaderen, of andersom, om het een en ander uit te werken samen.
        Mijn voorraad uitdeelzaad is inmiddels gereduceerd tot ongeveer 5 stuks, die ik zelf nodig ga hebben voor de toekomst.

        Als ik dit jaar een bult stuifmeel overhoud, dan kan ik dat wellicht in de ruilsectie gooien of op een andere manier beschikbaar maken via JD. Ik wil zelf eigenlijk steeds minder contact met mensen hebben over wiet, omdat ik mezelf geen strafblad meer kan veroorloven en het voelt gewoon niet fijn dat ik adresgegevens van mensen in mijn inbox heb liggen. Vandaar mijn zet vorig jaar, en dit jaar opnieuw.
        Het jointjedraaien collective bestaat, maar of het leeft dat hangt van de deelnemers af. Ze wisten dat de eerste kweek waarschijnlijk geen topwiet zou opleveren, en juist bedoeld was om meer zaad mee te maken dat - net zoals in het voorbeeld - weer teruggekruisd moet worden om interessant te worden.
        Als ze de boel hebben omgehakt of opgerookt, dan is dat heel eerlijk gezegd niet mijn probleem

        En als ik geen stuifmeel heb, dan betekent dat niet dat andere mensen dat ook niet hebben. Ik zou eens contact opnemen met de mensen die reguliere planten hebben staan en kijken of er wat te overleggen valt. Ik ben met Damn nice ook ooit zo begonnen, en we hebben toch wel leuke autoflower haze kunnen maken samen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Greyvol heeft jdc stuifmeel.

        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          Ja dat kan ik wel begrijpen, het zou heel jammer zijn op die manier nog een strafblad te gaan krijgen, en ik zal inderdaad eens rondvragen, ik heb een tijd geleden ook in het JDC collectief gelezen en gesubbed denk ik. Als ik dat terug vind kan ik andere personen nog contacteren, en zien wie nog wil meedoen, ik denk dat jij inderdaad al meer dan genoeg gedaan hebt . Wel al bedankt voor alle duidelijke informatie. Ik ga me nog wat verdiepen en volgende ronde direct beginnen met regulier zaad.

        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          Ahaa, bedankt rreppell, ik stuur hem een van deze!

        #23
        PIIxWRII.jpg
        Om en nabij 120cm. in een 9L potje.
        P2xWR2 man en vrouw, gezaaid in april ofzo? Beginnen nu met bloeien. Dus dat is 3 maanden groei - waarvan zeker een maand slecht weer - voordat er wat begint te bloeien. Ik heb ze eenmalig getopt want het gaat me vooral om zaden bij deze.
        De pot is de beperkende factor, die is al een paar weken volgeworteld. Trekt nu in een dag droog. Ze gaan geen grotere pot krijgen ook. Ik hoef er niet van te roken.
        Die late bloei / semi autoflower eigenschappen lijken redelijk vast te liggen in deze kruising. Erg handig om mee aan de slag te gaan. Het is precies die eigenschap die ze ideaal maakt voor Nederlands klimaat. De smaak en geur blijven erg achter, die is gewoon niet optimaal door de WR2. Maar de hele insteek achter deze kruising was om de voordelen van fotoperiode formaat te hebben, en de voordelen van vroege bloei. Deze zijn rijp rond midden september, nog voordat de echte herfst inzet. In feite maakt het dan weinig uit hoe die herfst eruit ziet, de tweede helft van de zomer is dan het belangrijkst.
        In dit geval is de man wat later qua bloei dan de vrouw, normaal is dat andersom. Dus ik vermoed dat de boel nog niet helemaal is uitgestabiliseerd.
        Toch zijn die eigenschappen in een of twee generaties in te kweken, vandaar dat ik het stuifmeel ga gebruiken om alles te bevruchten dit jaar.. Dat levert weer wat nieuwe hybrides op die ik aan mijn bibliotheek kan toevoegen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #24
          Spannend!
          evt heb ik stuifmeel van de Dark Side Cookie autoflower voor je, heel lekker ruikende auto Gezien je zegt dat dat nog ontbreekt

          ik heb de coljam kruising poging nog binnen gehad dit voorjaar, maar de kruising was helaas mislukt
          Zal later nog foto's delen hier als ik wat meer tijd heb alles terug te zoeken en te bewerken

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik heb nu de genetica die autoflowers overbodig maakt. Ik ga even focussen op semi-auto en vroege foto planten, omdat ik vind dat daar meer te halen valt.
            Om die reden heb ik ook voor een absurd bedrag (30 euro boven mijn jaarlijkse budget!) geld over de balk gesmeten om aan sensi zaden te komen.
            Toch wil ik je vriendelijk bedanken voor het aanbod!

            Wat was er mislukt aan je kruising? Misschien dat ik je van gedachten kan veranderen, of even van wat verfrissende inzichten kan voorzien.

          • BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment
            Last edited by BackYardPlant; 29 August 2021, 18:54.

          #25
          IMG-20210819-WA0031.jpeg
          Beetje paars in de P2 X WR2. Da's mooi, want die gebruik ik als man om de P2 weer terug te krijgen.
          Nog even wachten, want de P2 begint pas net met bloeien - eigenlijk te laat voor mijn voorkeur maar het is 't een na laatste zaadje wat ik heb. Ik heb weinig keuze als ik die soort terug wil krijgen.. Maar volgend jaar weer een kans natuurlijk. Tot die tijd stuifmeel verzamelen en invriezen.
          De ruderalis indica man begint ook met bloeien op dit moment, dus het is even uitvogelen hoe ik de boel uit elkaar ga houden. Vandaag of morgen zal ik wel genoeg stuifmeel van de P2 x WR2 hebben opgevangen om die te kunnen dumpen.

          Keiharde keuze: de P2 x WR2 vrouw was al bevrucht voordat deze man begon met bloeien. Zo'n 3km hier vandaan staat een hectare hennep te bloeien. Die hele dame gaat dus de kliko in.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            30 km, Wesley pipes.

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Die hennep wordt door een aantal boeren geteeld sinds een jaar of vijf. Meestal bloeien mijn planten net daarbuiten, maar autoflowers vallen dus precies op hetzelfde moment. Balen voor iedereen in een straal van 10km - de lucht is hier niet droog genoeg om het veel verder te brengen in aanzienlijke aantallen. Boeren kweken het voor het zaad voor de vissers, en van de vezels voeren ze de koeien. Omdat hennep veel vezelrijker is dan mais en ook minder suikers bevat, is het handig om daarmee de methaanuitstoot terug te dringen. Ook stimuleert hennep de pens van een koe, waardoor er betere vertering plaatsvindt.
            Dr. A. Vogel heeft een tijd lang CBD-hennep in de buurt gehad, die bloeide dus wel precies op hetzelfde moment als mijn planten. Ik reken er alsnog op dat 1 op de 30 zaden niet uit eigen genetica komt, dus ik zaai er meestal meer dan 2. Hennep en echte 'wiet' zijn redelijk makkelijk te onderscheiden voor een getrainde neus en een getraind oog. Zolang het alleen friszure ondertonen heeft wanneer je over de stam wrijft (vergelijkbaar met de geur van polm of goedkope hasj, een geur die ik beschrijf als 'blond' om een of andere reden) dan weet je bijna zeker dat je met hennep te maken hebt. Hennep kleurt ook wat moeilijker donkergroen, heeft lange internoden. Ze zien er gewoon slungeliger uit. Maar dat doet wilde ruderalis ook, omdat het bijna dezelfde cultivar is. Lastig om die twee uit elkaar te houden.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment

          #26
          Nederland en Belgie waren heer en meester in de scheepsvaart en hun hennepzeilen stonden wereldwijd goed aangeschreven. Je ziet ze niet meer in het wild omdat dieren ze te graag eten; van duif tot hert, alles lust cannabis. Bovendien is cannabis heel erg lang een ondergesneeuwd kindje geweest. Het was niet interessant om te telen omdat andere gewassen gewoon veel meer geld opleverden en veel minder arbeid nodig hadden om tot een eindproduct te komen, medicinaal werd het weinig gebruikt en een handjevol zaad per vierkante meter is ook niet echt een vetpot. Vroeger was mais niet te telen hier omdat de maisrassen niet tegen ons koude weer konden. Dat is iets van de laatste 40 jaar. Inmiddels brengt men een paar kilo mais per m2 op, en dat is energetisch gezien het meest efficiente gewas; je krijgt de meeste suikers voor je geld. Misschien dat bieten in de buurt komen, maar dat kost ook meer werk om te verwerken.
          De hennep van toen is ook anders dan de hennep van nu. Ik weet zeker dat de hout en katoen en vlas industrie en lobbies een rol hebben gespeeld, dat kan niet anders. Dat heeft weer geleid tot productiebossen, vaargeulen, klompenindustrie en andere zaken die voor ons redelijk voordelig zijn.
          Vogels gaan denk ik niet beter fluiten door hennepzaad. Wel is de olie redelijk rijk aan omega 3, die kan bijdragen aan een mooier verenpak en meer smaak aan de eieren.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #27
            IMG_20210914_194744.jpg
            Durban, of die ene met die naam die zoiets achtig klonk.

            IMG_20210914_194816.jpg
            Paradepaardje P#2. Half augustus een keer begonnen met bloeien, maar waarschijnlijk erg vroeg klaar. Hoofdtop is ongeveer 2 vuisten groot.

            IMG_20210914_194705.jpg
            nogmaals.

            IMG_20210914_194716.jpg
            early skunk, erg compact. Erg veel indica.


            Hier en daar wat geel blad, paar keer te weinig water gegeven. Dat komt er van als je de bodem luchtig houdt.
            Bijzonder wel, dat alles in bloei staat maar er een enkele ruderalis indica nog niet in bloei staat. De twee overgebleven dames van die strain zijn eigenlijk het fotograferen niet waard. Qua geur en kleur en groeipatroon doet het erg aan hennep denken.

            Ben nu bezig om stekken te nemen van de P#2 om die te overwinteren. De P#2 is bevrucht met stuifmeel van die paarse P2 x WR2. De nakomelingen daarvan mogen die stekken opnieuw bevruchten, zodat ik de P#2 weer terug kan krijgen. De nakomelingen daarvan, die mogen de laatste P#2 in mijn bezit gaan bevruchten. Op die manier hoop ik toch weer zo dicht mogelijk in de buurt te komen van het origineel.
            Misschien dat ik met de stekken nog een femronde doe, gewoon om te zorgen dat ik in ieder geval de genen kan bewaren. Geen idee hoe dat gaat lopen..
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            #28
            De P#2 is in het proces om omgehakt te gaan. Kleine beetjes toprot gevonden, en in een erg compacte indica is dat funest.. De boel zit diep en door de warmte van vorige week is de toprot goed toegeslagen. Nu in ettapes oogsten.
            Begon net aan de foxtailing, maar goed, liever iets overhouden dan veel weggooien.

            Een van de ruderalis indica begint net aan bloeien. Die hak ik denk ik zowieso om, gaat niks meer worden om vanaf nu nog 8-14 weken te wachten. De vroege pheno maakt wel aardig wat vaart.
            Toch.. Al met al.. Vind ik de ruderalis indica in vergelijking met de Durban en early skunk erg tegenvallen.

            De bevruchtingen lijken geslaagd na flink gedoe met stuifmeel en slechte bewaarcondities daarvan. Het stuifmeel werd bewaard met silica korrels, van die transparante. Die waren blijkbaar te vochtig en dan gaan ze zweten als je ze bevriest. Dus bij het uithalen van het stuifmeel begon het te vlokken, dat was een teken dat er teveel vocht in de buizen zat. Ik heb daarom een theekopje gepakt, daar verse korrels in gedaan en die gebakken op 180 graden in de oven voor 30 min. Daarna laten afkoelen en bij een temperatuur van ongeveer 80 graden in een afgesloten polypropyleen bak gedaan. PP5 smelt pas bij 130 graden ongeveer, dus het kon de hete korrels prima aan. Even af laten koelen en vervolgens in gesloten bak in de vriezer gezet. Toen die bak eenmaal koud was, heb ik de buisjes met stuifmeel geopend en in die bak gedaan. Daarna het geheel uit de vriezer gehaald en laten ontdooien. De korrels waren zo droog dat ze het vocht uit de lucht opnamen voordat het stuifmeel aangedaan kon worden. Precies wat de bedoeling was. Dus ik heb een buis met stuifmeel gered op die manier, maar eerder dus 2 verloren. Zo leer je nog eens wat.

            De [P#2 x P#2] x [WRII x P#2] is dus een feit. Als niemand de planten meeneemt natuurlijk. Zal een leuke selectie worden volgend jaar, want ik moet natuurlijk een man zien te vinden die alle trekjes van de P#2 heeft, en omdat ik een vroegbloeier met een AF heb gekruisd ben ik benieuwd hoe die zich zal gedragen. Misschien dat ik er Early skunk doorheen gooi, omdat die net zo vroeg is maar een beetje de groeikracht mist. Wellicht dat daar een betere kerel uit komt.

            Hoe dan ook, gerookt kan er gaan worden dit jaar! De trouwe droogmachine is weer uit het stof gehaald, die mag morgen proefdraaien.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #29
              De oogst is binnen.

              Kleine review van de soortjes:
              Durban poison, Sensi:
              Goede ziekteresistentie, iets laat begonnen met bloeien maar heeft dit heel snel ingehaald. Ik ben niet helemaal tevreden over de smaak, ik denk dat deze beter iets langer had kunnen bloeien. Een vroege feno zou heel mooi afrijpen. Kreeg als laatste rot van alle planten dit jaar en heeft het ook het langste volgehouden, tot ver in september. Prima groeikracht. Mooi buitensoortje! Opbrengst is goed.

              Early Skunk, Sensi:
              Tegenvaller van het jaar. Nadat de bloei heeft ingezet, ging hij maar niet vooruit. De topjes bleven klein en compact. Geur is iets munt-achtig, de smaak ook. Fijn wietje. Kreeg later in de bloei spontane rot op open plekken en tegen het vallen van de winter ook flink wat meeldauw. Voor het geld zou ik het niet nog eens proberen. Voor een buitensoort is hij OK, maar ik heb beter gezien. Opbrengst is wat matig door de vele kleine topjes.

              P#2:
              Op en top. Ook iets laat begonnen met bloeien voor mijn gevoel, ten aanzien van voorgaande jaren. Topwiet qua compactheid, smaak en geur. Ik kan er niets anders over zeggen. Ik noem dit met goede reden mijn favoriete buitensoort. Flink wat rot gehad omdat de toppen zo compact waren, maar alsnog de dikste oogst van alle 4 de planten.

              P#2 x WR#2:
              Meh. Autoflowers. Late autoflowers, dat wel. Veel sativa in de fenotypes. Rijp rond midden eind augustus, midden september. Blond smaakje, als je begrijpt wat ik bedoel: citrus, polm hasj, die kant op. Beetje grapefruit als je wilt. Luchtige toppen. Niet mijn favoriet. Weinig rot, geen meeldauw voor zover ik me kan herinneren. Opbrengst was magertjes, maar met 4 planten in een pot is dat te verwachten.
              Een van de betere mannen heb ik gebruikt om op P#2 te kruisen. Ik ben in overleg met JD om te kijken of hij er wat kan uitdelen.

              Ruderalis Indica, Sensi:
              Troep. Simpelweg troep. Ik ben er ontevreden over. Vroeger had ik deze soort en die was gigantisch, goede toppen, heftig effect. Op dit moment vermoed ik dat het kant en klare hennep is. Geen haar op mijn hoofd die daar anders over denkt. Toppen waren luchtig, blad heel erg sativa, kristallen bijna geheel afwezig. Mega veel verschil in fenotypes. Ziekteresistentie was OK, maar daar is ook alles mee gezegd. Een plant heeft niet eens gebloeid en is vorige week in de kliko gegaan. Nooit meer opnieuw.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Laat ze smaken !

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Geniet ervan, ben ik blij dat ik snel kon verduisteren, vanaf 2e week juli, wel wat rot gehad maar toch meer als een kilo wiet van vier planten.

              • rookpuur
                rookpuur commented
                Editing a comment
                Bedankt voor de info, mooi dat je zegt of iets geschikt is voor buiten of niet. Zo'n soort heeft dan meteen mijn aandacht.

              #30
              rookpuur ik doe tegenwoordig niets anders dan buitensoorten en het valt vies tegen elk jaar. De meeste buitensoorten zijn helemaal niet zo geschikt voor buiten.
              Vandaar dat ik toen zo hard heb ingezet toen ik de WR#2 vond en daaruit de P#2 maakte; beide soorten komen volledig tot de oogst voordat de temperatuur zo hard zakt dat er geen groei meer plaatsvind.
              De P#2 was ik bijna kwijt, omdat ik geen zaden meer heb van de voorgaande jaren en omdat een aantal bestuivingen mis zijn gegaan. Op dit moment ben ik twee stekken aan het overwinteren in de hoop dat ik die volgend jaar weer buiten kan planten. Met de P#2 x WR#2 X P#2 hoop ik weer wat smakelijke mannen terug te krijgen om op die manier weer wat nieuwe zaden te kunnen maken die in de buurt komen van het origineel.

              Het Jointjedraaien Collective (JDC) was onderdeel van die droom. Het punt hierbij was alleen dat mensen zelf zouden gaan selecteren en ik heb er weinig van terug gezien (ben je er mee bezig, tag me!). Ik hoop dat een tweede poging - met minder deelnemers omdat er gewoon weinig zaad is, en JD moet nog toestemming geven om de boel te orchesteren - meer mensen aan het kruisen krijgt. Toen ik op dit forum begon was er een levende zadenhandel en mensen waren volop hybrides aan het bouwen. Dat is een kille dood gestorven en elke poging om er weer leven in te blazen lijkt mislukt. De genetica voor vroege foto-bloei of late autoflowers dwarrelt ergens op het forum rond. Mensen hebben die zaden. Ze zullen alleen een generatie (een enkel jaar, een of twee potten) moeten opofferen om er mee aan de slag te gaan. Het resultaat is dat ze vrij snel op het eindstation zijn. Iets waar ik 6 jaar op gewerkt heb..
              Dit jaar heb ik 6 planten teveel neergezet, waarvan ik er 6 niet heb opgerookt. Die waren enkel voor het stuifmeel of de zaden. Ik heb zelf nu 4 nieuwe hybrides en weer een kans om de P#2 in grote aantallen te reproduceren.
              Met het werk uit het verleden, kan ik inmiddels 47 jaar wietplanten zaaien en geen elk jaar hetzelfde soortje roken.

              Een penseeltje, een vriezer, een paar buisjes, wat droogkorrels en een flesje spiritus. Meer is er niet voor nodig.

              Ik ga de durban poison x WR#2xP#2 gebruiken om de ziekteresistentie omhoog te krikken. Nakomelingen daarvan gaan weer op de P#2 voor de smaak. Combineer dat met relatief vroege bloei en snel rijp zijn, en ik hoef nooit meer een cent richting een zadenboer te duwen. Beter geschikt dan dat wordt het toch niet.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Een nobel doel en ik juich het alleen maar toe.

                Zit een deel van het probleem dat mensen niet zelfvoorzienend willen zijn niet in het feit dat mensen het gewoon leuk vinden om te shoppen? Zeker als het gaat om onze heerlijke hobby. Als je dan de zadensites afsnuffelt en al die sterke verhalen leest die over de verschillende soorten geschreven worden, dat is allemaal heel opwindend. Dat effect heb je denk ik minder met eigen zaad. Dat een groot deel van de verhalen over bepaalde soorten niet uitkomen is een andere zaak, stiekem hoop je iedere keer toch dat het deze keer wel raak is. Voor veel mensen is de prijs ook niet zo een groot argument, want ook al zijn de zaden niet goedkoop, vergeleken met wat het op kan brengen valt dat ook wel weer mee en dan is het gemak van even bestellen online weer aantrekkelijk.

                Ik hoop voor jou en de cannabisgemeenschap dat het op een dag toch een keer van de grond komt. Succes!

                Mooie beschrijvingen trouwens over jouw bevindingen van je gekweekte soorten dit jaar.

              • rookpuur
                rookpuur commented
                Editing a comment
                Er schoot me meteen een vraag te binnen, maar die heb je zelf al beantwoord in de laatste alinea.

                Heb je in het verleden wel binnen gekweekt?

                Ooit wil ik met de hobby wel die kant op, dus zelf gaan kruisen. Alleen mijn woon omstandigheden laten dit niet meer toe, kweken in het algemeen niet meer. Dus waarschijnlijk wordt het weer een guerilla grow aankomend seizoen waar ik naar fast flowering strains ga kijken.

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Net daarom denk ik dat eigen strains met de uitgelezen smaak en high waarvoor je koos wel tof zouden zijn . Jammer genoeg werkt binnen en buiten nooit goed samen , en verkies ik binnen . Ooit houd ik mij hier wel mee bezig, zeker weten. Als ik een vooraadje heb volgende zomer bvb. Zou ik graag een diesel proberen te kruisen . Ik moet nog inlezen en alles moet vlot verlopen maar ik vind het zeer inteŕessant alleszins.
            Bezig...
            X