Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten in 50L potten met 100% Cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    2 - 23 augustus (89-90 dagen oud)

    Oogst van de 2 dames op Cocos

    Er is goed nieuws en slecht nieuws. Laten we beginnen met het goede nieuws.


    Ik heb de dames eerst in de pot kaalgeknipt, dit geeft ook een mooi beeld van de hoeveelheid wiet die er aan zat!

    White Choco:
    Een behoorlijke boom met harde compacte toppen en uiteindelijk een flinke oogst geeft.

    IMG_7719.jpg IMG_7734.jpg


    Choco Kush:
    Ook een flinke struik maar wel met erg luchtige toppen maar toch een flinke opbrengst.

    IMG_7722.jpg IMG_7745.jpg

    Dus weer flinke planten kunnen kweken in de cocos met voor auto's een monsteroogst!

    Ware het niet dat we slecht nieuws hebben en dat is dat de weergoden me niet met de eindstreep in zicht maar met 1 been over de lijn een flinke hak hebben weten te zetten...

    Gisteren alles geoogst en van de White Choco had ik de helft schoon geknipt. Ik moest naar een verjaardag dus de andere helft en de Choco Kush alvast te drogen gehangen om vanmorgen verder schoon te knippen.
    Nou dat heb ik geweten, ik weet niet wat er in m'n droogschuur gebeurt is maar ik denk dat door dit kulereweer de luchtvochtigheid daar te hoog was. Op de schoon geknipte helft van mijn White Choco na is 70-80% van de overige wiet rot. Echt te bizar ik krijg het niet eens meer schoon geknipt dus dat betekent, jawel dames en heren, dat de Choco Kush hierboven in zijn geheel de vuilcontainer in is gegaan en de helft van de White Choco hierboven hetzelfde lot heeft ondergaan. De rest hangt nu in de zon en desnoods gaat het vanavond even op 40C de heteluchtoven in, jammer dan maar liever in de oven voor gedroogde wiet dan geen wiet...

    Pijnlijk, ik had liever met ander nieuws gekomen maar ach ja, zo zie je maar weer buitenkweek is nou eenmaal onvoorspelbaar en vol risico's. Alhoewel in in 1 nacht alles onder de rot wel erg onredelijk en extreem is.
    Er staat nu nog een plant bij het pleeggezin en ik denk dat ik volgend jaar vol op de White Choco ga inzetten, toch wel een erg mooie en lekkere plant met mooie compacte toppen.

    De wijze les, vertrouw dit jaar niet zomaar op je droogruimte als het niet binnen is of niet ergens waar de kachel brand.



    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Jammer man waren zo'n mooie planten, ik schuif ze onder het afdak maar ook ik heb al wat rot gehad en wat schimmel sporen, is niet tegen te houden met dit weer, maar dat het zo snel gaat heb ik nog niet meegemaakt, ik zet drie ventilatoren erop en een ontvochtiger en toch nog rot, had mijn lampen aangesloten op een smart plug maar nu bleven de lampen heel lichtjes branden tijdens de donker uren en in mijn og kush wel 15 banaantjes verwijderd en dat door een avond lichtlek, je ziet wat er door een foutje kan gebeuren, suc6 verder met je andere planten, en laat ze smaken.

    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      Damn.. kloten man. Toch wel weer bewezen wat voor een monsters je hebt gekweekt in de cocos, Petje af. daar zit nog meer aan dan mijn fems die een half jaar bezig zijn.

    • Sugar leaf
      Sugar leaf commented
      Editing a comment
      Reefer ja daar ben ik dan weer blij mee, het valt nu wel een beproefd recept te noemen. Misschien moet je het volgend jaar ook eens proberen? Kan er makkelijk tussen bij die reeks AFjes die jij hebt staan. Volgend jaar voor mij weer hetzelfde maar hopelijk wel een betere zomer!

    #32
    Bladeren ademen mega veel vocht uit, en verpakken je toppen als het ware in een beschermd omhulsel. Als de natuurlijke afweer van een plant snel daalt omdat deze geknipt is, dan kan die rot op die manier heel snel zijn gang gaan. Dikke kans dat het er al in zat voordat je begon te knippen hoor, want in 24 uur kan het niet heel erg om zich heen grijpen. Vaak duurt dat een dag of drie.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Sugar leaf
      Sugar leaf commented
      Editing a comment
      Ik kwam bij het knippen van de White Choco wel al één en ander aan rot tegen maar dat was niet veel en viel er makkelijk uit te knippen. De Choco was erg fluffy en vrij vochtig van binnen, deed een beetje aan gekookte broccoli denken. Ik had wel verwacht er e.e.a. aan rot uit te moeten knippen maar dat bijna elke top problemen had zag ik niet aankomen. Wellicht had ik er beter aan gedaan toch maar iets te vroeg te oogsten maar ze zagen er in de pot nog wel goed uit.

    #33
    Ik begrijp je stelling, maar dit jaar gaat alles slecht na wat ik. Hier heb gezien. Heel triest maar deze zomer is slecht voor ons, hobbyisten

    Comment


    • rookpuur
      rookpuur commented
      Editing a comment
      Maar toch wel een leerzaam jaar voor ons allen. En weer wat ervaring rijker, hoe vervelend het ook is.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Binnen ook niet dat hoor 70%lv , rot ook ...

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Binnen liever tegen de 38/46% luchtvochtigheid.

    #34
    Hallo mooi verslag
    heb je ook tips voor auto in de volle grond
    pik heb vrij losse grond
    wat voor voeding graag niet te moeilijk
    ben beginner
    wanneer kan ik buiten beginnen Granada
    pik kan binnen voorgooien
    geniet verder van je opbrengst

    Comment


    • Sugar leaf
      Sugar leaf commented
      Editing a comment
      Met maar af en toe water en voeding maar wel in een moestuin dus goede grond zo'n 90 gram na knippen drogen en curen.
      Best netjes voor een plant waar niet naar omgekeken wordt. Ze worden overigens net iets boven één meter en ruiken amper. Je kan ook die (white) Choco's proberen maar die heb ik nooit in volle grond geprobeerd en dat valt niet met cocos en dagelijkse voeding te vergelijken. Zouden zomaar nog mooier en groter dan die van mij kunnen worden maar zou ook zomaar kunnen blijken dat ze achterblijven of veel aandacht nodig hebben.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ik heb even gezocht naar Cash Crop auto's
      Maar is hier in spanje niet te krijgen
      Ik heb mijn gaten al gereed 50x50x50 a125 gram kippenmestkorrels per 10 ltr
      Afdekt met bladeren en het knipafval van de wiet planten van de eerste kweek er door gemengd
      Voor dat de bladeren er op zijn gegaan

    • Sugar leaf
      Sugar leaf commented
      Editing a comment
      Een aantal van de retailers van cream of the crops leveren internationaal, je kan op de sites van die verkopers ook voor Spaans kiezen dus Spanje zal geen probleem zijn:
      https://www.creamofthecropseeds.com/retailers

      Ik heb ook een keer bij sweet seeds uit Spanje zaadjes besteld maar de auto's vielen mij zwaar tegen. Wel veel toppen maar erg fluffy. Het kan natuurlijk wel dat die in het Spaanse klimaat veel beter doen, daar komen ze ten slotte vandaan.
      Last edited by Sugar leaf; 29 December 2021, 10:45.
Bezig...
X