Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek! Totaal geen ervaring nog...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek! Totaal geen ervaring nog...

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, Na een hartelijk welkom op dit forum, ga ik jullie op de hoogte houden van mijn eerste stappen in het kweken van wiet. Ik heb ervoor gekozen om buiten te beginnen, maar als ik de smaak te pakken krijg, dan zou ik een wiet kast in de schuur kunnen maken.

    Maar eerst begin ik dus buiten en ik heb voor de volgende zaadjes gekozen. De zaden zouden allemaal geschikt moeten zijn voor de buitenkweek:

    Auto Purple Haze 1 Mei tussen de watten 7 Mei in de Spongepot
    Power Plant 1 Mei tussen de watten 3 Mei in de Spongepot
    CBD Critical Mass 1 Mei tussen de watten 3 Mei in de Spongepot
    Master Kush 1 Mei tussen de watten 3 Mei in de Spongepot
    Auto Northern Light 5 Mei tussen de watten 7 Mei in de Spongepot

    De Auto Purple Haze heeft het niet gehaald helaas.....
    Ik ben met ontkiemen begonnen door de zaadjes tussen 2 wattenschijfjes te leggen en de watten nat maken met Spa Blauw. De Auto Purple Haze heeft geen worteltje laten zien.
    Toen de andere zaadjes een worteltje lieten zien, heb ik de zaadjes geplant in spongepot bakjes. En op de foto is het resultaat te zien tot nu toe. Ik heb de plantjes bij het raam gezet en hoop op die manier genoeg ligt te geven. Echter ik heb ook 2 LED TL buizen gekocht met 6400K licht temperatuur. Ik onder dit ligt verder kweken en dan 18 uur ligt en 6 uur donker.
    Ik heb het idee dat een aantal plantjes een wat lange steel hebben en ik ben bang dat dit komt door te weinig ligt. Vandaar de LED TL buizen.

    Morgen ga ik de plantjes in een 1 liter pot zetten, en onder het ligt. Kunnen ze nog ff goed door groeien en 15 mei naar buiten.

    Hier nog een foto van vandaag.

    Groeten Tom en Kobus.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    zelf geen ervaring met buitenkweek, maar dat je hier veel gaat bijleren, dat is zeker

    Succes!

    Comment


      #3
      Ik vind ze erg nat staan en gestrekt Alzheimer
      Subknopje staat aan, veel succes. Hopen op een mooi seizoen!
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Mijn spliff Cheese zaadje liet 8 dagen op.zich wachten. Geduld. Duurt allemaal soms.even.
        Last edited by kelderkastje; 10 May 2021, 20:22. Reden: Vautje

        Comment


          #5
          verslag gevonden buitenkweek zie ik nu pas. de lamp verlagen tegen het strekken wordt wel een gedoe dan
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


            #6
            Strekken is voor buiten niet zo’n voor drama als je ze maar regelmatig draait om te voorkomen dat ze krom groeien. Ze lijken idd wel een beetje nat te staan, ik zou ff rustig aan doen met wateren. Succes!
            Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Nou, ik zou niet teveel draaien, dan moedig je dat strekken juist aan.
              Strekken heeft 1 hoofdoorzaak, en dat is licht tekort.
              Zet de planten tegen een witte muur, of begin gewoon wat later zoals elke ervaren tuinder.

            #7
            Beter de plantjes in een grotere pot zetten, wat denk je dat die wortel nu aan het doen is? Die wil naar beneden, bij gebrek aan ruimte zal die gaan zoeken naar een opening om toch verder te kunnen groeien. Auto's zet je sowieso beter meteen in de eindpot.
            Geen nood hoor, gewoon doorgaan met verbeteringen toepassen en de tweede ronde weet ja al zoveel meer dat het waarschijnlijk beter gaat.

            Comment


              #8
              Bedankt voor de tips, ik ga ze nu verpotten naar 1 liter pot. Ik had inderdaad gelezen dat de auto zaden beter in de eind pot gelijk geplant kunnen worden. Ik ga straks 40 liter potten (kuipen) bij de Gamma halen. De auto er gelijk in de andere in de 1 liter potten en nog binnen houden.

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                succes! en vergeet niet om even te lezen wat voor grond je moet hebben. o.a. kelderkastje heeft ervaring met autoflowers en heeft wel verslagen staan. autoflowers houden volgens mij niet van enorm rijk bemeste grond, zeker wanneer ze klein zijn. zou zonde zijn wanneer ze verbranden door teveel voeding. maar ik kan je niet helpen. geen ervaring met auto en ook niet met buitenkweek

              #9
              Ik zal nog bij Kelderkastje kijken, maar ik heb de potgrond al gekocht en in de bakken gedaan. Ik heb de autoflower direct in de 40 liter bak gezet, de andere heb ik in een 1 liter bak gezet.
              Wat heb ik inmiddels geleerd....
              • De plantjes stonden inderdaad veel te nat. Echt NAT. Zal in de toekomst niet meer gebeuren.
              • De plantjes hadden al een heel behoorlijk wortelstelsel. Dit had ik niet zo snel verwacht. Toen ze een week geleden in de spongepot gingen hadden ze een worteltje van ongeveer 1 cm. En nu hebbeb ze al veel wortels. Ik denk dus dat ik ze wel iets eerder had kunnen verpotten van spongepot naar 1 liter. Nu maar wat foto's plaatsen....
              IMG_20210511_110357163_HDR.jpg

              Hier boven staan de 3 plantjes in de 1 liter pot. Ik heb maar een beetje water gegeven. Kobus wil zichzelf ook even laten zien en heeft goed geholpen.

              IMG_20210511_111503014.jpg IMG_20210511_111511114_HDR.jpg
              Dit is de 40 Liter bak. Ik heb onderin aan de zijkant gaten gemaakt zodat overtollig water weg kan lopen.

              IMG_20210511_112016427_HDR.jpg IMG_20210511_120341996.jpg IMG_20210511_120525365.jpg
              Alle 40 liter bakken gevuld en in 1 bak de autoflower geplant. Dat hele kleine dingetje in het midden van de foto.

              IMG_20210511_111844284_HDR.jpg IMG_20210511_114756710.jpg

              Ik heb aan alle 40 liter bakken 5 gram Funky Fungy toegevoegd en ik geef vanaf nu water met een PH tussen de 6 en 6.8. Op de foto is het wat moeilijk aflezen, maar de PH is nu 6.2

              Dit was het weer, ik hoop dat de plantjes het goed gaan doen. Tips zijn altijd welkom.

              Groeten Tom en Kobus.





              Attached Files

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                watergeven vind ik het moeilijkste van het hele kweken. je kan hier wel sticky's vinden(topics met uitleg) over watergeven. bij verpotten moet het geloof ik zo nat zijn dat als je een handje fijnknijpt er een druppel of zeven aan water uit te knijpen is. het moet vochtig zijn maar niet nat. en als ze goed zijn ingewaterd hebben ze daarna in een grote pot best lang geen water nodig. kan weken duren. hoe dat buiten gaat werken weet ik niet. prachtig mooi beest, ik hoop voor je dat ie geen wiet lust

              • Silas
                Silas commented
                Editing a comment
                ah daar is Kobus Mooie hond, gras is goed voor de maag.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Kleikorrels onderin doen, zo blijven de wortels niet zeiknat en voorkom je mogelijk wortelrot.

              #10
              Gras vindt Kobus lekker....

              Comment


                #11
                IMG_20210511_181531887_HDR.jpg IMG_20210511_181522505_HDR.jpg

                Ik heb 3 plantjes onder led TL lampen gezet. 2 LED TL lampen 120 cm lang 16W 6500Kelvin
                De Autoflower staat buiten nat te worden.
                Ik heb de plantjes redelijk dicht bij de lampen gezet. De lampen worden niet heet. Ik laat het licht 18 uur branden (tot 00:00 uur) en om 06:00 uur gaan de lampen weer aan. Ik heb begrepen dat dit goed is voor de jonge plantjes.

                Groeten Tom en Kobus

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Tl licht is het meest intens in het midden dus beter de plantjes bij/naast elkaar plaatsen onder het lamp center voor een ev gelijkmatiger groei

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Dit zijn TL LED lampen. Die zijn als het goed is overal ongeveer even sterk.

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Juist

                #12
                ok, goede tip.

                Comment


                  #13
                  Tsja, ik weet niet hoor maar ik kweek alleen maar auto's en alleen maar buiten en ben ook door schade en schande wijs geworden maar als ik iets geleerd heb dan is het wel dat overpotten van auto's (gelukkig) geen probleem is.
                  Ik stop de ontkiemde zaadjes in van die kleine vierkante viooltjes potjes met enkel wat water en ze gaan pas over naar de 50L als de wortels er aan de onderkant uitkomen. Dan is het aan de bovenkant ook al een aardig plantje en het worden uiteindelijk altijd prachtige planten met een flinke oogst. Ik zou me er niet zo druk om maken.


                  Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

                  Comment


                    #14
                    Hallo allemaal, hier weer een update na een paardagen. De plantjes groeien, of ze dit snel doen, dat weet ik niet, maar ze groeien. De zaadjes zijn op 1 mei ontkiemt en de plantjes zijn nu dus ongeveer 2 weken oud. Da autoflower een paar dagen jonger. De LED TL lampen die ik binnen gebruik lijken goed te werken. Om 06:00 uur gaan de tl lampen aan en om 0:00 uur gaat het licht uit. De Autoflower staat al een paar dagen buiten en is nog zeer klein...Ik wacht nog even met het verpotten naar de uiteindelijke pot en buiten zetten van de andere plantjes.

                    IMG_20210515_070129646_HDR.jpg IMG_20210515_070135992_HDR.jpg IMG_20210515_070121170_HDR.jpg IMG_20210515_091329449.jpg
                    Groeten, Tom en Kobus.
                    Last edited by TomEnKobus; 15 May 2021, 09:34.

                    Comment


                    • Nederhigh
                      Nederhigh commented
                      Editing a comment
                      Ah, led tl balkjes. Dat had ik nog niet gelezen. Mooi dat ze er goed op aanslaan. Die 5cm afstand kan met led tl wel weer eens wat anders zijn.

                    • Corleone1933
                      Corleone1933 commented
                      Editing a comment
                      Ik weet niet hoeveel water je ze geeft maar ik denk dat ze te nat staan, te nat, geen tot weinig wortelgroei daardoor kleine planten.

                    #15
                    20210514_172837.jpg Deze is 12 dagen oud wel onder een led lamp
                    buiten-2020, 2021, 2022
                    Hydro-met afjes-2022

                    Comment

                    Bezig...
                    X