Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Purple Lemonade & Zkittlez Autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    mooi, die achterste is ook goed aan het groeien zo te zien
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


      #32
      Ok dan...
      Had de dames in de serre gezet (op het zuiden gericht) ivm de weersvoorspellingen en ik ze niet door en door nat wilde laten regenen.. Nu kom ik thuis en tref ik mooi geel blad met verbrande plekken aan. Komt dit door een te lage luchtvochtigheid? Ik heb ze vanochtend wat water gegeven. Verder vrij weinig aan te doen denk ik zo.
      Of heeft het een andere oorzaak? Dat het ineens te veel voeding uit de grond heeft gehaald terwijl dit niet nodig was?

      IMG_20210629_162645.jpgMorgen komt mijn bestelling van de zakmicroscoop binnen. Ik zie de bloeiharen al oranje worden, echter zou ik graag de trichomen willen bekijken! Denk dat ze bijna klaar is .

      Update volgt!
      ​​​​​

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik denk inderdaad te veel voeding, een lage luchtvochtigheid vinden de dames vaak lekker ik de bloeiperiode. Aan de pistes te zien moet deze nog een week of 4 of langer. De pistes worden vaak snel bruin dan oranje maar vaak als je het dan inspecteert met de micro dan moet het nog wel even.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Is dit geen calcium tekortje ? Geel met bruine spikkels in de bloei, ga ik nog even opzoeken
        Edit. Ik kom uit bij kaliumtekort maar even geen voeding staat erbij. Kan verminderde opname van kalium zijn door teveel van iets anders dan ook dacht ik. Ze wil wel iets zeggen maar zeker ben ik niet...
        Last edited by Wesley pipes; 29 June 2021, 19:57.

      #33
      Hey!

      Moeilijke foto van de trichomen genomen met een zakmicroscoop. Aardig wat milky maar moet volgens mij nog iets langer. Zie onderstaand de foto genomen door een zakmicroscoop
      IMG_20210701_165226.jpgOf is ze reeds klaar om te oogsten? Denk dat het met bovenstaande foto moeilijk te beoordelen is.

      Nog eentje dan!

      IMG_20210701_165807.jpg
      Groetjes!
      ​​​​​

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hee als je dat lelijke kunstlicht uitzet, heb je wellicht een beter beeld van de trigs. Ik heb er ook zo eentje, met 2standen voor het lampje wat er op zit. Bij mij is standje 2 het beste. Maar nog beter als je het overdag doet zonder licht, of likken of je de achtergrond kunt veranderen.

      #34
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #35
        Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
        Thanks!!! Ik zit op nummer 2
        ​​​​​

        Comment


          #36
          die purple buds zien er lekker uit man
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


            #37
            Hey!
            Een update van mijn zijde.

            Er gebeurde niet veel spannends, het was wachten tot er 2 dames oogstklaar waren. Vandaag omgehakt en de grotere bladeren afgeknipt. Zag dat er bij de onderste takken wat bladluis zat. Deze heb ik verwijdert. Tevens de rest geinspecteerd en daar gelukkig niets tegen gekomen. Een reminder voor mezelf dat ik dit naar gelang de dames groeien wat vaker moet inspecteren. Leer momentje!

            Ik heb nu nog 1 Purple Lemonade staan welke in de bloei zit. 1 Zkittlez in de pot die ik door weer en wind buiten laat staan. Ik denk dat ze haar max bereikt heeft met de groei in tegenstelling tot de pot waarin ze staat. Tevens staat er nog 1 Zkittlez in de volle grond. Bij haar heb ik tweemaal getopt. Hier zitten nu 4 hoofdtoppen aan. Merk wel dat ik haar op een ander plekje had moeten zetten zodat ze meer zon zou pakken. Achja, das voor een volgende keer!

            Tot de volgende update! Waarschijnlijk met het drogen.
            IMG_20210718_131321.jpgIMG_20210718_131334.jpgIMG_20210718_131358.jpg
            ​​​​​

            Comment


              #38
              Hello!

              De 2 Purple Lemonades die te drogen hebben gehangem heb ik nu in een weckpot gestopt om te curen. Vooraf gewogen. 30 gram droog in totaal, 15 gram per plant. Vind ik niet slecht voor een eerste keer met alleen maar water geven. De 3e Purple Lemonade welke nog staat zal denk ik ook zo'n 15 gram gaan geven.

              Verder had ik nog 2 Zkittlez waarvan ik dacht dat het Autoflowers waren maar na nogmaals goed de verpakking gelezen te hebben erachter gekomen dat het fotoperiode plantjes zijn. 1 van de dames stond in een 11 liter pot een beetje kansloos te wezen dus deze uiteindelijk een week of 2 geleden ook in de volle grond gezet. Nu staan ze beiden in de volle grond en genieten hier aardig van aan de groei te merken!

              Onderstaand een aantal foto's van de dames.
              IMG_20210803_183345.jpg IMG_20210803_183444.jpg
              IMG_20210803_183507.jpg
              ​​​​​
              Attached Files
              ​​​​​

              Comment


              • DCKFACELVRS
                DCKFACELVRS commented
                Editing a comment
                Thanks Remco! Denk het ook. We gaan zien hoe dit zich later uit gaat pakken.

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Vind ik ook. Mooi plaatsje voor een mooie plant. Geniet van het mooi paars wietje !

              • DCKFACELVRS
                DCKFACELVRS commented
                Editing a comment
                Dank u vriendelijk Wesley Pipes. Heb al wat mogen snoepen van het paarse goedje. Prima te roken

              #39
              Ai,
              ​​​​​​Toprot ontdekt in de bovenste top. Deze eraf gehaald en de overige gecontroleerd op rot. Dit is gelukkig niet het geval! Wat nu te doen met de rest? Is het nodig om het dametje helemaal om te hakken of volstaat het wegnemen van de top met rot?
              IMG_20210808_163258.jpg IMG_20210808_163243.jpg IMG_20210808_163324.jpg

              Attached Files
              ​​​​​

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Zoizo da rot er uit , ja het zomer weer zit niet mee dit jaar , der gaan nog wel koppen rollen dit jaar , goe checken is de bootschap !!

              • Sugar leaf
                Sugar leaf commented
                Editing a comment
                Toprot ontstaat door sporen die door de lucht op jouw plant terecht zijn gekomen. In combinatie met vocht, wat in jouw toppen blijft staan na regen maar bijv. ook ochtenddauw.
                Die sporen zijn niet alleen op die top terecht gekomen en die top is waarschijnlijk niet de enige die vochtig is gebleven. Andere toppen zullen onherroepelijk volgen.
                Ik laat ze dan wel nog even staan en controleer 2x per dag zodat ze zo lang mogelijk door kunnen bloeien. Maar zodra andere toppen volgen kan je beter oogsten...

              #40
              Dank voor de info Sugar leaf , ik zal ze blijven inspecteren!
              ​​​​​

              Comment


                #41
                ​​​​​Dag allen!

                De Zkittlez staat mooi in bloei! Dankuwel zonnetje voor deze heerlijke nazomer dagen.

                IMG_20210906_174728.jpg

                Nu rustig afwachten en kijken wat ze gaat doen
                ​​​​​

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Zkitterend die Zkittles
              Bezig...
              X