Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in een serre / Buitenkweek volle grond (northern light AF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek in een serre / Buitenkweek volle grond (northern light AF)

    Korting op 420shop
    Het verslag begint wat laat aangezien ik maar een account heb aangemaakt in het midden van mijn kweek, van het begin heb ik dus niet echt foto's, maarja beter laat dan nooit zegt men.
    Bij het begin rond midden-eind maart heb ik de zaadjes(Northern Light AF) laten ontkiemen tussen wat vochtig keukenpapier tussen twee borden, van deze methode heb ik later van weg stapt en nu ontkiem ik het zaad in een zaaibakje. (hier heb ik wel al een probleem mee gehad, het zaad was beginnen kiemen maar geraakte niet boven de aarde.)

    IMG_20210530_180542.jpg foto van mijn zaden die nu aan het ontkiemen zijn voor in de tuin bij mijn vader en binnen in de kweektent(beiden autoflowers).

    Achter dat deze ontkiemd waren, een weekje later, heb ik ze geplant in een turfpotje en achter het raam laten doorgroeien, maar nu heb ik gelezen dat dit niet zo goed is wegens het makkelijk schimmelen en het moeilijk doorlaten van de wortels,en dat het extra moeite kost om door de turf tekomen , bij mijn plantjes kwamen de witte topjes van de wortels er na 3 weken door, achter dat ik de wortels erdoor zag komen heb ik deze overgeplant met het turfpotje er nog aan en niet open gesneden. Dit was een fout dat ik heb gemaakt en hierdoor zijn mijn plantjes wat aan de kleine kant, de volgende zaailingen gaan gewoon weer in een plastieken potje :p
    IMG_20210530_181516.jpg turfpotje.

    In de serre heb ik de grond eerst voor bemest met een vaste organische voeding van DCM 6-3-12, hierachter even de aarde omgespit, fijn gelegd en de plantjes erin. Ook heb ik de raampjes open laten staan, op advies van QnQ om schimmelvorming en toprot te voorkomen.
    Een week na het planten in de volle grond ben ik begonnen met opbouwend vloeibare groeivoeding 10-4-7 te geven. eerst 1/4de dan 1/2de en dan de volle dosis, over een periode van een week.
    Een week daarachter begon ik de eerste vormen van de voorbloei te zien en ben ik overgeschakeld naar vloeibare bloeivoeding, 4-6-6, aangezien de voeding minder sterk is heb ik vaneerstekeer de volledige dosis toegediend.
    IMG_20210517_180304_3.jpg IMG_20210517_180157_3.jpg eerste plantje, de grootste, twee weken(17/05) na de overplanting in de serre met de eerste tekens van de voorbloei
    IMG_20210517_180227_3.jpg IMG_20210517_180559.jpg het tweede plantje, de kleinere. Idem aan de eerste qua datum

    In de week van deze foto's, en nog wat dagen vooraf, was het zeer slecht weer en nauwelijks 1 uur volle zon, constant regen enzo echt om van te wenen.
    Gelukkig hebben de weergoden ons deze week weer mooi weer gegeven en zijn de plantjes er vollop van aan het genieten :p

    IMG_20210530_145528.jpg IMG_20210530_145549.jpg De grootste van de 2 planten, weer twee weken later(30/05), stralend in de zon
    IMG_20210530_145539.jpg IMG_20210530_145558.jpg De kleinere, ook vandaag getrokken.

    Ik vond het wel wat vroeg bij de eerste tekenen van de voorbloei aangezien het nog zo kleine plantjes waren, hopelijk groeien ze nog een beetje door.
    Tijdens het nemen van de foto's vandaag heb ik een lindepijlstaart mot gevonden in de serre, en ik heb deze gerehabiliteerd uit de tent, wat zonde voor dat beestje.

    IMG_20210530_145350.jpglindepijlstaart in de serre. IMG_20210530_145746.jpg gerehabiliteerd en blij, voor zover een insect blij kan zijn :p

    Ik hou jullie nog op de hoogte, maareuh moet ik dit doen als een edit van deze post of gewoon een reactie plaatsen met de updates?




    Attached Files
    Last edited by Conqueringlion; 5 June 2021, 20:50.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    #2
    Updates doe je gewoon steeds in een nieuwe post hieronder.
    Mooie mot
    Succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    #3
    Succes. Je kunt.er.nog.bijzetten binnenkort.
    Vanaf nu is het weer lekkerder.

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      dankje, ik zou dat best wel willen maar ik woon nog bij mijn ouders dus dat word zal pleiten worden :p

    #4
    Ik zou er zeker een paar bij zetten, van deze zul je niet veel rookplezowr gaan krijgen. Heb je al eerder in je kast wiet gekweekt?

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      aangezien ik nog bij mijn ouders woon zal het pleiten worden voor meer plantjes te zetten, maar ik zal het proberen, ik was wel van plan om achter dat deze klaar zijn er weer een paar te zetten maar misschien doe ik de volgende keer wel 4, afhankelijk van hoeveel ik er mag :p , en nee dit is de eerste keer dat ik in een kast kweek.

    #5
    Ok die kas ziet er wel goed uit maar voor weed plantjes lijkt hij me toch iets te grof. Kijk die plantjes waar je nu al topjes aan krijgt zal niet veel worden als je geluk hebt 5gr. Als je nu nieuwe zet met goed weer dan gaan die grammen straks ook de lucht in. En een plekje buiten de kas. Maar je bent goed bezig kerel.

    Comment


      #6
      Kunichika Ja idd, het was om even uit te proberen, de plantjes bij mijn vader gaan buiten staat en niet in een kast, maar wat bedoel je precies met dat de kast te grof is? De lengte kan ook liggen aan dat ik ze heb voor gegroeit in maart achter het raam, als ik ze vanaf het begin buiten zet denk ik wel dat ze wat meer zullen opbrengen.
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


        #7
        Lijkt of hij de zon iets te veel tegenhoudt

        Comment


        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          oh ja, er hangt een tak van een berk boven, waardoor hij in de namiddag in de schaduw zit, ik ga hem wel proberen weg te halen, het zaaibakje staat wel in de volle zon, voor referentie

        #8
        Leuk verslagje, ik ben vorig jaar bij mijn eerste keer ook in de turfpotjes getrapt, niet geschikt voor cannabisplantjes omdat de wortel niet vrij door kan groeien gaat er een hoop energie/opbrengst verloren, dit is helemaal belangrijk als je autoflowers hebt omdat die minder tijd hebben om te herstellen van fouten/stress.

        Ik zou als ik jou was wel op 1 of andere manier opnieuw beginnen, niet dat je deze planten dan weg zou moeten doen maar misschien kan je een andere plek zoeken voor de nieuwe zaadjes? Misschien ken je nog een verlaten plekje ergens waar niemand komt... dan kan je daar bomen kweken toch?

        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          goed gedacht, ik kan ze ook voorgroeien terwijl dat deze nog aan het uitbloeien zijn maar ik heb gelezen dat autoflowers niet van verpotten houden, dus als ik ze in een grotere pot zet om daarachter in de volle grond te zetten, dat ze veel stress zal opleveren, nu kan ik wel nog 2 planten bij zetten in de serre, daar is er nog plaats genoeg voor, maar zorgt de bloei van de omringende planten niet dat ze ook (vroeger) in bloei zullen schieten?

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Dat zijn een paar goede opties die je daar noemt.. ik denk niet dat de bloei van andere planten ervoor zorgt dat ze eerder in bloei gaan. Bij autoflowers is de bloei vooral genetisch bepaald dus zou niet uit moeten maken. Ik heb vorig jaar ook een plant van een pot in de volle grond gezet die reageerde daar heel goed op alleen het was geen autoflower.. uiteindelijk kan ik alleen maar meedenken en adviseren jij zult het zelf moeten beslissen wat je doet.

        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          Dat is waar, ik apprecieer dat je meedenkt, bedankt Ik zou wel een normale plant kunnen zetten maar ik heb dr verschrikkelijk veel toprot me gehad, en nu had ik gehoord dat dit in een serre nog erger is qua toprot, ik zal wss nog 2 autoflowers bijzetten in de serre.

        #9
        Hey, ik ben ook een belg en heb ook een serre thuis, zou ik je wat vragen kunnen stellen? ik kan de hulp waarschijnlijk wel gebruiken

        Comment


        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          Tuurlijk, vraag er maar op los

        • MathiD
          MathiD commented
          Editing a comment

        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
          ik denk dat ze dat wel zullen overleven mits ze der in gezet worden vanaf de start, in jamaica wordt het soms ook 35 graden, en die planten daar doen het goed :p , de optimale groeitemperatuur is 28 graden, zitten er ruiten in uw serre? ik zet 3 van de 6 ruiten open voor wat tocht, anders kan je de deur openlaten, een ventilator kan ook wel helpen, maar dan moet die naar buiten gericht staan en niet op de planten, maar ruiten zijn een betere optie, kijk eens hoeveel het afkoelt met de deur open.

        #10
        UPDATE

        Vandaag heb ik nog twee plantjes bijgezet in de serre, beiden autoflowers.
        Dit keer zonder turfpotjes en een kuil gemaakt met stek/zaaigrond voor betere worteling.
        De redenering achter dit is dat ik wil zien hoeveel het voorgroeien achter het raam in maart en het slechte weer in april, en de turfpotjes impact heeft gehad op de plantjes, Ook heb ik nu extra perliet in de grond heb gemengd voor extra luchtigheid.


        IMG_20210601_130935.jpg IMG_20210601_130925.jpg

        De zaden voor bij mijn vader zijn aan het ontkiemen, met die wil ik zien hoeveel de serre een impact heeft tegenover buiten in de open lucht, waar deze plantjes zullen staan.
        Geduld is een schone deugd.
        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

        Comment


          #11
          Nice! Ik heb er momenteel ook 3 buiten staan die begonnen zijn in de serre en gezaaid zijn eind Maart. Laatst ook 2 nieuwe geplant die gelijk buiten staan ter vergelijking. Ik ga je volgen om jouw bevindingen te kunnen waarnemen! ​​​​​
          Last edited by DCKFACELVRS; 1 June 2021, 19:25. Reden: Extra beetje tekst toegevoegd ter verduidelijking
          ​​​​​

          Comment


          • Conqueringlion
            Conqueringlion commented
            Editing a comment
            Hoe meer zielen, hoe meer vreugd Succes met je kweek!

          #12
          UPDATE

          Hallo beste mensen hopelijk hebben jullie niet zoveel last gehad van de onweren de voorbije dagen.
          De plantjes voor buiten bij mijn vader zijn uitgekomen en ik heb ze zo snel mogelijk in de volle grond te planten, de planten zijn weer gezaaid in een zaaibox met zaai-/stekgrond en vochtig gemaakt.
          Bij het planten in de volle grond heb ik een putje van ong. 5 cm in diameter zaai-/stekgrond gedaan, en ongeveer 5 cm diep, de grond waarin ze staan is een zand-leem grond, ik ken de exacte percentages niet.

          IMG_20210604_182110.jpg IMG_20210604_182123.jpg IMG_20210604_182158.jpg IMG_20210604_182549.jpg Alle plantjes in de volle grond met een putje zaai- stekgrond.

          De grotere planten in de serre zijn al wat aan het verdikken, ook heb ik vandaag de meeste takken van de berk die boven de serre hingen afgedaan, je merkt het verschil immens :p


          IMG_20210605_140545.jpg IMG_20210605_140611.jpg De grotere plant die ik in een turfpotje had geplant.
          IMG_20210605_140627.jpg IMG_20210605_140636.jpg De kleinere ook met turfpotje in de grond.

          De twee andere planten die ik had geplant zonder turfpotje in de serre zijn ook goed aan het groeien, de ene heeft wel wat strek maar de andere blijft redelijk compact, ik hoop dat het met de verwijderen van de takken boven de serre, de strek er wat uit kan halen. Ook is het mooi te zien op de foto hoe de planten bezig zijn met de fotosynthese, de planten lossen waterdamp en omdat de lucht zo verzadigd is met luchtvochtigheid, kan de waterdamp niet oplossen en wordt opgehoopt aan de uiteinden van de bladeren, dit kan je mooi zien op de 1ste foto, hier was een bepaalde naam voor, die ik ooit had gezien in biologie maar die ben ik helaas vergeten :p

          IMG_20210605_140518.jpg image_407012.jpg

          Greetz ✌️
          Last edited by Conqueringlion; 19 June 2021, 20:57.
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


            #13
            hej mensen
            Lekker weer de afgelopen dagen, ik zie wel graag onweer, wel zijn de wolkenbreuken altijd even bang afwachten of dat er geen hagel bij zit.
            Nu heb ik jullie advies op gevolgd en heb nog maar wat plantjes bij gezet, eerst was ik van plan om mijn kweektent uit te testen met 4x autoflowers in potten van 15l met growmix van plagron, maar na even denken heb ik de plantjes terug naar buiten gehaald, de reden hiervoor was een samenloop van omstandigheden en het voornaamste dat de zon gratis is. Dus hou ik het binnenkweken maar even tot deze winter. Ook heb ik mij een vergrootglas van 30x gekocht om te kijken welke kleur de trichomen hebben, maar deze heb ik nog niet in ontvangst gekregen.
            IMG_20210619_195534.jpg IMG_20210619_195521.jpg Een close up en zijaanzicht van de kleinste die ik voorgekweekt had.

            IMG_20210619_195409.jpg IMG_20210619_195509.jpg De grootste van de twee voorgekweekte in turfpotjes. Er komen aan sommige bladeren licht witte randen van 2mm ong. straks ff opzoeken wat dit betekend, of als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.
            IMG_20210619_195610.jpg IMG_20210619_195557.jpg
            De twee in de serre die achter de voorgekweekte zijn geplant, aardig veel strek, wat hetgeen die kunichika zei bevestigd, namelijk dat de plastiek niet genoeg licht doorlaat. De plant op de 2de foto vertoont al tekenen van voorbloei maar ik zie nog geen vorm van bloei in de top. Het verschil met de planten met turfpotje is dat ik veel sneller okselscheuten zag, de scheuten in het eerste setje bladeren heb ik gediefd achter een paar dagen zodat ik hier niet teveel aan moest prutsen, ook is er in de hoogte al een verschil te merken. Ik ben nu ook begonnen met wortelstimulant te geven, plagron power roots.

            IMG_20210618_162057_3.jpg IMG_20210618_162045_3.jpg IMG_20210618_162137_2.jpg IMG_20210618_162127.jpg
            De planten die ik bij mijn vader heb gezet in de moestuin hebben nog niet zoveel strek, de grond is overigens nog zeiknat door de stortbui die in de nacht van donderdag op vrijdag overtrok, gelukkig zat hier geen hagel bij. De plantjes liggen ook nog redelijk neer door de regenval. aangezien hier nog zoveel water in de grond zit ga ik de komende week nog geen water met powerroot bijgeven, dit geldt ook voor de potten.

            IMG_20210619_195755.jpg IMG_20210619_195748.jpg de plantjes in die eigenlijk bedoeld waren voor de testrun in de kweektent. de eerste heeft een aanval van bladluizen overleeft, gelukkig zaten er redelijk veel larven van lievenheersbeestjes in de tuin, die maar al te graag een handje hielpen, ook heb ik ze er zelf afgedaan maar ik ben er ongetwijfeld een paar vergeten die de larven dan hebben opgegeten bij nadere inspectie. de plant stelt het allesinds goed nu, deze staan niet in de serre, al heb ik ze bij de stortbui wel snel even binnen gezet, in het midden van de nacht rond 2u , en de ochtend erop had ik examen, lekker :p

            IMG_20210619_195726.jpg IMG_20210619_195718.jpg Deze heb ik in de pot zelf laten ontkiemen met een kuil zaai- en stekgrond en met wat plastiek afgedekt, de 2de kreeg zn zaaddop er maar moelijk af, de zaaddop zelf was al snel gebroken, het vlies achteraf was wel wat prutswerk(gelukkig was er een uitstulping op het vlies) maar eenmaal die ervan was sprongen de blaadjes meteen open, was mooi om te zien.
            zo eindelijk alles behandeld sorry voor de muur van tekst maar de plaatjes maken het wat doenbaarder :p
            Yeet
            Geduld is een schone deugd.
            Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

            Comment


              #14
              Lekker bezig en tof dat je ouders je niet tegenwerken!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #15
                Hork Ja idd, daar ben ik hun zeer dankbaar voor Nette foto's man wat een mooie groene zee, ik zag dat je zo van die ronde metalen ringen had voor LST, merk je het verschil zo hard? en waar kan je deze kopen?
                Geduld is een schone deugd.
                Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                Comment

                Bezig...
                X