Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BYP kan weer niet stilzitten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    En toen ging het een week lang keihard regenen..

    Tja.. die ene die bijna klaar was, de onbekende plant, zou een ak47 autoflower moeten zijn, blijkt geen van beide te zijn...

    Die moest om.
    Want ik had hier en daar al een beetje toprot gespot, en dan nog eens een week lang zulke regen, als ik die had laten staan was dat niet goed afgelopen

    Dus na 7,5 week bloeien, was het tijd deze dame om te hakken
    Hopelijk wil ze een beetje goed smaken na het drogen en curen
    De variegated topjes heb ik 'apart' opgehangen want die gaan we op THC laten testen en die zal een smaak test ondergaan waarbij een groene top van dezelfde Plant (genetisch identiek) als controlegroep word gebruikt

    de laatste foto's van deze plant (geen zorgen, nu nog 4 DSCZ te gaan waarvan 1 lowryder pheno, en die ene killingfields F7, die een vrouwtje blijkt.
    En die begint pas net aan de bloei!
    Dus voorlopig volgen nog vele updates


    ​​​​​​Oja, ik heb tot nu toe enkel de fan leaves verwijderd, ze hangen nu in m'n tentje, met afzuiging aan, niet vanwege de geur maar omdat het nog een beetje vochtig was van de regen en ik dus graag zoveel mogelijk lucht verplaatsing wil

    die wil ik wel t liefst nog even knippen voordat ze droog zijn, Marja als je qua planning geen tijd hebt.. we zullen zien wat ik nog half nat knip en wat droog

    Okeoke komt ie dan, fotooos

    2251 (3).jpg 2251 (1).jpg 2251 (4).jpg 2251 (2).jpg 2252 (2).jpg 2252 (1).jpg 2252.jpg 2251.jpg 2255.jpg 2255 (1).jpg ​​​​​​

    hopen dat dat een lekker rokertje word


    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Nee hoor, is een somatische mutatie geweest

      Genotype is hetzelfde, enkel een ander fenotype

      Als ze genetisch anders waren, zou ik het variegated kunnen doorgeven middels zaad/voortplanting gezien het onderdeel van de genen zou moeten zijn.
      Kan je verzekeren dat dat niet gaat lukken want dan had het vanaf ontkieming al aanwezig moeten zijn

      Als t een virus was, was een van de vele pogingen om het virus via het plantensap te verspreiden naar andere planten wel gelukt

      Ik heb me in de afgelopen jaren verdiept in Variegated planten en er een bedrijfje in opgestart zelfs
      Mn hobby is cannabis, maar mn beroep is variegated planten
      Last edited by BackYardPlant; 27 September 2021, 12:44.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hmpf, dan niet.

      Kan me niet voorstellen dat die toppen niet anders zijn.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Lekre voorraad.

    #62
    Okay, mooi voorbeeld dan;

    een van mn variegated Tijm plantjes
    2257 (3).jpg


    Dit is een stek, deze heb ik als 1 kleine scheut van een bestaande variegated moederplant genomen. Ik kan van deze plant ook weer nieuwe stekken nemen/maken door scheutjes te laten wortelen.

    Of ik nou een scheut pak die volledig groen is qua fenotype of een die volledig geel is, of eentje die bont is/ er tussen in zit, ze zijn genetisch nog altijd exact dezelfde plant.

    2257.jpg 2257 (1).jpg 2257 (2).jpg

    Maar het fenotype van de stek die ik steek/neem, bepaald wel hoe de nieuwe stek eruit ziet. Toch zal deze ondanks het unieke fenotype, een identiek genotype hebben al alle andere stekken van dezelfde moederplant, ongeacht het uiterlijk/fenotype





    Kijk, ik weet ook niet alles. Mocht ik er naast zitten hoor ik dat natuurlijk graag! Mits wetenschappelijk onderbouwd..


    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      10% van stekken slaat niet aan Knettermug.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Ja daar ben ik achter gekomen, niet eerst in verdiepen hoe of wat.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zo leer je, dus eerst in de groep gooien helpt.

    #63
    Sow ik heb me een ontdekking gedaan Anderhalve dag laten drogen na enkel de fan leaves verwijderen en dan de sugar leaves knippen en t knippen is ineens een stuk makkelijker, de blaadjes blijven al omlaag hangen/omhoog staan als je de tak omhoog houdt om te knippen, zonder zo droog te zijn dat ze irritant zijn on langs te manoeuvreren

    Denk oprecht dat dit m'n nieuwe manier van knippen gaat zijn, k heb dit nu per ongeluk door tijd gebrek ontdekt

    Fotosessie van 1 top tijdens t knippen

    2260.jpg 2260 (2).jpg 2260 (6).jpg 2260 (3).jpg 2260 (5).jpg 2260 (4).jpg 2260 (1).jpg ​​​​​​
    ​​​​​​

    ​​​​​​K Denk nog altijd dat t een sativa is

    niet verkeerd voor outdoor


    Oja, kwam ook deze ff tegen tijdens t knippen
    Ben wel benieuwd naar jouw mening over deze dan, Rreppellsteeltjam , qua hoe deze top genetisch in elkaar zit (oprechte nieuwsgierigheid)
    2261 (2).jpg 2261 (1).jpg 2261.jpg ​​​​​​

    tot de volgende​

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Licht en luchtig, boursin.

      Kheb ze zelf ook, is lichtgebrek, wiet is prima.

    #64
    Ughhhg ik ben een blinde idioot Heb toprot gespot in de lowryder besloot m om te hakken, bekeek de rest van de planten nog eens goed, biel rot ontdekt... Blijkbaar heeft de afgelopen 2 dagen de rot hier feest kunnen vieren... Janken... Boel rot weggeknipt en hopen dat t t overleeft... Hoofdtop en zaadtoppen voornamelijk weg moeten knippen, das eigenlijk nog t ergste ook, t gaat mij vooral om het zaad nu en daar kwam ik er veel, onderontwikkeld en nog lang niet rijp, van tegen...

    Zucht

    maargoed, wie weet hou ik er toch nog wat zaad aan over.. echt stom eigenlijk dat ik de toppen die t minste zonlicht vangen voor zaad heb gebruikt, die gaan er ook als eerste aan als er rot door ochtenddauw kan ontstaan...


    Maargoed, wel in ieder geval van de DSCZ lowryder pheno kunnen oogsten

    en waarschijnlijk komt er van de andere DSCZ ook nog wel wat af.. bidden om zaad...

    2265.jpg 2265 (1).jpg ​​​​​​

    2266 (4).jpg 2266 (3).jpg 2266 (5).jpg 2266 (6).jpg 2266 (1).jpg 2266.jpg

    Kwam ook nog gek blad tegen op de lowryder pheno van de DSCZ

    2266 (2).jpg ​​​​​​

    Binnenkort meer over de toprot



    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Mooi knotsen toch

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Jammer van de rot, bijna niemand blijft gespaard. Mooi wietje en foto's , laat ze smaken !

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ja da gelukkig wel

      Ja echt he... Thanks!!

    #65
    2273 (5).jpg De eerste keer was t janken dat ik een blinde idioot ben Dit keer, gelukkig ben ik een blinde idioot die toch nog even nogmaals keek

    de bloemen zien er extra dik en ver ontwikkeld uit voor de fase/leeftijd.. maar das niet omdat de bloemen zo dik aan t worden zijn, ze zitten gewoon vol met zaad!!!
    Heb niet goed gekeken, er zit gewoon volop zaad in!! Enkele niet rijpe zaden maar voornamelijk rijp
    De top die ik in de eerste instantie op zaad checkte was er een die ik 2 weken terug nog extra has bestoven, voor het geval dat. Logisch dat die nog niet rijp waren! Maar de rest dus wel!!!

    Dus ik heb in elk gevak alvast wat DSCZ F2 zaden

    Ik ben al vast tevreden met de buitenkweek van dit jaar
    die 3 autos nog ff laten afbloeien en we zijn klaar


    Las bij LR2 dat ie niet verwacht dat ie zn planten die nu nog 8+ weken moeten af kan laten bloeien, dan gok ik dat dat m hier ook niet word eerlijk gezegd
    Dus even kijken wat ik met die killingfields doe want weggooien is zonde....


    Anyway

    Fotos van een van de vanwege toprot verwijderde toppen plus diens zaad




    2272.jpg 2272 (2).jpg 2272 (1).jpg 2273 (4).jpg 2273 (2).jpg 2273 (4).jpg 2273.jpg 2273 (1).jpg 2273 (3).jpg

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      *dat lr2 verwacht dat ie ze niet meer af kan laten bloeien*
      Typefout

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Typefout kan je verwijderen/herstellen.
Bezig...
X