Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BYP kan weer niet stilzitten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik zie op de laatste 2fotos wat rot zitten, doe jij je planten wel dagelijks inspecteren. Of zie ik het verkeerd?

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Dagelijks controleren gaat een beetje lastig met planten die een paar km van je huis af staan :p
      Dit zijn die uit mn ouders tuin he

      Btw als t goed is kan je nog wel meer toprot spotten dan 2 foto's
      Heb een boel fotos van alle rot gemaakt haha

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Oww ja, dat heb ik waarschijnlijk wel eens gelezen. Maar met alle draadjes doe ik volg is het allemaal wat lastig bib te houden, hoe de situatie is. Maar ja je ziet ook direct de dont's als je buiten wiet wilt kweken in Nederland. Check je ze een paar dagen niet met deze omstandigheden, zijn ze direct aan het haperen of rot schimmel noem maar op. Ik neem aan dat je de slechte spots ruim verwijderd hebt. Anders houd je niks meer over. Of je vraagt je ouders om er op te letten.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ah nee heb ze maar gewoon geoogst
      Mn wiet is ook bijna op, had sws al bijna niks door alle rot

      Ga afdak oid regelen voor de auto's in mn eigen tuin van eigen zaad zodat ik die beter kan laten afbloeien dan al die zielige niet volledig afgebloeide autos die ik tot nu toe allemaal geoogst heb dit jaar
      Ruk regen

    #32
    Even een kleine update, er zijn bloemetjes enzo dus dan vind ik plaatjes maken net effe wat leuker, en t meeste is mn eigen zaad dus dan ben je toch wel trots natuurlijk

    Maar we beginnen met iets wat niet eigen zaad is!
    Ik had een paar jaar terug Ak47 autoflower reguliere zaden gekocht, om mee te kruisen
    Maar jullie hebben t verhaal hier al gelezen over hoe dat geen Autoflower en ook geen ak47 blijkt te zijn Ik zei dat ik dacht er sativa in te herkennen wat me gezien de vroege bloei enorm verbaasde

    2104.jpg 2103 (3).jpg 2104 (1).jpg
    naja..
    Wat denken jullie?
    Sativa of Indica?



    En dan nu
    Dark Side Cookies X CheeseRyder
    AKA
    Dark Side CheeZ

    De dame met korte groei pheno is weer terug!
    Bestoven en al door een heer met korte groei

    Voor 3e week in de bloei zijn (gewoon vanaf t begin van haartjes ontwikkeling, preflowers uit de oksels niet meegerekend, ik vind die eerste 2 weken gewoon meetellen hoor, bloei is bloei... Zal wel aan mij liggen) of zoals sommige het noemen eerste week "echte" bloei ziet ze er zeker niet verkeerd uit

    2102.jpg 2103 (1).jpg 2103.jpg 2103 (2).jpg

    En de lange lange dame begint ook pruikjes te vormen
    Kennie wachten om die toppen te zien ghehehe
    2103 (5).jpg 2103 (4).jpg
    Tot de volgende

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mooi hoor ! Ik mis toch altijd tussen soortjes en genetica , dus gokje wagen doe ik niet

    #33
    Misschien handig voor de toekomst: de lowryder en alle lijnen die daar van afgeleid zijn, hebben soms de neiging tot dweggroei.
    Het lijkt mij verstandig om daar in je kruisingen rekening mee te houden; selecteer ook op formaat, anders blijf je dat kleine erin houden. Het zou zonde zijn om een super lekkere soort te maken die niet groter wordt dan kniehoogte.
    Om die reden ben ik helemaal gestopt met -ryder genetica en heb ik de focus gelegd op grotere AF's.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ja klopt merk ik inderdaad ook, de mannetjes neigen heel erg sterk naar dwerggroei, heb er al 4 of 5 ofzo weggedaan omdat ze te klein waren

      Jaaa zeer zeker! Ik selecteer eerst op formaat en ga dan tussen de grote planten pas selectie maken op smaak, toprot bestendigheid, etc.

      Ja klopt, zeer zeker!

      Heb jij het dan ook over de eerste kruising of juist dat het in de 2e kruising/terug kruisen op zichzelf het gewoon alsnog weer tevoorschijn komt?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Het lijkt redelijk ingebakken te zijn, dus als je nu selecteert op formaat, dan kan het gewoon voorkomen dat je een generatie later toch weer tegen dwerggroei aan loopt. Het ziet er naar uit dat er meerdere genen bij betrokken zijn, die aan/uit kunnen en dat maakt het erg lastig om een goede selectie te maken. Natuurlijk zul je na een generatie of 4 op formaat selecteren wel kunnen zeggen dat je die dwerggroei er redelijk uit hebt. Maar er zijn voldoende breeders die daarom alles wat met lowryder te maken heeft links laten liggen; het is een onstabiele factor die moeilijk in kaart te brengen is.

    #34
    Weer een boel plantjes kapot gemaakt vandaag
    Maar tijdens breeden/selectie maken, moet je nou eenmaal streng zijn

    Paar mannekes weggedaan, eentje begon te bloeien al op de 5e node/ t 5e bladerset/ t eerste 9 vingerige blad, lowryder photo dus, en de ander op de 6e, ook te lowryder achtig dus
    heb er nu nog 2 over, die staan weer op een veilige plek beide begonnen pas op de 8e node/bladerset, dus ben benieuwd welke van de 2 ik uiteindelijk als papa ga kiezen

    Oja, hier en daar blijven in de potten nog steeds een boel zaadjes opkomen
    Vond t eerst zo vreemd dat er zo weinig opkwam, nu vind ik het zo vreemd dat t zo laat alsnog opkomt, sommige wel 2 maanden na t zaaien, na 5 dagen weken.. wtf?
    Maar die worden iedere keer overschaduwd en heb nu genoeg 'lange' dames en de juiste 'lange' heren voor de selectie, dus deze mini plantjes zijn niet meer nodig en er ook uitgegaan, samen met de overbodige heren
    2119 (1).jpg2118.jpgzo paars?! Das nie goe

    De andere DSCZ hebben nergens last van
    2119 (2).jpg ​​​​​​
    EN vergelijk dat blad eens, links is de verdachte, rechts is een zeker weten DSCZ​
    2118 (1).jpg ​​​​​​

    Yea no way dat het een DSCZ is, dus die is er ook uit!!!
    Die gaat eind september pas in de bloei en moet dan nog 23 weken. No way Jose dat we dat ook maar gaan proberen he! Kan ik ze in maart oogsten als ik geluk heb, dat gaat M echt niet worden

    2118 (2).jpgfun fact, als je het verslag terug leest zie je dat ze allebij op hetzelfde moment ontkiemt zijn. Ziet er ook zeker zo uit nu, qua groei.....
    ColJam je ben n loser
    zoek de verschillen (speelt de rechter/DSCZ wel n beetje vals, is al begonnen met pruikjes aanmaken en heeft de strek al ingezet)

    image_413203.jpg​^ die oude foto die ik daarnet bedoelde, van pagina 2. Eerlijk, ik vond m/dr toen al in verhouding traag en er anders uitzien, was vanaf ontkieming al een twijfelgevalletje Oja, rechtsonderin is dus die ene overgepotte man die nu ergens anders staat, de linker van dat trio was een korte groei man en is omgegaan, die er boven is de vrouw (met lange groei) die nu als enigste nog in de pot staat. De 2 die vanaf ontkieming t grootst waren, zijn uiteindelijk ook de grootste plantjes geworden


    Verbaas me wel over de Killingfields F7, ga nou bloeieennnnnn, t is eind augustus, show je pre-flowerssssss, je hoeft niet veel groter te worden dan een autoflower al helemaal als je een mannetje blijkt want ik wil een vrouwelijke killingfields met roze toppen als moederplant bestuiven met een DSCZ dus als je een mannetje bent ga je toch om

    image_415574.jpg

    Was um weer
    Tot de volgende
    Last edited by BackYardPlant; 28 August 2021, 19:30.

    Comment


      #35
      Ik moet even mn verbazing er uit gooien, fatsoenlijke update volgt later nog
      die sativa achtige onbekende plant wat een ak-47 autoflower had moeten zijn volgens de verpakking die veel groter is geworden dan een autoflower, begint nu nog sterker te ruiken nu de bloemen beginnen te ontwikkelen

      Ik zweer het je, deze plant ruikt naar snoep!?!
      Zou zweren dat ik skittles of iets anders met super sterke zoetstoffen ruik, wtf????

      W?! T?! F?!!?


      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Berrybomb, speedy chile, snoep/bessen geur.

      #36
      "ak-47 autoflower" die geen ak-47 en geen Autoflower blijkt te zijn, zie bovenstaande tekst

      ze ruikt naar kunstmatige zoetstoffen.... Pick a famous candy and you can name her after it, lol
      ​​​​​​ 2127.jpg 2125.jpg 2126 (1).jpg 2125 (2).jpg 2125 (3).jpg 2126.jpg 2125 (1).jpg ​​​​​​

      Lol ik heb deze meerdere malen zitten overwegen eruit te trekken om ruimte te maken voor een van mn eigen zaden, mag k effe toegeven​ dat k heel blij ben dat ik dr heb laten staan?

      Wat een toppenzee

      Maar deze staat in de volle grond dus hopelijk blijft het droog

      Begon begin augustus te bloeien dus nu op week 4 van de ??? Geen idee we zullen zien
      Last edited by BackYardPlant; 31 August 2021, 11:48.

      Comment


        #37
        Ziet er in iedergeval wel goed uit hoor! dat wordt smullen als ze het komende weer goed doorbrengen...

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Ghehe dankjewel
          Ja ik hoop het wel!!

        #38
        Zien er lekker uit zeg! Die laatste vooral
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Dankjewel!! Ben heel benieuwd hoe t uiteindelijk gaat smaken en roken

          Alles wat ik nu heb staan is 1 grote verrassing

        #39
        Even een update van de eerste korte dame en de eerste lange dame die beide in de bloei zijn

        Korte dame is bestoven met een korte heer (de korte heer is al weer weg/om) echter ben ik zelf niet van plan hier wat mee te gaan doen, maar stel dat ik een keer eind van t jaar door omstandigheden sneller moet omhakken, kan ik altijd nog een lowryder versie van mn eigen doort neerzetten in de dan korte tijd die ik dan nog heb maar is gewoon als back up, ik had de plantjes toch dus waarom niet wat stuifmeel overbrengen, right? Zaden zijn lang zat houdbaar

        Hier en daar zie je wellicht wat zaadjes zitten maar t merendeel is gewoon mooie toppen

        2132 (1).jpg ​​​​​​
        2132.jpg 2133 (2).jpg 2133.jpg 2133 (1).jpg ​​​​​​
        week 4 van de 10-12? (vaderplant moest 10 weken bloei moederplant moest 12 weken bloei)​​
        nog 6 - 8 weken te gaan
        Vind dr al veelbelovend ​​​​​​


        En de lange dame, is nu ook bestoven, door de langste heer (jaja ik heb ook onder de lange heren nu een keus gemaakt wie de papa gaat zijn, ik had verkeerd gekeken, de ene begon bloei bij 8 nodes de ander bij 9 dus ik heb die van 9 nodes voordat bloei komt gepakt als papa

        2134 (3).jpg 2134 (2).jpg 2134 (1).jpg 2134.jpg 2134 (4).jpg ​​​​​​
        Die zit nu op de 2e week van de bloei van de 10-12​

        Comment


          #40
          Kiek! Daar hedde die warme droge nazomer waar ik t over had Screenshot_20210904-093120.png

          Comment


            #41
            Planten staan er mooi bij!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Dankjewel!
              Hopelijk blijft dat zo

            #42
            Hopen dat de voorspellingen voor volgende week nog aanblijven en we inderdaad nog een mooie nazomer krijgen. Zou erg fijn zijn!
            ​​​​​

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Ja ik hoop het ook, maar moet haast wel
              De natuur wil toch graag balans
              Na zo'n kut zomer moet er wel een momentje van zon komen.. na regen komt zonneschijn

            #43
            2153.jpg Dark Side CheeZ

            De eerste lange dame gaat wss ook de gene zijn die ik selecteer als mama

            Nu op de 3e week van de bloei
            Nog zo'n 9 weken te gaan Shes getting frosty


            2152 (2).jpg 2152.jpg 2152 (1).jpg 2153 (5).jpg 2153 (3).jpg 2153 (4).jpg 2153 (1).jpg 2153 (2).jpg

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Metadata kan je ook gewoon uitzetten toch?

            • Reefer
              Reefer commented
              Editing a comment
              Als je het forum je afbeelding laat schalen krijg je ook kwaliteitsverlies.

            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Geen idee haha

              Oh wacht
              Serieus?
              O das best logisch eigenlijk....

              Volgende keer eens op large klikken ipv medium

            #44
            De ak47 auto die geen auto blijkt en niet naar ak47 ruikt doet het opzicht wel goed

            Begint mooi dr ding te doen
            In mijn ogen overduidelijk een sativa, maar ben nog steeds benieuwd wat andere denken, want ik weet lang niet alles en kan 't ook enkel op m'n relatief weinig ervaring baseren
            Ben wel heel benieuwd hoe lang die moet
            Ziet er nog uit alsof ze volop in de bloei is, compleet witte haren nog

            Zou nu zo rond de 5 weken moeten zitten
            Begin augustus begon de bloei, dus dan zitten er nu eigenlijk 5 weken op
            Denk dat we nu net de 6e week ingaan
            Sowieso nog minstens 2 weken dikker worden.
            Ben benieuwd of ze dan nog veel langer moet..
            Sommige zijn na 8 weken al klaar, sommige pas na 12...

            ​​​ 2162.jpg ​​​​​​

            2163 (2).jpg ​​​​​​

            2163.jpg 2163 (1).jpg 2162 (1).jpg ​​​​​​

            hopelijk blijft het lekker droog en warm en zonnig





            Laten we het hopen

            2157.jpg 2157 (1).jpg


            Comment


            #45
            2166.jpg 2165.jpg 2166 (1).jpg ​​​​​​

            Het begon gelijk te borrelen op de meeldauw plekjes, en had het gevoel dat t direct minder wit werd
            Maar we zullen zien


            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Godverdomme kut schimmels! Ik leef met je mee..

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ehm, tentje van plastic maken en kachel erbij zetten.
          Bezig...
          X