Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Dark Phoenix LTS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Grondtemperatuur zal aardig gaan oplopen .
    Maar wat een geweldige opzet zeg , met verduisterhok , en mobiele planten in kuipen.
    Dat is vooral slim !

    Zelf ben ik geen fan van Autoflowers omdat je vaak eindigt met 1 tak met wiet per pot , althans dat zie ik vaak.
    Last edited by atmosphere1; 19 July 2022, 12:23.

    Comment


    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Grondtemperatuur weet ik niet helaas, heb hier okk geen rekening mee gehouden om eerlijk te zijn.
      Dit is de eerste kweek in dit huis dus wou ze eigelijk wat kleiner/lager houden maar dat is mislukt๐Ÿ˜‚.

      Eigelijk wou ik de kas waar de planten in opgegroeid zijn verduisteren maar kreeg dat niet voor elkaar, daarom heb ik maar een hok gebouwd. Zover bevalt dat prima en als alles goed gaat dit jaar doen we het volgend jaar weer.

      Autoflowers heb ik meerdere keren gehad en is niet helemaal mijn type plant.

    #32
    Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
    Wow netjes hoor, ik neem aan dat je een goeie band hebt met je buurtjes?
    Dat is het beste wat je kunt doen ! Dan zullen mensen zich heel anders opstellen

    Comment


      #33
      Beste waar kan ik een goede teler vinden met top prijzen ? Ben het beu om me geld aan straatdealers te geven terwijl ze daar ook hun winst op pakken

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        je kan zelfs wiet online bestellen en goede wiet ook hasjies alles

      #34
      Je planten zien er goed uit Saakie, mooi groen, mooi op tijd klaar dadelijk en als dit weer een beetje aanhoud wordt de opbrengst ook super, suc6 verder.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Dankje, laten we hopen dat we goed weer houden. Donderdag helaas de hele dag regen voorspelt hoop dat het meevalt.

      #35
      3 van de 5 planten vertonen bruine haartjes, dit is veel te vroeg (week 6 van bloei begint morgen dus ze moeten nog 3 tot 5 week)

      Nu ben ik al druk aan het zoeken wat het kan zijn maar het lijkt vele redenen te kunnen hebben.

      โ€ข Luchtvochtigheid te hoog (nachthok heeft idd een te hoge lv)
      โ€ข uitdroging toppen door bijv. waaier erop gericht te hebben (heb ik niet rechtstreeks/continu op die toppen)
      โ€ข teveel voeding (ik gebruik niet meer als wat aangeraden word dus dat kan het niet zijn?)
      โ€ข bevrucht (kan omdat er een hennep veld is op +-1.5km)

      Iemand hier zelf ervaring mee? Gaat dit tenkoste van de oogst/kwaliteit? Ik heb geen idee of ik er wat aan doen kan maar wil hier toch vragen om tips.

      Voor de zekerheid heb ik besloten om om de dag voeding tegeven ipv dagelijks.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        lijkt me niet zoon ramp wat bruine haren de ene soort heeft het meer als de andere de wiet ziet er goed uit en groeit goed lijkt.me.niet iets om je zorgen om te maken

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        @corleone klopt ik weet dat ze bevrucht kunnen worden door hennep op lange afstand, dat is elk jaar weer een risico in dit dorp. Het enige wat ik aan de toppen zie is de bruine haartjes. Ik vond het vreemd omdat ze maar 5 week bloei gehad hebben, ze moeten tussen de 8 en 10 week vandaar dat ik het raar vind. 3 planten hebben het en 2 zijn nog helemaal wit.

        @tijnie ik heb geen idee of het erg is vandaar dat ik vraag, ik hoop dat je gelijk hebt en dat het niks is om me zorgen over te maken.๐Ÿ˜ het is de eerste x dat dit me gebeurt.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het komt ook vaak voor bij binnenkweek en die oogsten er geen gram minder door ene soort is er gevoeliger voor dan de andere oorzaak geen idee heb het ook al eens gehad maar heb dr nooit wat aan gedaaan was een lekker rokertje hehe

      #36
      Vandaag begint week 6 van de bloei, de dames doen het allemaal nog steeds goed.

      Ze krijgen nu 3x per week 4L water + 8ml oganic bloom + 4ml organic pk booster van BAC.
      De andere 4 dagen krijgen ze schoon water (uit de regenton als daar water in zit)

      Zover geen toprot of andere dingetjes waar ik me erg zorgen over hoef maken gelukkig.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 10 photos.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ze zien er goed uit, zou me ook niet te druk maken om de bruine haartjes

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        We gaan zien, ik hoop dat alles goed blijft gaan tot het eind. Heb nooit eerder planten van dit formaat verduisterd tot nu toe bevalt het wel lol.

      #37
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 9 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat gaat een lekker wietje worden

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Dat hoop ik wel.๐Ÿ˜

      #38
      Vandaag begint week 7 van de bloei.
      Ik heb ze vanmorgen hun laatste x voeding gegeven, vanaf morgen krijgen ze dus alleen nog water.
      Ik weet dat ze waarschijnlijk nog week of 4 moeten, maar ik spoel liever wat eerder.
      Als er dan toprot ontstaat en ze moeten plat wil ik ze inelkgeval gespoeld hebben.

      De dames zien er nog steeds goed uit al zie ik her en der wat bladeren geel worden.
      Gelukkig is er goed weer voorspeld de eerst aankomende week dus ik hoop dat ze het tot het eind redden!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 10 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        zou nog minimaal 2week voeding geven nu hebben ze het hardst nodig ik spoel ook altijd minimaal 2week laat nog genoug tijd over voor speling

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Ik ga nog 2 week voeding geven, heb van meerdere mensen gehoord dat dat verstandig is dus dat ga ik doen.๐Ÿ˜

        Thnx voor de tip

      #39
      Ze staan nu 6 weken op 12/12, dus nog maar 4 weken echte bloei en als ze nu al geel worden zou ik nog niet stoppen met voeding geven, zou zeker nog twee weken doorgaan met voeding geven, worden ze lekker vet van, je moet zo zien de laatste weken groeien ze het hardst.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Klopt ze hebben nu 6 week 12/12 gehad en 4 week echte bloei (met bloemvorming).

        Maar jij zegt nog 2 week voeding blijven geven? Ik ben geen extreem ervaren kweker dus ik wou het op safe spelen. Maar ik heb nog voeding op voorraad dus dan geef ik ze nog wat langer voeding.

        Thnx voor de tip๐Ÿ˜

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Deze planten bloeien 56 tot 70 dagen, kijk goed naar de trichomen met een loep of met zo'n lensje voor op je telefoon, als ze overgaan van helder/clear naar milky dan moet je gaan stoppen met voeding geven dus die twee weken die ik aangaf kan nog wel wat langer worden, de trichomen zijn de indicatie

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Dankje voor de tip๐Ÿ˜ ik ga een loep bestellen.

      #40
      Op deze afbeelding zie je de verschillen in de trichomen
      When To Harvest NL.jpg
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #41
        Ik zou ook nog even doorgaan, zo de toch van deze mooie planten om nu al te gaan spoelen.

        Comment


        • Saakie
          Saakie commented
          Editing a comment
          Ik geef 2 weekjes extra voeding, bedankt voor het laten weten. Ik heb nog voeding op voorraad staan dus dat is het probleem niet. Wou op safe spelen lol

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          te safe is ook niks wie niet waagt wie niet wind

        #42
        Vandaag bericht gekregen van de woningbouw dat 31 augustus zonnepanelen worden geplaatst.... dus de meiden hebben tot 29/30 augustus tijd dan moet ik ze echt knippen, ik hoop dat dat tijd genoeg voor de dames is.

        Comment


          #43
          Zonet helaas toprot gevonden in een aantal toppen, allemaal in de compactste plant. Meerdere toppen beginnen dus denk dat ze plat moet
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #44
            de lv is lastig deze week ik zelf ook rond de 80procent volgende week beter weer als t goed ia

            Comment


            • Saakie
              Saakie commented
              Editing a comment
              Het zit maar in 1 plant gelukkig, hoop dat de andere 4 geen last gaan krijgen.

            • Saakie
              Saakie commented
              Editing a comment
              Zag in 1 top een blaadje grijs worden de andere toppen heb ik moeten open buigen om de rot te vinden....

            #45
            Wat bedoelen jullie met spoelen ? gewoon alleen water zonder voeding geven ? of water zonder voeding geven in grote hoeveelheden zodat het onderuit de kuipen/potten komt ???

            Dat laatste is wat mij betreft echt spoelen, maar op grond niet zo'n goed plan, dan staan ze te nat.
            Spoelen is echt iets wat in hydroteelt gedaan word om alle opgehoopte voedingstoffen weg te spoelen.

            Planten pakken altijd maar een deel van de voeding die je geeft , de rest blijft gewoon achter in je grond .

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Ja dat is spoelen
              Dan neemt het de laaste voeding op wat er nog in de bodem zit

              Maar als je te veel voeding hebt gebruikt moet je ook spoelen en dat gaat weer anders.
              Zo te zien is dat bij jou niet aan de hand

            • Saakie
              Saakie commented
              Editing a comment
              Met spoelen bedoel ik persoonlijk gewoon water zonder voeding geven

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Dan hoop je dat het de voeding opneemt die nog in de grond zit . Maar het is echt iets dat uit de hydroteelt komt waar jewerkelijk alle voeding er uit spoelt . Op grond zit je met meststoffen die de plant helemaal niet zal gaan opnemen op het laatst zoals stikstof . Op grond is het echt gokwerk eigenlijk. Planten nemen niet alles op dat je geeft gedurende de kweek , ze pakken vooral wat ze nodig hebben en de rest verzamelt zich in de grond.

              Ik kreeg ooit de opdracht een plantenvoeding voor Cannabis te ontwikkelen(Sweet Jane 1&2) , en ben toen diep in die materie gedoken , ben o.a. informatie gaan inwinnen in de Nederlandse (glas)tuinbouw sector, om te kijken hoe er precies bemest word, zeer interessant en verhelderend. Goed voeden op grond is simpelweg lastig , je kunt niks corrigeren achteraf. De meeste voedingsmerken geven daarover jammer genoeg maar weinig info.
          Bezig...
          X