Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Dark Phoenix LTS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    De toppen waar rot in zit zul je al moeten oogsten ! het rotten gaat namelijk ook tijdens het drogen nog door , de rest van de planten gewoon laten staan .

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dat is ceker aan te raden de rest zolang mogelijk te laten staan de hooft toppen oogsten kan wat scheelen inderdaad je zou oook kunne proberen de plant sneller te laten afbloeien de planten langer verduisteren zorgt ervoor dat je een stuk sneller afbloeit je levert wel in op opbrengt maar in joun geval lijkt het me de moeite waard 8uur licht 16uur donker is daarvooe het schema en het snelt afbloeien in tijd nood 6uur licht en 18uur donker omdat de plant denkt dat die snel dood gaat gooit die alles in de strijd dan om zosnel mogelijk aftebloeien
      Last edited by Tijnie82; 5 August 2022, 21:15.

    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Had der al geoogst voor ik dit zag🤦‍♂️🤦‍♂️

      Maar het is niet anders, de andere 4 dames hebben nu aanzienlijk meer ruimte in het nachthok, ik denk dat dit ook helpt.

    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      De tip voor snellere afbloei ga ik zeker gebruiken voor de laatste week.

    #47
    Ik zou ook heel erg veel bladeren weghalen vooral de bladeren die binnenin zitten en geen zonlicht krijgen. Beter een kale plant die iets minder opbrengt. Of alles weg moeten gooien door het vochtige klimaat wat je creëert in je verduister hok.

    Comment


    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Ik heb gister voor mijn gevoel flink blad weggehaald (meeste binnenin de planten) zo'n blad of 30/40 per plant. De buitenkant van de planten heb ik wel vol laten zitten met blad ivm het opvangen van het licht.

      Ze kunnen nog maximaal 3 week staan omdat de woningbouw 31 augustus zonnepanelen komt plaatsen.

    #48
    Nadat we toprot hebben gevonden hebben we haar geknipt gister.

    Normaal hang ik het liever in takken op te drogen, maar om er zeker van te zijn dat we geen toprot achter hebben gelaten hebben we besloten haar in losse toppen te knippen.

    Alle hoofdtoppen hebben we klein gemaakt om te zien of er toprot in zat. Er zijn nog een paar beginnende stukjes rot gevonden maar gelukkig waren we er optijd bij.

    Het gewicht nat was 1055 gram hier zal grofweg rond de 200 gram van overblijven verwacht ik.

    Over 3 week moet ik de andere 4 dames knippen ivm zonnepanelen die de woningbouw komt plaatsten. Ik zal dan ook de laatste week de nachten van de dames langer maken voor snellere afbloei.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Het is inderdaad zonde van de vroege oogst maar wou liever het zekere voor het onzekere nemen.

      Enig idee waar ik die iceolator zakken het best kan bestellen.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      gewoon op google kijken je kan ze overal kopen voor een paar tientjes en tis maar net hoe profecioneel je het wild je kan net boormachine doen om met zoon ijsolater wasmachine zijn zoon 75 euro boormachine is de goedkoopste manier maar niet het efficenste

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Op Amazon.nl kun je ze kopen

    #49
    Die 3 weken is precies mooi om nog af te bloeien denk ik.

    Comment


    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      De 30e staan ze precies 10 week op 12/12 dat is ook de uiterste datum dan moeten ze echt plat. Denk dat het de 28e en 29e word ivm weekend en dan heb ik meer tijd.

    #50
    Zonet helaas weer wat rot gevonden in een 2e plant.... deze x die top eruit geknipt, verder geen rot gevonden bij andere planten.

    laten we hopen dat het allemaal goed gaat en we niet veel extra toprot krijgen!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      je hebt het geluk dat aankomende week bijna alleen maar warme temperaturen voorspeld met mooi weer alleen het nadeel met buiteb kweek als is her super mooi weer overdag snachts enzo heb je de dauw enzo daar krijg je snel rot van als het in zoon tempo door gaat hoop ik voor je dat de lv wat lager word

    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      We hebben besloten compleet te stoppen met voeding. Ik weet dat dat slecht is voor de opbrengst, maar liever kwaliteit dan kwantiteit in dit geval.

      Ook gaan we vanaf morgen starten met 18/6 voor snellere afbloei. Dit betekend helaas dat ze langer in het hok moeten staan met hoge luchtvochtigheid, maar we plaatsen een extra ventilator en hopen er het beste van. Dit ook ivm kwaliteit van de kweek. Liever iets minder opbrengst dan straks niks lekkers hebben😂.

    #51
    16-8zou beter zijn dan 18-6 de 18-6 moet je pas bij uiterste nood doen

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je dr meer info over wil op.cnbs vind je zo op google die leggen het ook uit hoe het werkt precies

    #52
    Ik denk dat als je ze te lang donker zet de luchtvochtigheid toeneemt waardoor je nog sneller rot of schimmel krijgt of je moet gedurende de donker periode een ontvochtiger gebruiken, je ziet nu al dat ze tijdens de donker periode te vochtig staan, wat alleen maar erger wordt als ze nog langer donker staan want het vocht wat dan in de tent hangt gaat door de warmte broeien, waardoor meer schimmel en rot
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Ik probeer ook zoveel mogelijk tips op te volgen hier haha, het is voor mij allemaal vrij nieuw zulke grote planten verduisteren.😂 maar ondanks de toprot hebben we hoer besloten dat we het volgend jaar zeker weer doen, dan proberen we alleen wel een beter nachthok te hebben als dit.😉😁

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      of een soortje met een kortere bloei tijd

    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad ook een optie inderdaad, ik ben al aan het zoeken voor een leuk soortje voor volgend jaar.

    #53
    Goedemorgen, de 4 dames hebben de nacht goed doorstaan en heb geen nieuwe rot gevonden!🥳 laten we hopen dat dat zo blijft. Vanmiddag zal ik ze nog een x bij langs lopen voor het geval ik nu wat gemist heb.

    Ze gaan vandaag hun 8e week 12/12 in en moeten dus eigelijk nog +-3 week, ik kan ze helaas nog maximaal 2.5 week laten staan en hoop dat dat genoeg gaat zijn.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.

    Comment


    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Dankje, ik gaf ze BAC organic bloom 30ML per 10L water + BAC organic pk booster 10ML per 10L water en dan +-4L per dag per plant.

      Op dit moment krijgen ze alleen nog water zonder voeding

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, inderdaad flinke knuppels, hopen dat je het die 2,5 week gaat redden, nog veel witte pistels, suc6 en hopen op een mooie oogst

    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Ik hoop ook dat er geen rot meer komt maar goed met het nederlandse klimaat weet je het nooit!

      De oogst kwa hoeveelheid gaat zeker meer zijn als het doel was dus dat komt goed😁

    #54
    Ik zou het verduisteren nu gewoon stoppen, serieus, ze bloeien gewoon door en dan heb maximale ventilatie.

    Toppen zien er echt goed uit, die kunnen voor binnenwiet doorgaan , je ziet de lege zaadhoezen zitten .

    Vraag: zit er veel verschil tussen de planten onderling ? of zijn ze nagenoeg identiek ?
    Last edited by atmosphere1; 10 August 2022, 16:21.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      zolang een wietplant meer dan 14uur licht heeft en 10uur donker zal ze blijven groeien en dus niet afbloeien op 15uur het is ook niet voor niks afbloeien op 12-12

    • Saakie
      Saakie commented
      Editing a comment
      Dacht ik idd ook dat pas eind augustus de dagen kort genoeg waren

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Als alle groei er al lang uit is , en de dagen steeds korter worden gaan ze echt niet terug de groei in.

    #55
    dat dus
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Die 14 uur licht is al bijna voorbij in deze tijd van het jaar! Ze gaan echt niet terug de groei in , tenminste , dat deden ze bij mij niet .

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dan heb je geluk gehad als je verduisterd moet je dat de hele kweek verduisteren lijkt me een plant kan ool bloeien op 13uur licht maar veel meet niet

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het hangt allemaal af van wanneer je begint verduisteren en welke soort het is . Ik verduister ze altijd , en er zit wel degelijk nog wat speling in die uren , want ook zonder verduisteren maakt het al behoorlijk uit of het onbewolkt of zwaar bewolkt is , afgelopen tijd was het steeds pas donker een half uur na zonsondergang en werd het ook weer een half uur eerder licht dan bij zware bewolking , en dan neem ik het nog krap .
      Zitten ze eenmaal diep in de bloei dan gaan ze nu zonder verduisteren niks geks meer doen , zeker nu het bewolkt weer is .
      Ik beperkte het aantal weken dat ik verduisterde tot 3 weken en liet ze gewoon gaan half Augustus . Ik deed het toen met zakken , dus dat kon niet meer na 4 weken bloei vanwege rot.

    #56
    Kleine update. Vandaag gelukkig geen rot gevonden wel worden de toppen flink zwaar, sommige takken beginnen zelfs te hangen.

    Wel ben ik bang dat ik na het weekend snel en veel rot ga vinden ivm het aankomende weer, iemand tips? Zelf dacht ik om de dames in het nachthok te laten, (voorkant open nartuurlijk) met alle 3 ventilatoren aan. Ze krijgen dan wel aanzienlijk minder licht als dat ze erbuiten staan.

    Verder weinig nieuws te melden, wel een paar fototjes van hoe ze er nu bij staan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.

    Comment


      #57
      Mooie planten en toppen, zorgen dat als het regent ze bij de opening staan, tent open en de ventilatoren van achter in de tent naar voren blazen, zodat alles beweegt in de wind, denk dat het dan wel meevalt tenminste zo doe ik het ook, bij mij tot nu nog geen toprot.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Super dat was mijn idee ook gaan we dan doen😁👌

      #58
      De tevroeg geoogste plant is na 9 dagen droog helaas kreeg ik het niet voorelkaar om het langzamer te drogen. Er bleef flink meer over als verwacht droog is het 274 gram zit nu in potten om te curen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Ik ben er zeker tevreden over, het is meer en compacter als ik verwachte.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        En al geproeft, doet hij wat?

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Nog niet geproeft, ivm al gerookt en probeer het liever als niks gehad heb

      #59
      Zonet helaas weer toprot gevonden in meerdere planten... 1 heeft zelf stamrot in 1 plant (midden hoogte) baal hiervan als een stekker, maar er is weer niks aan te doen. De toppen zijn allemaal compact waar ik de toprot in vind en is dus lastig optijd te spotten. Misschien ze toch plat gooien na 8 week bloei?

      Moeders heeft gisteravond de te vroeg geoogste dame gerookt, was wat scherp en je werd er niet extreem stoned van. Gelukkig houd ze er niet van om extreem stoned te zijn dus voor haar is die perfect, nu laten curen en dan mag mam het van me hebben.😁

      geen foto van.elk stukje rot gemaakt, wel 1 foto van hoe lastig het te zien is.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Er staan 3 ventilatoren in mijn nacht hok + 1 afzuiger, heb ook zeer veel blad verwijderd naar mijn gevoel.

        Dus naar mijn idee heb ik zeker wel geluisted naar de tips

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je al.zoveel rot hebt gehad kan je haast niet teveel blad er af hale wand die zorgt ervoor dat je rot krijgt door het nacht en dag temp.zoveel verschild heb ook eens een buiten kweek gedaan en ook rot hooft toppen en de groote en echt dikke toppen en daarnaast zoveel mogelijk blad erafgehaalt toen alleen wiet toppen en takken zowat de kleinere toppen hebben toen nog kunne afbloeien zonder rott al is het dit tijd van het jaar de lv wel zoals vandaag bah

      • Saakie
        Saakie commented
        Editing a comment
        Ik bedoel ook niet dat ik er teveel heb afgehaald, ik bedoel dat voor mijn gevoel wel flink blad verwijderd heb. Ik heb niet alle grote blad verwijderd omdat je ook groot blad nodig hebt om licht op te vangen.

        Meeste blad wat ik verwijderd heb was binnenin de planten zodat de luchtdoorlaat beter werd.

      #60
      dit duss
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      Bezig...
      X