Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek met onbekende fem zaden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Kwaliteit van Greenspan is zeer hoog! Het is sterk ,scheurt NIETén het is 98% diffuus licht doorlatend.

    En dat zeiltje?
    Dat stond zeer sterk waaide niet zo maar weg, ben niet van gisteren
    Droog houden is het devies voor een af gebloeide buiten plant!
    Attached Files
    Last edited by PH donner; 19 September 2022, 16:13.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Wat kost zo iets

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, slabs outdoor! Enne beter dat je niet van gisteren bent PH donner want de harde winden van vandaag zijn ruk!

    #47
    Vandaagwas het weer droog en zonnig , nog geen problemen.

    Comment


      #48
      Kijk op www.Greenspan.nl voor de kosten per 2m
      Oersterk spul veel mee gewerkt

      Je theorie omtrent bosgrond kan wel kloppen Atmo!
      Kijk maar op YouTube, Drentse Oer Bacterie ( geweldige Docu!

      Comment


        #49
        Zal es kijken !

        De niet auto flower
        IMG_9994.jpg

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Prachtig!

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Met een Canon 7D met 50mm 1,8 worden de foto's in ieder geval beter als met mn phone

        #50
        Ondertussen heb ik ook her en der wat 'witte haren' bevrucht met het stuifmeel van een mannetje. Een kleine hoeveelheid bevruchten geeft de mooiste grootste zaden , en de rest is gewoon wiet.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Tot welke periode Kun je dat doen bevruchten
          Tot er bruine haartjes komen of ben je dan te laat

        #51
        Hele kleine rot plekjes ontdekt bij de Skunk autoflower, dus de bovenste toppen geoogst, en direct geknipt.

        Drogen doe ik in een dichte bak met behulp van vochtvreter korrels, dan ruik je niets.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Droogt het al een beetje

        #52
        Met dit spul kun je in afgesloten ruimtes drogen, zorg dat de toppen geen contact maken met de korrels . In de ruimte een ventilatortje plaatsen versnelt het drogen.

        benson-clean-benson-clean-vochtopnemer-navulling-4.jpg Het is ook in emmers verkrijgbaar

        Comment


          #53
          IMG_0003.jpg Het restant van de AF skunk laat ik nog staan , omdat de kleine topjes weinig rotgevoelig zijn en wel verder kunnen afbloeien .
          Opvallend is dat deze plant geen enkele paarse steel heeft laten zien , heb er geen verklaring voor .

          Comment


          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Heb je buiten toch al veel minder last van. Al is het in een pot wel vaker te zien. In de volle grond totaal niet.

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Toch heb ik het in volle grond ook vaak gezien. De vraag is wat betekend het precies?
            Last edited by atmosphere1; 29 September 2022, 12:05.

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            zou het kunnen dat mycelium meer aanwezig is waardoor er meer communicatie tussen planten is in volle grond, die dan op zich voedingstoffen doorstuurt die benodigd zijn?

          #54
          De andere pot met de voor de helft weggesnoeide sativa en de sativa met wat meer indica .
          Geen van de totaal 3 planten heeft ooit een geel blad aangemaakt , ook niet helemaal onderin , ik heb ook nooit blad verwijderd. Ik geef ze nu al weken alleen regenwater.
          IMG_0011.jpg

          Comment


            #55
            Mijn focus is steeds de waterhuishouding geweest , een goede water lucht verhouding overal in de grond. Bladvergeling in potten buiten is bijna altijd een probleem met de waterhuishouding. En de grond heeft heel lang voor genoeg voeding gezorgd zonder bijvoeren .

            Comment


              #56
              Staan er prachtig bij, zo wil je ze hebben!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #57
                De AF moest te vroeg geoogst vanwege de compacte toppen waarvan sommige rot begonnen te vertonen , het gewicht droog en schoon geknipt is ongeveer 80 gram .

                Ik heb net de EC van de grond waar ze in stond gemeten , gemiddeld 3,5 a 4.0 ! terwijl ik bijna geen voeding heb gegeven . Het zal voor een groot deel uit leidingwater zouten bestaan want dat is volop gebruikt met die warmte. Die waardes zijn dus erg hoog ondanks weken met alleen regenwater.

                Ik ben pas rond 10 juli van start gegaan in het mooie weer (en bewust met lage EC en zonder overpotten) , je ziet dat ze alsnog zo groot geworden zijn, waarvan 1 zo groot dat ik haar gehalveerd heb. De hitte heeft geen enkel nadelig effect gehad . Wel had ik liever in juni gestart en gaas rond de opkomende zaailingen gezet als bescherming tegen de luchtratten waar er hier veel van zijn , die fout maak ik niet meer , ze hadden alle pas opgekomen AFjes uit de grond gerukt en weer terug gepleurt zodat er wortelschade ontstond, ik moest de wortels die over waren weer onder de grond stoppen. Dat vertraagde de AFjes (waarvan ik er later 1 heb uitgekozen om te mogen doorgaan)

                Comment


                • atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Ik heb 4 gaten in de zijkanten van de potten , net onder de helft van de pothoogte , via daar geef ik ook water met een drukspuit , maar geef ook nog gewoon langs boven . Hoe veel water ? daarbij helpt een tensio meter enorm . In de pot waar ik die niet heb moest ik gewoon steeds inschatten hoe veel water er nodig is aan de hand van het formaat van de plant en het weer en door te voelen via die gaten.
                  In het begin hoef je weken lang helemaal geen water te geven behalve dan de kleine hoeveelheden uit de plantenspuit om je bovenlaag niet te laten uitdrogen voor de opkomende zaden. Staan ze eenmaal met hun 2 blaadjes uitgeklapt boven de grond dan geef ik helemaal niets meer voor lange tijd , de plant zelf verbruikt dan nog bijna niets , het heeft bijna geen effect op de hoeveelheid water in veel grond. Bij regen de grond afdekken als het kan. Begin in ieder geval niet met te natte grond , want dat kun je niet corrigeren , te droge grond wel.

                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  ok thnx. en wat zijn je ideale tensiowaarden dan? hou je het op 100 na watergifte of doe je dat anders?

                • atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Als je tussen de 80 en 140 blijft zit je goed. direct na een watergift is de waarde nog weinig zeggend , eerst moet het water zich in de grond verdelen , dat kan een paar uur duren soms. Met zo'n meter kun je er goed achter komen wanneer er echt veel water nodig is en wanneer er juist niets bij hoeft. Als gevolg van vooral het weer en het formaat van de plant zal de waterbehoefte enorm verschillend kunnen zijn zelfs per dag, een vaste hoeveelheid geven per dag werkt niet.
                  Zo ging de meter een keer plotseling snel oplopen , 10 mbar per uur er bij tot uiteindelijk 180, toen dacht ik even, dat de meter niet goed werkte, maar dat deed ie juist wel, er moest gewoon veel water gegeven worden. Zonder die meter mis je zo'n moment makkelijk, en krijg je geen inzicht in het waterverbruik.

                #58
                Achteraf gezien had ik voor de AF beter een nog grotere pot gepakt !
                Want deze AF was dan nog groter geworden.

                Het wortelstelsel (zonder haarwortels)van het AFje zoals het er uit ziet als gevolg van het rechtstreeks inzaaien.
                De vertakkingen op de pen wortel verlopen haaks(heel anders als vertakkingen boven de grond) , 90 graden om zo snel mogelijk ver zijwaarts te kunnen gaan en hun leefgebied zo breed mogelijk te maken , en zich sterk te verankeren. Door in een klein potje te starten worden die zij wortels direct geforceerd weer 90 graden naar beneden te gaan groeien. IMG20221003150352.jpg
                Attached Files

                Comment


                  #59
                  Wat is een ongeveer een goede natheid van grond ? hoe kun je het ongeveer bepalen wanneer je de potten aan het vullen bent en geen grondvocht meter hebt? Neem een zo vol mogelijke hand met grond , knijp er keihard in, echt full force! Als het net lukt om er een paar druppels uit te knijpen dan zit je goed.
                  Last edited by atmosphere1; 16 October 2022, 01:02.

                  Comment


                  • Alzheimer
                    Alzheimer commented
                    Editing a comment
                    goeie tip. thnx!

                  #60
                  De 2e plant die ik nu oogst heeft helemaal geen last van rot , terwijl de toppen toch compacter zijn. IMG20221013234943.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X