Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ellertweeduizenddrie buitenspelen 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ellertweeduizenddrie buitenspelen 2023

    Korting op 420shop
    Ge kunt er nie vroeg genoeg bij zijn, fnie?

    Paar 20L bakken met punisher komen er dit jaar. Kopertape voor tegen de met zonder slakken.

    Ik heb ook wat ideeen die ik wil uitwerken, omdat ik vorig jaar tegen wat problemen aan liep in de kern van de pot. Opstarten in pure perliet en die als kern ook aanhouden zodat dat deel in ieder geval goed draineert.
    Meer houtskool in de bodem.

    Ik zoek ook nog wat aanraders qua smaken, zeg maar wietjes die naar snoepjes smaken ofzo. Autoflowers zijn prima, die maak ik wel semi. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die wildgroei. Iets wat smaakt en ruikt naar de oude white widow ofzo is ook wel lekker. Maar onmogelijk te vinden. Aanraders zijn welkom.

    Deze grow is onofficieel gesponsord door Pokon en de supermarkt of bouwmarkt die de goedkoopste gedroogde koemestkorrels en potgrond aanbiedt.

    Ik ga denk ik 40 euro stukslaan op nieuwe zaden, voor de rest verder met veredelen. Weer frisse stock om uit te selecteren dus da komp goed.

    De methode wordt simpel:
    1 turf : 4 luchtige potgrond : 1 perliet : 0.1 houtskool : 0.1 dennenschors : cocos aarde ofzo om aan te vullen, hapje zand er bij.
    Groeien met zonlicht.
    Voeden met wat ik voorhanden heb.
    Geen bloeivoeding.
    Water uit de kraan of de hemel.

    Ik ben wat minder actief de laatste jaren, teveel te doen. Maar ik zal proberen om het e.e.a bij te houden voor de goede orde.

    Vragen zijn welkom, maar als we teveel afwijken van de essentie dan zal ik aangeven dat er beter een aparte thread gestart moet worden.

    Groetjes,
    Els en LR2



    Jointjedraaien als ik tags wil toevoegen dan is er een character limit. Blijkbaar. Ik kan "pokon, autoflowers, buite" tikken maar veel verder mag ik niet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Speedy chile van rqs, snelbloeier, binnen een week al pruikjes, smaakt fruitig en net zo de berry bomb van bomb seeds, gelato 42 van zamnesia smaakt naar ijs.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wel geteeld, geen verslag, makkelijke plant, makkelijk knippen, net aardbeien op bedje van blad.

      smoker2002 heeft wel een verslag.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      waarom niet meer van zammie

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Zamnesia en RQS zou dezelfde winkel zijn heb ik me laten vertellen door een kerel van een ander bedrijf. Zouden nog 3 of 4 merken in hun beheer hebben.

    #3
    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Jointjedraaien als ik tags wil toevoegen dan is er een character limit. Blijkbaar. Ik kan "pokon, autoflowers, buite" tikken maar veel verder mag ik niet.
    Het character limit stond op 25, nuu op 100. Voor members is het maximum aantal tags 5. Is dit voldoende of nog iets verhogen?

    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Thanks! Met 100 characters moet ik wel uit komen.

    #4
    Succes dit jaar , hoop dat het een mooie nazomer word. Enige die ik voorlopig kan aanraden qua smaak is ny diesel van vision... ook op zoek naar smaak hier.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Geen shopervaring helaas de laatste jaren. Ook 3x gezet, of 4x en maar 2x de smaak, tweede keer was een stek ervan dusja. Eigenlijk maar 1 op 3 met die lekkere smaak. In de shop zat het vroeger dan weer nauwelijks in het aanbod en had ik weinig oog voor toen.

      Stinky pete klinkt cool , gorilla en aanverwanten hebben ook diesel ouder(s), maar nog maar 1x gezet en de smaak bleef uit. Nu een raspberry diesel ook van humboldt maar ze doet wat raar. Hoop binnen een halfjaar veel goeie dieselsmaken te bezitten. Gaat net wat laat zijn voor jouw voorbereiding he.

      Wat zou het vroegst zijn je ooit afjes buiten hebt gezet met deftig resultaat, of fems ook? als tweeledige vraag dan

      Weet wel ijsheiligen en minimum 15 graden. Maar een maat wil vroeg beginnen in de serre, en ik wil er mss wat kwijt buiten die ik binnen op overschot heb . Wegsmijten doe ik ni graag

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ah, jammer. Het vroegste dat ik ben begonnen met AFjes was rond begin april. Het was toen 22 graden, in 2015 of 2014 ofzo. Maar het risico bestaat altijd dat de temperatuur gaat zakken en dat de biologische klok wel door gaat met tikken. Dat betekent dat ze stil staan maar wel een x-aantal weken gaan bloeien.
      Met FEMS begin ik liever niet te vroeg, na midden april pas. Te vroeg beginnen zorgt voor een snelle bloei omdat de dagen nog te kort zijn (ongeveer 12/12), voor je 't weet zijn ze de halve zomer bezig met reveggen terwijl ze die maanden beter voor de groei kunnen gebruiken.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      2008 herinner ik me ook een hittegolf in maart, 30 dagen 25+ graden. In principe dus wel doenbaar in april met wat geluk in weer. Reveggen levert minder op dan lange groei, die monstercrop mythe debunked .

      Ook wat afjes uitproberen buiten . Nb daarnet skunk red hair en k2 besteld , old school soortjes. De red hair is een zoete echte skunk, en maken ze al sinds de jaren 80 , was op wietzaadjes deze. En ik denk nu aan een zomer in het stadspark met redhair en die was echt goed!

    #5
    Elsje fiederelsje zet je klompjes bij het vuur.
    Lr 2 wil wiet kweken maar het zaad is zo duur. Met je handjes in je zij.
    Rook eens een jointje dat maakt je heel blij!
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #6
      Over oldschool, ik heb eens White Widow besteld die uit een IBL lijn komt.
      Als dat de WW is zoals ik 'm vroeger proefde, dan ben ik een gelukkig persoon.

      HJM weet jij iets over die IBL? Lijkt me iets uit de tijd waar jij meer herinneringen aan hebt dan ik.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #7
        IBL zou moeten betekenen dat een strain zo vaak is terug gekruist dat het onderhand een stabiele soort zou moeten zijn.
        Zoiets als het Friesche geeltje. Een boontje dat al tientallen- zoniet honderden jaren geteeld werd in Friesland. Nooit vreemde invloeden dus.

        Ik denk alleen dat die wiet boys het vaak erg makkelijk roepen.

        Een goed voorbeeld van hoe het zou moeten zijn is Santa Maria.

        https://en.seedfinder.eu/strain-info..._Mercy_Supply/
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik denk hetzelfde. Deze is afkomstig van paradise seeds, maar ik neem het met een korrel zout voorlopig. Bedankt voor je reactie.

        #8
        Pulp fiction van greenhouse. Heel zoet en kan 26% thc opbrengen.

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Haha thanks voor de tip, maar ik wil graag een jointje in de avond roken en de volgende dag nog kunnen werken. Met zulke percentages wil ik in bed blijven liggen voor een week. Ik heb inmiddels wel mijn keuze gemaakt, maar voor de smaak zet ik 'm op mijn lijst voor volgend jaar; misschien kan ik er een leuke hybride van maken en dat percentage wat naar beneden brengen.

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Dat is wel een bankplakker jah 😁. Bijna geen puf om drinken 't pakken.. Grapefruit is ook een relax weedje is rond de 18%. En daar kan je wel je bed van uit komen.. Maar die had ik van rqs waar ik ook nooit meer bij gaat bestellen.. Maar die zal vast wel bij een andere zaadboer te vinden zijn..

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Killer Kush auto van sweet seeds, een xtreem lekker weedje de fem versie ook btw

        #9
        Runtz, Strawberry Gorilla, Zkittles, Kmintz, Bubba Kush,, Apple Fritter en Wedding Cake waren fruitige wietjes die ik de laatste 2 jaar heb gezet

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          En de Radical Juice. Ripper Seeds. Zeer lekker was die.

        #10
        Ben benieuwd wat het deze zomer gaat worden.

        Misschien dat deze gasten je nog wat nieuwe soorten aan kunnen praten, heerlijk tijdverdrijf vind ik dat altijd, al zijn ze wel heel erg commercieel ​​​​​​aangelegd.

        Berner sits down with Jbeezy & Wes from Seed Junky, Minntz head breeders going through new phenos to give everyone a look "Inside The Bag" alongside co-host ...
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #11
          Ik ga dit jaar voor punisher nummer zoveel, intelen als het even kan. Na het drogen en roken heb ik een aardig beeld van twee mooie dames; een hele late en een hele vroege. Beiden bevrucht met dezelfde man.
          De rest worden dan WW van paradise seeds en twee van die snoepstrains waarvan ik de naam niet meer weet.

          Via mijn bonsai maatje ben ik blootgesteld aan pro bio carbon; een bacteriepreparaat met wat bacteriesoorten die het wel aardig zouden kunnen doen. Eentje staat te boek als botrytisbestrijder, maar of dat waar is dat betwijfel ik; bacterien groeien niet erg lekker in hoog gewas. Nogal duur spul, dus we delen een verpakking.

          Nog een paar keer wat houtskool maken samen, en dan ga ik eens potgrond shoppen. Erg jammer van de temperaturen nu, ik had het graag iets warmer gehad.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Dat is precies wat ik de hele dag al zit te denken hier...ik had het graag wat warmer gehad...
            Ik zat gisteren naar bacterie en enzym preparaten te kijken, apart dat hier niet veel meer nadruk door de commercie op gelegd wordt.
            Toen ik een zee aquarium had ging daar tonnen geld in zitten.

            Zag gisteren een filmpje van ' Build a soil' dat ze alfalfa spruitjes tot moes stampte en dat aan de planten voerden, dat schijnt een enorme enzyme boost te geven.

          #12
          ab5-sep.jpg
          Een van de punisher revivals in september. Inmiddels geoogst gisteren. 3L zak ga ik er wel mee vol krijgen.

          ab1-sep.jpg
          Een van de punisher revivals autoflower variant. Geoogst in september. Ongeveer de smaak die ik zoek, maar niet helemaal.

          ww-gg-okt.jpg
          White widow en gorilla glue zijn op hetzelfde punt in hun leven. Bijna klaar. Ze zien er ook hetzelfde uit dus dit is een van de twee maar ik weet niet welke.

          Volgende week de eerste vorst.

          Dus, samengevat: White widow, Gorilla Glue, mijn eigen hybrides, zijn allemaal OK voor NL klimaat. In de zin dat ik ze voldoende vind, niet geweldig.
          De zkittlez is absoluut niet goed geschikt voor dit klimaat en ik vind de geur ook niet erg lekker, ik snap best dat dat binnen misschien naar snoepjes ruikt.. In de buitentuin komt het dichter bij zoetzure hennep. Dat roze is geinig maar dat heb ik ook in mijn eigen punisher-revivals zitten. Vreemde sativa topopbouw ook en erg late bloei. Als je mij deze plant vanuit het niets zou laten zien, dan zou ik in eerste instantie zeggen dat het hennep is. Ik heb 'm bevrucht en de zaden worden ook zo groot als kokosnoten. Bijzonder..

          Wat staat er nog?
          Gorilla Glue - blij verrast dat die zo rap is, ruikt ook wel lekker. Kan het niet helemaal uit mijn geheugen ophalen op dit moment.
          Zkittlez - die gaat nooit rijpen voordat hij wegrot.
          WW - prima voortgang voor een soort waar ik altijd mijn twijfels over heb. Qua geur is hij op warme dagen heerlijk, op koude dagen meer peperig eucalyptus. Dus even afwachten wat het wordt.
          Punisher revival kruising 3, punisher revival kruising 5 - beiden een iets ander smaak en geurprofiel waarbij er eentje duidelijk af gaat vallen. Wel mooie bloei die erg compact is en tot nu toe heel weinig rot.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #13
            P-revivalmoeder.jpg
            De punisher revival moeder, voor referentie.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Heel mooi
          Bezig...
          X