Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Puur buiten in 15L pot - Auto Mazar / Purple Punch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ooow wat staan ze er prachtig bij in het ochtenzonnetje...

    Click image for larger version

Name:	IMG_2297[1].jpg
Views:	158
Size:	119,8 KB
ID:	1813274

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooi meiskes man , en mooie nieuwe potten èé

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Potten zijn al weer een paar jaar oud hoor maar het glimt nog aardig in de ochtendzon ja

    #32
    Is dat een 15 liter pot?
    God was never on your side..

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Yup.

    #33
    Zo... dit was purple punch 30 minuten geleden, ze schoo-ooottt echt wortel zo snel ging 't (het kan veeel langer duren is de ervaring);

    Click image for larger version  Name:	IMG_2331[1].jpg Views:	3 Size:	77,5 KB ID:	1814301

    En nu zijn haar wortels begraven, we zullen zien wat er nog van te maken is;

    Click image for larger version  Name:	IMG_2332[1].jpg Views:	3 Size:	142,5 KB ID:	1814302

    Dit is de laatste x dat je de mazars met full blad ziet, want ik ga wat grote bladeren verwijderen om meer licht en energie voor de ontwikkeling van toppen te creëren.

    Last edited by vishaka; 5 June 2023, 18:18.

    Comment


      #34
      Ik zou er niet aan gaan knippen. meer blad is meer lichtopbrengst, is meer oogst, maar dat is slechts mjjn mening

      Comment


        #35
        2 geknipte kerstboompjes die toch nog mooi hun vorm behielden. Ik vreesde dat ik mijn trots zou verliezen maar dat valt enigszins mee.
        Ja een flinke en een minder flinke. Dit verschil is toch wel een nieuwe ervaring weer.

        Mini-purple gaat ook gewoon euh.. ja, zoals het hoort he. Laten we haar borrelglas geboorte niet vergeten...

        Click image for larger version

Name:	IMG_2362[1].jpg
Views:	135
Size:	142,3 KB
ID:	1815321


        En dan 2 nieuwelingen die worden gebaard op het moment;

        Click image for larger version

Name:	IMG_2363[1].jpg
Views:	130
Size:	142,1 KB
ID:	1815322

        Ik las net die draad van atmosphere en nu werd ik aangespoord om dat plastic eraf te doen en ze gelijk in de volle lange ochtendzon te zetten...
        ze hebben gisteren in de schaduw onder plastic gestaan en ik was van plan om daar nog even mee verder te gaan maar de plannen werden gewijzigd. Beetje eng mah ja.. dat het in de natuur ook zo gebeurd trok me over de streep.

        Ow, links is Purple 2, rechts is Mazar 3.


        Comment


          #36
          De 2 nieuwe zijn allebei niks geworden! Nog geen groen laten zien....
          Dus helemaal opnieuw starten, ontkiemen...
          Ik ga het gewoon op m'n eigen manier weer doen.. niet dat er dan wat gegarandeerd is, but let's see!

          Ze moeten echt een stuk vochtiger staan denk ik ... daarom ging het zo perfect met these big ones at the very rainy start;
          (foto zojuist)

          Click image for larger version  Name:	IMG_2377[1].jpg Views:	4 Size:	145,7 KB ID:	1815979


          Last edited by vishaka; 13 June 2023, 06:03.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ik zou ze binnen ontkiemen en zo gauw je groen ziet kunnen ze naar buiten,wel goed nat houden met deze hitte want ze liggen zo plat.

          • vishaka
            vishaka commented
            Editing a comment
            Ja precies Corleone1933 , thanks!

          #37
          Ik heb nog nooit toprot gehad en dat wil ik graag zo houden!

          Plu had iets breder mogen zijn .. mah goed, is toch het laatste jaar van die dingen want ik heb met plakband de gaten moeten dichten. Heb nog wel een paar of 1 nieuwe maar ik zoek toch het bredere werk .. (@ of neej, ik hou het toch misschien hierbij)

          Jaja beetje primitief allemaal en jajaja ik had misschien niet alle grote bladeren moeten wegknippen maar vorig jaar is dat ook goed gekomen.. (het ziet er nu niet echt uit, I KNOW)

          En jaja... die nieuwste is HEEL snel uit het ei gekomen, en dat is MAZAR ... die purple daar zit nog geen wortel aan dus ligt nog te ontkiemen (als dat maar goed komt) ...

          Die twee die nog geen groen lieten zien he ... ik stopte die al in de aarde toen er slechts een paar millimeter wortel aan zat ... dus mogelijk was dat ook een reden voor de fiasco! Met Mazar wachtte ik tot ie best heeel lang was ... en je ziet het, HUP binnen een paar uur grroen! (binnen laten staan met plastic tot er groen aanzat, kort dus en daarna buiten in de schaduwww, heeft nog niet in de zon gestaan)

          Click image for larger version  Name:	IMG_2400[1].jpg Views:	0 Size:	154,0 KB ID:	1817088
          Last edited by vishaka; 17 June 2023, 21:07.

          Comment


            #38
            Maar waarom staan ze nu onder de paraplu als ik vragen mag ( sorry als ik eroverheen gelezen heb)

            Comment


            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              lol.. omdat het gaat regenen, niet gezien?

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Ik kan die pluus ook zo weer weghalen hoor.. maar ik moet het ff geinstalleerd hebben want de komende dagen gaat er aardig wat vallen (kan het ook mis hebben maar zo oogt buienradar momenteel voor tilburg)

            #39
            Ik zou als ik jou was nog niet zo heel zorgen maken om rot of dauw ze kunnen tot aan de derde week van de bloei nog best nat worden maar voor je eigen gevoel kan het wel helpen ja die paraplu’s. Belangrijker is dat de potgrond niet helemaal nat regent en daar helpen jou plu-tjes dan wel weer bij. Al vermoed ik dat de regen er zo zijwaarts inregent als ik dat Zo bekijk . En voor aanvulling: buienradar is niet te vertrouwen .kijk naar de lucht ,en hoor ,en zie je spreeuwen dan is er regen op komst of avond rood is water in de sloot . Veel betrouwbaarder dan buienradar
            Last edited by billyboybennie; 18 June 2023, 00:41.

            Comment


            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Interessante invalshoek van die spreeuwen en avondrood... nooit zo bekeken maar idd .. moet ik me eens in verdiepen. Daar heb je ook iets aan als het internet nog eens wegvalt . Ik heb eigk nooit echt last gehad van zware "inval-regen" onder die pluus... ligt natuurlijk aan de wind(richting) .. ze staan daar tegen de zuidenmuur aan, we zullen zien.

            • Pieremegoggel
              Pieremegoggel commented
              Editing a comment
              Niet flauw bedoeld, maar voor toprot moet je wel eerst echte toppen hebben. Is meer een dingetje in de eindfase en kan dan snel gaan als het 2 of 3 dagen doorregent (spreekt ik uit ervaring). Ik zou me er nu nog inderdaad niet druk om maken.

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Thanks Pieremegoggel ik dacht weer eens in termen van een heel proces maar dat valt gelukkig reuze mee! Je komt nu even als geroepen met dit vol-geregende noodweer en ach daarbij... vallen die topjes die ik creëer ook best in het niet bij wat ik elders hier zie, wat een geluk allemaal weer! )

            #40
            Wowwwwwwwwwwwwwwwwww wat een noodweer!

            Ik ben toch blij met die pluus nu!! (tenzij dr eentje weggerukt wordt die de halve plant meeneemt maar het staat er nog!)

            Click image for larger version

Name:	IMG_2402[1].jpg
Views:	80
Size:	131,3 KB
ID:	1817601 Click image for larger version

Name:	IMG_2402[1].jpg
Views:	79
Size:	131,3 KB
ID:	1817602





            Comment


            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Remco wat een geluk (nog) !!

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              jaja - hier zal het nood weer ook nog wel toe slaan !èé!

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Remco wat een pracht dat we elkaar via dit forum op tijd kunnen waarschuwen~!

            #41
            Mijn planten gaan tijdens regen echt wel de schuur in omdat we te ver in de bloei zijn

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Stuk plastiek over trekken

            • billyboybennie
              billyboybennie commented
              Editing a comment
              Klinkt het heel cru als ik nu zeg een gewaarschuwd mens telt voor 2 🤣🤣ik had je nog gezegd dat de regen en zo inregent

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              billyboybennie lol... het lag op mijn tong om dat tegen Remco te zeggen! Gewaarschuwd mens telt .....

            #42
            Ik smokkel even met de puur-buiten titel want het noodweer houdt niet op hier!

            De bloeiers even uitgeschud voor het raam gezet ... beetje drogen die handel! De groei blijft lekker buiten!

            Click image for larger version

Name:	IMG_2403[1].jpg
Views:	97
Size:	177,6 KB
ID:	1817636

            Toch wel aardige bloei al he (bij die kleinste);

            Click image for larger version

Name:	IMG_2404[1].jpg
Views:	90
Size:	61,2 KB
ID:	1817637

            Comment


              #43
              Ja ziet er goed uit

              Comment


                #44
                En ik ben echt he-le-maal klaar met Purple Punch... dat ding is NOG niet ontkiemd! Die dingen waren 5 voor 10 euro (mocht dat iets zeggen).

                Dus zojuist nog maar een Mazar te kiem gelegd ... kijken wie d'r wint maar ik wet Mazar!

                Dus het enige aan purple punch wat we nu hebben is de borrelglas dame die het - laten we zeggen - aardig doet!

                We kunnen vast next year nog eens een purple proberen....

                Comment


                  #45
                  Het is een prestatie opzich om een zaadje niet te kunnen ontkiemen bij mij gaat dat altijd wel goed
                  Last edited by billyboybennie; 20 June 2023, 18:01.

                  Comment


                  • vishaka
                    vishaka commented
                    Editing a comment
                    Is voor mij ook een allernieuwste ervaring.

                  • Remco
                    Remco commented
                    Editing a comment
                    koffie filter 100% èé
                Bezig...
                X