Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELLERTWEE doet ook weer mee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ELLERTWEE doet ook weer mee

Korting op 420shop
    Vorig jaar heb ik niet veel bijgehouden.
    Dit jaar gaat het niet veel beter zijn denk ik.

Het uploaden van foto's enzo met moderne apparatuur vind ik steeds tijdrovender; ik moet of een USB aansluiten en windows gaat dan 64gb doorploegen of ik moet ze emailen naar mezelf, strippen van metadata en dan uploaden naar het forum.
    Ben ik een boomer? Ik ben nog niet eens halverwege de dertig jongens!
    Maar godverdomme, wel bijna halverwege de dertig. Toen ik hier begon was ik veel jonger.
    Toen wist ik minder. Potas uit suiker halen, jemig de pemig..

Dit jaar staan er weer punisher revival op de planning: AB3 en AB1 waren erg goed bevallen, die komen uit 2023 volgens mij.
    Dus die staan er dit jaar wederom.

Ook een " P # 3 x White widow IBL" haffeltje, want die WW was wel lekker, ik kon er alleen niet door slapen omdat het de eerste wiet is die ik in mijn leven gerookt heb waar ik niet van weg zak.
    Dan nog iets wat ik 1C had gelabeld, maar die zaailingen zijn opgevreten door de slakken. Dus het is 1B geworden. Volgens mijn documentatie is dat "BBG x WR = P#2" dus bubblegum van Q gekruist met de White Rihanna. Zou best eens P # 2 kunnen zijn, mijn allerlekkerste ooit. Maar die documentatie stamt dus uit de tijd dat ik nog binnenkweekte, die zaden zijn inmiddels ook 10 jaar oud.
    Dan nog een aantal gemarkeerd met "vinkje". Ik kan me herinneren dat daar ooit een nummer + letter op stond, maar die is er af gegaan. Nu dus een vinkje?
    Misschien is dat ook een of andere punisher? Maar bij 1V staat in mijn document "Bubblegum x CJ F5?" dus ik weet eigenlijk nog weinig; het kan critical jack zijn maar daar had ik geen F5 van.. Denk ik? Ook alweer 12 jaar gelee.

Als ik er zo over nadenk dan ben ik oud aan het worden, beste dames en heren.
    Ook laat het nogmaals zien dat de labeling en markering en het bijhouden van documenten wel belangrijk is. Zaden die na 10, 12 jaar in de vriezer nog prima werken zijn niet zeldzaam in mijn geval. Maar ik moet verdikkeme wel weten wat het is. Ja, wiet, dat is het.

Ook dit jaar weer terugkruisen, nieuwe hybridels maken en een beetje aanklooien. De investering dit jaar is om en nabij 24 euro voor 100L potgrond en 35 euro aan vriezer kosten want de deur sluit niet goed.
    Potten had ik nog liggen, kopertape ook.

Fucking veel jonge merels in de tuin, dus maar hopen dat de planten er door komen en niet uit de grond gerukt worden.

Het doel om te kunnen roken heb ik in 2022 al gehaald, die voorraad is nog steeds niet op, zie "in slaap vallen". Dus dit jaar is om voor 2028 de voorraad op te bouwen, I guess?
    Weer op zoek naar de OG punisher nummer twee of anders iets wat zo dicht mogelijk daarbij komt. Opnieuw gebruik makend van vroegbloei-eigenschappen en dikke indica toppen die makkelijk te trimmen zijn en niet te snel rotten.
    Veul zaad maken ook. Niet per ongeluk door een mannetje te vergeten en dan op vakantie te gaan en terug te komen en dan de helft van de oogst weg ketsen. Misschien is dit jaar wel de voorraad voor 2027 dan. Wie zal het zeggen?

Af en toe zal ik wel een plaatje plaatsen. Maar reken er niet teveel op. Kom hier lekker lullen, vervuil deze thread met je vragen en doe gewoon net als ik: die wiet die groeit wel, ik zorg er voor dat ze niets te kort komen en voor de rest ga ik een beetje zitten navelstaren. Da's echt voldoende. Met de kleinste investering de hoogste beloning krijgen is toch wel alles behalve een kunst. De kunst van het nietsdoen.

Geniet er van!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Succes jongeman!
    Die White Rihanna was lekker toen.
    Baas in eigen brein.

Comment

Je hoopt dat je oud word 😉
      Je bent zo oud als je je voelt.
      Succes met de voorraad van 2028 👍🏻

Comment

Het is bijna augustus.
        Ik rapporteer bij deze dat de eerste bloeiharen door de kop steken. Nog geen pruiken, maar je kent 't wel, die apicale topgroei met hier en daar een witte haar fier omhoog.

Vroegbloeigenetica lijkt robuust in de kweeklijnen; ook de WW pakt dit mee binnen de eerste generatie.
        Twee mooie kerels staan, eentje genaamd V en de ander is een AB3.
        Beide komen ze dicht bij de punisher nr. 3 die ik zo lekker vond.

Alles geknakt en ingesmeerd, iets teveel kopersulfaat in de vaseline helaas; wat necrose en zwarte vlekken. Ach, beetje regen en dan wordt het erger of houd het op.
        Nog tweeenhalve maand te gaan gok ik.

Voedingsschema: paar weken geleden ofzo wat gegeven
        Watergift: Kraan
        pH:
        EC:
        LV:

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          De tuin weer als urinoir gebruikt?

Niet zo lui ouwe, we willen kiekjes van die trichomenfabriekjes!
        Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

canope.jpg
            Zoals jullie zien, bij het knakken iets te lomp geweest, ingesmeerd met keiki paste en kopersulfaat. Maar dat vreet blijkbaar aan de plant.. Ik gebruik het weleens als spray en dan doet het weinig, maar zuivere kristallen van vitriool, tsja, ik had gehoopt dat het vet in de lanoline het water wel buiten zou houden maar ik heb geen rekening gehouden met het water wat uit de plant lekt. Dat lost het op, zorgt dat de zwavel en de koper vrijkomen, en dat vreet recht door de bast heen.
            Zo zie je maar, je kunt nog zo veel weten van chemie, als je niet langer nadenkt dan je neus lang is dan kom je nergens met die kennis. Ook bij mij gaat het weleens fout!

bod.jpg
            Neemt niet weg dat er ook nog mooie dingen te zien zijn.

En het is nog geen herfst, dus hopelijk klappen ze er gewoon doorheen.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Zelfs jij valt ten prooi aan ouderdom jonge, dat komt met gebreken!

Zelfs jij valt ten prooi aan ouderdom jonge, dat komt met gebreken!
            Ik wil het toedichten aan puberaal gedrag maar ik ben bang dat je gelijk hebt!

Comment

Ze is wel mooi vroeg in bloei!

Comment

Mee eens! Dat is de genetica die ik aan het forum heb uitgedeeld de laatste jaren.
                Een soort semi-autoflower waarvan ik nog steeds niet duidelijk heb of het lichturen zijn en dat bloei begint op 15-16 uur licht, of gewoon een x-hoeveelheid tijd vanaf het zaaien. Ik vermoed het laatste, want bij mensen in de tent gaan ze ook op 16 uur licht al in bloei.
                Steevast begint de bloei eind juli (dus de aanzet is 2-3 weken daarvoor) en meestal is die rond midden/eind september een heel eind klaar.
                Het blijft buitenwiet, maar door die vroege bloei komt de smaak wel mooier naar buiten dan bij late bloeiers.
                Nu ik dat weer op de rit heb, het was een beetje een crapshoot de laatste jaren omdat ik door de voorraad heen was en moest teruggaan naar de voorouders van de P2.. Nu kan ik weer de focus op de smaak gaan leggen. Ik heb twee heren in de​ tuin staan die precies ruiken zoals mijn punisher no. 2 rook. De dames van lijn AB3 en AB5 zitten ook in de buurt.
                Dus dat wordt snoepen volgend jaar! Dikke kans dat ik weer wat fems maak van die F1 backcross en dan tien jaar ga zitten teren op die voorraad. Tenzij de WW x AB* kruising lekker uit pakt, dan gooi ik het op beide.

Comment

• PH donner
                  PH donner commented
                  Editing a comment
                  Ergens in 2009 kwam de semi auto genetica van uit Denemarken. Een beroemde Deense breeder Esben introduceerde die ( leb27 lib , Danisch gold en vele andere soortjes. Iedereen dook er op ook grote buiten kwekers. Daar wouden ze wel stekken van…… helaas die werd dat niets door de Auto
                  gene

Dus neem een stekje en zet haar onder een lampje ze zal je vertellen of ze auto of reguliere is
                  Last edited by PH donner; 30 July 2025, 22:27.

Ergens in 2009 kwam de semi auto genetica van uit Denemarken. Een beroemde Deense breeder Esben introduceerde die ( leb27 lib , Danisch gold en vele andere soortjes. Iedereen dook er op ook grote buiten kwekers. Daar wouden ze wel stekken van…… helaas die werd dat niets door de Auto
                gene

Dus neem een stekje en zet haar onder een lampje ze zal je vertellen of ze auto of reguliere is

Last edited by PH donner; 5 dagen geleden.
                Klopt, het hele forum dook daar toen bovenop, mezelf inclusief.
                Ik heb verdomme nog kronen gehaald bij de bank en die opgestuurd in een envelop richting Frobanken.dk. Ik kreeg er wat hybrides voor terug die nooit vroeg bloeiden en zelfs later waren dan mijn normale soorten.

Ik heb een aantal jaren getest en deze lijn bezit een dominante autoflower in de zin dat als ik deze kruis met een fotoplant, die fotoplant een maand eerder bloeit. Reveggen is mogelijk bij de helft, maar niet bij de andere helft.
                Normaliter is een autoflower gen recessief, en komt dat helemaal niet naar voren in de F1. Pas in de F2 zie je 1/4e volledig autoflower gaan. In mijn F2's zie ik die aantallen niet terug, ik zie consistent hetzelfde. Dus ik vermoed dat ik op een dominant AF gen zit die strijdt met een dominant foto-gen. Allemaal afkomstig van een critical jack autoflower van growers choice in het eerste of tweede jaar van hun bestaan. Datzelfde groei/bloeipatroon ben ik daarna nooit meer tegengekomen buiten mijn eigen kweeklijn die daar uit voort komt. Ook niet uit zaden van dezelfde partij.
                In dit geval maakt het me ook helemaal niet uit wat het is, feit blijft dat ik van april tot juli groei zie en daarna bloei. Dat is op tijd voor de herfst klaar, en een groeipatroon vergelijkbaar met normale foto planten. Wat me ook wel uitmaakt is dat ik het stabiel kan doorgeven en kan inbreeden in andere planten, dat geeft me de mogelijkheid om vrijwel alles datzelfde patroon te geven zolang ik maar een F1 kan maken. Soms moet ik tot een F2 doorfokken maar die F2's hebben dan wel allemaal dezelfde eigenschappen van vroege bloei.

Misschien komt er ooit nog een moment dat ik er dieper in wil duiken, maar vooralsnog ben ik erg tevreden met de zadenbank die ik heb opgebouwd. Als de kruising dit jaar slaagt, dan ben ik verzekerd voor de komende 10 jaar. De geselecteerde man staat op knappen dus die gaat morgen om en in een fles op de vensterbank om stuifmeel te vangen.

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Nederland is simpelweg geen fijn buitenkweekland. Toen zette iedereen buiten, nu is het makkelijker binnen
                  En er zijn nu afjes. In Nederland kun je eigenlijk alleen met afjes buiten kweken, daar zit het geld
                  Vandaar

• PH donner
                  PH donner commented
                  Editing a comment
                  Geen goed buiten kweek land?
                  Ik heb werkelijk tig Kg gekweekt onder de Hollandse zon per jaar!
                  Dit was met genetica (stekjes)die geselecteerd en veredeld op vroege bloei.
                  Je kocht stekken en het feit is dat stekken ALTIJD 10 tot 14 dagen later gaan bloeien als de zaadplant waar de stekken van genomen worden.

Genetica àlles draait om de juiste genetica

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Nee, geen fijn buitenkweekland nee. Het kan kwa weer wel wat beter. Of je goeie genetica hebt inderdaad
                  Met ledjes en afjes gaat men niet meer investeren in genetica

Ja die Deense soorten waren heel geliefd om buiten te kweken. Ben er toen zelf ook nog naar op zoek geweest maar uiteindelijk bij Hollands Hope uitgekomen.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Bij mij geeft buitenwiet net als binnenwiet de beste high zolang ik het voor de eerste keer rook. Maar zodra ik dagelijks begin te roken van welke soort dan ook word ik tolerant voor de high. Het zijn net medicijnen waarvan de bijwerking, in dit geval de high, na een paar dagen wegzakt.

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Meer soortjes kweken. Ik rook minstens 3 soortjes per dag, ik heb er nu 7 op voorraad

• Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Heb nu 3 soorten te staan, we gaan het meemaken.

Ze willen de moeite niet meer nemen omdat het te omslachtig en te kostbaar is om in de reguliere genen vroeg bloei eigenschappen er in te kruisen.
                Het snelle geld en de social-media spelen natuurlijk ook mee. Iedereen wilt het nieuwste van die ene hippe zaadbank omdat zij genoemd worden op podcasts enzovoorts.
                Als je buiten die cannabis cirkels stapt dan geldt er eigenlijk een klein setje regels:
                1) Een plant moet de moeite waard zijn.

Ziekteresistentie e.d. wordt inderdaad niet meer als eigenschap meegenomen omdat de helft van de blowers in Spanje of Californie kweekt, daar is de ziektedruk veel lager dan hier. Het is ook lastig om dat op grote schaal te doen want je zult naar buiten moeten en een x-aantal kruisingen moeten maken en dan de ouders laten staan om te kijken of er rot op treed.
                Dat is al een opgave op zichzelf, maar aan de andere kant.. Als je 2.5-3 euro per zaadje verdient en een goede oogst je ongeveer 5000 euro oplevert per plant, dan kun je je afvragen of je zoiets mag verwachten van een breeder. Ik vind van wel.
                Maar als je de skillset hebt om ziekteresistentie binnen te toetsen, dan ga je niet de wietzaden in denk ik. Dan ga je lekker bij een groentebedrijf werken.

Binnenkweken is mij teveel moeite. Er komt te veel bij kijken en de initiele investering duurt een ronde of twee om terug te verdienen. Ik kan nu 'n jaar of twee blowen voor 50 euro.

Toen ik nog een jonge grower was, heb ik ook een shiva shanti II van sensi gekweekt waar ik 2 kilo van af trok. Ik heb nooit meer zoiets meegemaakt. Gek genoeg is diezelfde zadenlijn tegenwoordig in november klaar en zelfs hun semi-AF waar ik me aan gewaagd heb zijn niet vroeg.. Ook niet zo resistent als vroeger. Onze zomers zijn droger geworden en onze herfsten duren langer, daardoor zou je eigenlijk betere kwaliteit wiet moeten krijgen maar het tegendeel lijkt waarheid.

Hoe dan ook, mijn genetics dwalen rond over het forum. Doet wat het belooft, en wat die Denen beloofden. Ik hoop dat mensen over een jaartje hun eigen kruisingen klaar hebben en daar over rapporteren. Een mens mag dromen..
                Maar ik ken de realiteit en ik weet dat dat niet gaat gebeuren.
                Vandaar ook dat ik gestopt ben met uitdelen en lekker voor mijn eigen voorraad en kweeklijnen doorzet. De punisher komt terug, en de white widow versie is in ontwikkeling.

Volgende week de eerste bestuivingen en stuifmeel invriezen voor volgend jaar.
                Zelfs wat roze gevonden in de man, dus er komt waarschijnlijk weer wat roze terug in de dames.

Comment

• Grow Co
                  Grow Co commented
                  Editing a comment
                  In Duitsland is het nu legaal om te kweken maar als je meer als 50 gram wiet in huis hebt ben je strafbaar heb ik ergens gelezen.
                  Geloof niet dat het er beter van gaat worden. 🤷🏻‍♂️

• stafford
                  stafford commented
                  Editing a comment
                  Takketoelli dan blijf nog maar heel lang door dromen,want jij maakt het niet meer mee in Nederland dat de kweek legaal word sterker nog niemand van ons,gaat ook nooit gebeuren 👍

En Duitsland is echt niet het paradijs zoals velen van jullie denken,ze zijn daar erg! Heb maar eens 1gram teveel dat wil je niet meemaken,er is heel veel niet goed geregeld en onduidelijk

Nederland gaat de hobbyisten nog harder aanpakken met de tijd,zoals we vroeger al zeiden de overheid duld geen concurrentie.

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Mijn duitse kameraden vinden het geweldig. Heeeeeel relaxed kweken als je weet dat je legaal bent
                  Maar persoonlijk vind ik het prima zoals het nu gaat hoor, ik kweek gewoon lekker mijn eigen wietje en kan evt naar een shop

Nederland zal als een van de laatsten legaal worden, dus dat duurt nog wel ff ja.

Vijftien buizen stuifmeel zijn de vriezer in, de V-planten zijn duidelijk een F3 ofzo, want ze schieten qua bloei-fenotype alle kanten op.
                De AB1 en AB3 doen het redelijk gelijk, maar in de 3 vind ik wel enige autoflower-trekjes. Wel ook de meest dikke pluimen tot nu toe.

Door het lompe knakken en het toepassen van veeeeul te veel kopersulfaat, zit er rot in sommige stammen. Direct een leuke test om te zien welke planten er mee kunnen dealen en welke niet. Inmiddels zijn die plekken wel afgedekt met wondafdekmiddel van pokon omdat ik wil voorkomen dat ze scheuren bij een zuchtje wind. Gaat dat helpen? Nee, kleine kans. Maar af en toe dan probeer je wat.

Eerste bevruchtingen zijn gedaan, die lijken geslaagd want de haren worden netjes bruin en de calyxen zwellen op. Labeltjes en buizen liggen klaar voor de opslag. Joejoe.

Comment

Ik heb geen kaas van 'breeden' gegeten maar het zou me wel interessant lijken voor een doorlopend kweeksysteem om met eigen zaad te werken. Maar voor nu is dat me nog wat teveel werk want mijn nagenoeg onderhoudsvrije kweeksysteem werkt prima. Het is alleen niet doorlopend en derhalve niet het meest stroom efficient.

Tot dan klik HIER.

Comment

Bezig...
                  X