Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

    Korting op 420shop
    Zo daar zijn we weer..
    Na een redelijk kweek in 2009 heb ik veel geleerd en opgestoken.

    Nu staat de kweek van 2010 voor de deur en het is nog wel erg vroeg maar ik wou het dit jaar allemaal net iets beter aan gaan pakken.

    Even in grote lijnen wat ik van plan ben in 2010:

    Vrouwelijk zaad inkopen
    2 a 3 planten in de tuin
    3 a 5 Guerilla plekjes (plekjes zijn al bekend)

    Tuin Project
    Voor in de tuin ben ik op zoek naar vrouwelijk zaad en wou jullie om advies vragen.
    Ik ben op zoek naar een sterke plant, goed bestendig tegen schimmels, grote opbrengst en het belangrijkste toppen met een high effect en zo min mogelijk stoned effect.
    De oogst van verleden jaar is redelijk gelukt alleen wordt je er knetter stoned van, dit ondanks ik de toppen redelijk vroeg heb geoogst.

    In de tuin gebruik ik het zelfde plekje als in 2009, lekker veel zon.
    De grond ga ik afgraven en stort daar een mengsel van potgrond, zelfgemaakte compost en koeie stront neer, dit i.v.m zeer goede ervaringen in 2009.
    Ik wil geen gebruik maken van speciale mest stoffen omdat ik van mening ben dat alle benodigde stoffen al in compost en koeiestront zit.

    Ik verwacht overigens de zaadjes in half april te gaan ontkiemen.
    waneer ze naar buiten in de vaste grond gaan durf ik nog niet te zeggen.

    Guerilla project:
    Restand van de ingekochte zaadjes hierboven en misschien wat in te kopen autoflowers tenzame met de zaadjes die ik in 2009 hebt geoogst gaan alle naar diverse plekjes.
    Meer info hierover binnenkort.

    Voor nu graag wat advies over welke zaadjes ik het best kan inkopen voor buiten.
    belangrijk is dus vroege afbloei (eind sept) en een high effect.

    #2
    Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

    Hey Snaaps

    Ik wens je alvast veel succes met je nieuwe kweek(plannen)

    Een soortje kiezen is natuurlijk nooit easy,
    met het aanbod van tegenwoordig zie je het bos door de bomen niet meer
    Een lekkere high wil je, dan moet je richting sativa gaan

    Uiteindelijk zal je je keuze wel zelf moeten maken
    maar post hier enkele voorkeurssoortjes en we helpen je gerust kiezen.

    Mag ik je verder nog een tip geven
    Oorspronkelijk geplaatst door snaaps View Post
    De grond ga ik afgraven en stort daar een mengsel van potgrond, zelfgemaakte compost en koeie stront neer, dit i.v.m zeer goede ervaringen in 2009.
    Als je vorig jaar goede ervaring had met die grond kan je best het volgende doen:
    -je 'perceel afgraven maar zeil op de grond leggen ernaast, en je afgegraven grond hierop dumpen (voor even)
    -stort de helft van je eigen mengeling in je perceel
    -vermeng de andere helft met de toplaag die je op het zeil gedumpt hebt
    -vul het perceel op met deze mengeling
    > eventuele tussen-stadia kunnen ook gedaan worden, zoals 25%-50%-75% mengsel nieuw/oud

    Op deze manier behou je het goede bodemleven waar je vorig jaar plezier van had
    De nieuwe grond is dan sneller ingewerkt met alle goede beestjes en bacterie-of schimmelvormen die we wel wensen

    Je oude grond wegsmijten zou ik (persoonlijke mening natuurlijk) enkel doen als er iets zwaar fout gegaan.
    en dan nog liefst na die slechte kweek direct je grond afgraven en behandelen.
    Zodat die na de winter goed ingewerkt is en je met een gerust hart direct kan starten

    Greets
    Copro
    Last edited by copro; 6 February 2010, 15:42.

    Comment


      #3
      Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

      Dank Copro voor je advies betreffende de grond.

      Zojuist las mijn vrouwtje wat ik had geschreven en zij zei eigelijk hetzelfde als jouw en vond het zonde om de bestaande grond weg te doen omdat volgens haar de grond hier erg goed is.
      We gebruiken dus misschien maar een heel klein beetje verse potgrond of misschien helemaal niet.

      Betreffende de Sativa, ja daar heb je gelijk in.
      Echter had ik verleden jaar ook sativa,s staan, maar misschien toch te laat geoogst want je wordt er knetter stoned van iets waar wij eigenlijk niet zo van houden.
      Duidelijk is nu wel dat we voor een Sativa soort gaan, maar hopen dit jaar op een wat minder stonde wiet.

      Vraagje:
      Hoelang van te voren moet je je grond gaan mengen?
      ik dacht zelf om dit ongeveer 1 maand van te voren te doen.

      Comment


        #4
        Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

        Hoe sneller hoe beter

        Een maandje is al niet slecht, meer is beter

        Comment


          #5
          Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

          Als je een wat minder stonende ( ) wiet wil, moet je wat eerder oogsten, dus niet hem lang laten staan tot dat alle trichomen helemaal bruin zijn en de haartjes ook, etc, maar wat eerder. Zoek eens wat info erover op, misschien wel een goede tip .

          Comment


            #6
            Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

            Leuk projectje Snaaps, je hebt vast al in de soortendatabank gekeken ? http://jointjedraaien.nl/wietforum/f12/

            Misschien is dit ook iets interessants voor je : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...en-t10278.html
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

              Veel plannen snaaps ik wens je veel succes , en zal je volgen met je buitenkweek

              Comment


                #8
                Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                Hey Snaap,

                Ik ben dit jaar ook weer van plan een aantal planten buiten te kweken.
                Ik kon niet wachten, dus ben ook begonnen aan mijn eerste binnenkweek.

                Anyways succes met de kweek!

                Comment


                  #9
                  Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                  Heel veel succes dit jaar.

                  Blowsterke
                  Enjoy life, it is to short.

                  Comment


                    #10
                    Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                    juwjuw
                    ga dit blijven volgen
                    wordt nice
                    as it was in the beginning,
                    so shall it be in the end
                    -BM-

                    Comment


                      #11
                      Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                      Green-0-Matic is een leuk soortje, ik heb al genoeg zaad dus zal dat voor volgend jaar zijn -__-'

                      http://greenhouseseeds.nl/shop/index...&product_id=54

                      Comment


                        #12
                        Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                        Ok dank voor ieder zijn reacties!

                        Vandaag heb ik op aanraden van andere zaden besteld bij sensi seeds.

                        Volgens kenners zou je hier de grootste kans op vrouwlijk zaad hebben terwijl bij sommige andere leveranciers je al snel 50% mannelijk zaad koopt als vrouwelijk.

                        Afijn ik heb gekozen voor "early skunk"

                        link: http://www.sensiseeds.com/earlyskunk...3p1560008.html
                        Dit vanwege de mix van early pearl welke volgens sensi seeds heel goed buiten is te gebruiken.
                        Daarnaast hebben de planten een lekkere grote opbrengst.
                        Ik hoop de zaden volgende week te ontvangen.

                        Daarnaast heb ik vandaag 15 zaden te onkiemen gelegd in een schoteltje tussen nat gemaakt wc papier en afgedekt met zilverfolie en een klein gaatje open gelaten voor verse lucht.

                        Helaas kwam ik er vandaag achter dat de zaden die ik uit de oogst van verleden jaar winst heb gemaakt van slechte kwaliteit zijn, veel zaden zijn vrij klein en mogelijk niet volgroeid.
                        Afijn, we zien het over een paar dagen wel!

                        Nu heb ik het volgende plan:

                        Ik zat te denken om nadat de zaden zijn ontkiemd deze in zaai en stek grond te zetten in een
                        propagator op zolder met TL verlichting erboven.
                        Volgende heb ik ff geknipt uit een ander topic hier:
                        Na ontkiemen je zaadjes 0.5 cm diep met worteltje omlaag planten in zaai en stekgrond. Voor verlichting voldoet 2x18 wat TL kleurcode 33 ruim voldoende. TL er 3 cm er boven op 18 uur licht en 6 uur donker. je LV hoog houden.

                        Daarnaast ben ik tevens op zoek naar 100 reguliere zaden voor het guerrilla project.
                        Echter ik was niet van plan deze bij een dergelijke shop te halen maar via via (growshop.nl) echter ik moet nog ff verder zoeken naar iemand die paypal accepteert.
                        Meer info over het guerrilla project binnenkort.
                        Last edited by snaaps; 24 March 2010, 20:08.

                        Comment


                          #13
                          Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                          Ok, Kleine update vandaag.

                          Zojuist 100+ gefeminiseerde zaden gevonden. (PP en NLX)
                          ben benieuwd, vergeleken met de 10 die ik vandaag besteld heb bij sensi seeds kosten ze geen drol, maar goed het is natuurlijk maar ff afwachten of ze indd vrouwelijk zijn, allemaal ontkiemen en of er ook het plantje uit komt dat de bedoeling is.

                          Comment


                            #14
                            Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                            Zo,

                            vanochtend 3 ontkiemde zaadjes van verleden jaar in de grond gezet.
                            Tevens heb ik direct op zolder ff een plekje gemaakt met 2x 18watt TL lampen om de zaailingen lekker te laten groeien.

                            Zodra ze groot genoeg zijn gaan ze naar buiten in de door mijn vandaag neer gezet kweektentje, deze vondt ik vanochtend bij het opruimen in de schuur, erg handig!!

                            Tevens heb ik vandaag ook me NLX en W.W binnen gekregen, zou eigelijk P.P moeten zijn maar goed, ach white widow moet ook wel volstaan voor buiten teelt?

                            Ik heb de zaailingen nu zoals je op de kleine foto,s ziet in die kleine plastic kweekbakjes staan.
                            en wou ze zodra ze naar de kweek tent gaan overpotten in grotere potten en als ze groot genoeg zijn in de vaste grond.
                            Nu zag ik ook turf kweek bakjes staan, zijn de wortels sterk genoeg om daar door heen te groeien?
                            Attached Files
                            Last edited by snaaps; 26 March 2010, 16:22.

                            Comment


                              #15
                              Re: Snaap,s Nieuwe Kweek 2010

                              Ben jij even met eeen serieuze kweek bzg xD
                              veel suc6

                              Comment

                              Bezig...
                              X