Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vale's kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: vale's kweekje

    Ff een tussendoortje, het is niet allemaal kommer en kwel!
    De DFxLS in de garage.
    Staan nog steeds op groeien en gaan goed.



    Comment


      Re: vale's kweekje

      Ah kijk aan prachtbladeren het enig kromtrekken zal geen tmv zijn?
      Last edited by monty; 2 November 2010, 16:02.

      Comment


        Re: vale's kweekje

        Weer een week verder... nog geen bericht van de korpsbeheerder.
        Eind van de week geen bericht... een aangetekende brief zal dan richting bureau Groningen gaan!

        Comment


          Re: vale's kweekje

          Hebben die blauwe NSB-slaven van de GristenTaliban nou echt nietsss te doen?????

          Succes Vale,
          B.

          Comment


            Re: vale's kweekje

            Gaat ie weer, dit keer aangetekend!


            Comment


              Re: vale's kweekje

              Hahahaha, briljant! Zet hem op Vale, uiteindelijk moeten ze toch een keer gaan reageren.

              Comment


                Re: vale's kweekje

                Hallo CatsEye,

                Je uiteenzetting van en de toelichting op de relevante bepalingen van het Wb Sv vond ik verhelderend. Strafrecht en Strafvordering waren mijn dingen niet en zullen dat ook nooit worden. Door jouw bijdrage aan dit topic rezen bij mij een aantal vragen. Ik denk nu hardop.
                Bij Vale stonden de planten in potten en zijn het dus zonneklaar roerende zaken. Hoe moet er gehandeld worden als de planten in de volle grond staan?
                In de volksmond wordt een onroerende zaak als volgt gedefinieerd: een zaak is onroerend als deze aard en nagelvast verbonden is met de grond. In de Nederlandse rechtsspraak is een zaak onroerend als deze met de grond verbonden is om daar duurzaam te verblijven. Bijvoorbeeld: een stacaravan op wielen of op blokken, die is aangesloten op nutsvoorzieningen is voor de overdrachtsbelasting een onroerende zaak, omdat deze door de nutsvoorzieningen met de grond verbonden is en deze op de camping duurzaam verblijft. Volgens het Europese (omzetbelasting)recht is een zaak pas onroerend als deze aard en nagelvast met de grond verbonden is. Voor de Nederlandse omzetbelasting is de caravan dus roerend. De caravan heeft dus een hybride positie: voor de overdrachtsbelasting onroerend en voor de omzetbelasting roerend. Voor de niet-ingewijde onbegrijpelijk, maar dit komt gewoonweg voort uit het feit dat wetten autonoom zijn.
                Terzijde: in het oud BW werden zelfs "konijnen in hunne warande en visschen in hunne vijver" door wetsduiding onroerend gemaakt.
                Als planten in volle grond als onroerend moeten worden beschouwd moet er dan beslag worden gelegd of moet er in beslag worden genomen?. Als het een huurwoning betreft dan is de eigenaar van het pand door natrekking ook eigenaar van de planten. Moet er bij de huurder in beslag worden genomen of moet er bij de verhuurder beslag worden gelegd? Immers, als je in een huurwoning bijvoorbeeld een extra wastafel plaatst en je gaat verhuizen dan kun je twee dingen doen: de wastafel verwijderen en de toestand in de oude staat terugbrengen of de wastafel achterlaten, waarbij de verhuurder eigenaar wordt van de wastafel. Hij mag daar aan zelfs punten toekennen om de nieuwe huurprijs te bepalen. Een ander voorbeeld: als er bij de huurder gedurende de huurperiode krachtens een vonnis beslag mag worden gelegd, mag er geen beslag op de wastafel worden gelegd, omdat dit een beslag betreft op vreemde bodem.
                Omdat ik eerlang de fiscale studierichting heb gekozen is mijn kennis van het privaat- en strafrecht te basaal om tot een genuanceerd oordeel te komen.
                Is er mogelijk een onderscheid tussen planten in potten en planten in volle grond: dat is de rechtsvraag waarover ik van gedachten wil wisselen.
                Of valt alles terug op het systeem dat in beslag nemen een strafrechtelijke aangelegenheid is en beslaglegging (en verkoop) een middel is om een (civiele) vordering te innen?
                Last edited by Xtreme; 10 November 2010, 09:13.

                Comment


                  Re: vale's kweekje

                  Interessante vragen! Echter, ik vind het ongepast om deze vragen verder uit te diepen in Vale's kweekverslag, derhalve heb ik de discussie voortgezet in een apart topic. Mocht hier voor Vale interessante punten uit naar voren komen, dan kunnen we die hier altijd nog delen.

                  Comment


                    Re: vale's kweekje

                    GO Vale, pakt die vuile flikken. Ze zijn zeker in de fout gegaan. Spijtig van je lekkere plantjes. Ik leef met je mee.
                    Grtz

                    Comment


                      Re: vale's kweekje

                      Wat een stelletje ratten , respect voor jou dat niet compleet uit je plaat ben gegaan , want ik had em zn schedel in geslagen
                      Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                      Comment


                        Re: vale's kweekje

                        he je planten zien er goe uit lekker groen
                        Succes met de blauwe
                        Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                        laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                        Comment


                          Re: vale's kweekje

                          poli1.jpgpolitie2.jpgVandaag bericht uit Groningen, heeft dus wel geholpen!
                          Gaan we weer wachten op het vervolg.....
                          Last edited by ceBep; 19 November 2010, 14:09.

                          Comment


                            Re: vale's kweekje

                            Ik volg op de voet.

                            Grtz

                            Comment


                              Re: vale's kweekje

                              en ik wacht met je mee
                              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                              Comment


                                Re: vale's kweekje

                                zo vale, zit je nog steeds met dat geouwehoer met de politie, tja die lui zijn niet zo snel he,
                                krijg je met ambtenaren.suc 6 ermee.

                                PPlantje
                                ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                                Comment

                                Bezig...
                                X