Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Veel succes !!!
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

Comment

Het januari mannetje staat nu binnen om stuifmeel te doneren.

Ik schraap het stuifmeel alsof het cocaine is van het papier zo het seal zakje in en dan in de koelkast.

Dit stuifmeel gaat gebruikt worden om een aantal Purple Jem vrouwtjes van de jointdoctor mee te bevruchten.

Hiermee gaat voor een deel het nieuwe Arctic Guerilla ras mee ontstaan.
      Attached Files
      Last edited by Willempie; 16 June 2011, 20:48.

Comment

donderdag 7 juli

Even een update over de guerilla, ik ben gisteren wezen kijken.

Alles is weg

Bij een plek vond ik een mensendrol en een andere plek kon ik niet terugvinden, waarschijnlijk totaal overwoekerd door brandnetels.

De plek met de meeste guerilla's hebben we restanten terug gevonden wat aangeeft dat de vogels erg blij zijn geweest met het verwijderen van de brandnetels.
        Ze hebben alle plantjes (5 veldjes van 20 stuks) opgewipt om waarschijnlijk bij de lekkere insecten te komen, de slakken hebben de rest gedaan want we waren destijds de slakkenkorrels vergeten.

De Garmin Etrex navigatie met gps pinpointing vond ik ook niet echt eenvoudig, zeker niet omdat de locaties relatief dicht bij elkaar lagen en daardoor de "vlaggetjes" elkaar in de weg zaten op het schermpje.

Ik trek zondermeer de conclusie dat mijn plantjes te klein zijn geweest voor guerilla, zeker in combinatie met eind Mei wanneer ik ze heb uitgezet. Mei is de broed maand en slopen/vreten die vogels echt alles en die slakken zijn dan ook flink bezig.

Conclusie: eerder uitzetten (dit soort kan tegen vorst, dus waarom niet) en indien later uitgezet zullen ze flink groter moeten zijn.

Ik heb er 60 weggegeven aan iemand en leuk om af te wachten hoe het daar mee gaat, evenzo heb ik er ook nog eens 20 weggegeven aan iemand anders.

Ik heb er nog 40 staan in de binnentuin, deze zijn uit de bloei gehaald en groot genoeg voor guerilla v2.0 die ik waarschijnlijk 2x 20 ga uitzetten.

En we gaan natuurlijk nog door met de rest van het project!

Groeten EOG
        Last edited by Willempie; 7 July 2011, 11:35.

Comment

Wat een misselijke etter, je planten stelen en dan er ook nog ff gaan zitten schijten....zegt wel iets over de persoon!
          Blijf je volgen.

Comment

inderdaad wat een k*tstreek.. interessant verslag verder.. suc6 verder

Comment

Onvoorstelbaar

Nu zie je dus ook de frustratie die het opwekt als dit gedaan wordt
              er zijn er zelfs die dit met trots vertellen hier op het forum http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/18188-onbekende-wiet-kweekje!?p=207376#post207376

Zo zonde als je ziet wat een tijd en moeite je er in gestoken hebt

Hoop niet dat de thc naar je tenen zakt, en je geen zin meer hebt

Blijven je natuurlijk in de gaten houden!

Greetz
              __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

blijft ook ff mee kijken (zilverzand) nice idee :p

Comment

dinsdag 19 juli,

Vandaag had ik 10 planten uit de binnentuin gehaald om deze in de buurt te planten in de buurt waar een vriend van mij 50 denen had uitgezet (10 lokaties van 5 stuks).

Daar aangekomen waren 5 planten geknakt en hebben we dus maar 5 (grote) planten uitgezet, de geknakte heb ik mee teruggenomen en ga ik proberen er nog stekken vanaf te halen (voor een fem. zadenkweek dan maar).

We hebben tevens enkele van zijn lokaties opgezocht, gelukkig hebben we er een paar terug gevonden maar het resultaat is triest want de planten groeien niet.
                  Ik vermoedt dat de schrale duingrond hier de oorzaak van is, we wilden 100% guerilla testen, dus zonder meststoffen mee te slepen.

We gaan kijken wat de nieuwe 5 gaan doen.

Donderdag ga ik nog eens 5 tot 10 binnentuin planten guerilla wegzetten, maar dan niet in het duingebied om zodoende het verschil te meten.

Tevens heeft een andere vriend van mij er 20 uitgezet in de veengronden, ik ben benieuwd naar zijn tussenstand.

Ik moet nog steeds mijn balkon planten verslag updaten er is toch een leuke ontwikkeling aan de hand dat ik dacht dat dat niet kon.
                  De moederplant die ik bezwangerd heb met het beste mannetje is terug in de groei gegaan (reveggen) échter maakt ze trouw haar zaden af!
                  Volgende post zal ik hiervan foto's erbij doen want het interessante is dat de bezwangerde delen van de plant een andere kleur groen hebben.

Groeten EOG
                  Attached Files

Comment

De 5 geknakte planten, dat gaan een hoop stekken worden vanavond...
                    Attached Files

Comment

woensdag, 20 juli 2011

Hier zoals belooft een aantal foto's van de reveggende moederplant en haar bezwangerde delen, ik denk dat de zaden bijna klaar zijn.
                      Attached Files

Comment

woensdag 20 juli 2011, deel 2

Ik heb zojuist wat zaden uit de plant gevist, nog een lastig klusje ook want de plant leeft nog volop

Dit zaad is van een EOG-Dane-2010, januari 2011, mannetje en vrouwtje.
                        Ik heb reeds wekenlang het stuifmeel van de vader van dit zaad opgevangen en nu ga ik de moederplant van dit zaad later bestuiven met stuifmeel van de 'Joint Docters Purple Jems Autoflower Regulier' (man) en ga ik het stuifmeel van het januari mannetje op de 'Joint Docters Purple Jems Autoflower Regulier' (vrouw) bestuiven.

Een beetje veredelaar begrijpt waar dit naar toe gaat

De zojuist geoogste zaden gaan alvast de vriezer in, gelabelt "AG1- 20/07/11"

N.B.
                        Het geweldige van dit vroege zaad is dat dit jaar veilig is gesteld.
                        Mochten "de Petten" langskomen en de boel in beslag nemen, zoals bij Vale vorig jaar, dan is mijn ras verbetering van dit jaar (het verankeren van de super vorst bestendigheid en de vroeg bloei eigenschappen) niet verloren gegaan!

Groeten EOG

P.S.
                        Binnenkort het hoofdstuk STS waar ik van denk dat iedereen daarover zeer geinteresseerd is.
                        Attached Files
                        Last edited by Willempie; 20 July 2011, 16:33.

Comment

02 september 2011

Na lange tijd weer een bericht/update.

Ik dien hier een conclusie te geven.
                          Ja, je kan planten in de bloei forceren en dan laten reveggen en vervolgens weer in de bloei zetten, zélfs wanneer de moeders zaden aan het produceren zijn.

In de guerilla kweek die gekweekt is in de veengronden ergens in Nederland zijn de planten weliswaar gelukt zonder enige hulp van meststoffen en/of iets dergelijks.

Het probleem is echter dat het in de bloei zetten om de mannen eruit te selecteren en vervolgens te reveggen en in het wild uit te zetten niet optimaal is.

De planten lopen toch wel "vertraging" op ten opzichte van "normale" planten.

En toch is dit wel een geslaagd experiment geweest, ik heb zaden kunnen trekken en vervolgens gaat de plant (nadat ik het nieuwe zaad ondertussen al geoogst heb) veel extra toppen maken.

Vanwege dit feit heb ik andere doelstellingen, zoals het feminiseren en stekken maken uitgesteld en zo ook het kruisen met de joint doctors purple jems die ik dit jaar heb aangeschaft.

Maar in ieder geval héb ik me zaad van dit jaar die voortgekomen is uit 2 jaar selecteren op super vorstbestendigheid, met dít zaad wil ik verder met de purple jems enzovoort. Het zaad van 2010 ga ik volgend jaar wederom gebruiken voor guerilla, maar dan zonder eerst in de bloei te zetten om de mannen eruit te halen.

Dit jaar veel pech gehad.

200 vrouwelijke guerilla planten naar de knoppen.
                          Daarnaast in augustus nog eens 120 stekken naar de maan omdat ik onverwachts er even niet kon zijn en de stekken hierdoor te lang in de propagator hebben gezeten zonder verse lucht met resultaat een heel dek van schimmel erover en dus niet meer te redden geweest.

De microscoop werd pas in augustius geleverd.
                          Ik wil weten of het inderdaad onder de microscoop te zien is of een plant een mannetje is of een vrouwtje en heb daarom een microscoop aangeschaft met ruim voldoende vergroting en de mogelijkheid om dit op een beeldscherm te zien en er foto's van te maken en dat zodoende dan ook met jullie van het forum de kennis te delen. Nu schijnt het dat chromosomen zó klein zijn dat je het alleen in de jonge fase in het leven van de plant kan zien.

Ik ga nu in ieder geval de balkon planten laten uitbloeien en zien wat de resultaten worden.

De geschiedins van M1, M2 en M3 ( de 2010 moeders) zal beeindigd worden omdat ik met de "winter M's" door zal gaan.

PS:
                          Ik heb gelukkig ook nog behoorlijk wat stuifmeel opgevangen en in de koelkast gedaan maar zal het toch maar in de vriezer gaan doen.

Groeten EOG
                          Attached Files

Comment

de mannen eruit te selecteren en vervolgens te reveggen en in het wild uit te zetten niet optimaal
                            Mijn plantjes zijn bevrucht, door iemand die dat ook had gedaan (in het wil uitzetten)
                            Hoop dat jij ze wel heel ver van de bewoonde wereld hebt uitgezet
                            recht is recht. krom is krom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SnsieNL View Post
                              Mijn plantjes zijn bevrucht, door iemand die dat ook had gedaan (in het wil uitzetten)
                              Hoop dat jij ze wel heel ver van de bewoonde wereld hebt uitgezet
                              Ik heb geen mannen uitgezet maar ze er juist tussenuit gehaald...

Comment

Interessant topic. Ik kom zeker af en toe even checken hier
                                Goed bezig.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X