Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

    13 oktober 2011

    Ik wilde mijn planten oogsten na het mooie weekend van 1 oktober, maar helaas, de warmte had ervoor gezord dat er een explosie van bladluis was ontstaan.
    Me planten waren te rijp om het rustig aan te bestrijden, dus ben ik naar het tuincentrum gegaan en heb daar aangeschaft een Gardena drukspuit van 5 liter, speciaal voor bestrijdingsmiddelen.
    Daarbij heb ik aangeschaft van Bayer Garden "LUIZEN en witte vlieg" voor sierplanten na de bloei, appel en peer.
    Het zijn korrels en je kan er dus lang mee doen en is heel veel voordeliger dan die dure spuitbussen, het is goed voor 33 liter in totaal.

    Ik heb voor dit produkt gekozen omdat appelen en peren toch vruchten zijn die jezelf gaat eten.

    Het produkt heeft efficient gewerkt na 2x behandelen en heb het vervolgens een week laten uitwerken.

    Als gevolg ga ik de oogst nu "water curen" ik heb dat vanaf een ander forum en het werkt aardig goed zo ver.

    Ik doe het in glazen potten en ververs het water iedere dag en bewaar de potten in het donker.

    Volgens opgave doe je dit 7 dagen lang en wordt je wiet helemaal schoon van slechte stoffen en eventuele restanten van dode bladluisjes


    De opbrengst zal niet hoog zijn vanwege het experiment met in de bloei zetten (en er weer uithalen) en een moederplant die eerst zaad heeft gemaakt en later voor toppen teelt is gebruikt.


    Al met al was dit een slecht jaar, er is een hoop mislukt maar toch ook wel veel experimenten gedaan en zo weer wat bijzondere ervaringen opgedaan.

    In ieder geval heb ik me verbeterde zaad binnen
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 13 October 2011, 15:41.

    Comment


      #92
      Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

      Nog een paar laatste foto's

      Na het water-curen was het snel droog.

      Droog was het 21 gram

      Maar goed, het was natuurlijk wel bonus wiet omdat de plant oorspronkelijk eerst zaad heeft gemaakt en daarna nieuwe toppen heeft geproduceerd.

      Das dan toch wel weer bijzonder.

      De groeten allemaal en ik weet niet of ik volgend jaar nog een verslag ga bijhouden met experimenten en uitleg en zo.

      Het is best wel veel werk en voor slechts een kleine groep.

      Mensen, zo lijkt het, zien liever alleen maar hoe je grote toppen kweekt en willen zich verder niet verdiepen in diepgaandere materie.

      Gr. EOG
      Attached Files

      Comment


        #93
        Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

        Ziet er zeer mooi uit. Geweldig wat je tracht te bereiken. Ik had vorig jaar een Holland Hope in de grond gezet die dit jaar pas uitkwam en uitgroeide tot een hele mooie grote plant, waar ik sinds zondag de toppen van aan het drogen ben.
        Ik zoek voor volgend jaar een soortje dat veel sneller klaar is, dit jaar had ik geluk met het weer zo laat op het jaar, maar ik zou veel liever een soortje hebben dat oogstklaar is begin september. Autoflowers zet ik ook wel, maar de opbrengst van een AF is niet vergelijkbaar met een grote plant in volle grond.

        Comment


          #94
          Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

          De groeten allemaal en ik weet niet of ik volgend jaar nog een verslag ga bijhouden met experimenten en uitleg en zo.

          Het is best wel veel werk en voor slechts een kleine groep.

          Mensen, zo lijkt het, zien liever alleen maar hoe je grote toppen kweekt en willen zich verder niet verdiepen in diepgaandere materie.

          Gr. EOG

          Laat het je smaken en misschien tot volgend jaar. Ik heb je topic wel aandachtig op de achtergrond gevolgt zoals wel meer mensen hier. Je topic is toch 3.619 bekeken.

          Grtz

          Comment


            #95
            Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

            Ik vind topics met experimenten ook erg interessant.
            Topics met grote toppen waarin men steeds zegt dat het er 'zo goed' uitziet hebben we genoeg toch.
            Hoop dat je volgend jaar toch regelmatig weer verslag wilt doen van je ervaringen.
            Ik zal je zeker weer volgen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #96
              Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

              Ik vind het ook erg gaaf! Ik kijk heel sporadisch eens naar kweekverslagjes (over grote toppen, etc.), maar vind dit ook echt cool...het heeft ook wel echt iets nobels...jezelf inzetten en hard maken voor de ontwikkeling die voor velen van belang zou kunnen zijn, terwijl je je persoonlijke belangen op korte termijn (bijv. grote oogst) daarvoor opzij zet.

              In ieder geval veel succes (en plezier!) gewenst! als je volgend jaar toch besluit om een verslag te maken, dan zal ik het zeker lezen!

              Comment


                #97
                Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

                Wow! je topic is echt een grote bron van kennis! Ik had een experimenteel guerillaplekje gemaakt met tien planten uit zaden die ik uit mijn gekochte wiet haalde. Moesten er mannetjes tussengestaan hebben had ik geprobeerd om zaad te kweken. Mijn tien zaden groeiden uit tot tien vrouwelijke planten dus ik kon het experiment niet aanvatten.

                Ik ben wel van plan om ooit wel eens een zadenkweekprocjectje op te zetten! Zoals jij ben ik ook gepassioneerd in het kweken van wiet. Niet alleen grote toppen tellen maar ook de kunst om nieuwe kruisingen te maken op maat. Helaas ben ik nog maar een beginner. Het is niet omdat ik een succesvol jaar als guerillagrower achter de rug heb dat ik een expert ben. Het zal nog jaren duren vooraleer ik een master ben. Maar ik zal blijven bijleren!

                Dank je wel voor de onschatbare informatie!

                Comment

                Bezig...
                X