Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mr pitbulls balkonkweekje 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

week 2

maandag, begin van week 19 dus fotodag.

ze staan in hun voorgroeihokje onder de tl (3x18w)

ik had alleen de afzuiging niet aangezet en de propegator deksel er op laten zitten dus het was toen ik thuis kwam 39 graden in de propegator

ze staan er door de hitte wel een beetje slapjes bij EDIT: ze staan weer strak omhoog!!

maargoed het zijn zaadplanten dus de bovenkant v/d propegator laat ik nu maar achterwege.

DSC01131.jpgDSC01132.jpg

groeten
    Last edited by mr pitbull; 28 May 2011, 23:08.

Comment

Re: mr pitbulls balkonkweekje 2011

post je een foto op het wiet forum van je hond, allemaal reacties. ben je druk met een kweekverslag, geen enkele reactie

misschien dat ik mijn kweekverslag dan maar op het pitbull forum moet zetten

groet

Comment

Wil je een reactie? Ik zal je op je wenken bedienen: waarom laat je de zaden binnen ontkiemen en niet op je balkon, dat op het Zuiden ligt? Wellicht wordt je topic hiermee nieuw leven in gebazen.

Comment

omdat buiten op het balkon de vogels de jonge plantjes slopen, vorig jaar hadden de vogels na een week mijn mini plantjes uit de grond getrokken duur grapje aangezien de feminized zaden vorig jaar nog een stuk duurder waren.
          ook speelt de wind mee, de jonge dames staan nog niet sterk genoeg in de grond om buiten in de wind te staan.
          en ik kan de jonge dames zo wat langer licht geven, wat de groeisnelheid v/d plantjes bevorderd, buiten is er momenteel een uur of 15 licht, binnen staan ze netjes op 18/6

als de zon schijnt verhuizen ze af en toe een paar uurtjes naar het balkon om alvast te wennen aan de warme zon.

groet

Comment

Als je de zaden in kleine potjes ontkiemt en je steekt een aantal houten cocktail prikkers in de grond dan laten de vogels de kiemplantjes echt wel met rust. Dan heb je ook geen last van slappe stengels. Dat is heel wat simpeler dan binnen voorgroeien en verlichten.

Comment

En planten zaden potjes verplaatsen is niet goed beste 1 tempratuur steek prikkers in je aarde of span stukje gaas voor je plantjes weg vogels

groetejs
              God was never on your side..

Comment

thnx voor de reacties!! top!!

@xtreme, dat kan ja, maar ik kweek al een jaar of 8 binnen dus ik heb al een voorgroeihok, en een bloeihok, dat is het probleem niet.
                en binnen heb ik altijd een perfect afgeregeld klimaat waardoor de plantjes veel sneller opkomen, ook heb je geen last van beestjes e.d.

en de wind kan hier op het balkon aardig rondslaan dus de 1e tijd staan ze lekker binnen.

@belladonna, ik denk dat ze nu 2x ff buiten hebben gestaan, 1x door een stroomstoring, en 1 keer voor het ombouwen van mijn moederhok naar een voorgroeihok.

wel ben ik van mening dat planten alleen maar sterker worden van af en toe wat temperatuur verschillen. maar dat is slechts mijn mening en mijn ervaring met de dames

groeten
                Last edited by mr pitbull; 21 May 2011, 17:00.

Comment

die temperatuurverschillen heb je in de natuur ook en zie maar hoe groot ze buiten kunnen worden

Comment

ff alvast wat fototjes van de dames die in de hoek geschoven zijn en straks plaats zullen moeten maken voor de white rhino's

de white widow niet getopt en top 44 getopt, zaten allebei in 8 liter potten, staan nu al een tijdje samen in een 20 liter pot.
                    ziet er leuk uit he, de ww groeit in het midden omhoog, en de 2 top44 toppen groeien er links en recht langs.

DSC01134.jpg

deze 2 dames zijn totaal in de war, eerst bloeide ze al als een gek, nu het licht weer langer word schieten er overal nieuwe groeischeuten uit maar de plant word niet hoger, daar zitten al kleine topjes.

hier onder de stekken die ik genomen heb van de white widow en de top44. gewoon voor de fun, had niks te doen en zag er een paar gezonde scheuten aanzitten dus dacht achja, altijd leuk.

DSC01133.jpg

groet
                    Last edited by mr pitbull; 21 May 2011, 17:00.

Comment

week 3 indoors

week 20 tijd voor een update!!!

de dames 1 voor 1, allereerst de 5 white rhino's

de snelste, ontkiemde als eerste en heeft ook de meeste wortels, aangezien ze erg veel drinkt.
                      DSC01137.jpg

de 2 opvolgers, doen het ook zeer goed.
                      DSC01138.jpgDSC01139.jpg

ook wel grappig, deze jongedame werd geboren met maar 1 lobblaadje, in plaats daarvan is een gekarteld blaadje aangegroeid
                      DSC01140.jpg

de laatste white rhino, deze groeit wat langzamer
                      DSC01142.jpg

en het gratis white widow plantje is ook al aardig op weg.
                      DSC01143.jpg

hier nog 2 foto's van de tijdelijke opstelling.
                      DSC01144.jpgDSC01145.jpg
                      temp tussen de 21 en de 25 graden
                      lv 40%
                      klok 18/6

her en der komt er al een klein worteltje onder de potjes uit kijken, maar de potjes zijn nog lang niet volgeworteld. als ze goed volgeworteld zijn zet ik ze over naar het balkon in hun uiteindelijke potten. ik denk dat ze nog een week in deze potjes binnen blijven en daarna naar hun 20 liter potten op het balkon verhuizen.

nu eerst voetbal en een jointje natuurlijk

groet
                      Last edited by mr pitbull; 28 May 2011, 23:11.

Comment

het groeit gestaag.

de 2 stekken die ik voor de lol had genomen + 1x wr en 1x ww zijn inmiddels verhuisd naar elders. ik zal ze nog regelmatig bezoeken en vast ook nog wel een topje krijgen.

zaterdag of zondag gaan ze in de 20 liter potten en ook naar buiten.

mijn streefgewicht is 500 gram per plant, x 4 planten is 2 kilo.

groet
                        Last edited by mr pitbull; 20 May 2011, 15:04.

Comment

week 4. first time in the sun

zondag, begin van week 21, fotodag!!

omdat vrijdag de zon al zo lekker scheen en de zon zaterdag nog beter zou zijn heb ik ze vrijdag rond een uur of 5 overgepot. zo konden ze de avonduurtjes nog ff wennen aan een zacht zonnetje, en konden ze zaterdag de hele dag gaan genieten van de volle zon. en dat deden ze ook

naast de wortelstimulator die ze vanaf week 19 meekrijgen, geef ik ze vanaf week 21 terra leaves mee. wortelstimulator krijgen ze mee todat ik genoeg wortels onder uit de pot zie komen, en de hoeveelheid terra leaves zal ik naarmate de weken vorderen (en dus de voeding in de grond verminderd) verder verhogen. verders hou ik het met voeding geven buiten altijd minimaal, om er zo min mogelijk werk aan te hebben. puur alleen de basisvoeding die ze echt nodig hebben. in de bloei enkel wat extra pk tjes, that's it!!

het volgende setje bladeren zit er alweer aan en we lopen mooi op schema. zaterdag in de zon maar wat foto's gemaakt.

DSC01163.jpgDSC01171.jpgDSC01169.jpgDSC01170.jpgDSC01168.jpg

en zo stonden ze er (zondag) 10 minuten geleden bij.

DSC01176.jpg

misschien als straks de zon er weer ff op staat nog wat foto's plaatsen want er is alweer zichtbare verandering waarneembaar.

tips en commentaar altijd welkom!!

groet
                          Last edited by mr pitbull; 5 June 2011, 21:28.

Comment

zal ik van het weekend nog foto's posten, of is er werkelijkwaar geen belangstelling voor mijn dames?

groet

Comment

Jawel hoor maar geloof me als je planten er zo goed uit zien als die van jou krijg je niet veel recreatie .
                              Mensen reageren liever als iemand problemen heeft dus geloof me ze kijken echt wel maar reageren niet om dat het goed gaat.

groetjes bella
                              God was never on your side..

Comment

gehe dus dat is het mooi om te horen

dus nu maar kweekfouten maken om wat "forumgezelligheid" in mijn topic te kweken

maar wat ik bedoel:
                                reacties of complimenten van mede kwekers motiveerd de topicstarter natuurlijk enorm om nog meer zijn of haar best te doen om zijn of haar topic nog uitgebreider, mooier en completer te maken.

maar ze gaan lekker, ze gaan nu alleen iets harder de hoogte in in verband met de matige zon maar niet extreem. geen ernstige dingen te melden voor zover.

van t weekend weer foto's, misschien maandag want dan is het zonnetje weer terug, zeggen ze

groet

Comment

Bezig...
                                X