Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste (oefen)kweekje met hennep

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste (oefen)kweekje met hennep

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik begin dit jaar met een oefenkweekje van 1 plantje in de achtertuin zodat volgend jaar het echte werk kan beginnen.
    Ookal is het maar een hennepplantje, het is een goede oefening, en commentaar op me plantje is erg gewaardeerd!

Het zaadje heb ik laten ontkiemen in vochtig keukenpapier in een koelbox (donkere ruimte, houd vocht vast) en nog geen 2 dagen later kwam het worteltje tevoorschijn.

Zaadje gestopt in een klein potje, en afwachten maar!

2 weken later was die groot genoeg om overgepot te worden in een grotere pot
    en daar staat ie nu een paar dagen in.

Ik kweek het plantje in me achtertuin, me ma weet ervan, maar ze is zo eigenwijs als de pest om mijn plantjes telkens water te geven..
    ik maar blijven zeggen: ik onderhoud ze zelf wel hoor!
    'jaa, maar met dit weer..'
    dusja, 10 minuten geleden had ze weer water gegeven en me hele plantje hing over de rand van de bak heen doordat ze er een zootje water op had laten plenzen..
    maar hij komt er vast wel weer bovenop

Sorry iedereen, ik begon deze post een beetje laat..
    neem me niet kwalijk, ik ben ook maar een stoner

Foto 8 is het plantje op: 3 mei

foto 11 en 12 is het plantje op: 7 mei

(sorry voor de slechte kwaliteit, foto's genomen vanaf m'n mobiel)
    Attached Files
    Last edited by ceBep; 11 May 2011, 21:46. Reden: dubbel post,bewerk je bericht bij plaatsen van een tweede bericht in een korte tijd

Re: Eerste (oefen)kweekje met hennep

Oke, nu 12 mei, en hij is lekker gegroeit.
    Aangezien m'n ma me plantje gister weer eens water heeft gegeven.. is het steeltje helemaal krom door een plens water uit de gieter..
    hopelijk komt dit nog goed! misschien heeft iemand nog oplossingen?
    En die witte vlek op het blad is vogelpoep.. kan dat nog kwaad?
    lijkt me misschien een beetje onlogisch bij een hennepplant, maar er komen 2 kleine draadjes aan de zijkant van een vertakking (1e foto) , is dat een teken van vrouwelijk? of is dat gewoon een vertakking..
    greetz
    Attached Files
    Last edited by carlorowan; 12 May 2011, 17:45.

Comment

Haha, da's gewoon vertakking. Als je nu nog een scherpe foto had...
      Die vogelpoep, tja, je plantje maakt nog wel andere bladeren aan, geen paniek.

Goed dat je eens met hennep probeert, al zal je er niet van kunnen roken..

Succes iig.

Comment

Thanks
        Dit lijkt aardig te lukken, dus ik denk dat ik binnenkort autoflowering zaadjes bestel om te proberen (waarschijnlijk short rider)
        Maar even over deze plant.. ik vroeg me af of die ook zonder voeding kon groeien? zo niet, wat voor voeding zou ik kunnen gebruiken en wanneer?
        En omdat het plantje nog een beetje zwak is door die plens water, heb ik er 2 ondersteunstokjes bij gezet, hoe diep kan ik die maximaal zetten ivm de worteldiepte?
        alvast bedankt!

Greetz

Comment

carlorowan, je mag je plantje tot aan de lobblaadjes ingraven.
          Verder af en toe een beetje water geven. Zeker niet te veel, laat die worteltjes maar wat zoeken, daar worden ze sterker van.
          Voeding kan je plantje nog wel voldoende uit de aarde halen. Voeding wordt vooral toegevoegd om je plant sterker te maken en meer opbrengst te krijgen.
          Aangezien het vooral om te proberen is zou ik geen voeding toevoegen, onkruid groeit altijd he!
          Grtz

Comment

Oke dan, meteen maar even verder ingegraven met wat meer potgrond meteen maar wat zekerheid met dit windje

Greetz

Comment

cicaden

Een wit spoortje van spuug van waarschijnlijk cicaden ontdekt in me plantje, het beestje zelf heb ik niet kunnen ontdekken, kan dit kwaad? Moet ik het weghalen met iets, of zal ik het gewoon laten zitten?
              Alvast bedankt

Greetz!
              Attached Files

Comment

ik heb hier nu 5 stekjes silverhaze staan en 1 hennep plantje die ziet er echt SUPER uit en groeit als kool! ik stuur je wel een foto een keertje!

rustig

Comment

De schuimcicade (ook schuimbeestje of koekoeksspog genoemd) is een lastig insect, dat verscheidene planten aantast.
                  Het volwassen diertje is een klein springertje dat plotseling van een plant spat als het opgeschrikt wordt - zoiets als een krekeltje maar compacter, een beetje hoekig-ovaal en ongeveer 0.5 cm lang, meestal lichtbruin, maar ook andere kleuren komen voor.
                  De eigenlijke schade komt van het jeugdstadium, de "nimf", die plantensap zuigt, en om zich te beschermen schuim om zich heen vormt door lucht uit te ademen in vocht dat via de anus wordt uitgescheiden. Zo ziet men op bepaalde planten, vooral in een nat voorjaar, allemaal van die onsmakelijke spuugkwakjes vnl. in de oksels van bladeren maar soms ook onder een blad of aan een bloemstengel, waarna al spoedig heel lelijke vervormingen optreden - opgekrulde bladeren en andere kromgetrokken plantendelen.
                  Bestrijden gaat nog het beste door enige afschuw te overwinnen en de beestjes met de hand te lijf te gaan. Een greep met duim en vinger in het spuugkwakje, en een grasgroen of donkerrood beestje tracht zich langs de plantenstengel uit de voeten te maken - even tussen duim en vinger zien te vangen en platknijpen. Dat scheelt weer een gekromde plantenscheut.

Ik heb ze wel vaker op cannabis gezien, lijkt er veel op, gewoon pletten dus.

bron: http://members.chello.nl/~jdeboer1/schuimcicade.html

Comment

Carlo, leuk dat je probeert met hennep eerst !
                    Als je het leuk vind, waarom zet je niet meteen een autoflowertje? Dan hou je er nog iets aan over .
                    Je bent heel voorzichtig, maar het is je eerste keer, dan was ik dat ook nog, dus je zal er goed voor zorgen.
                    In het algemeen, onthou: Onkruid vergaat niet. Meeste kweektechnieken hier zijn om een opbrengst om te zetten in een grote opbrengst. Een basic kweeksetup lukt vaak ook, met iets minder wiet achteraf. Als je niet teveel last hebt van diertjes, maar normaal gezien niet .

Grtz,
                    Dissi
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Ja, ik heb 2 dagen geleden 5 feminized autoflowering short riders besteld, nou maar afwachten!

Comment

Weer ff een kleine update van me plantje-
                        Het steeltje is weer helemaal hersteld, en staat gelukkig weer recht.
                        Ook het spuugbeestje is volgens mij verdwenen, en die regenbui van vannochtend heeft ook het meeste vogelpoep van het blad verwijdert haha, dus het gaat helemaal goed!
                        Attached Files

Comment

Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Oke dan, zal ik onthouden! Al is de kans dat er nog een vogel precies op me plantje schijt erg klein denk ik haha.

Greetz

Comment

Oke, niet veel te zeggen, behalve dat ik weer spuug troep van cicaden op m'n plantje aantrof.. maarja, gewoon eraf gehaalt dus dat zal wel goed komen.

Hier is nog een pic
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X