Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb eens wat voorwerk verricht natuurlijk voordat ik begon en heb gelezen dat je 1 dikke hoofdtop zou krijgen. Wellicht niet goed begrepen maar ja we zien wel he?
Blijft toch grappig.
Bonsai is niet echt een goede naam voor je project, want bonsai is een "boom in een pot" kweken, met de bedoeling om de plant er zo oud mogelijk uit te laten zien, harmonieus en gezond. Doel is puur esthetisch.
Cannabis is overigens best goed geschikt voor bonsai hoewel de bladeren relatief groot zijn ten opzichte van de stam. Wat het minder op een boom doet lijken en méér op een struik. Bladeren zijn kleiner te maken dmv bladsnoei: alle bladeren afknippen, zodat de volgende bladeren kleiner zullen groeien omdat de plant al reeds energie in één generatie bladeren heeft gestoken. Daarna ook wortelsnoei toepassen als de stam de gewenste dikte heeft bereikt en in een kleine pot verder trainen. Ik weet niet of Cannabis bladsnoei tolereert, heb het nooit geprobeerd. De stam wordt op den duur houterig en kan best dik worden, dus het is mogelijk geschikt materiaal om een middelgrote bonsai (40 of 50 cm, of groter) van te maken, bijvoorbeeld een moederplantje (als wiet in bloei wordt gezet verandert het uiterlijk volledig en lijkt dat helemaal niet meer op een boom, dus als je een bonsai wilt van wiet, dan is de vegetatieve fase het meest geschikt, dus beste geschikt voor een moederplant: bijkomend voordeel is dat je de moederpland op die manier heel klein kunt houden). Als je wat rondzoekt op Google kom je wel wat leuke voorbeelden tegen!!!
Jou project zou je beter NSOG kunnen noemen: No Sea Of Green, lol. Want SOG is een groene zee van allemaal kleine plantjes: omdat je de plantjes zo snel mogelijk aan de bloei wilt zetten, heb je er méér plantjes nodig om je productie te verhogen en dat kan prima want omdat de plantjes klein zijn passen er dan ook veel méér op eenzelfde oppervlak, vandaar de naam Groene Zee...
Maar met slechts één visjes heb je nog géén school!!! Lol! Dus met één plantje is er geen groene zee... Vandaar mijn suggestie voor de naam NSOG, No Sea Of Green, want de techniek die je toepast is wel degelijk SOG, maar dat doe jij op slechts één plantje. Visje zonder school .
Je plantje ziet er overigens goed uit en als je het goed doet kun je daar kun je één goede dikke top van oogsten, goed voor op zijn minst één joint, wellicht twee...
Comment