Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew in veengrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Frisian Dew in veengrond

    Korting op 420shop
    Dit jaar gekozen voor Frisian Dew, in april de zaadjes laten kiemen en na twee weken in de tuin gezet op verschillende locaties, om te testen waar ze het beste groeien.
    Ik had kleine kooitjes gemaakt om de plantjes heen om ze te beschermen in hun eerste groeifase. Al meteen werd het verschil zichtbaar i.v.m. met de plek, naast het aardappelveldje waar ook brandnetel groeide doen ze het best, een stukje tuin waar nog oer in de grond zit werd tweede, naast het groentetuintje waar nog veen in de grond zit derde en het slechts ging het op nogal dichte grond.
    Helaas heb ik vanaf het begin geen foto's gemaakt nu dus maar even wel, twee planten staan naast elkaar en de ene is al paars de andere nog niet, van de paarse worden de grote bladen geelSchermafbeelding 2011-09-15 om 19.59.35.jpg Schermafbeelding 2011-09-15 om 20.21.22.jpg DSC07322.jpgDSC07330.jpgDSC07331.jpg de bolletjes zijn niet amber kleurig maar of ze nu transparant zijn of milky, geen idee, als iemand mij een tip kan geven of ik ze al kan oogsten of niet, graag hulp.
    De plant ernaast is nog groen, is de paarse verkleuring een teken van rijpheid? Schermafbeelding 2011-09-15 om 20.21.50.png DSC07327.jpgDSC07320.jpgDSC07318.jpgde aangegeven oogsttijd is halverwege oktober zal ik dit aanhouden of moet ik de paars geworden wiet al oogsten, ben een beetje bang dat ik te vroeg of te laat oogst. Dit is pas mijn tweede jaar met zelfteelt dus nog niet zoveel ervaring vorig jaar hadden mijn plantjes niet zo naar hun zin als dit jaar, ze zijn nu zo'n 2,50 meter hoog. Alvast bedankt voor de hulp.
    Last edited by abyker; 15 September 2011, 19:49.
    Groet

    #2
    Re: Frisian Dew in veengrond

    Het paars is geen teken van rijpheid. Zo te zien staan ze nog niet zo heel lang te bloeien. Er zijn strains die van nature paars worden (genetica) Daarnaast word wiet paars onder invloed van koude nachttemperaturen. Aan de witte stampers (pistels) te zien en de topontwikkeling en de kreur van je trichomen ben je er nog niet denk zelf zeker nog een week of 5 of langer maar das beetje een gok.

    Schaf een loepje aan om je trichomen te bekijken wanneer je het beste oogst. Zolang je rotvrij blijft zou ik het zeker nog een poos laten staan.

    Ik vind ze schitterend uitzien zo paars, meenigeen zal er jaloers op zijn.
    Last edited by monty; 15 September 2011, 21:03.

    Comment


      #3
      Re: Frisian Dew in veengrond

      Ziet er geweldig uit, maar nog niet goed om te oogsten.
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: Frisian Dew in veengrond

        Dank voor de hulp, ik plaats nog wel foto's ingezoomd op de trichomen.
        Schermafbeelding 2011-09-15 om 23.28.03.jpg Schermafbeelding 2011-09-15 om 23.27.23.jpg Schermafbeelding 2011-09-15 om 23.26.00.jpg Schermafbeelding 2011-09-15 om 23.43.56.jpg
        Last edited by abyker; 15 September 2011, 22:45.
        Groet

        Comment


          #5
          Re: Frisian Dew in veengrond

          Kan het niet laten nog een paar.
          Schermafbeelding 2011-09-15 om 23.52.41.jpgSchermafbeelding 2011-09-15 om 23.51.35.jpgSchermafbeelding 2011-09-15 om 23.49.52.jpgSchermafbeelding 2011-09-15 om 23.48.59.jpg Schermafbeelding 2011-09-16 om 00.03.49.jpg
          Als ik wekelijks enkele foto's plaats kunnen jullie me bij het oogstpunt helpen?
          Alvast mijn dank.
          Last edited by abyker; 15 September 2011, 23:06.
          Groet

          Comment


            #6
            Re: Frisian Dew in veengrond

            ziet er errg goed uit, maar duidelijk dat ze nog langer moete.. als je zelf goed kijk zie je dat de meeste bolletjes van je thc nog doorzichtig zijn. Dit duidt eropdat die nog wel ff mag staan. Je ziet ook al af en toe een wit bolletje, niet zo doorzichtig meer, dit duidt op "milky" oftewel als je hele plant dat heb en je oogst m wordt je meer high, de volgende fase van deze bolletjes is rood/goud (amber) wanner dit ong 60 70% is is ie goed oogstklaar voor stoned

            gl

            zag gistre trouwens prachtige fotos op forum langs kome dat duidelijker beeld geve..
            thanks monty, vind ze erg duidelijk drm gebruik ik ze

            zoals je ziet is dit "milky"

            Dit is de "amber" variant

            gaat lukke zo?
            Last edited by Damn nice; 16 September 2011, 06:31.

            Comment


              #7
              Re: Frisian Dew in veengrond

              Bedankt Damn Nice, dit maakt het voor mij helemaal duidelijk, prachtige plaatjes, dat haal ik niet met mijn toestel maar ik weet nu waar ik op moet letten, gewoon elke week foto's maken lijkt me, als er mooie tussen zitten zal ik het niet kunnen laten om ze te laten zien zodat ik bij twijfel nog een beroep op jullie kan doen, ontzettend bedankt voor de goede tips.
              Groet

              Comment


                #8
                Re: Frisian Dew in veengrond

                Dankzij jullie en de site zit ik nu gefascineerd elke dag foto's te maken van de verschillende planten, vol verbazing over de pracht van elke top,
                Schermafbeelding 2011-09-16 om 22.03.00.jpg Schermafbeelding 2011-09-16 om 22.04.20.jpg Schermafbeelding 2011-09-16 om 22.05.10.jpg Schermafbeelding 2011-09-16 om 22.05.33.jpg Schermafbeelding 2011-09-16 om 22.07.57.jpgSchermafbeelding 2011-09-16 om 22.06.44.jpg

                Vlak naast deze plant staan eentje gebogen door de wind maar nog prachtig groen.
                Schermafbeelding 2011-09-16 om 22.07.14.jpg

                De groene is nog maar pas aan het bloeien.
                Groet

                Comment


                  #9
                  Re: Frisian Dew in veengrond

                  het geel verkleuren hoort bij de herfst
                  ik geloof dat je in week 5 van de bloei zit
                  je zou een handje kieseriet kunen bijvoegen maar plant heeft meer aan PK op dit moment
                  (hydro-bloeivoeding kan ook , zit extra Mg in)
                  ze gaan lekker
                  die gebogen groene hinkt wel een beetje achterop

                  greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: Frisian Dew in veengrond

                    Dank Purple Hazes, ik had het kunnen weten herfst en zo maar deze is het verst van allemaal kun je nagaan hoeveel verstand ik er van heb, ik wou zonder toevoeging telen bio dus, de helft van de planten heeft in de gaten dat het herfst is de rest is nog zomers groen, hoe lang duurt de bloeitijd eigenlijk?
                    Groet, Abyker

                    ---------- Post added at 10:04 ---------- Previous post was at 09:55 ----------

                    Ik zal de volgende kweek beter documenteren, dit forum heb ik deze maand ontdekt maar heeft me al zoveel geleerd en geholpen jullie hebben een prachtig forum ik ben blij dat ik daar nu deel van ben mijn respect.
                    Groet Abyker
                    Groet

                    Comment


                      #11
                      Re: Frisian Dew in veengrond

                      Bloei tijd voor jouw schatjes,7 a 8 weken http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...(Outdoor-seeds)
                      Het gele blad is idd normaal,maar wel een beetje in de gaten houden want het kan gaan rotten dat blad.
                      Dus weghalen als ze zo loslaten,als ze niet uit zichzelf loslaten als je eraan trekt dan gewoon laten zitten.(ivm wonden,ook beter om dit in de ochtend te doen zodat ze goed drogen)
                      Mooie dames iig,komt wel goed met ze.
                      Suckses

                      Greetzz

                      Comment


                        #12
                        Dank, kun je zien dat ik nog niet zo goed wegwijs weet op dit forum ik neem aan dat de verschillende bloeitijd van mijn dames te maken heeft met plaats en grondsoort. Ik zal dus ook in verschillende fases moeten oogsten. Ik zal de trichomen in de gaten houden en ze dan lekker langzaam laten drogen, kan bijna niet wachten dit is het tweede jaar dat ik ze teel vorig jaar overleefden er maar twee dit jaar staan ze er allemaal nog prachtig bij en dit jaar heb ik hulp van het forum.


                        Groet, Abyker
                        Groet

                        Comment


                          #13
                          ik moet eerlijk bekennen dat nu ik veel meer op het forum heb rondgewandeld ik me bijna schaam om de manier hoe ik wiet teel, ik heb de zaadjes gekocht bij dutch passion en niet voor laten kiemen, ze gewoon in turfbakjes gevuld met potaarde gestopt in een mini kasje en twee weken na het ontspruiten binnen een gazen koker in de volle aarde gezet.
                          Op verschillende plekken in de tuin, waarvan ik wist dat er verschillende grondsoorten zaten, eerst een ruim gat gegraven en gevuld met potaarde, ik heb daarna niet meer bij gevoed of onderzoek gedaan naar de waardes van de grond gewoon laten groeien. Ik heb wel ontdekt waar de beste grond is, naast een oude appelboom tussen struiken waar ook iedere keer brandnetel opkwam daar is de wiet tot bijna drie meter hoog gegroeid op een andere plek werden ze niet hoger dan een meter, op een plek met veel ijzer in de grond haalden ze ruim twee meter. Het moment van bloeien varieerde per plant de appelboomwiet het eerst de plant die daar een meter vanaf stond zo twee weken later, de wiet in de ijzerhoudende grond ook zoiets, de kleintjes van een meter een week later dan de appelboomwiet.
                          Dankzij het forum weet ik nu waarop ik moet letten om te oogsten dat had ik denk ik anders te vroeg gedaan, ik merk wel dat ik nu elke dag mijn dames langs loop om te kijken hoe het met ze gaat en als het weer een beetje meewerkt maak ik er foto's van de fascinatie voor de plant is enorm toegenomen voor volgend jaar weet ik waar ik ze ga planten en zal er meer aandacht aan schenken dan dit jaar maar ik denk dat ik voornamelijk de natuur zijn werk laat doen.
                          Als ik foto's heb die het laatste deel van bloei zichtbaar maken zal ik ze hier uploaden.



                          Groet, Abyker
                          Groet

                          Comment


                            #14
                            Re: Frisian Dew in veengrond

                            Prachtige planten en puur natuur gekweekt de beste kweker kijkt naar zijn planten en weet wat te doen.
                            Denk daar hoor jij wel bij.
                            Ik blijf je verlag volgen ben benieuwd hoe het gaat gaan

                            Groetjes
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Frisian Dew in veengrond

                              Misschien ook eens het topic toprot hoe te herkennen eens doorlezen als ik je foto's van je toppen van een week geleden bekijk vermoed ik toch enig beginnende toprot.
                              Last edited by monty; 23 September 2011, 08:52.

                              Comment

                              Bezig...
                              X