Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew in veengrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Frisian Dew in veengrond

    Dank je Bella, en Monty ik heb weer wat foto's gemaakt de twijfel zit bij mijn Wortelwiet (naast een veld met wortels)
    De top heeft ook wat schade door geschuur langs de waslijn.
    Schermafbeelding 2011-09-23 om 12.06.27.jpgSchermafbeelding 2011-09-23 om 12.06.06.jpgSchermafbeelding 2011-09-23 om 12.02.41.jpg
    De andere planten staan een meter of 10 verder en die zien er volgens mij nog goed uit
    Schermafbeelding 2011-09-23 om 12.05.52.jpgSchermafbeelding 2011-09-23 om 12.04.05.jpgSchermafbeelding 2011-09-23 om 12.03.27.jpgSchermafbeelding 2011-09-23 om 12.05.36.jpg

    Ik heb al gelezen wat ik eraan moet doen maar vraag toch maar eerst een bevestiging van jou.
    Groet

    Comment


      #17
      Re: Frisian Dew in veengrond

      Tja ik zie niet echt schimelpluis maar die bruinige topblaadjes en de bruin verschrompelde pistelpuntjes doen wel aan beginnende botrytus danken. Als ja aan zoon bruinig topblaadje trekt en het komt heel makkelijk los van je top heb je waarschijnlijk wel reeds rot binnen in je top. Ik durft et zo van foto niet met zekerheid te beamen. Ik zou het heel goed in de gaten gaan houden , paar maal daags als het kan. Botrytus kan zeer snel ontwikkelen.

      Comment


        #18
        Re: Frisian Dew in veengrond

        Dank je Monty, ik heb al een nieuwe batterij in de camera en zal zeker meermaals per dag de toppen controleren en me alvast verdiepen in het water curen, zou zonde zijn om alles weg te gooien dank dat je me hierop hebt gewezen had het stukje over toprot nog niet gevonden, lees me er nu goed doorheen en blijf opletten gelukkig komen er een paar droge dagen met zon hopelijk help dat.

        ---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 12:33 ----------

        Zo weer even rondgelopen en foto's gemaakt, er zijn een paar planten die ik extra in de gaten zal houden maar ik zie nog geen echt probleem heb aan de topblaadjes getrokken maar die zijn nog vast, en wat donker lijkt is in veel gevallen een donker paars blad hoop dat het goed gaat.
        Raar effect zo'n forum, voordat ik jullie vond ging ik onbekommerd met mijn kweek om alles groeide en bloeide en ik voelde me goed, dat is weg ik kijk nu meermaals dagelijks naar mijn planten, opgewonden worden de trichomen al amberkleurig en bijna angstig, waar zit de toprot daarnaast kijk ik elke dag wel een paar afleveringen van Weeds en bekijk en vergroot mijn wietfoto's. ik heb de Frisian Dew op de verschillende plekken een naam gegeven, WortelWiet, AppelWiet, KersenWiet en RietWiet naar de plaats in de tuin, de WortelWiet is verdacht van toprot ik hou haar in de gaten!!
        Groet

        Comment


          #19
          Re: Frisian Dew in veengrond

          Ja he, het JD bacsil heeft je te pakken, ghehehehe. Je verdachte pistels kunnen heel goed van die aanrakingen met de wasdraad zijn. Als dat topblad stevig vast zit is er (nog) geen rot. Toch goed in de gaten houden nu. Zeker de komende relatief warme dagen en koele nachten licht de botrytus op de loer. Je buds warmen gedurende de dag lekker op en door de redelijke grote masse stralen ze die warmte na zonsondergang maar langzaam af. Het gevolg is dan dat de omgevingslucht kouder is dan de buds en er hier dan condens op kan neerslaan.
          Ideaal voor botrytus. Dus ook bij droog warm nazomerweer blijven opletten.


          Grtz

          Comment


            #20
            Nou het probleem van de waslijnwiet heeft zich opgelost de top is geknakt door de lijn en hangt nu te drogen daar kan geen toprot meer inkomen de rest zal mijn wakend oog dagelijks voelen foto's volgen.
            Groet

            Comment


              #21
              Re: Frisian Dew in veengrond

              De beloofde foto's van mijn dames.

              De Rietwiet
              Schermafbeelding 2011-09-25 om 21.20.35.jpg

              De Kersenwiet
              Schermafbeelding 2011-09-25 om 21.20.14.jpgSchermafbeelding 2011-09-25 om 21.19.58.jpg

              De Appelwiet
              Schermafbeelding 2011-09-25 om 21.19.45.pngSchermafbeelding 2011-09-25 om 21.18.31.jpg

              De Wortelwiet
              Schermafbeelding 2011-09-25 om 21.18.45.jpg
              Attached Files
              Groet

              Comment


                #22
                Re: Frisian Dew in veengrond

                Mooie close ups. Verry nice. Zo te zien is het allemaal rotvrij.

                Comment


                  #23
                  Re: Frisian Dew in veengrond

                  Dank je en gelukkig dat ze rotvrij zijn, zal de rest in de gaten houden.
                  Wat ik nu lastig vind is het interpreteren van de trichomen, zijn de rode trichomen typisch voor de paarse Frisian Dew of is dit al de verkleuring naar amber?
                  Schermafbeelding 2011-09-25 om 22.38.43.jpg
                  Groet

                  Comment


                    #24
                    Re: Frisian Dew in veengrond

                    Dat is nog geen amber. De kop moet amber worden. Het rose of paarse in trichomen komt vanuit de steel van de trichoom. IMG_0721cropped.jpgPlanten kunnen paars verkleuren door een verhoogde vorming van Anthocyaan.

                    Anthocyanen. Dit zijn wateroplosbare pigmenten in je plant. Ze zijn verantwoordelijk voor de rode, blauwe en paarse kleuren.
                    Uit de literatuur is bekend dat anthocyanen gevoelig zijn aan temperatuur. Hoe kouder hoe groter het aandeel van deze pigmenten is.

                    Dit staat dus las van het verkleuren van de harsbol van de trichomen.





                    Amber ziet er zo uit.
                    Amber333.jpgAmber34.jpgAmber.JPGAmber26.jpgAmber25.jpgAmber32.jpgAmber28.jpgAmber27.jpgAmber31.jpg

                    Comment


                      #25
                      Re: Frisian Dew in veengrond

                      Alweer een beetje wijzer dank je voor de foto's
                      Groet

                      Comment


                        #26
                        Re: Frisian Dew in veengrond

                        Ik ben niet de enige met belangstelling voor mijn wiet
                        Schermafbeelding 2011-09-26 om 22.34.47.jpg
                        De ochtend mist op wiettoppen.
                        Schermafbeelding 2011-09-28 om 19.59.23.jpg

                        En gewoon omdat ik ze mooi vind
                        Schermafbeelding 2011-09-28 om 20.00.20.jpgSchermafbeelding 2011-09-28 om 20.01.05.jpgSchermafbeelding 2011-09-28 om 20.01.41.jpgSchermafbeelding 2011-09-28 om 20.05.27.jpgSchermafbeelding 2011-09-28 om 20.11.01.jpgSchermafbeelding 2011-09-28 om 20.13.41.jpgSchermafbeelding 2011-09-28 om 20.14.28.jpg
                        Groet

                        Comment


                          #27
                          Re: Frisian Dew in veengrond

                          mooie foto's
                          worden erg lekkere buds

                          keep on growing

                          Comment


                            #28
                            Re: Frisian Dew in veengrond

                            Mooi fotowerk. Keep op the nice close-ups

                            Grtz

                            Comment


                              #29
                              Bedankt !!
                              Last edited by abyker; 30 September 2011, 11:55.
                              Groet

                              Comment


                                #30
                                Ik had 1 top aan het drogen en er kwam een zaadje uit, maar ik heb alleen dames, hoe kan dat?
                                Ik dacht dat er alleen zaad kwam na een bevruchting.
                                Last edited by abyker; 30 September 2011, 11:54.
                                Groet

                                Comment

                                Bezig...
                                X