Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green-O-Matic 5 seeds. Buiten-kweek (auto-flower). Start: 3 april.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Green-O-Matic 5 seeds. Buiten-kweek (auto-flower). Start: 3 april.

Korting op 420shop
    Hallo mede-gebruikers van jointjedraaien.nl
    Wil graag mijn eerste kweek met jullie delen en ik hoop soms op wat aanvullend advies en antwoord op mijn vragen ().
    Heb deze week de 5 autoflower-zaden binnengekregen en heb ze zojuist in een bakje gedaan (bij het raam) met nat keukenpapier zowel onder als boven de zaadjes.

foto 1.jpg

Voor de komende weken had ik in gedachten:
    - Zodra de zaadjes zijn ontkiemd wil ik ze in de 10 of 12,5 Liter potten (?) plaatsen.
    - Dan laat ik ze binnen even staan op temperatuur en wellicht iets van voeding meegeven.
    - Universele potgrond van Praxis (Of toch bij Growshop Plagron aanschaffen?)

Alvast bedankt voor jullie aandacht,
    Ga proberen regelmatig updates te posten.
    Arneaux

Re: Green-O-Matic 5 seeds. Buiten-kweek (auto-flower). Start: 3 april.

Zodra de zaden zijn ontkiemd moeten ze in zaai- of stekgrond, dus niet in potgrond. Vervolgens moeten ze verpot worden in potgrond. En pas na een week of 4 in de potgrond voeding gaan geven. Die grond van Praxis is niks mis mee, zolang het maar potgrond is. Praxis verkoopt namelijk ook bemeste tuinaarde: die is te zwaar bemest en dient om uit te strooien over borders.

Comment

Hoi Arneaux,

Succes met je run.
      Volgens mij is het beter juist niet bij het raam te zetten, in het donker.
      Neem je gemiddelde 11 liter potten .
      Ik zou toch Plagron aanschaffen.

Comment

Beide heren; bedankt.
        We gaan morgenvroeg effe naar de growshop om die stekgrond en potten te kopen.
        Wanneer mogen ze dan wel in de potgrond? Als er een redelijke stengel aan zit, of hoe is dat te beoordelen?
        Het zijn auto-flowers en wou het low-budget houden, dus denk dat ik dan toch gewoon voor de universele potgrond kies.
        Het is een eerste run, maar het opzoeken van info en zorgen voor een set mooie planten is wel ons doel
        Gegroet, Arneaux.

Comment

Normale pot- en stekgrond uit een tuincentrum is een goed medium om in te kweken. Zaaien en stekken doe ik gewoon in mini yoghurt bekertjes of iets soortgelijks. (bijvoorbeeld de onderkant van een petfles lossnijden)

Comment

Oké thanks voor de tip.
            Nadat ze even gegroeid hebben in de kleinere bekertjes, wanneer kunnen ze dan naar een grotere pot?
            Zijn daar aanbevelingen voor? Zag in een andere post dat ze direct in een 11Liter-pot werden geplaatst nadat ze een fatsoenlijke wortel hadden gekregen na het ontkiemen.
            Groet.

Comment

Als je blad drie vingers heeft, is je plant meestal sterk genoeg om een lompe overpotting te overleven. Maar in de volle grond zaaien moet ook geen probleem zijn. In kleine potjes is zo lang wachten nogal slecht voor je plant (tot dat drie vingerige blad) dus eerder mag altijd. Doe het gewoon wanneer jij denkt dat het goed is. Ik zelf pot ze over als er meerdere worteltjes onder mijn potjes uit komen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke ze zijn alle 5 ontkiemd
                Eerst in het licht, toen na wat meer gelezen te hebben (en jullie tips) maar in het donker gezet en zelfs op de verwarming, toen waren ze plots allemaal uitgekomen, variërend van 2 tot 5 mm. schat ik.
                Deze heb ik nu in de volgende opstelling geplaatst om verder te groeien (vond het weer buiten nog niet gunstig genoeg).

DSC00190.jpg
                DSC00191.jpg
                DSC00192.jpg

Nu vroeg ik me af of dit goed was.
                Heb de kweekgrond wat nat gemaakt.
                Hoe nu verder met water geven en warmte?
                Gewoon 2x per dag beetje water geven ofzo?
                Als de plantjes boven komen, is deze opstelling dan niet te warm?

Wederom thanks voor jullie adviezen.
                Groet Arneaux

Comment

Zo. Weer een nieuwe update.
                  Er zijn inmiddels drie van de vijf plantjes uitgekomen, en twee komen er aan. (zie foto's).
                  DSC00197.jpg
                  DSC00196.jpgDSC00194.jpgDSC00195.jpg

Het is dus duidelijk dat de twee zaadjes in het plastic kaasbakje het hardst gaan.
                  De andere twee hebben vooral nog warmte nodig dacht ik?
                  Is het handiger om de aluminium-folie er overheen te laten?
                  En laatste vraag:
                  Overpotten is (nog) niet aan de orde toch?
                  Durf ze sowieso nog niet buiten te zetten met dit natte en zonloze weer.

Groet, arneaux
                  Last edited by arneaux; 11 April 2012, 10:11.

Comment

Het ziet er naar uit dat een zaadje het niet gaat halen.
                    Nog steeds niets te zien, en heb zojuist het zaadje zelf (dat er nog heel erg belabberd bij hing) afgehaald.
                    Nu is er een klein iel wit stengeltje te zien, ben benieuwd of die nog gaat komen.

Verder is het rustig....... Is dat goed ? :p

Comment

Nee, overpotten is nog niet aan de orde. Kun je wel heel mega super voorzichtig doen, maar beter wacht je nog even. Zodat de plantjes dadelijk sterke wortels hebben. Dat het verder rustig is, lijkt me prima. Ik houd wel van rust om me heen!
                      Je grond lijkt me wat aan de natte kant, het mag best wat uitdrogen voordat je weer water geeft. Dat verminderd het strekken van je plant en is goed voor de wortels.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wederom bedankt. Ik ga de tips opvolgen.
                        Een plantje staat er wat beteuterd bij:
                        DSC00199.jpg
                        Dat kan die hebben?

En hoe belangrijk is het licht (en hoe sterk moet dit zijn). Heb ze nu op de verwarming, onder de vensterbank staan.
                        Hier is het uiteraard lekker warm, maar komt vrij weinig licht.
                        Is het genoeg als ik ze dan achter het raam zet bijvoorbeeld?
                        Meer licht is beter, maar heb geen goede lampen en die noodzaak hoeft voor mij ook niet persé.

Groet, arneaux

Comment

ik heb mijn plantje als het mooi weer is in de kas, en als het donker is zet ik ze achter het raam (vensterbank ) met de kachel op ongeveer 20graden, en als het minder mooi weer is gewoon lekker in de vensterbank houden!

Succes met je kweek

Comment

Oké, update. Het gaat niet al te best helaas
                            2 v/d 5 staan er keurig bij, maar ééntje heb ik mijn twijfels over:
                            DSC00209.jpg(de achterste)

DSC00214.jpg(ingezoomd)

Eentje is laatst beschadigd denk ik toen ik er heel licht aankwam met de pincet (wou hem wat extra licht geven, stom van me). Deze staat er zo bij:
                            DSC00210.jpg

Nog enige opties/tips?
                            Bvd, arneaux.

Comment

Oke, nu dus 4 weken onderweg en er zijn er nog twee over die ook buiten staan in 11L-potten.

DSC00227.jpgDSC00228.jpg

Maar het lijkt alsof ze 'stil staan' voor de afgelopen 1,5 week.
                              Ze zien er nog goed uit, maar er gebeurd helemaal niets.
                              Ik heb volgens mij te veel voeding gegeven kan het daar aan liggen?

Wat denken jullie verder?

Hoor het heel graag, nu met de wietpas zie ik dit nog liever slagen...

Groet Arneaux

Comment

Bezig...
                              X