Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light Automatic (RQS). Eerste kweekje!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Northern Light Automatic (RQS). Eerste kweekje!!

Korting op 420shop
    Beste smokers & growers,

dit is mijn eerste kweek, de Northern Light Automatic van Royal Queen Seeds!
    Het is dus een autoflower, dit was t beste aangezien ik geen ervaring heb verder met kweken.

Info over het plantje:

Type Indica: 80% Ruderalis: 20%
    Opbrengst 100-200 gram
    Oogstmaand 9-10 weken na ontkiemen
    Hoogte van de plant 90-120 cm
    Genetische achtergrond Northern Light x Ruderalis
    Effect Cerebraal en verheffend
    Cannabinoid gehalte Gemiddeld-hoog
    Bloeitijd Autoflowering

Zoals jullie op de foto's kennen zien zijn de zaadjes in de spongepots geplaatst en in een kweekkassie gezet. De bedoeling is dat de plantjes over ongeveer 2 weken naar buiten gaan zodra ze een beetje weerstand kennen bieden tegen t weer.
    De planten staan in mijn kamer op een kleine afstand van mijn verwarming (op de laagst zodat het niet al te heet word), en onder een gloeilampie van 40 Watt. Ja, ik weet dat dit geen zin heeft in het met ontkiemen een gloeilamp maar het warmt me kastje wel op tot een temperatuur van ongeveer 20 graden. Dit is de enige reden, beter advies? Vertel maar ken ik van lere!

Nieuwe foto's volgen zodra ze hopelijk allemaal ontkiemd zijn!

Ganjafarmer010
    Attached Files
    Last edited by Ganjafarmer010; 18 April 2012, 03:21.

Re: Northern Light Automatic (RQS). Eerste kweekje!!

Hallo Ganjafarmer,

Het enige advies wat ik kan geven is veel lezen hier op forum.Hier kan je echt alle basis kennis vinden.
    Verder veel geduld en veel lezen.En naar je plantjes kijken,leren om te zien wat er aan de hand is;te veel te weinig water enz.
    Hoop dat je zo vader mag worden van je jonge schatjes.
    Nou veel kweekplezier hier en vragen staat vrij.

GR ED

Comment

Ziet er allemaal goed uit
      ik zou alleen adviseren die lamp eraf te halen want dat is natuurlijk overbodig het geeft geen uv straling af en dat hebben de planten nodig en de kast hoef nie warm te worden want er leggen geen eieren in. je ken hem gewoon zonder fratsen voor het raam zetten en gewoon 2 weken wachten

gr Skunkie

Comment

gooi wat water op de onderlaag van je propogator dit verhoogt de luchtvochtigheid wat goed is in de beginfase

YOOOO YOOOOO

Comment

Bedankt voor de Tip Mr Jonko, maar hier heb k uiteraard alk rekening mee gehouden, er zit genoeg water rondom en een klein beetje onder de spongepots! De kast is zo nu en dan enigzins beslagen dus met de luchtvochtigheid zit da wel goed! Enne Mr Jonko, de grond in met die zaden!!!!

Comment

hoihoi !

Ik heb een aantal dagen geleden ook northern light automatic zaadjes van rqs gekocht. Ze liggen nu te ontkiemen.Ik ben net hetzelfde vanplan, over 2 weekjes buiten !
            Maar nu is mijn vraag, is het nog niet ietsje te fris om de buiten in te gaan binnenkort al ? En is het verstandig de plantjes in een serre te zetten eigenlijk ?

groetjess ! Chris
            roll it , light it, smoke it and... Enjoy ! ♥

Comment

@ cannachris (die zomaar iemand anders zijn topic overneemt, niet zo netjes) en ganjafarmer010:
              Naar buiten kan al, maar het is fris ja. Je plant zal er niet door sterven, maar wel trager groeien. Geen probleem eigenlijk, alleen kun je niet meer van de 9-10 weken uitgaan, maak daar maar 12 van. Dat is opzich nog altijd beter dan twee weken strekken onder een lamp, of op de vensterbank in mijn optiek. Het zonlicht is buiten immers veel beter, en dat komt je wietje ten goede. Het duurt alleen wat langer, hoewel ik daar ook nog mijn twijfels over heb. Ik voer nu het experiment uit om wat van die beweringen te testen in mijn eigen topic (zie handtekening). Over twee weken raakt de thermometer de twintig graden pas weer, maar vanaf 15 graden doen ze het ook prima merk ik. Om ze tot die tijd binnen te houden vind ik zelf overbodig. Ik heb zelf gemerkt dat hoe jonger de plant buiten staat, hoe minder schade hij oploopt door kou in een later stadium. En vriezen doet het toch niet meer; dus ga er voor! Naar buiten! Als je wilt..
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Eeeeey!
                je hebt het zelfde kweek kasje als mij
                That is not a drug. It’s a leaf.

Comment

Jaa Chris het is ook maar net wat je zelf wilt! Ik heb ze nog even binnen staan maar over een aantal dagen gaan ze gewoon lekker de zaai en stekgrond in en naar buiten! Momenteel zijn er 4 goed ontkiemt, en 1 zaadje blijft maar in de aarde steken en er gebeurt niets, best zielig. Al met al best tevreden over het resultaat 4 vd 5 zijn ontkiemd en wie weet de 5e ook nog wel we zullen t zien! Na de reacties ook maar weer een update erbij!

Als iemand tips heb ofzo hoor ik t graag! Me plannen zijn iig om ze morgen in kleine potjes zaai en stekgrond te plaatsen!

6.jpg7.jpg

Comment

Update!

Ik heb de spongepots overgepot in zaai en- stekgrond van Pokon. De wortels kwamen er namelijk al een beetje onder vandaan!
                    Het jammere wat er momenteel aan de hand is met mijn plantjes (hier zal elke buitenkweker last van hebben), is dat de zon niet schijnt.
                    En aangezien ik geen speciale lamp heb gebeurt er dus totaal niets! De voorspellingen zijn dat het na koninginnedag pas wat beter weer word, hoop dat dit niet heel erg voor mijn plantje is? Heb iets gelezen dat de plant daarna een grote sprong maakt in 't groeiproces aangezien de wortels al wel een stukje verder zijn gegroeid! (Hoop dat dit klopt!)

Mocht ik iets nie goed doen of ken iets beter?! Let me know...

8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg

Comment

heb een paar van m`n zaailingen ook al buiten staan.. gewoon laten gaan, komen vanzelf wel omhoog .. succes met de kweek..

Theo

Comment

Update!

Maar weer eens eventjes foto's gemaakt, ben op vakantie geweest en het was dan ook al weer 2 weken terug, een lange post dus...
                        Nou het weer heeft eigenlijk alleen maar tegengezeten en aangezien ik niet met lampen enzo werk is het plantje nog niet supergroot geworden!
                        Alles van boven en zijkant:
                        13.jpg14.jpg ( nog dunne steeltjes ondanks dat ik ze lager heb ingegraven, anders waren ze nog gestrekter) Hoop dat dit goed komt zodra ze vaker naar buiten kunnen ipv dit k*t weer, of is dit al geen probleem meerr??)

3 v/d 4:
                        17.jpg18.jpg19.jpgGaan geloof ik best goed? Nu nog zon...

Probleem plantje:
                        15.jpg16.jpgZoals jullie waarschijnlijk zullen zien zijn de bladeren misschien wel een PROBLEEM? Heb een eerder topic gelezen en las dat dit eventueel kan komen door teveel water...en aangezien ik ze de laatste tijd niet verzorgd heb... Misschien maar even een aantal dagen niets geven?

Verder zag ik net tijdens de foto's maken een klein beesje wat nauwelijks op de foto gezien kan worden maar goed (op de rand zit die...)
                        20.jpgHoop dat geen kwaad kan? Vond het wel raar aangezien ze binnen staan...

Nou was wel weer genoeg, ik hoop dat jullie kennen helpen of opmerkingen hebben ze vertellen!

Thanks!!
                        Last edited by Ganjafarmer010; 9 May 2012, 15:16.

Comment

mooi plantje

Comment

Mooie plantjes go zo door
                            Ik zou wel graag beetje andijvie willen als ze klaar zijn

Comment

idd erg mooie plantjes !
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                              X