Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweekje 2012 ak en ww

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: buitenkweekje 2012 ak en ww

update time!! dankzij het lappie van m`n vriendin toch ff snel een paar foto`s en een klein overzichtje omtrent de tuin..

daar we lekker weer hebben gehad zie ik de planten de grond uit schieten.. de 4 white woddows doen het uitermate goed. na het overplaatsen van 2 ww,`s in de 60ltr bak is er nauwelijks stilstand geweest. de 2 in de 18ltr potten doen hier ook niets aan onder en schieten de lucht in. sinds 29-5 is 1 van de ww`s verkozen om te verduisteren, samen met een ak. dit om meerdere redenen; wil m`n eigen rokertje (shop is slecht hier en bruintje z`n knip klaagt ook elke keer als ik daar binnen wil lopen.)

voor de 4 ak`s die staan geld eigenlijk hetzelfde.. groeien prima en zien er verwachtingsvol uit. doe er verder niets aan momenteel behalve water en voeding geven als dit nodig is.

dan de bg x nb: 3 hiervan staan lekker samen in een 60ltr bak en gaan nu na een langzame start toch ook lekker de lucht in.. moet wel zeggen dat dit zaad in vergelijking met ander zaad erg traag en moeilijker te ontkiemen is. van de 12 in totaal zijn er 6 tot bruikbare plantjes uitgegroeid. de rest begon als zaadje al schimmels te verzamelen en heb ik dus maar in de gemeentetuin over de schutting gegooit.. wie weet wat daar straks nog staat 3 hiervan in de 60ltr, 1 staat bij een vriend in de volle grond en doet het ook prima en heb er 2 in kleine potjes totdat ze groot genoeg zijn om hier de volle grond in te gaan in de voortuin.

de powerpurple heeft na een trage start nu ook laten zien dat ze een echt wietplantje is.. ze is nog klein maar staat er mooi bij.. hoop dat deze plant in de volle grond waar die in staat (voorbereid met nieuwe tuingrond uit het tuincentrum) een grote dame word.. de bedoeling is deze de complete groeien bloei periode gewoon lekker te laten groeien zonder top-,knip- of buigwerk.

de zaden die in de lange bak zitten zijn tot op heden niet uitgekomen. heb deze bak dan ook opgegeven en mijn vriendin heeft er ondertussen andere dingen ingeplant (knoflook ). helaas voor de onbekende zaden die ik via Birdie had gekregen.. had graag geweten wat voor soortjes dit waren..

heb nu momenteel verder geen zaailingen of zaden meer dus ff wachten wat de post nog gaat brengen.. kreeg vandeweek te horen dat er post onderweg zou zijn dus ik wacht nog even af..

de haze jes uit de competitie van ano doen het ook erg goed. ook deze krijgen gewoon kraantjeswater en af en toe wat bio voeding.

dan nu de foto`s om de woorden wat kracht bij te geven

2012-06-01 17.27.16.jpgm``n verduisteringshok met de ww en de ak
    2012-06-01 17.27.54.jpgde powerpurple
    \2012-06-01 17.28.09.jpg2012-06-01 17.28.28.jpgde bubblegummers (inclusief het peperplantje die lekker meedoet
    2012-06-01 17.29.03.jpg2012-06-01 17.29.22.jpgde bak met de white widdows
    2012-06-01 17.29.34.jpg2012-06-01 17.29.50.jpgde ak`s en 1 ww in de potten gaan ook heerlijk
    2012-06-01 17.30.01.jpg2012-06-01 17.30.19.jpgak close upjes
    2012-06-01 17.30.32.jpg2012-06-01 17.30.48.jpgak`s en achterste rij de haze
    2012-06-01 17.31.23.jpgdeze is gisteren omgevallen maar gelukkig niet gebroken.. wel wat wortelbeschadiging dus zal wel ff stilstand krijgen.

goed, voor zover deze week..

op en aanmerkingen zijn altijd weelkom..

tot de volgende update!!

Theooooooo

Comment

hij gaat goed .. hij gaat lekker..
      keep up the good spirit..
      hier nu 2 purple 1 ww en zowaar tog nog 3 bg-nb boven..
      nu maar hopen dat het dames zijn..

time will tell..
      grtzzz birdie..x

Comment

ziet er goed uit man!

Comment

volhouden theo ziet er goed uit groeien ook lekker hard.

GR ED

Comment

zier er goed uit hb zelf ook 2 ak maar wel auto's

Comment

nu nog ff mooi weer
              grts

Comment

helaas laat het mooie weer op zich wachten.. zit te wachten op een sprankje zon om ff een paar leuke foto`s te maken voor een update.. komt vandaag hopelijk..

greetzz

Comment

erg benieuwd met het verduisteren!

Comment

dan maar zonder zon.. update vanuit het enige niet zonnige gedeelte van Nederland momenteel.

De power purple:
                    2012-06-14 15.41.20.jpgbegint nu lekker te komen. in het begin had ie wat moeite met de tuingrond blijkbaar maar nu trekt ze heel mooi bij en begint zowaar te groeien.

De white widdow en de ak die verduisterd worden:
                    2012-06-14 15.42.28.jpg heel duidelijk het verschil tussen de ak (l) en de ww (r). in vergelijking met de andere planten kun je ook duidelijk zien dat ze veel kleiner blijven.
                    2012-06-14 15.42.56.jpglekker bossige ww
                    2012-06-14 15.43.19.jpgde veel tengere ak
                    ik heb deze 2 vandeweek voor het eerst bloeivoeding gegeven.eens kijken hoe ze erop reageren.

de white widdows in de grote bak:
                    2012-06-14 15.43.51.jpg2012-06-14 15.44.05.jpg na windschade heeft ie een avond en nacht scheef gestaan. wilde d`r eerst weer rechtop planten maar bedacht me dat dit misschien wel een leuke optie zou zijn om met buigen een btje meer struik te creƫren.
                    2012-06-14 15.44.20.jpg2012-06-14 15.45.19.jpgde andere ww heb ik afgelopen week het topje uitgetrokken om ook hiermee wat in de breedte te kunnen gaan werken. zoals te zien heeft deze (ik denk) wat problemen met de hoeveelheid voeding. geef zolang kraantjeswater tot ze er weer goed bijstaat. (dit geld voor meerdere planten trouwens.)

dan de bubblegummers x NB:
                    2012-06-14 15.41.52.jpg2012-06-14 15.42.10.jpg nummers 1 en 2 doen het na een moeilijke start nu eigenlijk wel heel netjes. je ziet dat ze nu echt aanslaan en zich aan het ontwikkelen zijn.
                    2012-06-14 15.47.48.jpg nummer 3 heeft er duidelijk wat meer moeite mee en ziet er tot op heden nog niet echt gezond uit.
                    wat ik zelf merk is dat sommige plante vooral in het begin moeite hebben met de hoeveelheid voeding die er in reguliere potgrond zit.. de wat doorgekweekte planten als de ww en de haze kunnen hier duidelijk beter tegen dan de bubbles en de ak.

de white widdows in pot
                    2012-06-14 15.45.53.jpg zijn momenteel beide dit kaliber en zien er gezond uit mijns inziens. deze zitten op 1 ml/l voeding en geef ze dit om de water-geef-beurt al na gelang ze water nodig hebben.

de ak in pot:

2012-06-14 15.47.06.jpg deze met het topje eruit gehaald om te zien of ze wat breder in de heupen kan worden.
                    2012-06-14 18.12.00.jpgen deze ziet er wat mij betreft ook heel gezond uit.

verder heb ik 3 bgxnb in de vensterbank op het zuiden staan in potjes. om ze rustig te laten wennen aan de grond laat ik deze helemaal door wortelen tot ze uit de potjes knappen voor ze naar buiten gaan. deze zijn nog ieniemienie en komen verderop vast wel een keer weer in beeld als ze wat volwaardiger zijn. 1 gaat er zowiezo niet in mijn eigen tuin maar wordt waarschijnlijk ergens onder een lampje geplaatst om te zien wat er dan mee gebeurd.
                    om het tuingebeuren verder af te maken voor dit jaar (en omdat ik erg ongeduldig ben on/of iemand niet echt opschiet ) heb ik nog 3 zaadjes besteld bij de headshop. als deze binnen zijn en boven de grond staan komt ook hier wel wat meer over terug in dit verslag.

goed, ik hoop dat het een btje overzichtelijk is en duidelijkheid schept wat het mijn tuintje aangaat.

mijn eigen indruk tot zover: ben ruim tevreden met de resultaten tot nu toe.. het fenomeen potgrond is voor volgend jaar een nieuwe uitdaging. merk dat dit moeilijk is qua voedingsstoffen die erin zitten.. lijkt wel of de ene zak potgrond meer voeding in zich heeft dan de andere. heb zakken van 20 liter gebruikt en merk per pot duidelijk verschillen. heb al het 1 en ander gelezen hier op het forum dus dat gaat volgend jaar goed komen.
                    het werken met de 18 liter potten is voor mij duidelijk een voordeel dit jaar daar ik nogal eens wat potten verschuif ivm ontginning van de grond en klaarmaken van de tuin.
                    door het slechte en natte weer is het wel moeilijker inschatten wanneer ze wat water nodig hebben maar door het gemiddelde gewicht in handen te voelen kom ik hier een heel eind mee. een hygro meter zou misschien niet slecht zijn maar door low budget moet dit nog even wachten. ook andere meters moeten er ooit komen (ec-ph) maar dit komt ook op een later tijdstip. voorlopig is het fingerspitzengefuhl zoals in de goeie ouwe dagen.

ik wil de trouwe lezers bij deze even bedanken voor de aandacht die jullie ook hier weer aan besteden. mochten er opmerkingen of vragen zijn..... blabla

gegroet vanaf het bewolkte Drenthe

Theo
                    Attached Files
                    Last edited by TheovS; 14 June 2012, 21:05. Reden: samengevoegd, wegens fotoupload problemen

Comment

lekker werkje , succes ermee grtz

Comment

mooi kweekje !

Comment

Dat is een stevige wortel, die heb je er zomaar niet uit. En vooral niet met een schop zonder handvat.

Daar ben je nog wel even mee bezig, succes ermee.................. en met de planten ook natuurlijk

Comment

nog even een totaal plaatje voor de indrukken en inzichten (oid)

en dan hier de zandafgraving ontworteling van de tuin.

toen ik dit huis kocht stond er dus een enorme uit de kluit gewassen kerstboom in m`n tuin. na deze omgewerkt te hebben bleef dus het wortelsysteem er liggen..
                            daar ik met m`n rug zit is dit een projectje voor deze zomer geworden. langzaam maar zeker komt het eind van de wortel in zicht.
                            als de wortels weg zijn komt hier de oude grond met het gras uit de maaier van dit jaar van de voortuin. na de oogst komt ook de overgebleven potgrond met inhoud hierbij.. samen met nog wat belangrijke ingrediƫnten probeer ik hier een goed grondje voor volgen jaar van te maken. enige tips van expertssss hierover zijn welkom.
                            als het straks weer vlak is komen de potten van dit jaar er bovenop te staan om zo weer op m`n eigen tuinstoel te kunnen zitten

tot zover..

hasta la pasta..

[herplaatsing]

Theo

Comment

knutsel werk..
                              ik zie helemaal niets..
                              trug naar de kleuterschool jij..

Comment

Laatst gewijzigd door TheovS; 20 Minuten Geleden om 21:05. Reden: samengevoegd, wegens fotoupload problemen

Sinds wanneer heb jij moderator rechten?
                                Maak je een aanpassing aan je topic verander dan ook ff de bijschrift graag!

Comment

Bezig...
                                X