Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer wietplantjes dit jaar!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer wietplantjes dit jaar!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op het forum en wil dit jaar mijn eigen plantjes kweken.

    Ik ben een beginner qua kweken en kwam uit op BigBud omdat dit makkelijk zou zijn met 'grote toppen'.

    Wanneer kan ik gaan zaaien? Kan dit nu al? Of moet dit pas in de zomer? Ik dacht aan 1 of 2 plantjes, dus eventueel binnen. Ik heb geen prof. dingen en ik ben ook niet van plan dit te gaan kopen. Gewoon heel amateur 2 plantjes grootbrengen

    Hoelang duurt het van het zaaien tot het oogsten? Ik las iets over 8weken bloeien, maar daar komen nog een aantal weken bij; hoeveel?

    Ik ben benieuwd naar reacties en wat betreft het zaad dat ik moet gebruiken. Is BigBud een goede keuze? (hoeveel gram?)

    Ik ben nog een leek, dus sorry voor domme vragen

    Cheers!
    Last edited by RstephanK; 19 January 2013, 11:23.

    #2
    Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

    Gebruik google en dit forum voor je informatie

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

      Inderdaad, het is altijd handig om zelf te zoeken voordat je eindeloos vragen gaat stellen die al vaak genoeg beantwoord zijn. We kunnen hier gaan copy pasten, maar dat kun je zelf net zo goed als wij. Zoek even rond! En stel jezelf even voor op het daarvoor bestemde topic.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

        Wil je buiten gaan kweken? Of binnen?
        Buiten kan je zaaien, rond 15 mei als het niet meer vriest snachts, want daar houden ze niet van,

        de zaaitijd tot oogsttijd verschilt per plant reken maar op zo'n 3 maanden

        Hoeveel gram je gaat oogsten, kunnen we niet zeggen, kan jij niet zeggen, kan niemand zeggen.

        Of je goed zaad kiest, kan niemand zeggen, wiet is gewoon onkruid doe je best en je zal een grote kans hebben op een mooie oogst

        Als je nog meer vragen hebt, zoek dan het forum even door, lees sticky's daar heb je wat aan

        growposter.jpg

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

          ik snap niet dat we nog alle info op het forum laten staan!
          we kunnen er beter 'n VRAGENFORUM van maken!!
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

            Ja ik snap wat je bedoelt Angel... Ik vind het zelf ook best vervelend telkens de zelfde vragen te zien. Maar aan de ene kant is het ook leuk als je een beetje hulp krijgt als je net nieuw bent, ik vond het vroeger altijd behoorlijk klote als mensen mij niet antwoord geven, daarom doe ik het alle 2, beetje antwoord, en aan de andere kant zeg ik dat ze maar zelf moeten zoeken. win win ^^

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

              Sorry als ik sommigen boos maak

              Ik kon deze vragen gewoon niet vinden op google. Zoals de 3 maanden waarop ik kon rekenen; niet eerder gelezen. Bedankt voor je antwoorden B0riis!

              Of ik binnen of buiten wil gaan kweken weet ik niet. Liefst buiten, want zoveel ruimte heb ik niet.

              Ik vraag me ook af of ik binnen kan beginnen met zaaien etc. Na hoeveel weken kunnen/mogen ze naar buiten? Is de enige voorwaarde dat het niet vriest?

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

                Kijk, je moet het zo simpel mogelijk bekijken

                Wanneer groeit een plantje? Met zon en warmte

                Dus zodra je dat hebt, kan je gaan kweken snapie

                Je kan binnen voorgroeien als je wil, maar ik zelf doe dat niet, vind het nogal een gedoe.. Dat zou beteken dat je ookal lampen zou moeten kopen, kastje moeten maken of tent moeten kopen. Komt veel bij kijken hoor.

                Als je het zo goedkoop en makkelijk mogelijk wil houden, begin dan in mei met de zaadjes in kleine potjes vol met stekgrond/potgrond te doen en na een paar weken verpot je ze naar een grotere pot of naar de volle grond

                En aangezien het nog geen mei is, heb je nog een paar maanden goed de tijd dit forum door te lezen oke?
                Kijk deze linkjes maar even, dan krijg je een beter idee van hoe en wat:

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ag-en-antwoord
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...innende-kweker
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...gen-op-een-rij
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...et-kweken-info

                Zo als je dit allemaal hebt gelezen, dan weet je al weer behoorlijk wat!

                En dan kan je dit nog lezen:

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...et-kweken-info
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...De-kweekruimte

                Gewoon alle stickys door kijken, en lezen

                Succes!

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

                  Kijk wat een aardige mensen er nog zijn voor je

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

                    Bedankt mannen! Hiermee gaat het zeker lukken! Thanks

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

                      Die drie maanden klopt buiten niet helemaal natuurlijk, dat geldt alleen voor autoflowers.
                      Als je normaal reg of fem zaad of stekken gebruikt beginnen ze pas bloeien als het licht in de buurt van 12 uur per dag komt (rond eind augustus).
                      Heel vroeg zaaien heeft daar geen invloed op, sterker nog, te vroeg zaaien veroorzaakt vaak problemen.

                      Tijd genoeg om te lezen dus
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer wietplantjes dit jaar!

                        veel succes mnet je plantjes man
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment

                        Bezig...
                        X